Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute 1ste idee

Discussie gestart

steven

Zoals iedereen een beetje : is dit haalbaar. K moet wel nog eens alle afstanden checken...
Dit is onze eerste trip naar Amerika en we hebben van luchthaven tot luchthaven een auto gehuurd. We zouden zoveel mogelijk willen camperen en ter plaatse tent en zo kopen...(volgens dit forum is dit toch een beter idee, dan alles meesleuren...).

Dag 1   19-jul   Brussel-Zurich-Los Angeles         Landen om 16u15   
Dag 2   20-jul   LA            
Dag 3   21-jul   LA + rit naar Monterey            
Dag 4   22-jul   Monterey + 17 mile drive + rit naar SF            
Dag 5   23-jul   SF            
Dag 6   24-jul   SF + rit naar Sequoia NP            
Dag 7   25-jul   Seaquoia NP + rit Yosemity NP            
Dag 8   26-jul   Yosemity NP            
Dag 9   27-jul   Yosemite NP            
Dag 10   28-jul   Yosemity NP + rit Monolake            
Dag 11   29-jul   Monolake + rit Death Vally NP            
Dag 12   30-jul   Death Valley NP            
Dag 13   31-jul   Death Valley NP + rit Las Vegas            
Dag 14   1-aug   Las Vegas + rit Zion NP            
Dag 15   2-aug   Zion NP + rit Bryce NP            
Dag 16   3-aug   Bryce NP            
Dag 17   4-aug   Bryce NP+ rit capitol reefs NP            
Dag 18   5-aug   Capitol reefs NP + rit Arches NP            
Dag 19   6-aug   Arches NP+ rit Mesa Verde            
Dag 20   7-aug   Mesa Verde + rit Monument Valley NP            
Dag 21   8-aug   Monument Valley NP            
Dag 22   9-aug   Monumnet Valley NP+ rit Grand Canyon NP            
Dag 23   10-aug   Grand Canyon NP            
Dag 24   11-aug   Grand Canyon Np            
Dag 25   12-aug   Grand Canyon NP + rit Sedona            
Dag 26   13-aug   Sedona + rit Joshua tree NP            
Dag 27   14-aug   Joshua Tree NP            
Dag 28   15-aug   Joshua Tree NP + rit LA            
Dag 29   16-aug   Los Angeles - Zurich - Brussel         Vertrekken om 19u35   
#1 - 17-01-2006, 10:44 uur

Wop

Dit is makkelijk te doen, dat is mijn eerste indruk.

En de 1ste opmerking die ik heb is dat ik er voor zou kiezen om de volle dag  Death Valley te laten vervallen en een dag ZION in te plannen.

Twee volle dagen Grand Canyon is mijn inziens ruim genoeg, dit kan je makkelijk met 1 dag af

Just for now  ;)
#2 - 17-01-2006, 10:59 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2006, 11:00 uur door Wop »

GCM

Ik ben het met Wop eens over die dag Death Valley en Zion. Op zich is Death Valley wel leuk, maar Zion is zooooooveel mooier en veel meer te zien daar.
#3 - 17-01-2006, 11:01 uur

Wop

Ik ben het met Wop eens over die dag Death Valley en Zion. Op zich is Death Valley wel leuk, maar Zion is zooooooveel mooier en veel meer te zien daar.

Ja en pak een dagje Las Vegas Extra om even bij te komen van al het natuurgeweld  ;)

Wij hebben veel van je planning gedaan in 2004. Kijk hier voor ons reisverslag!
#4 - 17-01-2006, 11:15 uur

michelly

Hallo,

Ik zou wat meer tijd in Arches NP (misschien ook nog Canyonlands NP?) en Mesa Verde NP spenderen. Wil je hier een palace bezoeken dan moet je kaartjes kopen bij het Visitor Centre. Toen wij er waren kochten we 's ochtends een kaartje voor 12.30 uur, eerder was er geen plaats.
Ik zou een dag minder Monument Valley en Grand Canyon NP doen.

