Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute/wensenlijst voor 26 dagen (netto) het zuid- en middenwesten

Discussie gestart

Old Faithful

Zoals Cees A al schreef kunnen prijzen van autohuur behoorlijk verschillen. De ene keer is de ene tussenpersoon het gunstigst en dan weer een andere. Daardoor zou een aanbieder met "gratis" extra bestuurders toch duurder uit kunnen vallen. Vergelijk dus altijd totaalprijzen.

Je moet inderdaad op de eerste Amerikaanse luchthaven door Immigrations en douane. Ik probeer zelf altijd een vlucht met een overstap tussen twee en drie uur te krijgen. Dat is voor mij redelijk zeker dat ik het haal en ook dat ik niet te lang hoef te wachten. Bij een heel goede prijs en een luchthaven met voldoende vluchten naar je eindbestemming, zou je iets meer risico kunnen nemen. Als je, niet door eigen toedoen, je aansluitende vlucht niet haalt, word je naar de eerstvolgende vlucht waar plaats is overgeboekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#31 - 24-01-2016, 11:08 uur
Groet,

Old Faithful

JennieRob

Vluchten met ongeveer 3 uur overstaptijd en met fatsoenlijke instaptijden bijna geboekt. We liepen tegen een probleem op de boekingssite van Delta aan (we konden op 1 vlucht geen comfortstoelen kiezen), dus we hebben nu per telefoon een voorlopige boeking gemaakt. De mensen in Nederland moeten contact opnemen met hun collega's in de VS (sneeuwstorm, vertraging, moeilijk bereikbaar) en die kunnen dat dan misschien wel regelen. Ze zijn net overgegaan op een nieuw systeem en dat werkt nog niet altijd zoals het moet ...

We gaan ervan uit dat dat allemaal gaat lukken, dus nu kan ik een huurauto gaan zoeken. En een eerste overnachting, en een overnachting bij Death Valley, en een laatste overnachting. En een helikoptervlucht bij de Grand Canyon. Dan zijn we klaar met wat we vanuit hier willen regelen.

Is er op onze route in de periode dat wij gaan nog iets anders dat jullie al ruim van tevoren (vanuit Nederland) zouden vastleggen?
#32 - 24-01-2016, 17:24 uur

Old Faithful

Als je de helikoptervlucht bij de Grand canyon al geboekt hebt  zou ik de overnachting daar ook al boeken. De noodzaak is minder groot, mocht je niet voor het park zelf of Tusayan kiezen maar voor bijvoorbeeld Williams.
Hetzelfde geldt voor Yosemite; in het park zelf of in El Portal zou ik zo snel mogelijk boeken.

Als je route (vrij) vast ligt en de kans op wijzigen niet groot is zou ik alle overnachtingen al boeken, wel met de mogelijkheid kosteloos te annuleren. Zo doe ik het meestal. In 2012 had ik geen vaste route gepland maar een aantal opties waaruit ik afhankelijk van de weersomstandigheden kon kiezen. Ik reserveerde 's avonds via internet de overnachting(en) voor de volgende avond.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#33 - 24-01-2016, 19:49 uur
Groet,

Old Faithful

JennieRob

Vluchten geboekt, lid van de Hertz-club geworden en auto gehuurd. Ze waren ook nog eens het goedkoopst, dus de keuze was gemakkelijk.
Nu nog een paar overnachtingen en de helikoptervlucht regelen en dan zijn we voorlopig klaar.
#34 - 27-01-2016, 22:19 uur

Terpies

En wat voor auto heb je gehuurd?
#35 - 28-01-2016, 01:31 uur

JennieRob

Type Standard.
Met als voorbeeldauto een 2-deurs Nissan Altima. Die lijkt ons voldoende beenruimte te hebben voor Rob (dat hij niet met zijn knieën tegen het stuur komt e.d. En er kunnen 2 grote koffers in (en 2 kleintjes).

We willen per se een normale auto met een gesloten kofferbak, zodat niet te zien is van buiten dat er bagage in ligt.
#36 - 28-01-2016, 08:04 uur

Cees A

De benaming (standard) van de huurauto-categorie en het noemen van de Nissan Altima als voorbeeld doet vermoeden dat je de auto niet rechtstreeks bij Hertz hebt geboekt, maar via een ander kanaal.
Op de website van Hertz heet die categorie namelijk Full-Size en er staat een Chevrolet Malibu afgebeeld als voorbeeld.
Nu zul je misschien denken "Nou, en? Maakt dat wat uit dan?"  Ja, dat kan inderdaad wat uitmaken
Als je niet rechtstreeks bij Hertz hebt geboekt moet je eens goed uitzoeken of de voordelen van lidmaatschap van het loyaltyprogramma nog wel gelden.
Je leest daar namelijk wisselende verhalen over.
Het zou jammer zijn als je er straks aan de balie achter komt dat je plotseling moet bijbetalen voor een 2e bestuurder.

