Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisschema Seattle

Discussie gestart

karper

Dag mensen,
Ik heb inmiddels de vliegtickets, nu nog een goed reisschema.
Ik had - mede op basis van een aantal reisschema's van anderen - het volgende in gedachten:

4 july:     Amsterdam - Seattle met KLM
5 july:     Seattle
6 july:     Seattle
7 July:     Seattle - Port Angeles
8 july:     Port Angeles - Ocean Shores
9 july:     Ocean Shores - Portland
10 july:   Portland
11 july:   Portland - Bend
12 July:   Bend
13 July:   Bend- Eureka
14 July:   Eureka - Casper (of ergens aan Hwy 1)
15 july:   Casper - San Francisco
16 July:   San Francisco
17 July:   Vliegen San Francisco - Seattle
18 July:   Vliegen Seattle - Vancouver
19 July:   Vancouver
20 July:   Vancouver - Amsterdam

Een paar gegevens:
- De vlucht Seattle - Vancouver moet ik maken vanwege de ticketvoorwaarden (terug vanuit Vancouver)
- Ik reis met een huurauto en slaap in hotels (maw geen camper)

Een paar twijfelpunten:
- Omdat ik doorreis naar San Francisco (wat me wel leuk lijkt ondanks dat ik daar al een paar keer ben geweest) kost het me wel een vlucht terug (plus de overnachting voorafgaand aan de vlucht). In Seattle kost het wederom een dag voor de doorreis naar Vancouver
- De meeste verhuurbedrijven rekenen $ 300 drop off (behalve usareisen.de, waar je blijkbaar deze kosten kan terugvorderen)

Alternatief kan zijn om toch niet door te rijden naar San Francisco en ergens halverwege terug te rijden. Misschien heb ik dan meer effect van mijn dagen. Maar dan moet ik een andere route kiezen.
- Ik hou zowel van natuur (het liefste ruig) maar een dagje stad is ook wel leuk. Rijden langs de kust lijkt me ook leuk.

Wie denkt even met me mee?

BvD!

Karper

#1 - 20-05-2013, 16:45 uur

NMP

Karper,

Ik zal San Francisco lekker laten vallen. Je bent er al eens  geweest en volgens je schema ben je er 1 dag. Daarnaast de kosten om weer naar Vancouver te vliegen en je drop-off voor de auto.
Ik zal lekker via de kust route 1 weer naar het noorden rijden nadat je bijv. Crater Lake heb aangedaan, dat staat toch wel in je planning ? Of nadat je Redwoods NP heb aangedaan bij Eureka.
Op deze manier heb je volgens meer dagen voor een mooie autorit, ipv vliegtuigen en extra kosten.
Gr.
Marco
#2 - 20-05-2013, 17:04 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

MiamiHeat

Als je bij Alamo een auto huurt en je haalt hem bv op in Seattle en levert hem in San Fran/Los Angeles in dan hoef je geen drop off kosten te betalen. Daar staat USA Reisen als organisatie buiten.
#3 - 20-05-2013, 18:54 uur

Old Faithful

Wij hoefden vorig jaar inderdaad bij Alamo geen drop off kosten tussen Seattle en San Francisco te betalen.

De suggestie om niet door te rijden tot San Francisco lijkt me een goede. Mogelijkheden genoeg in Washington en Oregon; denk aan  Mount Rainier N.P., Mount St Helens, Columbia River Gorge, John Day Fossil Beds N.M. en Crater Lake.
#4 - 21-05-2013, 00:14 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Ik zou ook niet helemaal naar SF rijden maar als laatste punt Crater Lake NP (OR) of het Redwood NP (CA) nemen. Langs de kust heen en door het binnenland weer terug (of andersom).
Lassen Vulcanic (wandelen Bumpass Hell).
Mocht je niet genoeg hebben aan de al genoemde parken door Old Faithful, zou je als je tijd over hebt nog even doorkunnen naar Vancouver. In twee weken kun je heel wat moois zien, maar ook te veel hooi op je vork nemen.

Succes.
#5 - 21-05-2013, 16:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

karper

Karper,

Toch nog even over de drop off kosten:

Het vreemde is dat wanneer je rechtstreeks boekt bij Alamo er wel degelijk een post van $ 300 wordt genoemd voor drop off kosten tiussen Seattle en San Francisco. Ik heb hen een mail gestuurd en ze bevestigen het ook. Op de site van USAreisen.de staat dat in dat geval je het bedrag bij hen mag declareren.

