Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis West Amerika 2010

Discussie gestart

Eebie

Hallo allemaal,

volgend jaar Juni/Juli gaan een vriend en ik een reisje maken door de westelijke staten. Wij hebben nu een reisplanning gemaakt en graag zou ik van jullie (de ervaren Amerika reiziger) wat tips/toevoegingen horen.

Onze reis start in Bloomington, Illinois waar wij op bezoek gaan bij familie.

De reis:
Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Bloomington
Dag 3 Bloomington
Dag 4 Bloomington
Dag 5 Bloomington
Dag 6 Bloomington
Dag 7 Vliegen naar Los Angeles (Het liefst zo vroeg mogelijk)
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 LA - Monterey via Highway 1
Dag 10 Monterey - Yosemite (Hier overnachten)
Dag 11 Yosemite - 's avonds naar Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Las Vegas (Door Death Valley)
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Flagstaff (Vroeg vertrekken uit Las Vegas -> Grand Canyon - Hoover dam)
Dag 17 Flagstaff - Phoenix of Tucson
Dag 18 Phoenix/Tucson - Tombstone (Ik heb in Sierra Vista gewoond als klein kind en wil dit graag volwassen zien) - Yuma
Dag 19 Yuma - San Diego
Dag 20 San Diego
Dag 21 San Diego
Dag 22 San Diego - Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles - Amsterdam

Belangrijk om te vermelden is dat wij 24 en 26 zijn dan en dat onze interesses wat meer in de steden liggen als in de prachtige natuur. Dit komt op latere leeftijd. (Gaan we vanuit)

Gr. Abe
#1 - 21-07-2009, 20:33 uur

peter1962

Ik denk dat je wel wat reacties zal krijgen over de (te) korte tijd in Yosemite .......

Peter
#2 - 21-07-2009, 23:16 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Jez

Ik zou de route andersom doen, zodat je van noord naar zuid over de 1 rijdt. Da's de mooiste kant. En ik zou geen hotels van tevoren reserveren. Mocht je opeens natuur ook interessant vinden, kun je onderweg besluiten ergens langer of korter te blijven. Op 1 dag van Monterey naar LA (of andersom) is aardig ambitieus. De route schiet nou eenmaal niet erg op. En misschien wil je onderweg nog iets zien, Santa Barbara of Hearst Castle ofzo. Weet je zeker dat je niet naar San Francisco wilt? Want je zou nog op San Francisco kunnen vliegen en vanaf LA weer terug.

Ga je gebruik maken van een stopover in Chicago? Dit is een hub-plaats, dus daar zijn wel mogelijkheden voor.
#3 - 21-07-2009, 23:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

USofA

Ik behoor ook tot die leeftijdscategorie.
Yosemite is lang genoeg. Wij zijn er in 1 dag doorheen gereden en hebben gezien wat we wilden zien.

Death Valley is geweldig om doorheen te rijden. Houd er rekening mee dat het een lange rit naar Las Vegas is, dus een beetje vroeg uit de veren is aan te raden ;)

Gaan jullie nog iets speciaals doen in Las Vegas? Zo niet, dan zou ik 1 dag van Las Vegas afhalen en deze aan San Diego plakken. In San Diego kun je namelijk even lekker vakantie nemen in de zin van: Zon, zee, strand, zwembad, stappen. Ik vond het uitgaan ook veel leuker in San Diego dan in Las Vegas.

Verder lijkt het me een zeer leuke reis die jullie tegemoet gaan  :afro:

Groetjes,

Michael
#4 - 22-07-2009, 09:07 uur

Eebie

Hoi Michael,

We hebben niet echt iets bijzonders gepland, we zouden graag meedoen aan een pokertoernooitje en natuurlijk een avondje op stap in Las Vegas. Naar wat voor een tenten ben je geweest in San Diego dan?