Als je bij Hertz een auto boekt uit de categorie Full-Size heb je grote kans dat je een Chevrolet Impala, een Toyota Camry of een Nissan Altima krijgt.
Het zijn alledrie comfortabele, vrij zuinige modellen (1:10 is gemakkelijk haalbaar) met meer dan genoeg interieur- en beenruimte.
De kofferbak van deze auto's is groot genoeg om 2 grote koffers plat naast elkaar op de kofferbodem te leggen
De overblijvende ruimte kun je opvullen met klein spul zoals handbagage, trays met flesjes drinkwater enz.

Tip: Neem een grote opvouwbare sporttas mee om tijdens je trip je vuile kleding in te verzamelen zodat die gescheiden is van de schone kleding in de koffer.
Als die sporttas vol is wordt het tijd om te wassen.
De meeste hotels hebben wel een guest laundry met een paar wasmachines en drogers en anders kun je altijd nog het dorp in, naar een laundromat.
Let op: Al die wasmachines/drogers werken op Amerikaanse kwartjes. Begin dus vanaf het moment dat je Amerika binnenkomt die kwartjes te sparen.
#37 - 28-01-2016, 09:47 uur
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 10:35 uur door Cees A »

JennieRob

We hebben rechtstreeks bij Hertz.nl geboekt. Met ons lidmaatschapsnummer.
We hebben ook een bevestigingsmail van Hertz Reservations gekregen voor deze categorie D auto. En als ze hem niet hebben, krijgen we een upgrade, neem ik aan.
We moesten wel een beetje doorscrollen naar beneden bij de aangeboden auto's. Er stond ook in eerste instantie geen prijs bij deze categorie, maar als je hem dan toch kiest komt er wel een totaalbedrag uit dat ligt ergens tussen het bedrag van categorie C en categorie F (die ze wel met prijs en al in het beginscherm aanboden). Ik vond het wel een beetje vreemd hoe het ging, maar ik neem toch aan dat we met Hertz een overeenkomst hebben.
#38 - 28-01-2016, 13:10 uur

Cees A

Als je via Hertz.nl met je lidnummer hebt geboekt is alles oké en mag je het gewauwel uit het 1e deel van mijn vorige bericht negeren.  :)
Op de site van Hertz moet je inderdaad onderaan de pagina "toon de volledige voertuiglijst" aanklikken om alle categorieën te zien.
Ik kijk daar eigenlijk nooit naar. Ik ga altijd meteen naar de autocategorie (F) die ik wil en klaar is Cees.
Stukje automatisme aangevuld met een vleugje gemakzucht denk ik.
Zal voortaan toch eens wat verder kijken want ik zie nu dat een midsize suv (categorie Q4) maar 20 euro per week duurder is dan die F categorie.
Bedankt voor de tip !!  :afro:

In Phoenix zitten alle autoverhuurders bij elkaar in een Rental Car Center dat een paar straten van het vliegveld af ligt.
Er rijdt een algemene shuttlebus-dienst van het vliegveld naar dat Rental Car Center.
Als je bij de terminal naar buiten stapt zie je vanzelf de borden die naar de busstop verwijzen.

Omdat je loyaliteits-clublid bent mag je de normale Hertz klantenbalie in de hal van het Rental Car Center overslaan en meteen doorlopen naar de garage.
(er staat ook een bord bij die balie met de mededeling dat Gold members niet hoeven te wachten en door mogen lopen)
In de garage zie je een groot digitaal bord met allemaal namen, waaronder die van jou.
Achter je naam zie je het parkeervak-nummer waar jouw auto klaarstaat
Daar vlakbij is ook een speciale "Gold" balie en daar mag je je rijbewijs en creditcard tonen en krijg je de sleutels van je auto.
Via je profiel kun je je aanmelden voor een e-maildienst die je vlak voor aankomst mailt wat voor type auto je krijgt en in welk parkeervaknr. je auto staat.
Als je een smartphone hebt misschien handig om je daarvoor aan te melden.

Als Hertz de door jou geboekte categorie niet (meer) heeft krijg je automatisch een upgrade   
Als de auto die Hertz voor je heeft klaargezet niet bevalt of je niet aanstaat mag je uit een rij auto's van dezelfde categorie een andere uitzoeken.
Meld dat wel even bij die Gold balie zodat ze je huurcontract kunnen aanpassen.

Ik heb zelf nog maar één keer om een andere auto gevraagd.
Dat was toen ze een GROTE pick-up truck (en dan bedoel ik ook echt GROOT) voor me hadden klaargezet.
Jammer genoeg had die truck geen aparte afsluitbare opberg / kofferruimte, anders had ik het ding nog gewoon meegenomen ook.
Maar om nou 4 weken met de koffers in een open laadbak rond te rijden zagen we niet zo zitten. 

