Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisschema juli 2010

Discussie gestart

Eikie

Hallo ervaren Amerikagangers,

Ook wij hebben het plan opgevat om volgend jaar naar zuidwest Amerika te willen gaan. Wij gaan met ons gezin bestaande uit 2 volwassenen en 2 kinderen van 18 en 15 jaar.
Ons voorlopige schema ziet er als volgt uit:

woensdag, 30 juni 2010          vertrek Amsterdam Schiphol en aankomst Los Angeles                                          2 nachten in Los Angeles slapen   
donderdag, 1 juli 2010            Los Angeles            
vrijdag, 2 juli 2010                 Los Angeles – San Simeon                                                384 km   4 uur       auto halen
zaterdag, 3 juli 2010               San Simeon – San Francisco                                                 381 km   4 uur            2 nachten in San Francisco slapen   
zondag, 4 juli 2010                 San Francisco                                                                                                     Golden Gate bridge, Cable car, Pier 39, Alcatraz
maandag, 5 juli 2010              San Francisco – Sequoia NP                                                 422 km   4,5 uur      
dinsdag, 6 juli 2010                Sequoia NP – Kings Canyon NP – Yosemite NP                        338 km   6 uur            2 nachten in Yosemite NP slapen   
woensdag, 7 juli 2010             Yosemite NP            
donderdag, 8 juli 2010            Yosemite NP – Las Vegas                                                          650 km   7,5 uur        2 nachten in Las Vegas slapen   
vrijdag, 9 juli 2010                  Las Vegas                                                                                                            helicoptervlucht Grand Canyon
zaterdag, 10 juli 2010             Las Vegas – Zion NP – Bryce Canyon NP                                  402 km   4,5 uur           2 nachten in Bryce Canyon NP slapen   
zondag, 11 juli 2010               Bryce Canyon NP            
maandag, 12 juli 2010            Bryce Canyon NP – Moab (via Capitol Reef NP)                       468 km   5,5 uur             2 nachten in Moab slapen   
dinsdag, 13 juli 2010              The Arches NP / Canyonland NP            
woensdag, 14 juli 2010           Moab – Monument Valley                                                           294 km   4,5 uur      
donderdag, 15 juli 2010          Monument Valley – Page / Lake Powell                                    219 km   4 uur            2 nachten in Page slapen   Antelope Canyon
vrijdag, 16 juli 2010               Lake Powell                                                                                                         Rainbow Bridge met boot
zaterdag, 17 juli 2010            Lake Powell – Grand Canyon NP                                            221 km   3 uur             2 nachten in Grand Canyon slapen   
zondag, 18 juli 2010              Grand Canyon NP            
maandag, 19 juli 2010           Grand Canyon NP – Scottsdale                                                  377 km   4 uur         Montezuma's Castle
dinsdag, 20 juli 2010             Scottsdale – Yuma                                                                     313 km   3 uur      
woensdag, 21 juli 2010          Yuma – San Diego                                                                     279 km   3 uur              2 nachten in San Diego slapen   
donderdag, 22 juli 2010         San Diego                                                                                                               Sea World
vrijdag, 23 juli 2010              San Diego – Los Angeles                                                             194 km   2 uur              2 nachten in Los Angeles slapen   auto inleveren
zaterdag, 24 juli 2010           Los Angeles                                                                                                       Universal Studio's
zondag, 25 juli 2010             vertrek Los Angeles            
maandag, 26 juli 2010          aankomst Amsterdam Schiphol      

Wij willen echt vliegen op Los Angeles omdat dat een rechtstreekse vlucht is.
We twijfelen nog wat over het laatste struk, van Grand Canyon - Scottsdale - Yuma - San Diego. Is daar een betere optie voor?   
Is een helicoptervlucht over de Grand Canyon een optie vanuit Las Vegas of is het beter om dat vanaf Grand Canyon zelf te doen? Is een hele dag dan genoeg bij Grand Canyon?

Alle suggesties zijn welkom.

