Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute/wensenlijst voor 26 dagen (netto) het zuid- en middenwesten

Discussie gestart

Terpies

Type Standard.

We willen per se een normale auto met een gesloten kofferbak, zodat niet te zien is van buiten dat er bagage in ligt.

Aan de buitenkant is sowieso te zien dat je in een huurauto rijdt, dus bagage niet zichtbaar lijkt misschien leuk maar je bent sowieso potentieel target met een huurauto.

De meeste SUV's zijn uitgerust met getint glas achter waardoor de inkijk en het zicht op de bagage grotendeels ontnomen wordt. Bovendien kun je je bagage eenvoudig afdekken met een plaid of een grote handdoek.

Ik zou in de USA (mede ook gezien op de gebieden die je gaat bezoeken) altijd de voorkeur geven aan een 4WD met wat meer bodemvrijheid en een hogere zit. Uiteraard is het je persoonlijke keus, maar een hogere zit is zeker in de USA al een groot voordeel omdat er veel grote auto's rijden. BV de route naar Bodie, sommige byways in Death Valley, de scenic drive bij Monument Valley is wel te doen met een sedan, maar zeker geen pretje.

Het zou toch jammer zijn als je door je auto keus beperkt wordt om bepaalde routes niet te kunnen rijden omdat je geen 4WD of te lage clearing hebt?
#46 - 29-01-2016, 23:30 uur
« Laatst bewerkt op: 29-01-2016, 23:39 uur door Terpies »

Cees A

Ik wil niet afdingen op het comfort van een suv en de hoge instap kan een voordeel zijn bij personen die wat moeilijk ter been zijn.
Het argument dat je een suv moet nemen omdat "er in Amerika veel grote auto's rijden" kan ik niet goed volgen.
In Nederland zijn de wegen verstopt door het vele vrachtverkeer. Moet je daarom als particulier in NL ook maar een vrachtwagen kopen ?

De noodzaak van een suv wordt m.i. vaak overdreven.  98% van de wegen die men in Amerika gaat rijden zijn geasfalteerd.
De weinige (plaatselijke) gravelroads zijn meestal in zo'n goede staat dat ze geen enkel probleem vormen voor welk type auto dan ook.
Hertz staat het rijden op goed onderhouden wegen (ook gravelroads) gewoon toe. De Apache trail bijvoorbeeld is geen enkel probleem.
Off road rijden en rijden op wegen die niet regelmatig worden onderhouden mag van geen enkele verhuurder.
Ook niet met een suv ! Want daarvoor gelden dezelfde voorwaarden als voor gewone personenwagens.
Kortom, op "wegen" waar je de hogere bodemvrijheid van een suv nodig zou kunnen hebben mag je helemaal niet komen.

Bij veel reisverzekeringen staat in de voorwaarden dat je bagage moet zijn opgeborgen in een apart afsluitbare kofferruimte.
Met een simpele handdoek over de koffers voldoe je volgens mij niet aan die voorwaarde.
De kans op honorering van een eventuele claim met bijgevoegde foto van een opengebroken kofferklep lijkt me dan ook groter dan die met foto van een opzijgelegd handdoekje.

Ik schreef eerder in dit topic dat ik dit jaar twijfelde tussen het boeken van een midsize suv en mijn gebruikelijke full-size 4 drs sedan.
Ik heb toch weer gekozen voor die full-size sedan.
Niet vanwege de prijs, want een midsize suv (Toyota Rav4) was maar 20 euro per week duurder.
Ik vind, zeker voor 2 personen, zo'n full-size (meer dan) groot en comfortabel genoeg.  Ik doe het er, tot volle tevredenheid, al 25 jaar mee.
Ik kom overal waar ik wil komen en als ik de behoefte heb aan een off-road ritje (zoals bv in Moab) dan huur ik daar wel een echte 4WD met speciale terreinbanden.
Zo'n auto waarmee je WEL probleemloos off-road kunt en mag.

