Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute: haalbaar of niet?

Discussie gestart

anja-ke

REISPLAN

ZO  4 SEPT   aankomst LA
MA  5 SEPT   L.A.
DI  6 SEPT   L.A.
WO  7 SEPT   van L.A. naar Las Vegas
DO  8 SEPT   LAS VEGAS
VR  9 SEPT   Las Vegas naar Grand Canyon
ZA 10 SEPT   GRAND CANYON
ZO 11 SEPT   Grand Canyon via Monument Valley naar MOAB
MA 12 SEPT   MOAB naar JACKSON
DI 13 SEPT   JACKSON naar YELLOWSTONE
WO 14 SEPT   YELLOWSTONE
DO 15 SEPT    YELLOWSTONE naar SALT LAKE CITY
VR 16 SEPT   SALT LAKE CITY naar Bryce
ZA 17 SEPT   BRYCE - ZION naar DEATH VALLEY
ZO 18 SEPT   DEATH VALLEY naar YOSEMITE
MA 19 SEPT   YOSEMITE
DI 20 SEPT   YOSEMITE naar SAN FRANCISCO
WO 21 SEPT   SAN FRANCISCO
DO 22 SEPT   SAN FRANCISCO naar SANTA MARIA
VR 23 SEPT   SANTA MARIA naar L.A
ZA 24 SEPT              EINDE PROGRAMMA

Is deze route haalbaar?
#1 - 30-07-2005, 17:57 uur

Jez

Waar ligt Jackson?

Als ik je route in een -planner zet, lijken me het wel behoorlijke afstanden per dag! Wordt een beetje rondracen. Of heb je een F1-auto gehuurd?

Misschien moet je overwegen Yellowstone te laten zitten, zodat je meer tijd hebt voor de rest.
#2 - 30-07-2005, 18:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Het is te doen hoor maar je moet het inderdaad wel fijn vinden om in de auto te zitten! Maak voor jezelf ook een klein lijstje met dingen/steden die je echt heel graag wil zien en degene die je zou kunnen missen dan kan je eventueel je reis onderweg nog aanpassen mocht je het toch niet halen omdat je bijv. Vegas zo leuk vind dat je wat langer blijft.

B-man
#3 - 30-07-2005, 18:15 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

anja-ke

Waar ligt Jackson?

Als ik je route in een -planner zet, lijken me het wel behoorlijke afstanden per dag! Wordt een beetje rondracen. Of heb je een F1-auto gehuurd?

Misschien moet je overwegen Yellowstone te laten zitten, zodat je meer tijd hebt voor de rest.


Jackson ligt in Teton NP , ong. 170 km van yellowstone.
Het spijtige is dat we de hotels al hebben vastgelegd en ons eigenlijk pas nadien goed gerealiseerd hebben dat de afstanden te groot waren.
We wilden ten koste van de rest toch Yellowstone forceren omdat men ons dat zo hoog aanschreef.
Dit is voor ons de eerste keer in amerika en ik denk dat we de grootte van dit land een beetje onderschat hebben.
We zijn eigenlijk niet lichtjes in paniek aan het geraken.  :'(
Denken julllie dat het nog mogelijk is iets van monument valley te zien op de route grand canyon --> moab ?
Bedankt voor de reacties.
#4 - 30-07-2005, 18:40 uur

Inge

Ik vond Yellowstone fantastisch! Maar de route die je in gedachten hebt is wel heel ambitieus! En dan blijf je maar 1 dag in het park? Je zou toch minimaal 2 hele dagen voor Yellowstone uit moeten trekken, anders is het haast niet de moeite van die lange reis erheen en weer terug... ???
Voor ons betekende dat minder tijd in de steden en meer tijd voor Yellowstone. Dat zijn keuzes die je moet maken... je kan niet alles in 1 keer zien én beleven.
#5 - 30-07-2005, 18:44 uur

Inge

Waar ligt Jackson?