groeten, Monique
#1 - 27-12-2009, 17:10 uur

Ine

Op zich een leuke route, maar sommige rijtijden zijn echt  veel te optimistisch. Als je bijv. van San Simeon naar SF rijdt over Hwy 1 (de mooiste route) red je dat absoluut niet binnen 4 uur.. Je rijdt over een 2-baansweg met veel bochten en mooie uitzichten. Reken hier maar bijna de hele dag voor.
Je zult op de hele route vaker met 2-baanswegen te maken hebben,wegwerkzaamheden, snelheidsbeperkingene.d. dus neem alle tijden veel ruimer.
Yosemite-Las vegas is echt niet of nauwelijks te doen in 1 dag, dat is echt jakkeren. Bovendien gaat de route door Death Valley, waar je zeker zult stoppen. Overweeg 1 overnachting in DV.
Vanaf LV kan je ook beter 1 nacht in de buurt van Zion doen en dan 1 overnachting Bryce. Zonde om geen tijd aan Zion te besteden.
Bryce-Moab via Capitol Reef (als je dat wilt bezoeken tenminste) is ook wel weer flink doorrijden. Misschien kan je dan beter Capitol reef overslaan en via I-70 te rijden, dat gaat sneller maar is minder mooi.
Helicopterrvlucht kan je beter vanaf Tusayan maken, vanaf LV is het een stuk duurder.
San Diego-LA red je ook niet in 2 uur, het is een drukke weg, vaak met files. Dat wordt eerder 3 uur of langer.
Waarom lever je de auto in als je nog naar Un iversal wil? Verkijk je niet op de afstanden binnen LA en zonder auto kan je echt niets beginnen.

Bekijk alles nog eens goed, vooral de rijtijden, eventueel kan je overwegen bijv. San Diego over te slaan en die dagen elders te gebruiken voor wat meer tijd.
Succes met de planning.
#2 - 27-12-2009, 17:47 uur

Marianne

Hallo Monique, welkom op het forum!
Ik ben het eens met Ine, er zitten veel te lange dagen in. Ik zou ook San Diego overslaan en in 1 of 2 dagen van de GC naar LA rijden zodat je meer tijd hebt voor Moab, en voor de route tussen Yosemite en Las Vegas en voor de kustweg. Een alternatief is Moab overslaan; het is jammer om hier maar 1 dag te hebben.
Yosemite - Las Vegas in 1 dag is echt veel te veel, ik zou zelfs 2 stops aanraden, zie ons 2006-verslag voor onze route.
Laat ook Sequoia weg; het is een rare kronkel op deze manier, en je zult te weinig tijd hebben voor Sequoia en Kings Canyon.
Voor Zion zou ik een volle dag, dus 2 overnachtingen, nemen. Het is een leuk park om te wandelen, zeker met kinderen. De Narrows is een must - zie hiervoor ons 2008-verslag.
Verder heb je nu zowel aan het begin als aan het eind een dag in LA gepland. Misschien is het handiger om beide dagen achter elkaar te plannen, maar dat hangt er ook van af wat je die eerste dag wilt doen in LA.
Je schrijft dat je in LA wilt beginnen vanwege een directe vlucht, maar dan zou je ook in San Francisco kunenn beginnen of eindigen, en beginnen in SF en eindigen in LA is ook een mogelijkheid.
Qua accommodatie zal Yosemite vaak het lastigste zijn; je zou kunnen bekijken wanneer er iets vrij is en daar je route (beginnen in LA of in SF, linksom of rechtsom) van af laten hangen.

Een helicoptervlucht zou ik vanuit de Grand Canyon (Tusayan) zelf doen, vanuit Las Vegas kom je niet in het nationale park, maar een stuk westelijker daarvan. De vlucht neemt niet zoveel tijd, aan een dag in het park (2 nachten) heb je voldoende.

Marianne
#3 - 27-12-2009, 18:03 uur

JoeSee

Is het mogelijk dat je de reis per dag uitschrijft op de manier zoals je dat wel meer ziet hier, dat leest wat handiger en denkt wat makkelijker mee.  ::)
#4 - 27-12-2009, 19:35 uur

Eikie

Hallo allemaal,
Nog bedankt voor jullie reacties en adviezen. We hebben de reis aangepast en hieronder vermeld.
Let wel, we willen niet door Death Valley.

Di 29 juni   vertrek AMS - LAX
Wo 30 juni  Los Angeles
Do 1 juli     Los Angeles - San Simeon
Vr 2 juli      San Simeon - San Francisco
Za 3 juli     San Francisco
Zo 4 juli     San Francisco
Ma 5 juli     San Francisco - Sequoia
Di 6 juli      Sequoia - Yosemite
Wo 7 juli     Yosemite
Do 8 juli     Yosemite - Bishop
Vr 9 juli      Bishop - Las Vegas
Za 10 juli    Las Vegas
Zo 11 juli    Las Vegas - Zion
Ma 12 juli    Zion - Bryce Canyon
Di 13 juli     Bryce Canyon
Wo 14 juli   Bryce Canyon - Torrey
Do 15 juli   Torrey - Moab
Vr 16 juli    Moab
Za 17 juli   Moab - Monument Valley
Zo 18 juli   Monument Valley - Page / Lake Powell
Ma 19 juli   Lake Powell
Di 20 juli    Lake Powell - Grand Canyon
Wo 21 juli   Grand Canyon
Do 22 juli   Grand Canyon - Needles
Vr 23 juli    Needles - Los Angeles
Za 24 juli   Los Angeles
Zo 25 juli   LAX - AMS

We zijn wederom benieuwd naar jullie reacties en evt aanvullende adviezen.