EDIT:  @JennieRob

Uit je berichten spreekt steeds de angst om straks aan de verhuurbalie nog te worden geconfronteerd met allerlei extra kosten.
Daarom nog even voor alle duidelijkheid:
In mijn bericht van 29-01 om 18.58 uur zie je 2 kolommen. één "Inclusief" en één "Exclusief"
ALLES in de kolom "inclusief" is inbegrepen in de huurprijs.
--- Alle belastingen en fees die daarin zijn vermeld zijn dus inbegrepen.
--- Je hebt een cascoverzekering (CDW/LDW) die alle schade aan je eigen huurauto dekt en je hebt geen eigen risico
--- De dekking van de aansprakelijkheidsverzekering, die schade aan derden dekt, wordt door Hertz aangevuld tot 1.000.000 $
--- Er is geen beperking aan het aantal te rijden mijlen per dag. Je mag zoveel rijden als je zelf wil.

ALLES in de kolom "exclusief" is voor eigen keuze en die keuze maak je aan de balie of via je "profiel" van het loyaliteits-programma.
Als je ergens voor kiest krijg je hiervoor dus WEL een extra rekening. Bekijk de huurovereenkomst dus goed of er geen ongewenste dingen op staan.
--- Als je aan de balie kiest voor die PI verzekering, moet je daar extra voor betalen.
--- Als je (bijvoorbeeld) zelf geen wiel kunt wisselen en je kiest voor 24 uurs pechhulp moet je daar extra voor betalen
--- Als je er voor kiest om de auto met lege tank in te leveren (de brandstof-optie) en Hertz moet die auto aftanken, krijg je daar een rekening van.

Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk(er) is.  Have fun,  Cees

#47 - 30-01-2016, 10:06 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 10:41 uur door Cees A »

JennieRob

Onze bevestiging is niet inclusief 'vehicle license fee recovery', maar wel inclusief :
- PER RENTAL SURCHARGE MINIMUM 2.50USD QUOTE MAY CHANGE 
- OPERATIONAL MAINTENANCE RECOVERY AND ENERGY SURCHARGE

De belangrijkste dingen zijn in ieder geval gedekt. Ik wil inderdaad geen risico lopen dat ik te weinig verzekerd daar rondrijd en ik wil dat alles in Nederland al geregeld hebben. We hebben een goede reisverzekering, dus aanvullende verzekeringen nemen we niet. Rob kan wel een wiel wisselen. Dan weet ik ook zeker dat ik daar ter plaatse gewoon overal 'nee' op kan zeggen. 

Inderdaad nemen wij sowieso geen 4WD omdat we daar nog nooit in gereden hebben en het onzin vinden om in zo'n bakbeest te gaan rijden. Ik wil echt een afgesloten kofferbak, zoals Cees ook zegt, en geen open bak, getint glas of niet. We zullen regelmatig 's nachts de bagage achterlaten in de auto en alleen een klein tasje mee het motel innemen, want dat gesleep met die grote tassen iedere dag is ook niets. En ik heb best korte benen, ik wil ook enigszins zeker weten dat ik goed bij de 'trappers' zal kunnen en dan nog steeds comfortabel zal zitten.

We hebben alleen in Namibië (prachtland) wel een soort SUV-je gehad, de Nissan X trail, maar dan de 2WD-versie. Daar zijn maar heel beperkt geasfalteerde wegen en is vrijwel alles gravel (en de kwaliteit varieerde nogal). Dat ging prima daar, maar er reden ook sedans over die gravelwegen en dat ging ook. Dus ik maak me geen zorgen over het feit dat we een sedan huren. En als we ergens off road zouden willen, dan boeken we wel een excursie. Maar ik denk dat we daar nauwelijks tijd voor zullen hebben, want ons programma is toch wel best vol.

Qua autohuur ben ik nu gerustgesteld.

Dus we gaan ons nu buigen over de helikoptervlucht en een paar overnachtingen onderweg op 'kritieke' plaatsen.

#48 - 30-01-2016, 11:50 uur

Terpies

Het argument dat je een suv moet nemen omdat "er in Amerika veel grote auto's rijden" kan ik niet goed volgen.
In Nederland zijn de wegen verstopt door het vele vrachtverkeer. Moet je daarom als particulier in NL ook maar een vrachtwagen kopen ?