Als ik je route in een -planner zet, lijken me het wel behoorlijke afstanden per dag! Wordt een beetje rondracen. Of heb je een F1-auto gehuurd?

Misschien moet je overwegen Yellowstone te laten zitten, zodat je meer tijd hebt voor de rest.


Jackson ligt in Teton NP , ong. 170 km van yellowstone.
Het spijtige is dat we de hotels al hebben vastgelegd en ons eigenlijk pas nadien goed gerealiseerd hebben dat de afstanden te groot waren.
We wilden ten koste van de rest toch Yellowstone forceren omdat men ons dat zo hoog aanschreef.
Dit is voor ons de eerste keer in amerika en ik denk dat we de grootte van dit land een beetje onderschat hebben.
We zijn eigenlijk niet lichtjes in paniek aan het geraken.  :'(
Denken julllie dat het nog mogelijk is iets van monument valley te zien op de route grand canyon --> moab ?
Bedankt voor de reacties.

Reacties hebben elkaar gekruist...
Hebben jullie zelf de overnachtingen geboekt of via een reisorganisatie?
#6 - 30-07-2005, 18:53 uur

anja-ke

Hotels zijn geboekt via Hotelplan Nederland, sommige zijn eerst op aanvraag geweest, nu zijn ze allemaal definitief geworden,ik denk niet dat ze ze zonder hoge wijzigingskosten nog gaan aanpassen :(
#7 - 30-07-2005, 19:13 uur

Inge

waarschijnlijk niet.
Het begin en eind van je reis is in een heel mooi tempo; dat het middenstuk dan wat gehaast is... ach... je moet je in 4 of 5 dagen wel voorbereiden op lange autodagen, waarbij je niet al te lange pauzes in kan lassen. En als je zorgt heel vroeg 's ochtends te vertrekken kan je toch nog het optimale uit je dagen halen... het is in sept vrij vroeg licht, maar ook weer rond een uur of 7 donker. Dus met vroeg naar bed gaan, merk je daar niks van.

misschien is het ook handig al vooraf te bekijken wat je absoluut niet wilt missen in Yellowstone, zodat je dat in ieder geval gezien hebt in die anderhalve dag dat je er bent.

Maak je niet te druk! het rijden in de VS is niet te vergelijken met hier en rond iedere "hoek" wacht je weer een nieuw spectaculair uitzicht!
Je gaat een supervakantie krijgen! 8)
#8 - 30-07-2005, 20:01 uur

anja-ke

waarschijnlijk niet.
Het begin en eind van je reis is in een heel mooi tempo; dat het middenstuk dan wat gehaast is... ach... je moet je in 4 of 5 dagen wel voorbereiden op lange autodagen, waarbij je niet al te lange pauzes in kan lassen. En als je zorgt heel vroeg 's ochtends te vertrekken kan je toch nog het optimale uit je dagen halen... het is in sept vrij vroeg licht, maar ook weer rond een uur of 7 donker. Dus met vroeg naar bed gaan, merk je daar niks van.

misschien is het ook handig al vooraf te bekijken wat je absoluut niet wilt missen in Yellowstone, zodat je dat in ieder geval gezien hebt in die anderhalve dag dat je er bent.

Maak je niet te druk! het rijden in de VS is niet te vergelijken met hier en rond iedere "hoek" wacht je weer een nieuw spectaculair uitzicht!
Je gaat een supervakantie krijgen! 8)

 :D bedankt voor de opmontering... zo een ramp is een paar dagen wat langer rijden inderdaad niet.. zeker niet als je er een prachtige omgeving voor in de plaats krijgt..
USA here we come !!
#9 - 30-07-2005, 20:48 uur

SpaceAce

Ik ga een geheel andere opmerking maken dan over de Nationale parken :)

REISPLAN

DO 22 SEPT   SAN FRANCISCO naar SANTA MARIA
VR 23 SEPT   SANTA MARIA naar L.A

Ik gok dat je over de Kustweg highway 1 gaat rijden? Als je op die donderdag van San Francisco helemaal naar Santa Maria wilt rijden, heb je maar weinig tijd om de hoogtepunten langs deze mooie route te zien, zoals:

