Ik wil niet afdingen op het comfort van een suv en de hoge instap kan een voordeel zijn bij personen die wat moeilijk ter been zijn.
Het argument dat je een suv moet nemen omdat "er in Amerika veel grote auto's rijden" kan ik niet goed volgen.
In Nederland zijn de wegen verstopt door het vele vrachtverkeer. Moet je daarom als particulier in NL ook maar een vrachtwagen kopen ?
De noodzaak van een suv wordt m.i. vaak overdreven. 98% van de wegen die men in Amerika gaat rijden zijn geasfalteerd.
De weinige (plaatselijke) gravelroads zijn meestal in zo'n goede staat dat ze geen enkel probleem vormen voor welk type auto dan ook.
Hertz staat het rijden op goed onderhouden wegen (ook gravelroads) gewoon toe. De Apache trail bijvoorbeeld is geen enkel probleem.
Off road rijden en rijden op wegen die niet regelmatig worden onderhouden mag van geen enkele verhuurder.
Ook niet met een suv ! Want daarvoor gelden dezelfde voorwaarden als voor gewone personenwagens.
Kortom, op "wegen" waar je de hogere bodemvrijheid van een suv nodig zou kunnen hebben mag je helemaal niet komen.
Bij veel reisverzekeringen staat in de voorwaarden dat je bagage moet zijn opgeborgen in een apart afsluitbare kofferruimte.
Met een simpele handdoek over de koffers voldoe je volgens mij niet aan die voorwaarde.
De kans op honorering van een eventuele claim met bijgevoegde foto van een opengebroken kofferklep lijkt me dan ook groter dan die met foto van een opzijgelegd handdoekje.
Ik schreef eerder in dit topic dat ik dit jaar twijfelde tussen het boeken van een midsize suv en mijn gebruikelijke full-size 4 drs sedan.
Ik heb toch weer gekozen voor die full-size sedan.
Niet vanwege de prijs, want een midsize suv (Toyota Rav4) was maar 20 euro per week duurder.
Ik vind, zeker voor 2 personen, zo'n full-size (meer dan) groot en comfortabel genoeg. Ik doe het er, tot volle tevredenheid, al 25 jaar mee.
Ik kom overal waar ik wil komen en als ik de behoefte heb aan een off-road ritje (zoals bv in Moab) dan huur ik daar wel een echte 4WD met speciale terreinbanden.
Zo'n auto waarmee je WEL probleemloos off-road kunt en mag.
EDIT:
@JennieRobUit je berichten spreekt steeds de angst om straks aan de verhuurbalie nog te worden geconfronteerd met allerlei extra kosten.
Daarom nog even voor alle duidelijkheid:
In mijn bericht van 29-01 om 18.58 uur zie je 2 kolommen. één "Inclusief" en één "Exclusief"
ALLES in de kolom "inclusief" is inbegrepen in de huurprijs.
--- Alle belastingen en fees die daarin zijn vermeld zijn dus inbegrepen.
--- Je hebt een cascoverzekering (CDW/LDW) die alle schade aan je eigen huurauto dekt en je hebt geen eigen risico
--- De dekking van de aansprakelijkheidsverzekering, die schade aan derden dekt, wordt door Hertz aangevuld tot 1.000.000 $
--- Er is geen beperking aan het aantal te rijden mijlen per dag. Je mag zoveel rijden als je zelf wil.
ALLES in de kolom "exclusief" is voor eigen keuze en die keuze maak je aan de balie of via je "profiel" van het loyaliteits-programma.
Als je ergens voor kiest krijg je hiervoor dus WEL een extra rekening. Bekijk de huurovereenkomst dus goed of er geen ongewenste dingen op staan.
--- Als je aan de balie kiest voor die PI verzekering, moet je daar extra voor betalen.
--- Als je (bijvoorbeeld) zelf geen wiel kunt wisselen en je kiest voor 24 uurs pechhulp moet je daar extra voor betalen
--- Als je er voor kiest om de auto met lege tank in te leveren (de brandstof-optie) en Hertz moet die auto aftanken, krijg je daar een rekening van.
Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk(er) is. Have fun, Cees