Mijn argument hierin is dat je je anders dan in Nederland al gauw geïntimideerd voelt op de weg door de grootte van de aanwezige pick-up trucks, full size SUV's en andere grote auto's. In een sedan voel je dan toch klein in vergelijking met wat er om je heen rijdt.

Het ging in mijn redenatie niet over vrachtwagens.

Maar goed, je argumenten zijn duidelijk en gelukkig kan iedereen zijn eigen afweging maken. Het een is niet beter dan het andere, maar persoonlijke voorkeur.

Ik zou de door mij genoemde routes niet in een sedan willen rijden (met alle risico's op schade aan de onderkant van een auto, en bijbehorende kosten), dus vandaar mijn mening hierover. Ik heb diverse keren sedans gezien de net even te hard door een te diepe kuil heen reden, waardoor schade ontstond. En nee, ik heb het dan niet over off-Road rijden, maar over 'gewone' wegen met gravel.

Dat jij een andere mening hebt is prima, maar dat maakt mijn mening zeker niet raar of onzin.

Aangezien je als argeloze toerist soms ook eens verkeerde keuzes maakt met risico's die je uiteraard niet bewust neemt wil ik je als voorbeeld nog even wijzen op het volgende artikel:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1602981143/Guus+van+Hove+van+013+dood+gevonden+in+Joshua+Tree+National+Park.aspx

Ik zeg absoluut niet dat het je niet kan overkomen in een SUV maar het geeft mij een veiliger gevoel als er wat zou gebeuren dat ik niet in een sedan met 2WD zit en weinig bodemvrijheid.
#49 - 30-01-2016, 12:44 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 12:52 uur door Terpies »

Cees A

Ieder huurt de auto die voor zijn/haar situatie en aantal medereizigers nodig is en/of waar hij/zij zich het prettigst bij voelt.
Voor de een zal dat een Cabrio zijn, voor jou een SUV en er zijn er ook, zoals ik, die tevreden zijn met een gewone midsize of fullsize sedan.
Als je met meerdere personen bent en veel kofferruimte nodig hebt zal het sowieso een Minivan of een grotere SUV moeten worden.
Voor de rest ........ Keus genoeg en voor ieder wat wils.   
Ik heb volgens mij nergens de woorden "onzin en raar" gebruikt om jouw mening te omschrijven.
Ik ben het met een aantal punten van je betoog niet eens en motiveer waarom ik dat vind. Da's alles

In jouw vorige bericht stel je bijvoorbeeld dat een suv NODIG is en DAT ben ik dus niet met je eens.
Ik ga niet opnieuw uitleggen waarom die suv volgens mij niet nodig is, herlees daarvoor mijn vorige bericht.
Als aanvulling hierop wil ik nog wel even melden dat ik me in m'n Toyota Camry of Chevrolet Impala nooit geintimideerd heb gevoeld wanneer er toevallig een grote SUV naast me reed.
De hoffelijke Amerikaanse rijstijl kan ik sowieso niet intimiderend noemen. Integendeel. Ik vind het een verademing om daar te rijden.
Maar ook dat kan voor ieder verschillend zijn .................

#50 - 30-01-2016, 13:20 uur

JennieRob

Voor ieder is het gelukkig een eigen keuze. Wij zijn beslist niet zo gek dat we op een onbegaanbare weg zullen gaan rijden en ik hoop ook dat we daar niet per ongeluk verzeild zullen raken. Ik heb vaker in de VS gereden in een sedan, zonder enig probleem. We hebben ook altijd een enorme fles water achter in de auto liggen, waaruit we de kleine flesjes vullen.
En ik ben ook echt niet onder de indruk van die grote auto's, hoor.

Genoeg daarover, wij zijn gelukkig met onze keuze. Helikoptervlucht is geboekt, twee motels al geboekt (met gratis annuleringsmogelijkheid), nu nog kijken naar een overnachting in het westen van Death Valley of ten westen van Death Valley. En misschien bij Yosemite. En dan zijn we voorlopig klaar.