  • De boardwalk bij Santa Cruz
  • Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)
  • De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongveer 3 uurtjes)
  • Point Lobos R.P.
  • Big Sur
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Zeekoeien bekijken op het strand net voor San Simeon
  • Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)
  • De rots Morro Rock


Nog minder dan de helft zul je van deze stops kunnen zien, terwijl ze allemaal toch echt de moeite waard zijn. Natuurlijk ben je vrij om zelf uit te kiezen welke je dan wel/niet zou willen zien, maar ik raad je aan om voor deze kustweg uitgebreid de tijd te nemen.

Een goede verdeling zou kunnen zijn een overnachting in Monterey en daarna een overnachting in San Simeon en pas die dag erna naar Los Angeles. Nogmaals ben je hier natuurlijk helemaal vrij in (bedoel, er is zo veel te zien in de USA dat je eigenlijk overal de tijd voor moet nemen... maar meer tijd als je hebt kun je niet bijtoveren natuurlijk - helaas) :)

Maar ik zou je wel aanraden om even te verdiepen in deze tussenstops om te kijken welke je mooi lijken en welke niet.
#10 - 30-07-2005, 20:50 uur
« Laatst bewerkt op: 30-07-2005, 20:52 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

morphsie

Het gaan heel lange dagen in de auto worden... Je gaat veel zien, maar toch vooral je auto vrees ik.
Weinig tijd om te stoppen als je dit moordende schema gaat aanhouden :)
#11 - 31-07-2005, 01:52 uur
« Laatst bewerkt op: 31-07-2005, 01:53 uur door morphsie »

Ebelix

Dit is moordend. Je ziet alleen maar High way en verder niets van Amerika. Ik zou tocj maar eens informeren of je nog hotels kan cancellen en dat je daarvoor andere hotels voor in de plaats neemt.

Met zoveel miles kan je niet genieten van je vakantie. Je spendeerd meer tijd in de auto dan dat je wat kan gaan bekijken.

 
#12 - 31-07-2005, 08:04 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

SpaceAce

Nogmaals ben je hier natuurlijk helemaal vrij in (bedoel, er is zo veel te zien in de USA dat je eigenlijk overal de tijd voor moet nemen... maar meer tijd als je hebt kun je niet bijtoveren natuurlijk - helaas) :)

Ik had er blijkbaar overheen gelezen  :-[ maar ik lees nu dat je de hotels e.d. al geboekt hebt. Erg jammer... Uiteraard is het dan nog verstandig om even te verdiepen in de tussenstops van de kustweg, zodat je in ieder geval eruit hebt gehaald wat er in zit!  :D

Mag ik trouwens vragen waarom je eerst alles geregeld hebt en daarna pas op dit forum je route hebt gepost? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je pas na weken dingen uitpluizen het idee kreeg om te gaan zoeken op het internet voor een Amerika-forum  ;)
#13 - 31-07-2005, 14:06 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

anja-ke

Dit is moordend. Je ziet alleen maar High way en verder niets van Amerika. Ik zou tocj maar eens informeren of je nog hotels kan cancellen en dat je daarvoor andere hotels voor in de plaats neemt.

Met zoveel miles kan je niet genieten van je vakantie. Je spendeerd meer tijd in de auto dan dat je wat kan gaan bekijken.

 

het gaat inderdaad wel heel veel auto zijn  :( we zijn er toch aan aan het denken om eventueel yellowstone te laten vallen..toch nog eens naar reisburo te gaan en te vragen of er nog hotels kunnen worden omgeboekt..
hoe zouden jullie de reisroute dan aanpassen? enige suggesties graag..
#14 - 31-07-2005, 18:07 uur

Jez

Ik zou dus Yellowstone voor een volgende x bewaren, dan heb je al een meer relaxte route. Zul je alleen wel nog eens naar je dagindeling moeten kijken.
#15 - 31-07-2005, 18:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15