Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis west amerika july 2010

Discussie gestart

framboos

Hallo allen, wij(ikzelf,man,zus,zwager en dochter van 20) gaan 18 july een prachtige rondreis maken. alles ligt vast, maar met de route/hotels kan nog wel iets geschoven worden. route: san diego-l.a.-pismo-s.f.-sout lake tahoe-yosemite-las vegas-bryce-grand canyon-l.a. en een doorvlucht voor een week naar Maui hawaii. ik heb een vraag over de route van s.lake tahoe naar el portal(yosemite) en el portal naar las vegas: welke route is mooier: s.lake tahoe naar el portal en dan  bakersfield voor overnachting en dan naar las vegas,(de tioga road gaat dan logischerwijs van oost naar west),of van s.lake tahoe naar el portal,dan via de tioga road(west naar oost),over de 395 naar b.v. bishop, daar overnachten en naar las vegas.  graag een paar tips. bij voorbaat dank
framboos
#1 - 28-01-2010, 16:27 uur

Tet14

Welkom op het forum.
De route van El Portal via Tioga Pass, naar Bishop en door Death Valley NP is de mooiste route. De route via Bakersfield is een stuk minder. Je zou ook van Lake Tahoe via 395 naar Lee Vining kunnen rijden en dan naar Yosemite en dan weer over Tioga Pass terug. Tioga Pass is zo mooi dat dat geen enkel probleem is imo. Is Lake Tahoe een must? Niet liever wat langer in Yosemite? Misschien zou je de gehele route eens op het forum kunnen zeggen. Dag tot dag.
Tet
#2 - 28-01-2010, 16:56 uur

Martin Obbe

Als je de route kiest via de Tioga Pass (prachtig, kun je best 2x over heen), waarom zou je dan willen overnachten in Bishop? Doorrijden naar Death Valley en overnachten in b.v. Furnace Creek? Death Valley is het mooist bij zonsondergang of zonsopgang. El Portal - Death Valley via de Tioaga Pass is een eind, maar is in een dag te doen, ook omdat een deel min of meer snelweg is (de 395 tussen Lee Vining en Lone Pine).

Martin

#3 - 28-01-2010, 17:48 uur

framboos

heel erg bedankt voor jullie snelle reacties. onze route ziet er als volgt uit: geboekt bij exit-reizen. zowel de vluchten als de hotels liggen vast, maar de hotels zijn nog wel(30 euro per hotel boete bij veranderen) te wijzigen:
18 july san diego 2 nachten
20 july los angeles 2 nachten
22 july pismo beach 1 nacht
23 julysan francisco 2 nachten
25 july south lake tahoe 1 nacht
26 july el portal(yosemite) 1 nacht
27 july bakersfield 1 nacht
28 julylas vegas 2 nachten
30 july bryce canyon 1 nacht
31 july grand canon 2 nachten
2 aug. los angeles 1 nacht
3 aug. doorvlucht naar Maui

Na zelf de route via rand mc nalley en google maps nagekeken te hebben, leek bakersfield mij niks, vandaar mijn vraag over de route. mijn reisgezelschap is angstig via death valley te rijden in july,laat staan er te overnachten. mijzelf lijkt het helemaal te gek. is het te doen qua warmte?
Dank nogmaals voor jullie snelle reacties, ik ga er zeker wat mee doen.
Groetjes    framboos
#4 - 28-01-2010, 18:06 uur

Martin Obbe

Zolang je op hoofdweg blijft in Death Valley is er niets aan de hand. Daar is overdag voldoende verkeer, zodat mocht je b.v. met pech stranden dat wel wordt gesignaleerd. Death Valley is heel warm, maar heel ZW-USA is in juli warm. Gewoon de airco een tandje hoger zetten. Wij hebben overnacht in Funace Creek en vonden het geweldig: 48 graden Celsius heeft ook zijn charmes. ' s Ochtends vroeg naar Zabriskie Point gegaan en de kleuren van het landschap zien veranderen bij een opkomende zon. Kan ik iedereen aanraden. Furnace Creek heeft prima faciliteiten (zwembad, winkel, 2 restaurants, postkantoor), maar zou ik wel van te voren reserveren.

