Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute check

Discussie gestart

Ro_mien

Hoi allemaal,

30/9 vertrekken wij voor 21 dagen naar California.
Ons plan is : SF, Yosemite, San Diego en via de kust terug naar SF.
Wij zijn geen musea-, cultuur-, natuurmensen.  Wat niet wil zeggen dat we niet kunnen genieten van een mooie wandeling in Yosemite, maar we zijn zeker niet van plan vele parken te bezoeken.  Dan liggen we liever een daggetje extra aan het strand  ^-^

Kunnen jullie dit even nakijken en jullie commentaar geven?
Alvast super bedankt !


30/9 : Aankomst SF om 12.40u, auto oppikken en ofwel Alcatraz bezoeken ofwel meteen doorrijden tot Manteca of Oakdale.
1/10 : Doorrijden van Manteco of Oakdale naar Yosemite Park
2/10 : Yosemite
3/10 : Yosemite - Bodie - Death Valley
4/10 : Death Valley - Las Vegas
5/10 : Las Vegas
6/10 : Las Vegas (trip naar Grand Canyon met vliegtuigje)
7/10 : Las Vegas - ... (ergens onderweg naar San Diego slapen)
8/10 : ... - San Diego
9/10 : San Diego
10/10 : San Diego - Laguna Beach
11/10 : Laguna Beach - LA
12/10 : LA
13/10 : LA
14/10 : LA
15/10 : ?
16/10 : ?
17/10 : ?
18/10 : SF
19/10 : SF
20/10 : SF


Dus zoals je kan zien is er nog veel plaats voor dingen op te schuiven enzo.
Wat zijn de steden waar we zeker wat meer tijd voor uittrekken?
Of nog bepaalde steden die ik vergeten te vermelden ben?

Ik heb onze trip op google maps gezet :
http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&gl=be&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=111381585140829469812.0004703ca08fbbc7ba961&ll=36.971838,-120.942993&spn=2.128386,4.213257&z=8
#1 - 27-08-2009, 14:00 uur
Your body may be a temple, mine's an amusement park !

nielsenkim

Hoi,

als ik jullie was zou ik geen overnachting tussen Las Vegas en San Diego nemen, maar gewoon doorrijden. Dat is weer lekker een extra dag aan het strand  palmboom

Hou er verder rekening mee dat het in Oktober geen 30 graden meer wordt in san francisco.

Groetjes Niels
#2 - 27-08-2009, 14:23 uur

Ine

Reken erop dat je al snel 2-3 uur verder bent (na landing) voordat je de auto hebt en op de weg zit. Douane door, shuttle naar de carrental, formulieren e.d. Bovendien hbe je last van jetlag. Je zult meestal nog weinig aktiviteiten ondernemen, maar rijden tot buiten S. Francisco is zeker te doen.
Las vegas- San Diego is inderdaad goed te doen in 1 dag. leuke stop onderweg is het kleine stadje temecula. Eventueel kan je daar een winery bezoeken.
maar wil je een dag lui aan een zwembad liggen kan je eventueel in Palm Springs overnachten. Daar is de temepratuur meestal nog aardig hoog.
Echt strandweer moet je niet meer verwachten, aan de kust is het meestal al te fris.
Tussen LA en San Francisco kan je denken aan Santa Barbara,  Hearst castle of Monterey/Carmel.
Buiten San Francisco eventueel Napa valley (wineries), of ten noorden van S. Francisco de weg Ävenue of the Giants - rijden tussen de Sequioabomen.
#3 - 27-08-2009, 18:12 uur

JoeSee

 palmboom  hallo strandmensen, als ik jullie was zou ik wat meer dagen in San Diego inplannen. Het klimaat is daar super en het strand erg aangenaam.
Goed idee trouwens om de Grand Canyon vanuit Las Vegas met een vliegtuig te bekijken i.p.v. er helemaal heen te rijden. Zo pak je het toch mee en wel op een bijzondere manier  :afro:

Ik zou Sequioa N.P. ook doen. Een erg leuke ervaring, die grote bomen. Deze staan ook in Yosemite, maar zou ze daar links laten liggen voor de afwisseling op je route. Je kunt dan in Visalia (stad in buurt van Sequioa) leuk winkelen (o.a.grote kledingzaken), dat vult ook weer een middagje.

#4 - 27-08-2009, 18:59 uur

Ro_mien

Oeoeoeh, dat klinkt allemaal al heel goed !!

Goede tip om wat langer in San Diego te blijven (ik wist het echt niet van het weer)
In Palm Springs zou het inderdaad ook super moeten zijn heb ik gehoord, dus misschien dat we daar toch stoppen tussen Las Vegas en San Diego.
Wat is daar eigenlijk juist te zien?  Is daar echt iets interessants om voor te stoppen?  Of gewoon sun and shopping?

@ JoeESE : ja, die toer die we gaan doen vanuit Las Vegas tot Grand Canyon gaat wel leuk worden. Ze pikken je op aan het hotel, dan vlieg je met helicopter of vliegtuigje over de Grand Canyon, 's middags lunch en een rafttochtje over de Colorado River en dan zetten ze je terug af aan het hotel.  Kost veel, maar hey, hoe vaak plan je een tripje naar USA?

@ Ine : je hebt gelijk : we gaan Alcatraz voor op het einde houden.

Voor Yosemite : is het de moeite om één van de dure hotels te boeken?  Ik zou graag voor Lodges at the fall willen gaan (er zijn nog enkele plaatsen).  Het is nu wel : we zitten er slechts 2 dagen, dus is het een beetje dom om ver uit het park te logeren, dan verspillen we nog tijd om tot in het park te geraken.
Wat moeten we zeker doen die 2 dagen dat we daar zijn?  Ik kan me er eigenlijk niet veel bij voorstellen...
#5 - 01-09-2009, 10:01 uur
Your body may be a temple, mine's an amusement park !

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15