Bedankt allemaal voor de hulp en adviezen!
#51 - 30-01-2016, 15:06 uur

JennieRob

Nou, dit is de route geworden. Hotels/motels met gratis annuleren geboekt (behalve SF, LA en SD, die moeten nog).
Napa Valley is vervallen. Moab gaat toch iets sneller gebeuren: we vertrekken vroeg vanuit de overnachting bij Monument Valley richting Arches en besteden de dag dan daar. Overnachten in Moab en de volgende dag naar Dead Horse en Canyonlands en dan overnachten in Green River.
Verder zo hier en daar wat verder van de parken of de kust gereserveerd, want de prijzen zijn nogal hoog als je vlakbij wilt zitten.
Maar volgens ons is dit goed haalbaar.

Nu nog leuke wijken (met restaurantjes) voor de overnachtingen in de drie kuststeden zoeken.

za 7.      Amsterdam  - Phoenix
zo 8.      Phoenix – Petrified Forest - Holbrook (326 + 30 km – 3.25 + 0.18 uur)
ma 9.     Holbrook –Flagstaff – (Sedona) - Williams (145 +47 +98 km – 1.25 + 0.48 + 1.13 uur)
di 10.     Williams - Grand Canyon (met helikoptervlucht) – Big Water (85 + 253 km – 0.53 + 2.50 uur)
wo 11.    Big Water - Horseshoe Bend - Antelope canyon -  Kayenta (32 + 16 + 152 km – 0.26 + 0.18 + 1.34 uur )
do 12.     Kayenta - Monument Valley – Kayenta (36 + 36 km – 0.22 + 0.22 uur)
vr 13.     Kayenta  – Arches  -  Moab (279 + 8 km – 2.58 + 0.09 uur)
za 14.     Moab – Dead Horse Point– Canyonlands – Green River (44 + 10 + 96 km – 0.33 + 0.09 + 0.59 uur)
zo 15.     Green River – Capitol Reef – Torrey (137 + 32 km – 1.26 + 0.26 uur)
ma 16.    Torrey    - via route 12  Bryce - Tropic  (182 + 16 km  - 2.25 + 0.14 uur)
di 17.      Tropic - Zion – Hurricane (124 + 56 km – 1.26 + 0.55 uur)
wo 18.     Hurricane - Lake Mead - Hoover Dam – Las Vegas (193 + 91 +55 km – 2.06 + 1.18 + 0.45 uur)
do 19.     Las Vegas
vr 20.      Las Vegas – Death Valley – Olancha (180 + 210 km – 1.40 + 2.16 uur)
za 21.     Olancha – Lindsay  (332 km – 3.13 uur)
zo 22.     Lindsay - Sequoia – Kings – Fresno (56 + 76 + 85 km – 0.47 +  1.40 + 1.04 uur)
ma 23.   Fresno - Yosemite - Merced (99 + 111 km - 1.17 + 1.30 uur)
di 24.     Merced – San Francisco (211 km - 2.10 uur)
wo 25.    San Francisco
do 26.     San Francisco
vr 27.     San Francisco – Silicon Valley- San José (Winchester house) –  Salinas (53 + 28 + 111 km - 0.38 + 0.24 + 1.25 uur)
za 28.     Salinas -  Hearst Castle  – Paso Robles (151 + 65 km - 2.30 + 0.49 uur)
zo 29.     Paso Robles - Los Angeles (361 km - 4.10 uur)
ma 30.   Los Angeles
di 31.     Los Angeles – San Diego (216 km - 3.05 uur)
wo 1.     San Diego
do 2.      San Diego
vr 3.      San Diego– Amsterdam
za 4.      Aankomst in Amsterdam
#52 - 06-02-2016, 20:49 uur

Cees A

Hier moest ik eens even goed voor gaan zitten.
Ik had van een paar van je overnachtingsplaatsen zelfs nog nooit gehoord.
Tja, Page en Moab beginnen de laatste jaren erg duur te worden. Geen wonder dat men alternatieven gaat zoeken.
Mijn opmerkingen op een rijtje:

Di. 10: Rij vroeg weg uit Williams zodat je die helicoptertour vroeg in de ochtend kunt doen (vroege ochtend = minder of zelfs geen turbulentie)
Vanaf Williams kom je langs het vliegveld bij Tusayan en ook daarom is het logisch om die heli-tour eerst te doen.