Groeten,
Monique


#5 - 04-01-2010, 21:18 uur

Marianne

Nieuw!
Hallo Monique,

Ik vind het zo wel beter, maar toch nog wat opmerkingen. Je wil van SF via Sequoia NP naar Yosemite. Dat is een rare kronkel - langs weinig interessante wegen - en met die ene nacht doe je Sequoia geen recht, je hebt hooguit de tijd om een paar sequoia's te zien en dat kun je in Yosemite ook wel. Je kunt dan beter meer tijd voor Yosemite uittrekken, of alleen naar Sequoia/Kings canyon gaan en Yosemite laten liggen.
Wil je boven DV langs rijden? Is wel iets sneller, maar jammer als je DV mist lijkt me.
Verder zou ik kiezen voor een volle dag Zion en iets minder tijd in Bryce. Bij Zion kun je prima overnachten in Springdale, ik vind het altijd heerlijk om daar te zitten - meer accommodatie en restaurants dan bij Bryce. In Zion heb je meer en gevarieerdere wandelmogelijkheden dan in Bryce, hoewel daar natuurlijk een wandeling tussen de hoodoos een aanrader is. De Narrows had ik al genoemd, en misschien is Angel's Landing ook wel iets voor jullie.
Wat willen jullie in LA doen? Als je daar verschillende locaties (en hotels) wilt nemen, prima zo, maar anders is het wel lekker om die 2 nachten LA achter elkaar te plannen.
In plaats van de tweede nacht bij de GC zou je ook nog in Sedona kunnen overnachten. Leuke plaats in een prachtige omgeving, en het Slide Rock State Park is leuk om even te bezoeken.

Ik roep maar wat natuurlijk, het is jullie reis en ik weet niet waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt dus ik geef mijn eigen ideeλn weer. Het is sowieso een geweldige route!

Marianne
#6 - 04-01-2010, 22:54 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2010, 12:48 uur door Marianne »

Ine

Het probleem met de aangegeven rijtijden is die geen rekening houden met wegen met bochten, hoogteverschil en eventuele wegwerkzaamheden.
Je zult zelden of nooit binnen zo'n tijd de afstanden halen. Bovendien zal je vaak onderweg nog eens stoppen voor foto's e.d.
Neem ze veel ruimer.
Zoals marianne aangeeft, laat eventueel Sequioa liggen. Je bent een lange dag onderweg om er te komen en je hebt weinig tijd om het park goed te zien.
Sequioa's kan je in het zuiddeel van Yosemite ook zien.
in Moab kan je makkelijk een dag extra gebruiken. Er is canyonlands, Arches en Dead Horse SP. Bovendien een mooie route langs de colorado.
Als je een boottocht plant is 2 nachten Page o.k., anders heb je aan 1 nacht genoeg.
Needles is o.k. om te overnachten, maar het is echt niets meer dan een dorp meteen aan de Interstate. Rij door naar Palm Springs, dan kan je lekker in een zwembad van een hotel bijkomen. Bovendien hoef je dan de volgende dag niet vroeg te vertrekken, je bent binnen een paar uur in LA.
Oik de laatste 2e overnachting LA is wat vreemd omdat je op de heenreis al in LA geweest bent. Blijf op de heenreis een nacht langer en sla die op de terugreis over.
#7 - 04-01-2010, 23:55 uur

Tet14

Waarom wil je niet door Death Valley?
De noordelijke route, boven DV langs is nauwelijks koeler en een stuk stiller.  Ik weet niet wat voor verhalen je over DV hebt gelezen maar millioenen hebben inmiddles deze rit overleeft, zelfs in de warmste tijd van het jaar.
Ine en Marianne hebben je prima adviezen gegeven. Ook ik zou Sequoia overlsaan en tenminste een dag langer in Moab blijven. En 2 nachten Zion ipv Bryce.
Als je de boottocht/hike naar Rainbow Bridge wil maken ben je een groot gedeelte van de dag onderweg. Als je iets in Page wil zien zou dat Antelope Canyon moeten zijn denk ik maar er is nog een groot aantal andere bezienswaardigheden. Denk misschien eens aan www.raftthecanyon.com in Page
Tet
#8 - 06-01-2010, 12:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15