Ik ging er al vanuit dat er commentaar ging komen op de geringe tijd in Yosemite maar zoals gezegd vinden wij het in de steden van Amerika zijn leuker als in de parken, mochten we het gevoel hebben dat we iets gemist te hebben is dit enkel mooi voor een volgende vakantie.

Iedereen alvast bedankt voor de tips ;)
#5 - 23-07-2009, 14:06 uur

USofA

Naar wat voor een tenten ben je geweest in San Diego dan?
Als je in San Diego naar PB (Pacific Beach area) gaat kom je tenten voor ieder soort mens tegen. Van comedybars tot aan outdoor disco's. Heb leuke avonden daar gehad. In Las Vegas zijn we wezen stappen in LAX.
TIP!!! Neem nette schoenen mee. Met gympen kom je nergens binnen  ;)

Ik ging er al vanuit dat er commentaar ging komen op de geringe tijd in Yosemite maar zoals gezegd vinden wij het in de steden van Amerika zijn leuker als in de parken, mochten we het gevoel hebben dat we iets gemist te hebben is dit enkel mooi voor een volgende vakantie.
Wij zijn er ook maar 1 dag geweest. Heb alles gezien wat ik wilde zien.
#6 - 24-07-2009, 10:24 uur

Bas_en_Es

Misschien dat jullie idee nog kan veranderen  ;). wij zijn 29 en gingen in eerste instantie voor SFO. Nu zijn we helemaal gek van de prachtige natuur die Amerika te bieden heeft. Vooral Yosemite en ZION vonden wij te gek!
Mijn tip is ook om de kustroute andersom te doen (noord naar zuid). Als bijrijder heb je namelijk zo een veel mooier uitzocht over de kust en makkelijker om foto's te maken aan de goede kant van de weg! Van LA naar Montery is inderdaad misschien iets te ver. wij hebben tussen SFO en LA geslapen in San Simeon. Het is namelijk erg vermoeiend rijden < langzaam door scherpe bochten
Daarnaast is het zo'n mooie route met schattige dorpjes als Carmel, solvang, Santa Barbara enz dat het zonde is als je niet zo vaak stopt.De route om en nabij Yosemite kan ook bergachtig zijn en niet zo snel gaan.
Leuke route verder! :afro:
Succes ermee!
Groetjes,
Bas en Es.
#7 - 24-07-2009, 15:17 uur

Girl_2004

Jullie gaan toch ook zeker naar the Mall of America in Bloomington  ^-^ Kan je ook wel een dagje mee doorbrengen.
#8 - 04-08-2009, 19:08 uur

Eebie

Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle tips. Wij hebben onze reis weer een beetje aangepast en ik wil wederom toetsen bij jullie ervaren reizigers wat jullie ervan vinden.
Wij hebben besloten om toch de trip van Los Angeles naar Monterey in 1 dag en in die richting te doen. Onderweg kunnen wij nog voldoende stoppen en pauzes inlassen dachten we zo.

Dit is onze reis:
Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Bloomington
Dag 3 Bloomington
Dag 4 Bloomington
Dag 5 Bloomington
Dag 6 Bloomington
Dag 7 Vliegen naar Los Angeles (Het liefst zo vroeg mogelijk)
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 LA – Monterey
Dag 11 Monterey - Yosemite (Hier overnachten)
Dag 12 Yosemite - 's avonds naar Lone Pine
Dag 13 Lone Pine - Las Vegas (Door Death Valley)
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Page (Vroeg vertrekken uit Las Vegas  Hoover Dam Grand Canyon)
Dag 17 Page (Antelope Canyon) – Tucson
Dag 18 Tucson
Dag 19 Tucson – Tombstone - Yuma
Dag 20 Yuma – San Diego
Dag 21 San Diego (Seaworld bv.)
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego – Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - Amsterdam