Do 12: Ik zou na je bezoek aan Mon. Valley niet terug rijden naar Kayenta, maar doorrijden naar Mexican Hat of Bluff of desnoods Blanding.
Mexican Hat, Bluff en Blanding liggen tenminste in de richting van Moab. Kayenta niet.
Terug naar Kayenta betekent naast tijdverlies ook onnodig dat stuk weg meerdere malen rijden.
Tip: Stop op Hwy 163 even bij Milemarker 13. Bij die Milemarker 13 kun je een mooie foto maken van Mon.Valley.
Dit punt wordt ook wel Forrest Gump Point genoemd.  https://www.flickr.com/photos/mattmcgrath/3223650289
In de film eindigt Forrest op dit punt zijn run door Amerika.
Komend vanaf mon valley staat bij MM 13 links in de berm dit bordje:  http://photostry.com/category/utah/monument-valley/

Za 14: Slim om na Canyonlands door te rijden naar Green River. Green River ligt in je reisrichting en is veel goedkoper dan Moab.
Uit eigen ervaring kan ik je van harte de Comfort Inn aanbevelen. Pas gerenoveerd en een goed ontbijtbuffet (met scrambled eggs en zo)
Restaurants in Green River zijn er niet zoveel. Eigenlijk zijn er maar 2.
Aan de ene kant van de brug (schuin tegenover de Comfort Inn) ligt Tamarisk en aan de andere kant van de brug een meer eenvoudig wegrestaurant.
We hebben in beide gegeten. Natuurlijk verschillen ze van karakter en Tamarisk was gewoon de beste, maar eigenlijk waren beide gewoon goed.

Di 17: heb je aan St.George gedacht als overnachtingsplaats ?
Heel leuk en gezellig plaatsje met veel hotels, restaurants en shopping mogelijkheden.
Leuk voor een leeg uurtje: Pioneer park en het aangrenzende Desert Garden.
Zie:  https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g57119-d3478393-Reviews-Pioneer_Park-St_George_Utah.html
En: http://www.saltproject.co/blog/red-hills-desert-garden-st-george

Wo 18: Rij via Valley of Fire. Verlaat Valley of Fire aan de kant van Lake Mead en rij dan via de oever van Lake Mead naar de Hoover Dam.

Vr 20: Heb je ook gekeken naar Ridgecrest als overnachtingsplaats ? Leuker dan Olancha en niet eens zoveel verder.
Zeker niet als je bij Panamint Springs de Trona Road neemt, die leidt je rechtstreeks naar Ridgecrest.

Vr 27: Waarom ge je niet naar Monterey ?  Oké, Monterey is, zeker in het weekend, niet goedkoop. Vooral de hotels tegen de kustlijn zijn duur.
Maar ertegenaan ligt Seaside en dat is meestal een stuk goedkoper. Ook in Monterey een paar straten richting binnenland vind je al lagere prijzen

#53 - 07-02-2016, 11:50 uur

JennieRob

Dag 10: de helikoptervlucht is geboekt voor 10.15 uur, het vroegst mogelijke tijdstip op die dag.
Dag 12: ik zal nog eens naar de overnachting kijken. Bedankt voor de tip over MM13
Dag 14: we hebben Motel 6 geboekt. Ik zal nog eens naar de Comfort Inn kijken.
Dag 17: St. George niet tegengekomen in mijn zoektocht (geloof ik), maar ik zal eens kijken.
Dag 18: ik wilde in ieder geval langs de noordkust van Lake Mead rijden, ik moet even op de kaart de Valley of Fire opzoeken of die daar ook ligt ....
Dag 20: naar Ridgecrest heb ik ook gekeken, maar we hebben nu zo'n desolaat en vervallen motelletje gevonden in Olancha ... dat leek ons wel leuk als contrast na de twee nachten luxe in Ceasar's Palace ...
Dag 27: Monterey is peperduur en ook de plaatsen eromheen (wat er nog vrij was in ieder geval). We vonden niets onder de € 150, als ik het me goed herinner. En we zullen in de grote kuststeden al niet al te goedkoop zitten, vrees ik. Bovendien hoeven we niet per se 's nachts de oceaan te horen of zo.
#54 - 07-02-2016, 12:40 uur

