Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisadvies 14 daagse Roadtrip

Discussie gestart

JoeSee

Afhankelijk van je aankomsttijd kun je zelf de 1e nacht al op een camping staan. Vanaf Phoenix airport kom je langs een enorme Walmart als je naar Lost Dutchman State Park rijdt. Ik heb daar zelf dit jaar een tent en spul gekocht en ik heb daar ook wel eens de 1e nacht gelijk in een tent gelegen. Kan alleen als je nog voor 21.30 uur binnen het hek bent daar.
Dat is wel bijzonder hoor, want het is een prachtige camping, dicht bij een Ghosttown en tussen de cactussen.

Neem je toch een motel, pak dan op dag 2 richting Grand Canyon ook Wupatki en Sunset Crater Vulcano mee. Dit is prima te doen en kan eventueel drive through, maar je hebt ook nog wel tijd voor 2x een wandelingetje van een half uur daar.
#16 - 21-12-2009, 14:05 uur

jellevr

Wat ik me nog wel afvraag is waarom je zoveel dagen in Los Angeles wilt doorbrengen ?
Als het mogelijk is zou ik 1 dag ervan inleveren en Monument Valley - Page erbij doen. Je moet de afstand richting Bryce toch overbruggen en deze route is wel erg mooi.
Zion kun je inderdaad drive through doen

15 Jun -> San Luis Obispo/Santa Maria
16 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Aankomst rond de middag, Beverly Hills & Hollywood is checken
17 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Dagje pretpark (Universal Studio's of Six Flags Magic Mountain)
18 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Dagje relaxen in LA op het strand
19 Jun -> Vertrek

Lijkt mij toch niet overdreven? Zeker als we daar 's avonds nog is willen gaan feesten ofzo...
#17 - 21-12-2009, 14:49 uur

Marianne

Je zou die dag strand kunnen combineren met Hollywood. Of ga niet naar Universal - het leukste daarvan is de studiotour - maar doe een studiotour bij WarnerBros of een van de andere studios. Dan ben je in 2 tot 3 uur klaar en heb je tijd voor een echt pretpark.

Even
  :offtopic:
Citaat
Zeker als we daar 's avonds nog is willen gaan feesten ofzo
Ik begrijp dat "is" niet helemaal. ???

Marianne
#18 - 21-12-2009, 15:29 uur

JoeSee

Wat ik me nog wel afvraag is waarom je zoveel dagen in Los Angeles wilt doorbrengen ?
Als het mogelijk is zou ik 1 dag ervan inleveren en Monument Valley - Page erbij doen. Je moet de afstand richting Bryce toch overbruggen en deze route is wel erg mooi.
Zion kun je inderdaad drive through doen

15 Jun -> San Luis Obispo/Santa Maria
16 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Aankomst rond de middag, Beverly Hills & Hollywood is checken
17 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Dagje pretpark (Universal Studio's of Six Flags Magic Mountain)
18 Jun -> Los Angeles/Santa Monica -> Dagje relaxen in LA op het strand
19 Jun -> Vertrek

Lijkt mij toch niet overdreven? Zeker als we daar 's avonds nog is willen gaan feesten ofzo...

Six Flags Magic Mountain is echt super, biedt meer dan Six Flags in Biddinghuizen, maar doordat 70 % van de atrakties ook in Nederland kunt doen, zou ik het niet aanraden.
Ik ben er in mei eens geweest en toen waren de wachtrijen acceptabel, maar een aantal atrakties waren gewoon niet toegankelijk. Ik denk dat dit beleid is als het minder druk is, want dat scheelt enorm veel in hun exploitatiekosten.
Universal is uniek op de wereld (okee in Florida is een kopie ervan) en past in die zin beter bij een Amerika reis vind ik persoonlijk en heeft naast studio's ook veel spetterende atrakties.
Beverly Hills en Hollywood Blvd. is prima te doen op een middag.