   
#39 - 28-01-2016, 15:53 uur

JennieRob

Het enige waar ik nu over twijfel, is dat als je dan in die lijst van het totale aanbod een auto zonder prijs aanklikt, je de melding krijgt of je wilt kiezen uit de aangeboden auto's .... en dat zijn natuurlijk die bovenste 3. Dat hebben we niet gedaan, we hebben toch die Standard auto gekozen en kregen in het vervolgscherm wel een prijs, maar toch. Ik ben dan toch benieuwd hoe het zal gaan als we daar aankomen.
#40 - 28-01-2016, 17:38 uur

Cees A

Na het kiezen van een auto(categorie) krijg je inderdaad een paar duurdere alternatieven voorgeschoteld.
Hertz hoopt natuurlijk dat je in dat stadium alsnog voor een grotere (en duurdere) auto kiest.  :)

Ik zou me niet ongerust maken. Je hebt een mail met bevestiging gehad.
Je kunt bovendien altijd op de website bij Hertz je lopende reserveringen bekijken.
Doe dat maar eens.
Ga naar hertz.nl,   wijs bovenin de menubalk "tarieven en reserveringen" aan en kies voor "bekijk/wijzig/verander/annuleer een reservering"
In de pagina die je dan krijgt vul je je bevestigingsnummer in en je naam en je kunt je eigen reservering bekijken.
#41 - 28-01-2016, 18:04 uur

JennieRob

Cees, die upgrades bedoelde ik niet. Als je in de lijst met alle auto's op een auto zonder prijzen erbij (maar wel met een vak 'selecteer') klikt op 'details' krijg je een paar details van de auto, met in een grijs vlak de opmerking: "Maak uw keuze uit de aangeboden voertuigen"
Die opmerking krijg je niet als je de details een van de auto's mét prijzen wil weten, en dan krijg je ook nog eens veel meer details te zien, zoals wat er allemaal inclusief is .... en dat krijg ik bij 'mijn' auto niet te zien.

Ik denk dat ik er toch maar eens een mailtje naar Hertz aan waag ... want ik wil niet in de VS nog geconfronteerd worden met allerlei extra kosten die op dat moment plotseling niet inclusief blijken te zijn.


#42 - 28-01-2016, 21:30 uur

Cees A

Hmm,  Ik heb, n.a.v. jouw berichten, je reservering diverse keren nagebootst en ik heb die vensters die jij beschrijft nooit gezien.
Heb je je reservering al bekeken op de manier die ik in mijn vorige bericht beschreef ?
Kijk daar nou eens naar.   Ik denk namelijk dat je je voor niets druk maakt.
Je hebt een reserveringsmail gehad met het juiste type auto en als je daarnaast je reservering met de juiste gegevens terugvindt op de website is volgens mij alles in orde.

PS:  Als je toch contact op wil nemen met Hertz kun je ze beter bellen.
 
#43 - 28-01-2016, 21:45 uur

JennieRob

Ik heb de reservering even bekeken (ik had het nummer niet eerder, want mijn vriend is lid geworden). De auto klopt allemaal wel, alleen twijfel ik of de LIS nu wel of niet bij de verzekering zit. Het is inclusief 'aanvulling aansprakelijkheidsverzekering', dus ik vermoed dat het erbij zit. Ik kan niet met een reservering van een 'gewone' auto vergelijken, ik kan me niet herinneren ooit eerder bij Hertz te hebben gehuurd. Als ik vergelijk met de 'detail'schermen die verschijnen bij de eerst aangeboden auto's, lijkt de verzekering van onze keuze compleet te zijn.

Ik zal zelf nog een keer mijn zoektocht nabootsen, maar dan als lid. Hiervoor deed ik het nabootsen als niet-lid. Misschien dat dat nog verschil maakt.

Ik zal mezelf wel druk maken om niets ...
#44 - 29-01-2016, 18:23 uur

Cees A

Maak je niet ongerust. Met een "standaard-boeking" via Hertz.nl heb je alle nodige verzekeringen.
Ik heb het lijstje zoals dat op de boeking staat even overgenomen van m'n eigen bevestigings-mail.

Inclusief:
Luchthavenbelasting 
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico  (dit is dus de cascoverzekering. Je hebt in Amerika geen eigen risico)
Belasting 
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering (deze aanvulling op de aansprakelijkheidsverzekering, ook wel LIS/SLI genoemd, verhoogt je dekking tot 1 miljoen)
Vehicle license fee recovery 
Customer Facility Charge 
Onbeperkt mijl inclusief


Exclusief: Onderstaande opties kun je, indien nodig, tegen extra betaling aan de balie aan je boeking toevoegen
Persoonlijke Verzekering (PI) (als je een goeie reisverzekering hebt heb je dit niet nodig)
24-uurs Pechhulp      (Als je 2 linkerhanden hebt zou je dit kunnen overwegen. Dat mag je dus zelf beslissen)
Toeslag Extra Bestuurder  (dit heb je, als loyaliteits-clublid, automatisch)
Brandstof  (Normaal gesproken krijg je de auto met volle tank en lever je 'm in met volle tank. Met deze optie mag je 'm inleveren met lege tank)
#45 - 29-01-2016, 18:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15