Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis west-amerika

Discussie gestart

Hans B

RMNP (Rocky Mountain National Park) ligt wel een behoorlijk stukje uit de route, maar niets is onmogelijk.

Je zou mogelijk kunnen starten in Denver en eindigen in Phoenix.

CdG/Denver (1)- RMNP (2) - Black Hills e.o. (2) - Yellowstone (3) - Grand Teton (1) - Salt Lake City (1) - Arches (2)- Monument Valley (1) - Page (1) - Zion (2) - Bryce (1) - Las Vegas (2) - Grand Canyon (1) - Phoenix/Cdg (2)

Het kan dus, maar liever iets meer 'speel'ruimte (tijd).
#16 - 13-03-2013, 18:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wouter1

Hallo,

We vertrekken laatste week van juni en keren terug rond midden juli. 
Zowel aankomst als vertrek is via Salt lake city. 
Zo zitten we relatief dicht bij yellowstone en kunnen zo een mooie cirkel maken.
Die kaarten zullen we bekijken alvast bedankt voor de tips.
De beartooth highway heb ik al gelezen via jullie verslag.  Ik kende al de going to the sun road. (Ik wist daar al van van onze vorige reis in Canada)
Veel rijden om iets te zien is leuk maar je moet ook af en toe eens kunnen wandelen.
Want pijn in men rug hebben van de hele tijd in de wagen te zitten is niet aan ons besteed. ;D


groetjes en bedankt

#17 - 13-03-2013, 21:39 uur

Hans B

Als aankomst en vertrekplaats gelijk is (SLC) en Yelloswtone er in moet zitten, zou ik kiezen voor of een route  naar Denver/Black Hills of Las Vegas/Grand Canyon.
Ik zou niet kiezen voor SLC - Las Vegas - Denver - SLC dat is veel te veel.

Ik zelf heb 18 dagen over SLC - LV route gedaan (incl. Yellowstone) en dat ging al snel genoeg. Had liever ietsje meer tijd gehad.
#18 - 14-03-2013, 14:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wouter1

Hallo,

Hier ben ik terug.  Na heel wat lezen en wat zoeken via het net kom ik op volgende mogelijkheden.

Wat er zeker in gaat zitten en verdeling in dagen ziet er als volgt uit.

24/06 Aankomst SLC eventueel nog enkele kilometers rijden en overnachten in buurt van bear lake of antilope park 1 dag

25/06 - 26/06 Vertrek naar Grand teton (2 dagen verblijven)

27/06 - 28/06Vertrek Grand Teton naar Yellowstone (overnachten in West- Yellowstone voor 2 nachten)

29/06 Vertrek West Yellowstone en overnachten North-Yellowstone (overnachten 1 of 2 nachten?)

30/06 vertrek uit Yellowstone richting East ingang richting Cody en zo terugkeer richting SLC naar Flaming Gorge ( 1 overnachting)

01/07 - 02/07 Flaming Gorge richting Moab Arches NP (2 nachten)

03/07 - 04/07 Vertrek Moab richting Canyonlands (2 nachten)

05/07 - 06/07 Canyonlands richting Capital reef ( 2 nachten)

07/07 - 08/07 Capital reef richting Zion NP ( 2 nachten)

09/07 - 10/07 Bryce Canyon (2 nachten)
????
Opties

16/07 Terugkeer SLC
Zo ver ben ik al geraakt 

Nu heb ik natuurlijk mogelijkheden

Ik zie 2 mogelijkheden ofwel kies ik in plaats 30/06 niet beneden te rijden richting SLC maar ga ik richting Devils Tower, badlands en Estes NP. en kom ik zo richting Moab.
Natuurlijk zal ik een ander park moeten opofferen.

Tweede mogelijkheid is zelfde route maar richting Flagstaff (Grand Canyon) eventueel gekoppeld met Las Vegas en Death Valley.

Je ziet dat ik nog volop aan het zoeken ben maar alle tips zijn welkom.  Denken jullie dat deze route haalbaar is zonder naar de opties te kijken.
Het is voor ons ook belangrijk niet alleen canyons te zien er mag wel eens iets anders tussen zitten. 
Dus welke optie zouden jullie kiezen.  Een beetje variatie is altijd welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties

#19 - 26-03-2013, 18:57 uur

Cees A

Het staat een beetje vreemd in je schema, maar zowel Arches als Canyonlands liggen vlakbij Moab.
Je kunt dus beide parken bezoeken vanuit Moab.