Een dagje relaxen in La zou ik niet aanraden. Strand en zee is (globaal genomen) overal hetzelfde. Bovendien zou je weer uit kunnen rusten als thuis bent. Om die reden zou ik deze extra dag besteden aan iets typisch amerikaans, je bent immers in Amerika. In die zin past Monument Valley en Page prima in jullie reis. Het is maar een gedachte hoor.... :)
#19 - 21-12-2009, 15:35 uur

JoeSee

Je zou die dag strand kunnen combineren met Hollywood. Of ga niet naar Universal - het leukste daarvan is de studiotour - maar doe een studiotour bij WarnerBros of een van de andere studios. Dan ben je in 2 tot 3 uur klaar en heb je tijd voor een echt pretpark.

Even
  :offtopic:
Citaat
Zeker als we daar 's avonds nog is willen gaan feesten ofzo
Ik begrijp dat "is" niet helemaal. ???

Marianne

is=eens

Met een krappe planning zou ik een feestje ook goed voorbereiden.
LA is nogal groot, dus waar wil je naartoe ? Hoe veilig is het daar snachts ? Kom je er in zonder introducee ? Staat je leeftijd het gebruik van alcohol toe ?
Probeer niet illegaal (omdat je misschien te jong bent) alcohol te drinken. Ook niet in je motel, want  als ze daar achter komen mis je misschien de terugvlucht, omdat je op het bureau aan het uitleggen bent dat in Nederland heel andere regels gelden :police:
#20 - 21-12-2009, 15:50 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2009, 19:16 uur door ~Martin~ »

jellevr

Bedankt voor de reacties! Ik geef jullie suggesties zeker nog is door aan de anderen.

Heb ondertussen enkele websites gevonden waar heel wat info over priceline & hotwire te vinden is, het lijkt mij wel een veilige en kostenbesparende optie. Het is alleen een beetje aanvoelen wanneer je best boekt blijkbaar. Last minute gaan er heel wat dure kamers aan lage prijzen weg om de hotels te vullen. Als je vooraf boekt ben je gewoon zeker van een standaard kamer aan een lage prijs...

We trekken met 3 25-jarigen en 1 23-jarige naar de VS, dus lijkt mij geen probleem om ergens binnen te mogen en alcohol te drinken.
Denk dat we daar ter plaatse wel enkele locals zullen aanspreken om te vragen waar er 's avonds feestjes te vinden zijn als we er zin in moesten hebben. We gaan tenslotte niet naar de states om 14 dagen te feesten :)
#21 - 21-12-2009, 16:09 uur

Bas_en_Es

Zeer waarschijnlijk heb je daar in het begin ook de puf niet voor  ;)
>> tijdsverschil en vele indrukken
#22 - 21-12-2009, 16:35 uur

leenvg

en waar heb je nu geboekt? connections?
#23 - 21-12-2009, 18:57 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2009, 19:53 uur door leenvg »

jellevr

We wachten nog altijd op de offerte van connections & co...
Met de feestdagen loopt dat blijkbaar niet zo vlot...
In januari zouden er bij American Airlines nog promo acties zijn ook blijkbaar, dus ze hebben ons aangeraden om pas in januari de vluchten te boeken.
#24 - 28-12-2009, 12:07 uur

Tet14

Ik zou toch nog maar eens nadenken over die drie dagen Los Angeles (en slechts 1-1.5 volle dag in SF). Op het moment dat je van GC naar Bryce en dan naar Las Vegas gaat rijdeen zal je begrijpen wat de andere posters bedoelen. Je wil bv toch Antelope Canyon in Page niet missen? En Zions is echt meer dan een drive through.
#25 - 28-12-2009, 12:59 uur

jellevr

Aangezien connections ons maar laat wachten heb ik alles opgevraagd via een kennis van mij die bij Eventtravel werkt.
We zouden uiteindelijk dan ook 1 nacht LA laten vallen voor een nacht in Page (Lake Powell)
Ik denk dat we de vluchten en wagen al gaan boeken samen met enkele hotels (vooral die in de parken) en dat we de hotels in de steden LA, SF en LV gaan boeken via Hotwire of iets dergelijks.
 