Groetjes Eebie
#9 - 19-09-2009, 13:02 uur

Marianne

Tja, een hoop steden. Voorkeur voor steden of natuur heeft niets met leeftijd te maken volgens mij, het is maar net waar je belangstelling naar uit gaat. Wel jammer van de prachtige natuur in het zuidwesten om daar zo weinig tijd aan te besteden.
Wat de route betreft: ik begrijp niet zo goed hoe je de GC wilt doen op weg van Las Vegas naar Page. Bedoel je de North Rim of de South Rim? In beide gevallen ben je zo'n 7 of 8 uur aan het rijden (nog zonder een bezoek aan de Hoover dam). En wanneer wil je Antelope Canyon doen?
Monterey - Yosemite is ongeveer 5 uur rijden. Van Yosemite naar Lone Pine is ruim 4 uur. Ik zou niet te laat vertrekken, dan mis je veel moois in het donker. Onderweg heb je Tuolumne Meadows, Mono Lake, en eventueel Bodie.

Marianne
#10 - 19-09-2009, 13:28 uur

Hans B

Heb je ook al overwogen om van Bloomington naar Tucson te vliegen? (maar beter nog is misschien Phoenix)
Vervolgens de volgende ronde:
Tucson / Phoenix - Grand Canyon - Page - Byce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Los Angeles - San Diego.
Of dit allemaal in de resterende 18 dagen te doen is weer ik niet, maar het zit wel logisch in elkaar.
#11 - 19-09-2009, 19:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Eebie

Hallo allemaal,

Ik ben zeer verheugd dat ik jullie kan vertellen dat we geboekt hebben! Wij hebben geboekt via Exit Reizen waardoor de hotels ook al vast liggen. Onze reis gaat als volgt uitzien:

25 Juni: Amsterdam - Chicago (Vertrek om 11.15 - Aankomst om 13.09)
25 Juni t/m 30 Juni: Bloomington, Illinois
1 Juli: Chicago - Los Angeles (Vertrek om 08.05 - Aankomst om 10.35) [Hotel Westin, Los Angeles]
2 Juli: Los Angeles [Hotel Westin, Los Angeles]
3 Juli:  Los Angeles [Hotel Westin, Los Angeles]
4 Juli: Los Angeles - Monterey [Hotel Abrego, Monterey]
5 Juli: Monterey - Yosemite [Best Western Yosemite Way Station, Mariposa]
6 Juli: Yosemite - Lone Pine [ Best Western Frontier, Lone Pine]
7 Juli: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas [Planet Hollywood, Las Vegas]
8 Juli:  Las Vegas [Planet Hollywood, Las Vegas]
9 Juli: Las Vegas [Planet Hollywood, Las Vegas]
10 Juli: Las Vegas – Zion NP – Page [Courtyard by Marriot, Page]
11 Juli: Page – Antilope Canyon – Grand Canyon – Flagstaff [Best Western Pony Soldier, Flagstaff]
12 Juli: Flagstaff – Tucson [Best Western Royal Sun & Suites, Tucson]
13 Juli: Tucson [Best Western Royal Sun & Suites, Tucson]
14 Juli: Tucson – Tombstone – Yuma [Best Western Coronado]
15 Juli: Yuma – San Diego [Sheraton Mission Valley, San Diego]
16 Juli: San Diego [Sheraton Mission Valley, San Diego]
17 Juli: San Diego [Sheraton Mission Valley, San Diego]
18 Juli: San Diego – Los Angeles [Hotel Westin, Los Angeles]
19 Juli: Los Angeles [Hotel Westin, Los Angeles]
20 Juli: Los Angeles – Amsterdam (Vertrek om 11.00 – Aankomst 21 Juli 09.25)

Gr. Eebie
#12 - 28-10-2009, 15:43 uur

Hans B

Gefeliciteerd.

Wees je bewust van enkele zeer grote reisafstanden.
Verder mis je San Francisco, de mooiste stad van het westen.
#13 - 28-10-2009, 16:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15