Groetjes Elly
#5 - 17-01-2006, 11:50 uur
onze website www.michelly.nl

SpaceAce

Dag 3   21-jul   LA + rit naar Monterey            
Dag 4   22-jul   Monterey + 17 mile drive + rit naar SF

Dit is op zich te doen, maar....  2006-20

De rit van Los Angeles naar Monterey is vrij lang. Dit komt omdat de kustweg (want ik neem aan dat je via de kustweg wilt gaan rijden) behoorlijk veel scherpe bochten bevat, waardoor je niet zo hard kunt rijden. En er is enorm veel te zien/te doen, zoals:

#6 - 17-01-2006, 17:37 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Lou

Een dag Death Valley, Bryce, Monument valley en grand canyon en Joshua zou ik laten vallen.
tenzij je de Grand canyon in wilt hiken (phantom range).
Anderzijds zou ik 1 of 2 dagen extra Moab inlassen en waarom niet voor een 3-tal dagen naar san Diego,
heel leuke en aangename stad met veel leuks en ontspannends, slechts 2h  rijden van LAX.

Lou
#7 - 01-04-2006, 21:12 uur

essie

Hallo,
een hele volle dag Death Valley is naar mijn mening erg veel, en twee volle dagen Grand Canyon ook. Ik zou zeker wel ee volle dag in Zion beteden zeker als je leuk hikes wil maken. Angels Landing, is daar bv een super wandeling, je moet geen hoogte vrees hebben maar anders zeker de moeite waard.

http://img324.imageshack.us/my.php?image=360resize9vy.jpg
http://img430.imageshack.us/my.php?image=372bresize3io.jpg
http://img430.imageshack.us/my.php?image=325cresize7bt.jpg

en nog veel meer foto's van Zion
http://www.esthervanderzouw.com/usa200522.htm

Je begrijpt al ik ben een echte Zion Fan
groetjes essie
#8 - 02-04-2006, 21:41 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

GCM

Zion is ook één van mijn favoriete parken. Prachtige trails door echt wonderschone natuur.
Moeilijke beslissing want de Grand Canyon is ook mooi om in te wandelen. Ik zou dan toch wat eerder weggaan bij de Grand Canyon zodat jemeer tijd hebt in Zion.
1 volle dag GC is genoeg lijkt me en je kunt dan nog een hoop zien en doen, ook dankzij het goede bussysteem.
#9 - 03-04-2006, 05:16 uur

Kinneret

Ik denk dat je een dag kunt weghalen voor death Valley, Garnd Canyon en Joshua Tree. Grand Canyon is met een volle dag en dus nog het resterende erbij voldoende. En in Death Valley en Joshua Tree is naar eigen ervaring niet genoeg te doen om er een volle dag voor uit te trekken. Je zou wellicht een dag bij LA, San Fransisco, Zion of ergens bij Capitol Reef, Arches of Mesa erbij plannen. Maar met die laatste heb ik geen ervaringen. Zoals velen hier ben ik dus ook grote fan van Zion. ik zou daar zeker een dag erbij plakken. Je hebt genoeg keuzes op je route en het hangt altijd van ieders mening af. Mooie route verder.  ;)

http://www.americansouthwest.net/utah/zion/national_park.html
#10 - 03-04-2006, 21:51 uur

steven

Mijn planning heeft even stil gelegen wegens te druk, maar nu is het in een rechte lijn naar het vertrek...

Ik heb de route ligt gewijzigd naar het volgende :

Mijn allergrootste twijfelpunt blijft of ik eerst LA zou bezoeken en dan verder naar SF en de rest van de lus, of als ik vanop de luchthaven rechtstreeks naar boven begin te rijden, en LA op het einde doen, of derde mogelijkheid, starten met LA en zuidwaarts starten en lus omgekeerd maken...
Al veel over gelezen, maar ik weet nog steeds niet wat de voor en nadelen eigenlijk zijn...