Zomaar een ideetje voor het vervolg van je route:  Ik begin vanaf 05-07
05-07 Van Moab naar Monument Valley
06-07 Van Monument Valley naar Page.  (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon Dam)
07-07 Page
08-07 Van Page naar Grand Canyon
09-07 Grand Canyon
10-07 Van Grand Canyon naar Las Vegas.
11-07 Las Vegas
12-07 Van Las Vegas naar Zion
13-07 Zion
14-07 Van Zion naar Bryce
15-07 Van Bryce naar Salt Lake City
16-07 Salt Lake City - Parijs

Ik heb aangenomen dat je 16-07 terugvliegt naar Parijs.
Is dat niet zo en heb je nog 1 of 2 dagen extra dan zou je van Bryce nog door kunnen rijden naar Capitol Reef en dan terug naar Salt Lake City
#20 - 26-03-2013, 19:32 uur

Hans B

Hoe laat komt je vlucht aan in SLC.
Vanaf daar naar Bear Lake is ruim 3 uur rijden en dat vindt ik na een vlucht vanuit NL/BE een behoorlijke ruk.

Ik zou een overnachting in Cody plannen (Buffalo Bill museum en 's avonds een rodeo)

Voor mij persoonlijk is Arches mooier en zijn er prachtige wandelingen te maken.
Canyonlands en Capitol Reef zou wat mij betreft wel met één dag kunnen.

Zion 2 volle dagen voor enkele wandelingen

Bryce kan in één dag.

Hoeveel tijd heb je nog verder te besteden (Las Vegas, even iets anders dan alle rode rotsen) (Grand Canyon) (Page, Antilope Canyon) (Monument Valley) (Duragno-Silverton) (Mesa Verde)
#21 - 26-03-2013, 19:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik ben het v.w.b. Canyonlands niet met Hans eens.
Naar mijn mening kun je je best wel wat langer dan 1 dag amuseren in Canyonlands.
Je kunt bijvoorbeeld een Jeep huren in Moab en de route Potash Road - Shafer Trail en Long Canyon rijden.
Ben je een hele dag zoet mee en van beneden uit ziet Canyonlands er heel anders uit dan vanaf de viewpoints boven aan de rim .
Hoe dat eruit ziet zie je hier:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Qc0rlcpMw_8

Of huur mountain bikes, laat je afzetten in Canyonlands en fiets dan via de Shafer trail en Potash road terug naar Moab
Hoe die shafer trail eruit ziet zie je op deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=7M5pkio1tAE
#22 - 26-03-2013, 19:58 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2013, 21:34 uur door Cees A »

wouter1

Bedankt voor jullie reacties.

We komen aan om 14uur.  Misschien iets zoeken in de buurt van het salt lake?
Als ik het allemaal zo bekijk heb ik nog 2 dagen extra over.  Dus nog een volle week.

Welke optie zouden jullie nemen richting
1 badlands, estes national park. ?

2 Ofwel death valley en Las Vegas en eventueel Grand canyon.

We denken er wel aan niet naar moment Valley te rijden ook hebben we geen zo'n interesse in mount rushmore.
Dus deze zaken zijn voor ons al geëlimineerd.

groetjes


#23 - 27-03-2013, 21:47 uur

Hans B

als je aankomt met een rechtstreekse vlucht dan heb je alle formaliteiten nog te gaan, het ligt er aan hoe druk het is, maar over het algemeen kost dat gauw een uur of langer. Daarna nog naar de autoverhuur + formaliteiten.
Voordat je echt 'on the road zit' ben je zeker 2 uur verder.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is naar Bear Lake te rijden, maar of je dat dan nog moet willen .....

Kom je later in je vakantie nog terug in SLC ??
Als dat niet het geval is, ga eerst even bijkomne van de reis en genieten van deze stad (Temple Square, State Capitol, e.a.).

Voor mij (en andere lezers) zou je een dagschema willen maken.
Dan kunnen we je makkelijker tips geven de 'gaten' op te vullen.

ma 24-06 vliegen naar SLC
di 25-06 SLC
wo 26-06 SLC - Bear Lake
do 27-06 etc....
#24 - 28-03-2013, 10:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Optie 1
Badlands is wel weer erg ver weg, maar als je een volle week hebt, zou dat kunnen.