Cees A

Ik weet niet waar je in San Francisco gaat overnachten, maar ik wil je even wijzen op een paar eerdere berichten van mij in andere topics.
Misschien heb je daar nog wat aan.
1e: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/voorstel-route-seattle-la/msg135910/#msg135910
2e: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/hotel-tips-san-frrancisco/msg135002/#msg135002
#55 - 07-02-2016, 15:42 uur

JennieRob

Dag 18 was de planning bij nader inzien inderdaad via de Valley of Fire.
Dag 17: St George heeft inderdaad ook veel goedkope overnachtingsmogelijkheden. Is dat een leuker plaatsje dan Hurricane? Ik vond de plaatsnaam zo leuk en het is dicht bij Zion. St. George is iets verder weg.
#56 - 07-02-2016, 22:57 uur

Old Faithful

Dag 17: St. George niet tegengekomen in mijn zoektocht (geloof ik), maar ik zal eens kijken.
Springdale ligt het gunstigst voor Zion N.P. Je stapt voor je hotel op de shuttle bus. Springdale is meestal wel duurder. Dat geldt in mindere mate voor http://www.zionparkmotel.com/zion-national-park-motel/, met prijzen vanaf $69.  Je moet wel iets meer moeite doen. Volgens mij staat het hotel niet op Booking.com e.d. en je kunt niet online reserveren maar via een reservation request form op de website.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#57 - 08-02-2016, 01:34 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Bij het kiezen van een overnachtingsplaats is voor mij de afstand tot een nationaal park niet alleenzaligmakend.
Wat verder van een park is de prijs/kwaliteitsverhouding (lees: een beter hotel voor een lagere prijs) vaak veel gunstiger.
Ik wil bovendien na een hele dag rondsjouwen in een park eind van de middag en avond ook wel eens iets anders doen.
Goed eten, beetje shoppen, museum bekijken, stadscentrum bekijken, bioscoopje, door een stadspark wandelen. enz.
Dit alles afwegende is St.George voor ons de vaste uitvalsbasis geworden voor alles in deze regio zoals Zion, Snow Canyon en Red Cliffs Conservation Area

Ik vind het slechts 20 min rijden verderop liggende St.George een veel leukere plaats dan Hurricane.
St.George heeft vele aantrekkelijk geprijsde hotels en veel restaurants. (kijk op Google Maps maar eens in de buurt van de Red Cliffs Drive)
Je ziet bij die Red Cliffs Drive ook de shoppingmogelijkheden en aan de overkant van de interstate zijn een paar leuke stadsparken zoals Pioneer Park.
Voor Jennie en Rob is de afstand tot Zion (die overigens slechts 50 min. is) niet relevant, want zij rijden de volgende dag door naar Las Vegas.  :)
#58 - 08-02-2016, 10:07 uur

JennieRob

Ik ga de boeking bij Zion wijzigen naar iets in St. George. We zullen inderdaad na al die parken wel eens toe zijn aan iets anders. Gelukkig is alles annuleerbaar ....
En voor SF ga ik eens  kijken in die wijken die je aangaf, Cees.
#59 - 08-02-2016, 19:57 uur

JennieRob

Hurricane is gewijzigd in St. George.
De tweede nacht Kayenta is gewijzigd in Bluff.
En eindelijk in LA ook iets geschikts gevonden redelijk in de buurt van Universal en Warner Bros studios (want daar willen we heen) en de teleurstellende Walk of Fame die Rob nog niet gezien heeft.

In SF heb ik ook al iets geboekt, maar ik twijfel nog hevig. We zitten toch liever in de stad dan bij het vliegveld in de buurt, maar het is lastig daar iets te vinden dat ons aanstaat. Days Inn  Civic Centre aan Grove Street is nu geboekt. Maar de twijfel bestaat nog steeds, misschien toch een andere wijk. Of toch ten noorden van het vliegveld ...

San Diego staat nu alleen nog open. We denken er toch over om de auto al in te leveren op het vliegveld als we in SD aankomen. Dan hebben we ook keuze uit hotels zonder parkeergelegenheid. Ik vermoed dat we toch niet veel meer met de auto zullen ondernemen in die stad.
#60 - 10-02-2016, 21:53 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15