Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisschema voor 3 weken West-Amerika april/mei 2018

Discussie gestart

Martijn1979

Dag forumleden,

Hierbij mijn eerste post in dit forum. Ik zal me kort even voorstellen: ik ben Martijn (38 ), woonachtig in Brabant , en wil samen met mijn vriendin 3 weken met een huurauto door West-Amerika gaan reizen. We willen volgend jaar april/mei de trip gaan ondernemen.
Inmiddels hebben we 'n reisschema gemaakt en daar wil ik jullie graag op laten schieten  ;) .

- zaterdag 21/4 vertrek + aankomst: San Francisco (3 hotelovernachtingen)
- zondag 22/4: SF
- maandag 23/4: SF
- dinsdag 24/4: huurauto ophalen en rijden naar Yosemite NP (2 hotelovernachtingen in/bij Yosemite)
- woensdag 25/4: hele dag in Yosemite NP
- donderdag 26/4: rijden van Yosemite NP naar Bakersfield of naar Bishop/Lone Pine (...daar zijn we nog niet over uit, 1 hotelovernachting. tips zijn meer dan welkom ;))
- vrijdag 27/4: rijden naar Death Valley (1 overnachting)
- zaterdag 28/4: door naar Las Vegas (waarschijnlijk eerst doorrijden naar de Hooverdam). 2 Hotelovernachtingen in Las Vegas.
- zondag 29/4: hele dag Las Vegas
- maandag 30/4: via Valley of Fire en Zion richting Bryce Canyon NP. 2 Hotelovernachtingen in Hatch (30 min van Bryce)
- dinsdag 1/5: Bryce Canyon NP. (overnachting in Hatch...)
- woensdag 2/5: rijden van Hatch naar Page. 1 Hotelovernachting in Page
- donderdag 3/5: van Page naar Monument Valley. 1 Hotelovernachting in Monument Valley/Goulding's Lodge.
- vrijdag 4/5: van Monument Valley via Grand Canyon naar Kingman. 1 Hotelovernachting in Kingman.
- zaterdag 5/5: van Kingman via Joshua Tree naar Palm Springs. 1 Hotelovernachting in Palm Springs.

Hierna keuze uit 2
 Optie A is met terugvlucht vanuit San Francisco:

- zondag 6/5: van Palm Springs naar Los Angeles. Hollywood? Sportevenement? 2 Hotelovernachtingen in LA.
- maandag 7/5: Universal Studios. (2e hotelovernachting LA)
- dinsdag 8/5: van LA naar Santa Barbara.. (hotelovernachting in Santa Barbara)
- woensdag 9/5: van Santa Barbara naar San Simeon  (hotelovernachting in de buurt van San Simeon)
- donderdag 10/5: verder via de highway 1 richting San Francisco..
- vrijdag 11/5: auto inleveren + terugvlucht vanuit SF

Optie B is met terugvlucht vanuit Los Angeles:
- zondag 6/5: van Palm Springs naar San Diego. 2 Hotelovernachtingen in San Diego.
- maandag 7/5: dagje San Diego (2e hotelovernachting San Diego)
- dinsdag 8/5: van San Diego naar Santa Barbara(hotelovernachting in Santa Barbara)
- woensdag 9/5: van Santa Barbara naar Los Angeles (2 hotelovernachtingen in LA)
- donderdag 10/5: Los Angeles (2e hotelovernachting LA)
- vrijdag 11/5: auto inleveren + terugvlucht vanuit LA

We zijn er op dit moment nog niet over uit of we beter terug kunnen vliegen vanuit SF (waar we ook aankomen), of vanuit LA.
Voordeel bij terugvlucht vanuit SF is dat we nog over de highway 1 kunnen rijden, en we wellicht iets goedkoper uit zijn omdat we geen drop off fee hoeven te betalen voor onze huurauto.
Voordeel bij terugvlucht vanuit LO is dat we San Diego nog kunnen bezoeken en dat we met de vliegtickets wat goedkoper uit zijn.

Lees heel graag wat jullie voorkeur zou hebben, of er rare dingen in ons schema staan en of we juist plaatsen voorbij rijden waar we echt een bezoek moeten brengen.