Optie 2
Death Valley, Las Vegas (zeer bijzondere stad, you hate it or like it) I like it en Grand Canyon liggen wat meer voor de hand. Wil je niet naar de Monument Valley, wat ik vreemd vind, zou je via bv. Petrified Forest, Canyon de Chelly, Mesa Verde, Durango-Silverton, Colorado NM, terug naar SLC kunnen.
#25 - 28-03-2013, 10:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Van het noorden van Yellowstone naar Flaming Gorge ga je niet redden in een dag en helemaal niet via Cody. Ik zou een overnachting in Cody plannen voor de Buffalo Bill museums en Nite rodeo.
Ik begrijp die nachten die je er bij zet ook niet goed. Van Flaming Gorge op 7/1 naar Moab is al een hele rit.  Wil je 2 nachten bij Capitol Reef blijven? Onderweg naar Capitol Reef heb je nog Goblin Valley SP en Little Wild Horse slotcanyon.
Die Shafer Trail is wel een heel avontuur. We hebben hem met onze huurauto gereden (foei!) maar dat was wel een full size awd SUV.  Beslist een onvergetelijke dagtrip.
Tet
#26 - 28-03-2013, 11:29 uur

Marianne

Schrijf het inderdaad eens wat anders op. Voorbeeld:

24-jun   naar SLC      
25-jun   Salt lake City    -   Grand Teton
26-jun   Grand Teton      
27-jun   Yellowstone      
28-jun   Yellowstone      
29-jun   Yellowstone      
30-jun   Yellowstone    -   Cody
1-jul   Cody    -   Flaming Gorge
2-jul   Flaming Gorge    -   Moab
3-jul   Moab      
4-jul   Moab      
5-jul   Moab      
6-jul   Moab    -   Capitol Reef
7-jul   Capitol Reef      
8-jul   Capitol Reef    -   Bryce
9-jul   Bryce      
10-jul   Bryce    -   Zion
11-jul   Zion      
12-jul   Zion    -
13-jul      
14-jul      
15-jul      
16-jul      

Ik denk dat het krap wordt om nog richting South Dakota of Denver te gaan maar schrijf het eens uit, dan zie je wel of het lukt of niet. Je zou misschien een nacht minder Bryce of CR kunnen doen en als je geen hele spannende dingen in Moab gaat doen is 3 nachten ipv 4 ook wel prima.
Je kunt vanaf Moab ook Monument Valley meenemen (waarom niet?), dan Page, Grand Canyon North Rim en dan via Zion, Bryce en CR terug naar SLC.
Kijk eens in onze reisverslagen en onze 2013-planning om ideeën op te doen: http://www.martinenmariannereisverslagen.blogspot.nl

Marianne
#27 - 28-03-2013, 12:09 uur

wouter1

Hallo,

De tijd dat ik heb ben ik bezig met de reisplannen.  Reisverslagen lezen en reisgidsen uitpluizen en zoeken op de kaart en het net afspeuren.

Ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik constant moet elimineren omdat de afstanden enorm zijn. 
De snelheid is ook niet zo hoog als bij ons.  En er zijn veel strenge controles van state patrol.
Richting Badlands is er al uit het is gewoon niet haalbaar en death valley en Las Vegas laten we ook vallen.
Hier ben ik met volgende voorstel

24/06 Aankomst SLC - Logan
25/06 Grand Teton
26/06 Yellowstone ( zijn er nog campings beschikbaar in het park of is het allemaal first come first give principe) Tips?
27/06 Yelowstone
28/06 Yellowstone
29/06 Yellowstone Bearthooth pass en dan richting Lamar Valley - Cody
30/06 Vernal (is overnachting noodzakelijk?)
01/07 Vernal Dinosaur NM Steamboat springs
02/07 Steamboat Springs - Rocky Mountains NP
03/07 Rocky Mountains NP
04/07 moeilijke keuze richting Moab of richting Mesa Verde?
05/07 Moab
06/07 Moab
07/07 Monument Valley - Goosenecks
08/07 Page
09-07 Page
10-07 Page
11-07 Grand Canyon North Rim
12-07 Grand Canyon
13-07 Zion
14-07 Zion
15-07 Bryce Canyon
16-07 Bryce naar Salt Lake City

