Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplan 2007 NW en ZW

Discussie gestart

Souraia

Volgend jaar gaan wij wederom naar Amerika. Vorig jaar het bekende rondje van het Zuidwesten, volgend jaar willen we iets noordelijker gaan met een combinatie van het ZW.
Kunnen jullie hier even een blik op gooien en zonodig commentaar, tips en/of aanvullingen geven.

Mijn dank is groot.

25-7 Amsterdam-San Francisco
26-7 San Fransico-Eureka
27-7 Eureka-Redwood-Crater Lake
28-7 Crater Lake-Portland
29-7 Portland
30-7 Portland-Mt Helens
31-7 Mt Helens - Seattle
01-8 Seattle
02-8 Seattle - Olympic NP
03-8 Olympic-Port Angeles
04-8 Port Angeles-Victoria - Port Angeles
05-8 Port Angeles - Mt Rainier
06-8 Mt Rainier - Spokane
07-8 Spokane - Glacier NP
08-8 Glacier NP
09-8 Glacier NP-Helena
10-8 Helena-Yellowstone
11-8 Yellowstone
12-8 Yellowstone
13-8 Yellowstone-Grand Teton
14-8 Grand Teton-Vernal
15-8 Vernal-Moab
16-8 Moab
17-8 Moab
18-8 Moab-Zion
19-8 Zion
20-8 Zion-Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas
#1 - 18-07-2006, 13:46 uur

GoGriz

Ik zou ten sterkste aanraden om in Glacier NP over de Going To The Sun Road te rijden en dan via Columbia Falls en Highway 93 naar Missoula om daar de I-90 te nemen richiting Bozeman/Yellowstone.

De weg naar Helena is saai en plat, en Helena is niet bepaald een boeiende stad om te bezoeken.

Als je via US 93 en I-90 gaat kom je langs verschillende mooite plaatsen en attracties:  Vortex house in Columbia Falls, waterslides in Columbia Falls,  Flathead LAke, Mission Mountains, National Bison Range, St Ignatius Church, Missoula (met veel meer en goedkopere hotels/motels dan Helena), Pintler Scenic Route van Drummond tot Anaconda, Fairmont Hot Springs en Butte.  En dit hele traject is in de bergen ipv vlakke land als je via Helena rijdt. 

Dit kan misschien wat meer tijd in beslag nemen, maar het lijkt me dat je wel een halve dag in Yellowstone kan inruilen..
#2 - 18-07-2006, 15:36 uur

Souraia

Bedankt GoGriz,

Ik zag dat deze route idd een stuk langer is, maar dat lijkt mij dan wel de moeite waard.
In welke plaats kan ik dan het beste overnachten Anaconda of Butte?
#3 - 18-07-2006, 22:43 uur

Verelle

Volgend jaar gaan wij wederom naar Amerika. Vorig jaar het bekende rondje van het Zuidwesten, volgend jaar willen we iets noordelijker gaan met een combinatie van het ZW.
Kunnen jullie hier even een blik op gooien en zonodig commentaar, tips en/of aanvullingen geven.

25-7 Amsterdam-San Francisco
26-7 San Fransico-Eureka
27-7 Eureka-Redwood-Crater Lake
28-7 Crater Lake-Portland
29-7 Portland
30-7 Portland-Mt Helens
31-7 Mt Helens - Seattle
01-8 Seattle
02-8 Seattle - Olympic NP
03-8 Olympic-Port Angeles
04-8 Port Angeles-Victoria - Port Angeles
05-8 Port Angeles - Mt Rainier
06-8 Mt Rainier - Spokane
07-8 Spokane - Glacier NP
08-8 Glacier NP
09-8 Glacier NP-Helena
10-8 Helena-Yellowstone
11-8 Yellowstone
12-8 Yellowstone
13-8 Yellowstone-Grand Teton
14-8 Grand Teton-Vernal
15-8 Vernal-Moab
16-8 Moab
17-8 Moab
18-8 Moab-Zion
19-8 Zion
20-8 Zion-Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas

In welke periode gaan jullie. Ik zie Glacier NP in het rijtje, ik ben er zelf recentelijik geweest, maar de Going to the Sun Road was pas open op de 23ste juni. En ook Crater lake was pas heel laat open vanwege de sneeuw. Als je pas in Juli of Augustus gaat heb je daar geen last meer van.
#4 - 19-07-2006, 01:40 uur
In april terug naar Amerika

Souraia

Wij gaan in juli/augustus  cheer
#5 - 19-07-2006, 11:17 uur

GoGriz

Bedankt GoGriz,

Ik zag dat deze route idd een stuk langer is, maar dat lijkt mij dan wel de moeite waard.
In welke plaats kan ik dan het beste overnachten Anaconda of Butte?

Tussen Anaconda en Butte zou ik zeker Butte kiezen.   Anaconda is vrij verlaten sinds de kopermijn gesloten is in de jaren 80.  Een leuk alternatief is Fairmont Hot Springs - een gezellig hotel met zwembaden die gevuld zijn met heet bronwater.  Fairmont is de afslag na Anaconda als je zuidwaarts (richting Butte) rijdt.

Bezoek zeker Butte.  Deze stad had in het begin van de vorige eeuw meer miljonairs dan eender welke stad ter wereld dankzij de tonnen goud die daar uit de mijnen kwamen.

Ook zie ik dat je van plan bent om in Spokane te overnachten.  Ik zou persoonlijk een beetje verder rijden tot Coeur D'Alene in Idaho, waar ook veel hotels zijn, en een heel mooi meer is.  Verder zou ik ook stoppen in Wallace, Idaho - net voor de grens met Montana: een mooi toeristisch dorpje met een mijn museum enz.  En als je elanden wil zien, stop dan even bij de lodge op Lookout pass, en kijk naar boven richting ski pisten, bijna elke keer dat ik daar ben in de zomer zie ik er een paar elanden grazen (vraag eventueel aan de mensen die er werken)
#6 - 19-07-2006, 16:19 uur

Souraia

GoGriz je bent geweldig, ik ben superblij met je tips. Deze ga ik allemaal uitprinten en gebruiken.
#7 - 19-07-2006, 20:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15