Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute/wensenlijst voor 26 dagen (netto) het zuid- en middenwesten

Discussie gestart

JennieRob

In San Diego een heel mooi hotel gevonden: Horton Grand Hotel. Gewoon even luxe aan het eind van onze reis.
Nu nog even kijken of we de autohuur nog kunnen verkorten, want de kosten zijn al afgeschreven van onze rekening .... dat hadden we niet verwacht.
Parkeren bij het hotel is 35 dollar per dag en dat is zonde van het geld, want we gaan toch nergens meer heen met de auto na die hele rondreis. Ja, naar het vliegveld, maar daar zijn andere mogelijkheden voor.

Nu alleen nog piekeren over het hotel in SF.
En Alcatraz, jeeptour Monument Valley e.d. boeken.

Hhet begint nu toch echt ergens op te lijken.
#61 - 10-02-2016, 22:29 uur

Cees A

In het centrum van San Diego ligt alles op loopafstand en als je niet wil lopen, het openbaar vervoer in SD is ook goed.
Vanaf jullie hotel zit je vlakbij de haven en loop je in een half uurtje naar Balboa Park.
Achter het Convention center kun je het veerbootje naar Coronado nemen.

V.w.b. die huurauto termijn inkorten hoef je je geen zorgen te maken.
Op de website van Hertz kun je met je reserveringsnummer je reserveringspagina oproepen en kun je alles wijzigen wat je wil.
Als je geld terugkrijgt wordt dat op je creditcard teruggestort.

Ik heb zelf eens mijn huurtermijn met 1 dag moeten verlengen omdat mijn retourvlucht vervallen was.
Was geen enkel probleem. Ik hoefde alleen iets van 31 € bij te betalen voor die 1 dag extra huur.
Verder geen wijzigingskosten o.i.d.
Ik sprak op het vliegveld Nederlanders die hun auto via het reisbureau met 1 dag hadden verlengd en die hadden, naast die ene dag extra huur ook nog eens meer dan 100 € wijzigingskosten moeten betalen.

Kijk voor tips voor San Diego nog even bij dit bericht:
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

#62 - 11-02-2016, 08:51 uur

Hans B

Woensdag 1 en donderdag 2 juni spelen de San Diego Padres 's avonds een thuiswedstrijd.
Mocht je je vervelen en eens naar een Amerikaanse sportwedstrijd willen .........

Verder hebben wij twee jaar geleden een fietstocht rondom Mission Bay gemaakt.
Het was af en toe even zoeken maar een prachtige rit voor ons was het 15 mile, jullie hotel zit verder downtown in dus zal er een mile of 5 bij komen.

#63 - 11-02-2016, 11:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JennieRob

Als het mooi weer is, is zo'n fietstocht best een leuk idee.
En nee, we zijn geen sportliefhebbers ....
#64 - 11-02-2016, 15:58 uur

Yessica

Houd er rekening mee dat je hotel in Civic Center in San Francisco wordt omgeven door grote aantallen daklozen. Dat hoeft niet persé erg te zijn, maar is niet altijd prettig als je het niet gewend bent.
#65 - 11-02-2016, 16:39 uur

JennieRob

Bedankt voor de tip. Dus toch misschien een ander hotel zoeken .... zucht. Maar bijna klaar, alleen nog excursies op het hotel in SF na: Monument Valley (zal een dagtour worden), antelope canyon (twijfel tussen boven en onder), Alcatraz (kan pas 3 maanden van tevoren), Winchester mystery house, misschien Warner Bros, en misschien Hearst Castle. En een shuttelbusje van hotel naar vliegveld San Diego.
#66 - 11-02-2016, 20:44 uur

Cees A

V.w.b. het boeken van een shuttlebus van je hotel naar het vliegveld:
Veel hotels hebben een eigen (gratis) vliegveld-shuttlebus. Je zou eens kunnen kijken of jouw hotel dat toevallig ook niet heeft
Kijk hiervoor op de website van het betreffende hotel. Meestal vind je dat onder het tabblad "ameneties"

V.w.b. de keuze tussen de 2 Antelope Canyons zou ik het wel weten. Ik ging voor de Lower.
De Upper is een 90 meter lange spleet in een rotswand, de Lower is een 400 meter lange spleet in de grond.
De meeste georganiseerde reizen (ook de meeste bussen) gaan naar de Upper. Voor de upper is reserveren aan te raden.
de Lower is rustiger. Reserveren kan, maar hoeft niet per se.
Als je er vroeg in de ochtend naar toe gaat is de kans groot dat je vrijwel meteen met een van de groepen mee kan.
Bijkomend voordeel van de Lower. Je kunt er met eigen auto naar toe rijden. De upper is alleen bereikbaar achterop een pick-up truck of Jeep.
Zie: http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
#67 - 12-02-2016, 04:41 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 10:49 uur door Cees A »

JennieRob

San Francisco, Cees, niet San Diego. In SD houden we ons luxe hotelletje. In SF ga ik toch kijken of ik iets anders kan vinden, wat me aanstaat. Ik zit nu te kijken aan Lombard street, daar hebben ook veel motels gratis parkeergelegenheid.
#68 - 12-02-2016, 10:22 uur

Cees A

Ach, natuurlijk.  embarressed embarressed . Gewoon niet goed gelezen.
Zal deel van het bericht dat niet van toepassing is verwijderen.

