Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis West-Amerika

Discussie gestart

reneoud

Hallo!

Wij, mijn vriendin en ik,  willen volgend jaar naar het Westen van de VS. Ik ben vorig jaar 5 maanden door Australie getrokken. Omdat dit mijn
eerste reis was heb ik verschrikkelijk veel van te voren gepland buiten de vlucht om. Toen ik in Australie aankwam was ik verstelt van de mogelijk
heden aldaar en ik kwam erachter dat mijn gebrekkige engels helemaal niet zo gebrekkig was. Alles kon ik veel goedkoper en beter zelf regelen!
Ik heb daar een mooie tijd gehad!

Nu willen wij dus naar Amerika volgend jaar. Met in mijn achterhoofd dat je alles kan laten regelen of alles zelf doen wil ik vragen wat jullie het handigst vinden?
Alleen je ticket boeken en een autootje huren aldaar? Of door een reisbureau allemaal hotels laten boeken? De berichten op internet spreken elkaar
tegen wat betreft hotels. Zijn er veel hotels, is reserveren nodig? Ik heb al gezien dat ik over de route mij geen zorgen hoef te maken. Genoeg topics
hier over de route die je kunt rijden.

Het plan is om 4 weken te gaan. We hebben een budget van ongeveer 6000,- ex ticket en autohuur. Zou dit mogelijk zijn?

Gr.
Rene
#1 - 02-01-2010, 13:02 uur

Tet14

Welkom op het forum.
Welke tijd van het jaar wil je gaan? In het hoogseizoen kan het vestandig zijn om hotels te boeken, zeker in de National Parks. Voor sommigen moet je daar nu al mee beginnen zoals Yosemite en Grand Canyon.  Ook bv langs de kust tussen Los Angeles en San Francisco kan het druk zijn.
Vliegtickets via een reisbureau of via het internet. De auto zou ik in Nederland al reserveren. Wij doen dat meestal via een reisbureau of gebruik bv usareisen.de Heeft een goede naam.  Met uitzondering van januari en Pasen hoef je in Australia zelden iets te reserveren. Dat ligt in de USA toch iets anders.
Tet
#2 - 02-01-2010, 13:25 uur

reneoud

Hoi

De tickets en de autohuur doe ik alletwee via internet. Hier heb ik goede ervaringen mee. Ik ben op het momemt van vertrek 22 en
op internet staan goede 'underage' rates voor economy cars.Het leek mij inderdaad ook verstandig om vooraf de auto te reserveren.
We gaan waarschijnlijk van 15 juni t/m 10 juli. Naar mijn idee net voor de grote mensenmassa (Of heb ik dat verkeerd). Fijn om te weten
Dat the USA niet hetzelfde is als Australie.

Ik denk dat we vooraf de hotels boeken als we aankomen en weggaan. Dat we de hotspots ook al van te voren boeken. Yosemite, Grand Canyon,
de kust LA-SF en dat we de rest onderweg zien. We zijn niet erg kieskeurig, zolang we maar een slaapplaats hebben.

Gr.
Rene!
#3 - 02-01-2010, 13:30 uur

Porphyria

Hallo!

Wij hebben het vorig jaar in juli exact gedaan zoals nu je plan is en dat is ons uitstekend bevallen. Vluchten en auto op internet geboekt en verder hadden we ook onze eerste nacht (in San Francisco) al geboekt, ons hotel in Las Vegas, het hotel in Death Valley en de campground aan de  Grand Canyon en in Yosemite. Er zijn overal motels (en campgrounds) genoeg dus je moet je geen zorgen maken!

#4 - 02-01-2010, 14:06 uur

hdeweert

Hallo Rene
als een trip door Amerika gaat plannen het volgende. Waar ga je in Amerika heen? Wat wil je er gaan doen,
en hoelang wil je waar verblijven. Na de aanschaf van de vliegtickets is de huur ven een auto belangrijk.
Een auto ter plaatse huren word een dure aangelegenheid i.v.m. de verzekering. Kijk dus eerst eens wat
je wilt gaan zien en doen, stem daar je rondrit op af, en plaats hem hier op het forum.
Met € 6000 ex. kun je met 2 personen ruim terecht.
Succes
Harm
#5 - 02-01-2010, 16:35 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2010, 16:36 uur door hdeweert »

reneoud

Hey!

We willen dus in de zomer van 2011. We willen starten in LA en eindigen in LA. We willen o.a naar de Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Bruce, Zion, Yosemite, en SF. Ik vroeg me af waarom is het duurder als je ter plekke een auto gaat huren? Je boekt via internet toch bij een Amerikaans bedrijf aldaar?

Het ticket kost in het hoogseizoen ongeveer 800,- per persoon. Autohuur kost mij ongeveer 750,-. De planning is om 3.5 week te gaan. Het plan is nu om een ticket
te boeken, een auto te huren, een paar hotels te boeken en vooral daar op avontuur te gaan.
#6 - 02-01-2010, 17:45 uur

hdeweert

Voor 2011 zijn volgens mij nog geen tickets te koop.
Amerikanen zijn anders verzekerd dan Europeanen. Daarom lijkt voor de Europeaan het huren van een auto in Amerika erg goedkoop.
Wil je je echter behoorlijk verzekeren dan moet je een flink extra bedrag neer tellen. De verhuurders in Europa prijzen hun auto park
incl. de verzekeringen die je minimaal nodig hebt in Amerika, en deze is altijd goedkoper dan als je dezelfde condities ter plaatse in Amerika huurt.
Op Avontuur gaan is een mooi verhaal maar als je de mooie dingen van Amerika wilt zien of beleven kun je beter een en ander
plannen anders ben je straks wel in Amerika geweest maar heb je niets van Amerika gezien.

Harm
#7 - 02-01-2010, 18:08 uur

Hans B

Velen maken de eerste keer een rondje.
Al vaker heb ik de volgende route opgeschreven, waarbij je "alles" ziet en niet terug hoeft naar je startplaats.
LA - kustweg - SF - Yosemite - TIOGA road - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix.
Succes met je voorbereiding.
#8 - 03-01-2010, 18:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Hallo,

Als 4 juli in jullie reis valt, zou ik voor  die dag toch maar vooraf een overnachting boeken. Wij hebben al meegemaakt dat we tot 1 u 's nachts moesten rondrijden eer we een slaapplaats gevonden hadden. Dat was toch niet zo aangenaam!

Lilo
#9 - 04-01-2010, 19:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15