Vluchten: Brussel – Phoenix
5jun 10.55 Brussel – 5jun 12.45 Chicago
5jun 14.30 Chicago – 5jun 16.15 Phoenix
Los Angeles – Brussel
19 Jun 9.35 Los Angeles – 19 Jun 15.35 Chicago
19 Jun 16.50 Chicago – 20 Jun 8.00 Brussel
Totaal: 2853.36
 
Route & hotels:
5 Jun -> Phoenix (Marriot Courtyard Avondale - € 80.5)
6 Jun -> Grand Canyon (Yavapai Lodge West - € 124.6)
7 Jun -> Lake Powell (Best Western Lake Powell - €116.8)
8 Jun -> Bryce Canyon (Best Western Ruby's Inn - €78.7)
9 Jun -> Las Vegas (Circus Circus - €122.87)
10 Jun -> Las Vegas (Circus Circus)
11 Jun -> Lone Pine (Best Western Frontier - €132)
12 Jun -> Yosemite (Curry Village - €398)
13 Jun -> Yosemite (Curry Village)
14 Jun -> San Francisco (Best Western Americania - €209.4)
15 Jun -> San Francisco (Best Western Americania)
16 Jun -> San Luis Obispo/Santa Maria (Best Western Royal Oak Hotel - € 77.00)
17 Jun -> Los Angeles/Santa Monica (Best Western Gateway Inn - € 321.9)
18 Jun -> Los Angeles/Santa Monica
Totaal: 1661.8 - korting = 1578.71
 
Wagen:
SUV (ALAMO) All In
Totaal: 665.42
 
Verzekering:
Annulatie & bijstand (5.8% van vluchten & hotel)
1578.71 + 2853.36 + 5.8%
Totaal: 257.06
 
TOTAAL: 5354.55 (1338.64 pp)
#26 - 29-12-2009, 16:31 uur

Marianne

Die prijzen bij Curry Village lijken me heel hoog, is dat een kamer of een (tent)cabin? Of is dat incl. ontbijt? Je kunt ook zonder ontbijt nemen als je zelf boekt en dan ter plekke kijken wat je doet. Zelf je ontbijt maken is wel zo goedkoop.
CircusCircus ligt aan het eind van de strip en is niet echt geweldig. Waarom kijk je niet of je iets beters kunt vinden wat iets centraler ligt? Ook qua prijs lijkt dit me niet gunstig, dat moet veel goedkoper kunnen.

Marianne
#27 - 29-12-2009, 17:49 uur

jellevr

Vluchten en huurwagen zijn ondertussen geboekt, maar we zijn nog steeds niet helemaal zeker van onze route.
We zouden er graag nog 1 nacht LA bijdoen zodat we daar 2 volledige dagen hebben, de enige optie die we daarvoor zien is de nacht in San Luis Obispo schrappen. Dan moeten we natuurlijk wel in 1 rit van SF naar LA.
Zijn er mensen die dit reeds gedaan hebben en is dit aan te raden?

#28 - 13-01-2010, 13:17 uur

Marianne

In één dag van SF naar LA kan wel als je niet langs de kust rijdt. Wel jammer. Ik zie verder ook geen mogelijkheden om iets te schrappen.

Marianne
#29 - 13-01-2010, 18:08 uur

jellevr

We hebben uiteindelijk besloten om de nacht in SLO te schrappen en in 1 keer naar LA te rijden.
Het enige waar we nog over twijfelen is of we de highway langs het binnenland nemen of toch de kustweg zouden volgen, wat meteen enkele uren extra rijden is. Misschien boeken we onze eerste nacht dan best in Santa Barbara, vanwaar we de dag nadien wel snel in LA staan.

Ivm de route van LA naar Yosemite hadden we toch ook wel nog onze bedenkingen. Als je de route automatisch laat uitstippelen via googlemaps, stuurt die je altijd weer naar het zuiden om zo langs Bakersfield naar Yosemite te rijden.
Aangezien we graag nog een stukje Death Valley willen meepikken, zouden we via Bishop willen rijden.

Als ik die route zelf wat uitstippel, zouden we dan van LV via Furnace Creek naar Bishop moeten rijden. Krijg je langs deze weg een goeie impressie van Death Valley?
Vanuit Bishop zouden we dan via Lee Vining naar Yosemite rijden langs de Tioga Pass.
Lijken mij 2 lange ritten te worden, maar ik veronderstel dat er geen alternatieven zijn?
#30 - 21-01-2010, 11:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15