De laatste zin, die over een hotel-shuttlebus naar het vliegveld is wel van toepassing.
Heb tevens nog een stukje over Antelope Canyon Toegevoegd
#69 - 12-02-2016, 10:32 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 10:52 uur door Cees A »

JennieRob

Over 3 weken ongeveer vertrekken we. Hotels zijn 'vastgelegd', trips geboekt en van alle bestemmingen en hotels de adressen en GPS-coördinaten opgezocht.
Maar nu: we willen zelf op een tablet kaarten downloaden voor navigatie. Hebben jullie enig idee waar de beste kaarten bij te krijgen zijn? Gewoon een goed werkend programma dat ons de goede kant op helpt?
#70 - 13-04-2016, 21:38 uur

JennieRob

Ik heb het al gevonden: Sygic
#71 - 15-04-2016, 17:25 uur

Henkvdz

Hebben wij 2 jr. geleden ook gebruikt in NO-USA op onze tablet met GPS en is uitstekend bevallen.
Groet Henk
#72 - 18-04-2016, 15:25 uur

Terpies

De gratis versie van Sygic geeft je alleen de kaarten, wil je ook dat de app de mogelijkheid biedt om te navigeren heb je de premium versie nodig.

Zie voor de verschillen deze link:

https://help.sygic.com/en/sygic-gps-navigation-for-ios/why-sygic/differences-between-free-and-premium-for-sygic-gps-navigation

Op dit moment kost deze wereld premium versie €29,99, wil je daarnaast ook een dashcam en levenslang traffic updates dan kost deze voor een wereld premium licentie €39,99.

Met de dashcam optie kun je tijdens het rijden ook met je telefoon/tablet filmen.

https://eshop.sygic.com/en/

Het grote voordeel van Sygic (ik gebruik het al jaren) is dat je in de USA per staat (en in Europa per land) een kaart kunt installeren die je ook offline (dus zonder dat je mobiele data verbruikt) kunt gebruiken.

Daarnaast zitten er allerlei koppelingen naar oa hotels, bezienswaardigheden etc in de app ingebouwd.

Extreem handige app en doordat de kaarten (van TomTom) regelmatig (levenslang) worden ge-update is je navigatie altijd up to date.
#73 - 18-04-2016, 19:13 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2016, 19:15 uur door Terpies »

Jimmy

Hallo,

Ik heb me ook in navigatie verdiept omdat ik in juni naar West-Amerika ga. Heb contact gehad met Sygic en daar adviseerde men me alle kaarten, stemmen etc. thuis te downloaden zodat ze in de USA gebruikt kunnen worden zonder roaming. Als je echter ook traffic wilt gebruiken om op de hoogte te zijn van verkeerssituaties, flitspalen en  parkeersuggesties dan heb je toch een internetverbinding nodig.

Als je wel verkeersinformatie wilt zonder roaming, dan is er altijd nog de mogelijkheid om een TomTom 5100/6100 aan te schaffen. Voor deze TomToms is de roaming gedurende de hele gebruiksperiode afgekocht zodat je geen extra kosten hebt. Het is niet de goedkoopste uitvoering (zag de 6100 ergens voor 269 euro), maar dan kun je hem wel jarenlang gebruiken zonder voor iedere vakantie in Amerika 200 euro per 3 of 4 weken te betalen.

Groetjes,
Jimmy
#74 - 18-04-2016, 22:48 uur

Terpies

Hallo,

Ik heb me ook in navigatie verdiept omdat ik in juni naar West-Amerika ga. Heb contact gehad met Sygic en daar adviseerde men me alle kaarten, stemmen etc. thuis te downloaden zodat ze in de USA gebruikt kunnen worden zonder roaming. Als je echter ook traffic wilt gebruiken om op de hoogte te zijn van verkeerssituaties, flitspalen en  parkeersuggesties dan heb je toch een internetverbinding nodig.

Als je wel verkeersinformatie wilt zonder roaming, dan is er altijd nog de mogelijkheid om een TomTom 5100/6100 aan te schaffen. Voor deze TomToms is de roaming gedurende de hele gebruiksperiode afgekocht zodat je geen extra kosten hebt. Het is niet de goedkoopste uitvoering (zag de 6100 ergens voor 269 euro), maar dan kun je hem wel jarenlang gebruiken zonder voor iedere vakantie in Amerika 200 euro per 3 of 4 weken te betalen.

Groetjes,
Jimmy

Volgens de TomTom site werkt de gratis roaming alleen in Europa. Misschien is het anders als je de unit in de USA koopt maar dat kan ik niet zo snel vinden.

Traffic info is misschien handig maar:

1. Je bent op vakantie, dus geen haast
2. Voor traffic info heb je ook radio zenders
3. Te hard rijden is in de USA sowieso geen goed idee, want los van alle flitspalen wordt er enorm veel gecontroleerd op snelheid vanuit auto's die er vaak ook niet uitzien als een politie auto

De prijs van de TomTom (de 6100 kost €349) is in verhouding tot Sygic enorm en je zit weer met een extra unit.
#75 - 19-04-2016, 09:46 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15