Martin
#5 - 28-01-2010, 18:24 uur

Marianne

Ik zou inderdaad geen angst hebben om door DV te rijden, en er overnachten is zelfs beter dan er midden op de dag doorheenrijden. Het is echt prachtig als de zon al iets lager staat (zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor foto's). Je zou twee keer de Tioga Pass kunnen nemen, of je rijdt vanuit Lake Tahoe via een van de andere passen naar Yosemite. Wij hebben in 2006 de 88 genomen vanuit South Lake Tahoe, je rijdt dan ook een stuk langs de goudzoekersroute (de 49).

Duur hoor, die wijzigingen!

Marianne
#6 - 28-01-2010, 21:08 uur

Tet14

Ik zou toch proberen Lake Tahoe er uit te halen. Zo bizonder is dat meer niet in vergelijking met die andere natuurwonderen. Tevens is het een omweg.
#7 - 28-01-2010, 22:21 uur

Bas_en_Es

Hi,

vooral Es was ook angstig voor DV, amar het viel ontzettend mee. inderdaad veel verkeer (politie, vliegtuigen), geeft veilig gevoel  ;)
En gewoon genoeg te eten en drinken meenemen en volle tank. bij ons was het wel wat minder warm (38-40 graden), omdat wij in mei waren. Het was heerlijk omhet zwembad in te plonzen (Stovepipe Wells) ;D
Lake Tahoe lijkt me ook neit zo logisch in de route.
Suc6 ermee!
Gr,
Bas en Es.
#8 - 29-01-2010, 11:32 uur

Hans B

is het te doen qua warmte?

Afgelopen zomer waren wij er op 02 augustus, temperatuur ±43°C.
#9 - 29-01-2010, 14:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

framboos

wat een geweldig forum zeg, bedankt voor alle nuttige reacties. ik ben erg vaak in Florida geweest, weet daar erg veel van, maar deze komende reis is nieuw voor ons. ik ga proberen bij exit om inderdaad een overnachting bakersfield er uit te halen en te veranderen in een hotel in death valley. onze angst was niet de temperatuur, dat zijn we in july in Florida ook wel gewend, maar mijn medereisgenoten waren bang dat de airco uit moet en we  stil komen te staan met oververhitte motor midden in death valley met niemand te zien.
lake tahoe er uit???? misschien de moeite waard even te kijken en inderdaad meer tijd te besteden in yosemite.
nogmaals dank Bas en Es, tet,Marianne en Martin.
p.s. wat vonden jullie trouwens verder van onze route?
groetjes   Framboos ;)
#10 - 29-01-2010, 14:24 uur

Martin Obbe

In Death Valley staan inderdaad borden die je adviseren de airco uit te zetten. Maar dat is alleen bij het verlaten van DV omdat je dan een klim moet maken. Het diepste punt van DV (Badwater) ligt zo'n 85 meter onder de zeespiegel, Shoshone ligt boven zeeniveau (als je DV goed wilt zien, neem dan de 178 via Shoshone naar Pahrump (Ne) en niet de kortere 190 via Death Valley Junction; je hebt tijd genoeg, want Las Vegas is niet zo ver). Maar een goed onderhouden moderne huurauto kan dat gemakkelijk aan, en hoef je die airco echt niet uit te zetten.

Wat betreft de reisroute: ik begrijp dat alles al vastligt en het veranderen van je reisplan je op extra kosten jaagt, maar ik zou bij Bryce 2x overnachten en bij de GC North Rim 1 nacht. Als je 's ochtends uit Bryce vertrekt, heb je nog genoeg tijd om 's middags de GC te zien, en kun je de volgende dag door. Aan de andere kant, je hebt na de GC een lange rit voor de boeg naar LA, ik kan me voorstellen dat je voor die reisdag een "rustdag" bij de GC wilt hebben.