Dag 1   19-jul   Brussel-Zurich-Los Angeles         Landen om 16u15      
Dag 2   20-jul   LA               
Dag 3   21-jul   LA + rit naar San Simeon               
Dag 4   22-jul   San Simeon + rit naar Monterey               
Dag 5   23-jul   Monterey + rit naar SF               
Dag 6   24-jul   SF               
Dag 7   25-jul   SF + rit naar Sequoia NP               
Dag 8   26-jul   Seaquoia NP + rit Yosemity NP               
Dag 9   27-jul   Yosemite NP               
Dag 10   28-jul   Yosemity NP + rit Monolake               
Dag 11   29-jul   Monolake + rit Death Vally NP               
Dag 12   30-jul   Death Valley NP + rit Las Vegas               
Dag 13   31-jul   Las Vegas               
Dag 14   1-aug   Las Vegas + rit Zion NP               
Dag 15   2-aug   Zion NP               
Dag 16   3-aug   Zion NP + rit Bryce NP               
Dag 17   4-aug   Bryce NP+ rit capitol reefs NP               
Dag 18   5-aug   Capitol reefs NP + rit Arches NP               
Dag 19   6-aug   Arches NP               
Dag 20   7-aug   Arches NP+ rit Mesa Verde               
Dag 21   8-aug   Mesa Verde               
Dag 22   9-aug   Mesa Verde + rit Monument Valley NP               
Dag 23   10-aug   Monument Valley NP+ rit Grand Canyon NP               
Dag 24   11-aug   Grand Canyon Np               
Dag 25   12-aug   Grand Canyon NP + rit Sedona               
Dag 26   13-aug   Sedona + rit Joshua tree NP               
Dag 27   14-aug   Joshua Tree NP               
Dag 28   15-aug   Joshua Tree NP + rit LA               
Dag 29   16-aug   Los Angeles - Zurich - Brussel         Vertrekken om 19u35      
#11 - 15-05-2006, 12:59 uur

Hans B

Hallo Steven,
het is allemaal zo persoonlijk wat men leuk vindt, dat een advies geven dan ook lastig is.
Toch mijn advies : Ik zou er voor kiezen om direct op weg naar het noorden te gaan en de reis te beginnen.
Mijn ervaring is dat ook als je je goed aan de planning houdt je vaak meer tijd over hebt dan je denkt.
Tenzij je natuurlijk elke nacht aan en tevoren vastgelegde motel zit. Maar als je flexibel bent is mijn ervaring dat aan het eind van de reis wij vaak 1 of 2 dagen eerder op de plek terug dan volgens schema.
Indien je echt iets wil in L.A. zou je het volgens mij best wel aan het eind kunnen doen.
succes, Hans
#12 - 15-05-2006, 15:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kwaajknarie

Hoi,

Ik kan je alleen maar zeggen dat wij de Pacific Coast Highway van zuid-noord hebben gereden terwijl ik achteraf gezien liever noord-zuid had gedaan. (uitzichten mooier en aan de goede kant van de weg!)
#13 - 15-05-2006, 17:29 uur

AngelHarold

Fantastische route, om te beginnen. Verder zou ik willen zeggen, hou rekening met de hitte die je tegemoet gaat. Ik heb daar nog geen opmerkingen over gezien maar denk aan 40+ als je in de buurt van Las Vegas bent. Om nog maar te zwijgen over Death Valley......

Het is maar dat je weet wat je kan verwachten. Verder zou ik (idd persoonlijk) een dagje extra in SF plannen. Zo'n gave stad en omdat je al zoveel natuur in je reis opgenomen hebt, lijkt me dat een welkome aanvulling.

Nu heb je San Simeon opgenomen als tussenstop bij LA-SF. Wat ook erg leuk is en wat ik niet tegenkom in de forums is Pismo Beach. Dit is een echt surfersdorp in een mooie omgeving (rotskliffen etc.). Wij hadden destijds een BW hotel dat bovenop een rotsklif ligt.
#14 - 16-05-2006, 13:04 uur

essie

Hoi,
Ik vind dat je je route al een stik beter hebt ingedeelt al blijft het natuurlijk heel persoonlijk.
Mischien zou ik zelf San Diego er nog tussen doen, 1 volle dag Joshua tree is ook best veel.
Het blijft altijd moeilijk een route maken  ;)

Groetjes ess
#15 - 20-05-2006, 21:09 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15