Ik lees echter uit je bericht dat Alamo het niet hanteert. Hoe kom ik er nu achter? Ik vind het nl nogal een bedrag.

Gr, Karper

 
#6 - 24-05-2013, 09:32 uur

Old Faithful

Ik vermoed dat usareisen.de daarover afspraken heeft gemaakt met Alama. Zoals gezegd betaalden wij vorig jaar geen drop off kosten tussen Seattle en San Francisco. Midsize SUV bij Alamo geboekt via usareisen.de.
#7 - 24-05-2013, 17:26 uur
Groet,

Old Faithful

De Ieperlingen

Wij hebben dit weekend enkele verhuurbedrijven naast elkaar gelegd ivm het huren van een wagen.
We merkten op dat bv via hertz België een pak goedkoper was/is dan hertz.com .
Uitkijken en vergelijken is de boodschap. Top 3 was alamo, national en hertz.
#8 - 24-05-2013, 17:30 uur

karper

Beste mensen,
Dank voor jullie bijdrage en verstandige adviezen. Ik heb daarom mijn reisschema aangepast en San Francisco er uitgelaten. Wie kijkt er nog even mee of onderstaand schema haalbaar en/of verstandig is?

4 july:     Amsterdam - Seattle met KLM
5 july:     Seattle (besteden in Seattle, wellicht Boeing fabriek bezoeken)
6 july:     Seattle (rondkijken in Seattle)
7 july:     Seattle (dagtocht  naar North Cascades National Park)
8 July:     Seattle - Port Angeles en dagtocht in Olympic NP)
9 july:     Port Angeles - Ocean Shores
10 july:   Ocean Shores - Portland via/en bezoek aan Mount St. Helens NP (weg 504)
11 july:   Portland (Bezoek River Gorge)
12 july:   Portland - Bend
13 July:   Bend (dagtocht naar John Day Fossil Beds)
14 July:   Bend- Crescent City
15 july:   Crescent City (bezoek Redwood NP)
16 July:   Crescent City - Newport (via kustweg omhoog)
17 July:   Newport - Airport Seattle
18 July:   Vliegen Seattle - Vancouver
19 July:   Vancouver (bezoek Whistler)
20 July:   Vancouver - Amsterdam
#9 - 26-05-2013, 22:36 uur

Old Faithful

Haalbaar is het zeker en je beslist natuurlijk zelf of het verstandig is.  ;)

Wij reden vorig jaar van Seattle via de Stevens Pass Highway naar Winthrop en de volgende dag via North Cascades N.P. (eigenlijk (Ross Lake N.R.A.) naar Mt Vernon. Hoewel wij beslist geen spijt hebben van deze mooie route, zou ik dit gedeelte in jouw route weglaten. In plaats daarvan zou ik van Ocean Shores naar Packwood rijden. Je kunt dan via het zuidelijk gedeelte van Mount Rainier N.P. (Longmire en Paradise) rijden. Een bezoek aan Sunrise zal er qua tijd dan helaas niet in zitten. Van Packwood rijd je dan via Mt St Helens naar Portland.

De volgende dagen zou ik iets anders indelen.
Van Portland door de Columbia River Gorge naar The Dalles en daar overnachten.
Van The Dalles via de Clarno Unit van JDFBNM naar Mitchell en daar inchecken in http://theoregonhotel.net/. Tegen het vallen van de avond naar The Painted Hills, op die tijd zijn die het mooist.
Van Mitchell, eventueel op en neer naar de Sheeprock Unit (vonden wij niet zo bijzonder, wel een heel mooi V.C.) en dan naar Bend.
Zo deden wij het afgelopen jaar en dat is ons goed bevallen. Houd er rekening mee dat eetgelegenheid in Mitchel - 146 inwoners - zeer beperkt is. Wij zagen een café en naast het hotel een hamburger restaurant, dat echter niet altijd open is. Wij hadden kip en salades van de Walmart bij ons. In Mitchell waan je je minstens 50 jaar terug in de tijd.
Let op met tanken, de tankstations zijn zeer dungezaaid. Wij tankten in Fossil,Or. In Mitchell is ook een pomp, bediend door de eigenaresse van het hotel, maar daar is niet altijd iemand aanwezig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.