Martin
#11 - 29-01-2010, 16:15 uur

Tet14

Martin bedoelt het stuk in DV tussen Panamint Springs en Stovepipe Wells. Ongeveer 16 miles en een lange afdaling. Schakel hier terug (ook met een automaat). De borden langs de kant van de weg met "Radiotor Water" slaan niet op een ghosttown;) Met de route van Furnace Creek via Soshone kan ik het niet helemaal eens zijn. Om het meeste van DV te zien zou ik aanraden om van Furnace Creek naar Badwater te rijden (met een bezoek aan Devils Golf Course eerst), dan omdraaien en naar Artist Drive (one way vanaf het zuiden) en dan via Zabriskie Point, Twenty Mule team canyon en naar Dante's View. Dan naar DV Junction, rechts en weer links over State Line road richting Pahrump.
Tet
#12 - 29-01-2010, 17:18 uur

Marianne

Wat betreft de reisroute: ik begrijp dat alles al vastligt en het veranderen van je reisplan je op extra kosten jaagt, maar ik zou bij Bryce 2x overnachten en bij de GC North Rim 1 nacht. 

Ik neem aan dat ze naar de South Rim gaan? Of was jouw voorstel om dat aan te passen?

Twee overnachtingen bij Bryce vind ik niet nodig, met een middag en een ochtend heb je voldoende tijd om ook een of twee wandelingen naar beneden te maken. Dan liever een nacht Zion, maar als we zo doorgaan ligt er straks een compleet andere route.  ;) En het kan prima zo, maar Bakersfield aanpassen lijkt me echt verstandig, en ik zou Lake Tahoe veranderen in nog een nacht Yosemite. Dan hebben jullie een prachtige route!

Marianne
#13 - 29-01-2010, 20:28 uur

Martin Obbe

Tet heeft gelijk dat als je het maximale uit DV wilt halen, je niet ontkomt aan een "heen-en-weertje" naar Badwater en via Zabriskie Point het park uit. Dan heb je inderdaad alle hoogte punten in die regio wel te pakken (Devils Golf Course, Badwater, Artist Drive, Zabriskie Point, etc).

Marianne schrijft "Ik neem aan dat ze naar de South Rim gaan? Of was jouw voorstel om dat aan te passen?".

Het gekke is dat ik nergens in het reisplan zie of de Noord- of Zuidzijde van de GC wordt bedoeld. Beide is natuurlijk mogelijk, maar vanuit Bryce is de North Rim veel dichterbij. Daar staat tegenover dat de route South Rim - LA iets korter is dan de route North-Rim LA. Bovendien hoef je dan het stuk Jacob Lake - North Rim niet 2x te rijden. Is met een atlas of met Google Maps natuurlijk allemaal haarfijn uit te rekenen.

Heel veel plezier met jullie reis, Martin.
#14 - 30-01-2010, 09:54 uur

framboos

hallo allemaal,
ik heb inderdaad besloten om lake tahoe er uit te halen en een nacht extra in b.v. el portal te verblijven.
wat betreft Bryce en grand canyon:  onze laatste dag van de grand canyon naar L.A. is een erg lange dag,dus wilden we uitkomen op de south-rim.(ons hotel in bryce is de bryce vieuw lodge en in grand canyon canyon plaza resort, dus south rim is het meest logisch. het is dan misschien wel omrijden vanaf bryce, maar inderdaad: we moeten oppassen dat we niet de hele route gaan omgooien. we laten alles nu dus maar zoals het is, behalve lake tahoe.
Ik wil het niet nog ingewikkelder maken, maar inplaats van een extra nacht in el portal,had ik het idee om el portal 1 dag eerder te verschuiven, dan slapen in lee ving(of 1 van die andere plaatsen langs de 395) en dan naar death valley(b.v.stovepipe wells).brengt wel weer extra kosten met zich mee.  of is 2 nachten el portal te doen.
dan nog een vraag, zo'n shuttle bus voor rondritten naar mooie punten in yosemite, gaan die ook vanaf de westkant?(el portal dus).
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

groetjes  framboos
#15 - 31-01-2010, 12:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15