Alvast enorm bedankt voor jullie reactie! patriot  >:D !

Tnx all  :D :afro:
#1 - 01-08-2017, 11:39 uur

Dirc

Kijk Brabant, now we're talking!   ;)

Een paar opmerkingen / aanvullingen:
-Of je naar Bishop of Bakersfield gaat is ook afhankelijk of de Tioga Pass al open is in april / mei. Deze data zie je hier:
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Wel slim dat je een alternatief achter de hand hebt.

-Je kunt er ook voor kiezen om de scenic te rijden door Death Valley. Dat is een wat langere dag maar geeft je een extra dag Vegas.


-Heb je voor Zion en Bryce maar 1 dag? Bryce kun je op doortocht wel in 0,5 dag doen maar Zion heb je toch wel een hele dag voor nodig. Zeker als je nog een wandeling wilt doen. Valley of Fire past dan zeker niet ook op die dag. Wellicht kun je je bespaarde dag inzetten voor 1. Vegas - Zion / 2. Zion / 3. Zion - Bryce. Of je laat de hele dag Bryce vervallen en verplaatst die naar Zion.

-ik vind 1 dagje Page wel heel mager. Je hebt daar de Antelope Canyon die je zeker niet wilt missen. De Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, State border met Utah waar de zonsondergang prachtig is (je ziet dan in de rotsen een slapende indiaan), Marina en tal van opties aan het meer. Aanrader is trouwens het Red Rock Motel. Wellicht zou ik er in jullie geval voor kiezen om Monument Valley te laten schieten en direct naar de Grand Canyon te rijden. Maar er zullen wel meer tips volgen.

-Van Monument Valley (of Page als je mijn tip zou gebruiken) via de Grand Canyon naar Kingman is vrijwel onhaalbaar. Je moet ruim 6 uur rijden zonder pauzes en hebt dan nog niets gezien van of gelopen bij de GCanyon. Meestal rijdt het langs de rim ook niet door omdat men overal wilt stoppen.

-idem van Kingman naar Palm Springs. Als je door Joshua Tree wilt rijden ben je minstens 4,5 - 5  uur aan het rijden zonder stops. Eigenlijk rij je bij Twentynine Palms de park road op en kom je er bij Yucca Valley weer uit.

-Dan je opties: Of je Highway 1 kunt nemen is maar de vraag met al die herstel werkzaamheden. Mijn keuze zou direct opties B zijn. Reden: San Diego vind ik vele malen leuker dan LA.

Terug naar de gehele route: Ik zou er wellicht voor kiezen om vanuit San Diego terug te vliegen. Dat geeft je namelijk 1 of 2 dagen Page, 1 of 2 dagen Vegas en 1 of 2 dagen San Diego extra. Ook de lange reisdagen kun je dan gunstiger / slimmer inplannen. Rust in je route en de tijd nemen is toch wel wat hier algemeen wordt geadviseerd.
Los Angeles zou je dan een andere keer kunnen doen. Er zijn dan nog meer dan voldoende zaken over die je nog niet gezien hebt.

Maar wellicht schrijf ik nu totaal tegen jouw voorkeuren in en wil je gewoon per se LA zien en kan San Diego je gestolen worden. In dat geval schakel ik mijn troef in: @Cees A
#2 - 01-08-2017, 12:08 uur

Cees A

Terwijl ik zit te typen plaatst Dirc zijn bericht.  Je zal zien dat ik het op de meeste punten met Dirc eens ben

Waar moet je rekening mee houden:
In april/begin mei is de Tioga Pass in Yosemite vrijwel zeker nog gesloten.
Bij een gesloten Tioga Pass kun je niet "binnendoor" over de Sierra Nevada bergketen naar Bishop/Lone Pine.
Je moet dan via Bakersfield zuidelijk om die Sierra Nevada bergen heen.
Ook in Yosemite zelf kun je nog te maken krijgen met afgesloten wegen en/of wandeltrails.
Denk bv aan de weg naar Glacier Point en aan trails die omhoog de bergen in lopen.
In de valley zelf zal alles wel open zijn.