#10 - 27-05-2013, 12:45 uur
Groet,

Old Faithful

karper

Old Faithfull:
Heel erg bedankt voor je inbreng!
Mijn schema is nu als volgt:

Do   4-juli     Amsterdam - Seattle      
Vr    5-juli     Seattle (tacoma)
Za   6-juli     Seattle( tacoma)
Zo   7-juli     Port angeles       Bezoek Olympic NP   
Ma   8-juli    Ocean shores
Di    9-juli     Packwood       Via Longmire-Paradise   
Wo 10-juli    Portland                   Via Mt St. Helens   
Do  11-juli    The Dalles                Via Columbia River Gorge   
Vr   12-juli    Mitchell                     Via John Days Fossil Beds                   The Oregon Hotel Mitchell
Za  13-juli    Bend      
Zo   14-juli   Crescent City       Bezoek Redwood NP   
Ma  15-juli   Crescent City      
Di   16-juli    Newport        Langs de kust weer omhoog   
Wo 17-juli    Tacoma Airport                                                      Sleep Inn Sea tac
Do 18-juli     Vlucht Seattle - Vancouver                                      Sandman Hotel
Vr  19-juli     Vancouver                                                      Sandman Hotel
Za 20-juli     Vancouver- Amsterdam      
Zo 21-juli     Aankomst Amsterdam   

Hoe vind je het zo?
   

Ik ben nog wat aan het twijfelen waar ik die 2 dagen achter elkaar zal verblijven. Dat is nu in Crescent City. Maar misschien is het handiger dat op een andere plaats te doen?

Gr, Karper
#11 - 27-05-2013, 22:58 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2013, 13:03 uur door karper »

Old Faithful

Je wilt dus als dagtocht van Seattle naar Port Angeles op en neer rijden. Ik zou dat niet doen. Olympic N.P. is een heel groot park, waar je niet doorheen kunt rijden. Er loopt een weg van zo'n 200 km omheen. Van die weg kun je via zijwegen naar de diverse bezienswaardigheden zoals Hurricane Ridge, Lake Crescent met Marymere Falls, Hoh Rain Forest, Lake Quinault e.d. Aan de andere kant van de weg heb je dan ook nog de diverse beaches. Vanuit Port Angeles kun je naar Hurricane Ridge en het is naar mijn mening niet de moeite om alleen daarvoor op en neer te rijden. In je vorige route kun je enkele dingen op weg naar Ocean Shores bezoeken, hoewel je dan ook keuzes zult moeten maken. Ik zou bij je vorige route blijven of Olympic N.P. helemaal weglaten en meteen naar het zuiden rijden.

Kijk voor informatie over Olympic  N.P. en andere parken eens naar http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/Washington/Olympic/olympic.html
Ik heb ook altijd veel plezier beleefd aan het lezen van reisverslagen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.


#12 - 28-05-2013, 20:21 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2013, 20:22 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Hans B

Hoi Karper,
ik zou meer richting downtown Seattle gaan verblijven.
Wellicht is het een optie voor Olympic om het volgende te doen.
04-07 vliegen
05-07 downtown Seattle (pike's market, Waterfront, space needle, etc..)
06-07 Seattle - Everett (Boeing fabriek)
07-07 vanaf Everett via de ferry (Mukilteo-Clinton) naar Whidbey Island en dan met de ferry Keystone naar Port Townsend.
08-08 rond het Olympic NP, maak 1 of 2 wandelingen aan de noordkant, overnachten in Forks ??
09-08 Olympic NP Hoh Rainforest, maak enkele wandelingen, rij naar de kust (101) en overnachten bij Quinault in Ocean Shores
10-08 Naar Mt.Rainier
11-08 Mt.St.Helens - Portland
12-08 Portland via Columbia River Gorge naar Mitchell
13-08 Mitchell via John Day naar Bend
14-08 Bend via Crater Lake naar Grants Pass
15-08 Grands Pass via Redwood naar Cresent City
16-08 Cresent City via 101 en Oregon Sand Dunes naar Newport.
17-08 Newport - Tacoma
18-08 vliegen

Misschien heb je hier wat aan.
Succes.
#13 - 29-05-2013, 21:04 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2013, 21:06 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15