Indien de rockies niet haalbaar zijn heb ik meer tijd in Canyonlands en Capital reef NP.  Eventueel ook ruimte voor Flagstaff.
De bedoeling is dat we er geen rush van maken maar een mooi evenwicht tussen mijlen en wandelen. 
Ik weet ook dat de combinatie rockies en nationale parken niet evident is maar als je ziet welke tours ze doen met touroperators soms 600 kilometers per dag.
Zo zit je constant in de wagen.  Voor ons is het belangrijk dat we flexibel kunnen zijn dus gewoon zien waar we komen. 
Wanneer iets tegenslaat kunnen we dan weg.
Ik zie het zo 21 dagen is 3 weken
- 1 ste deel van de reis Bovenkant Utah en Wyoming (Yellowstone, grand teton, Dinosaur NP)
- 2de  deel van de reis Colorado (Rocky Mountains NP ) en onderzijde Utah
- 3de deel Bovenzijde Arizona en onderzijde Utah

De kern zit er in nu nog werken naar details en mooie routes  :D
#28 - 10-04-2013, 21:53 uur

Marianne

Ik weet niet hoe het zit met de campings in Yellowstone, zie daarvoor www.nps.gov/yell.
Als je de Beartooth Hwy neemt en naar Cody gaat kom je niet door de Lamar valley, daar kom je daarvoor al langs.
Je zou ook met 1 stop van Cody naar RMNP kunnen gaan, het is maar net wat je onderweg nog wilt doen.
Schrijf het nog even wat duidelijker uit (van../naar..), ik mis nu de reisdagen. Zo dacht ik eerst dat je 3 dagen Page had, maar het zijn er maar 2. Wat wil je daar doen?
Wat bedoel je precies met de combinatie Rockies met nationale parken? Zowel Yellowstone als Rocky Mountain NP zijn nationale parken en liggen in de Rockies.

Waarom zou je Flagstaff willen doen?
Het is wel lekker om flexibel te zijn maar hou er rekening mee dat je dan zo hier en daar wel moeite zult hebben om iets te vinden of dat je de hoofdprijs betaalt (zoals in Page en Moab).

Marianne
#29 - 10-04-2013, 23:08 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2013, 13:18 uur door Marianne »

Cees A

Om nog wat meer twijfel te zaaien nog even een routevariant gemaakt met de Black Hills en Badlands  ;)

24/06 Aankomst SLC - Logan
25/06 Grand Teton
26/06 Yellowstone
27/06 Yelowstone
28/06 Yellowstone
29/06 Yellowstone Bearthooth pass en dan richting Cody
30/06 Van Cody naar Rapid City. (je kunt ook doorrijden naar Wall, zit je tegen de ingang van Badlands aan)
01/07 Van Rapid City via Badlands nat.park naar Keystone. Eind van de middag of in de avond nog even naar Mt.Rushmore
02/07 Van Keystone via Needles Hwy naar Custer state park. Overnachten in Hot Springs
03/07 Van Hot Springs naar Estes Park.
04/07 Via de Trail Ridge Road in Rocky Mts. nat. park naar Granby. (hele dag voor RMNP)
05/07 Van Granby via Colorado nat. monument naar Grand Junction
06/07 Van Grand Junction via Hwy 128 en eventueel de La Salle Mts. Loop naar Moab
07/07 Moab
08/07 Moab
09-07 Van Moab via Goblin state park naar Capitol Reef
10-07 Van Capitol Reef naar Bryce
11-07 Van Bryce naar Zion
12-07 Zion
13-07 Zion
14-07 Naar St.George. Bezoek Snow Canyon state park
15-07  Reservedag, in te zetten waar je wil.
16-07 Naar Salt Lake City

Zoals je ziet is er nog 1 dag over.
Je kunt die dag besteden waar je wil. Je zou bv de rit Cody - Black Hills in 2en kunnen delen en Devils Tower meenemen.
Je kunt ook een dag extra in de Black Hills blijven, in Moab of je gaat vanuit St. George ook nog 1 dagje naar Kolob Canyon, het noordelijke deel van Zion.
#30 - 11-04-2013, 12:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15