Ik zie dat je wil overnachten in Death Valley.
Ik neem aan dat je hiermee Furnace Creek of Stovepipe Wells bedoelt ?
Ik zou Panamint Springs willen adviseren: http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk de prijzen van Panamint Springs maar eens met Furnace Creek of Stovepipe Wells, dan snap je waarom.

Jammer dat je Zion overslaat, maar ja, je zit natuurlijk met tijdgebrek en je hebt keuzes moeten maken.

Ik heb wat moeite met je route van 4 mei. Je rijdt dan van Monument Valley via Grand Canyon naar Kingman.
Van Monument Valley via Grand Canyon naar Kingman is 350 mijl, 560 km, 6 uur rijden, excl. (foto)stops en pauzes.
Ook je route van 5 mei is een flinke.
Van Kingman via Joshua Tree naar Palm Springs is 260 mijl, 420 km, 5 uur rijden, excl. stops en pauzes.
Twee dagen waarbij je Amerika voornamelijk vanachter een autoruit bekijkt.
Tijd voor activiteiten is er op deze 2 dagen nauwelijks.

Als je je auto inlevert in dezelfde staat als waar je 'm ophaalt heb je nooit drop off kosten.
De laatste keer dat ik op de kaart van Amerika keek lagen San Francisco en LA allebei in Californie.
Drop off kosten hoeft dus geen reden zijn bij je keuze tussen optie A en optie B

Heb je trouwens onze voorbeeldroute, en dan vooral de informatie over de parken en steden, al bekeken ?
Kijk daar eens naar. Misschien doe je er nog ideetjes op.
Zo krijg je bv bij ieder park een link naar een PDF kaart van dat park. (beetje inzoomen voor details en grotere lettertjes)
Op die kaarten zie je waar alle bezienswaardige punten in zo'n park liggen. Handig bij je planning. Klik op het linkje hieronder
->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=q6rjfn3napfnbg4tt53i0lsn16
#3 - 01-08-2017, 12:50 uur

Martijn1979

Tnx Dirc en Cees :afro:!
Ik zal kort proberen te reageren op jullie opmerkingen:
- omdat de Tioga Pass dicht zal zijn zullen we via Bakersfield rijden. Die most scenic route door Death Valley lijkt mij ook wel een hele mooie optie. Wordt misschien wel wat te lang als we daarna ook nog langs de Hooverdam willen... (ik begrijp even niet hoe je daar een dag kunt winnen Dirc.. bedoel je dan dat we niet zouden moeten overnachten in Death Valley, maar van Bakersfield op één dag naar Las Vegas moeten rijden?)

Het plan was om op maandag 30 april vroeg in de morgen te vertrekken naar Zion, maar wel 'even' langs de Valley of Fire te gaan. De rest van de dag kunnen we in Zion verblijven. Op dit moment hebben we een optie op een hotel in Hatch (dat is na Zion nog n kleine anderhalf uur rijden). Heb me er eerlijk gezegd nog niet helemaal in verdiept hoeveel tijd we minimaal moeten spenderen in Zion.. was er eigenlijk vanuit gegaan dat we met een middag en deel van de avond (ochtend voor rit en kort bezoek aan Valley of Fire) voldoende zouden hebben.  We willen de parken uiteraard wel goed - en zonder haast - bezichtigen. Is het dan slimmer om in de ochtend op tijd uit LV te vertrekken, Valley of Fire te bezoeken en door te rijden naar een hotel net vóór Zion. Daar te overnachten, volgende dag hele dag in Zion verblijven, daarna door naar een hotel in de buurt van  Bryce Canyon en de dag erop Bryce Canyon en een hotel te nemen 'richting' Page ?

Misschien is het nog niet zo gek om Monument Valley te laten schieten.. lijkt me wel erg indrukwekkend, maar dat zijn volgens mij alle parken daar ;)! Zou ons een extra dag geven in Page. Lake Powell en de Antilope Canyon stonden sowieso al op ons lijstje.

We zullen 'ns gaan kijken naar hoe we de tijd en afstand tussen Page en Kingman en van Kingman naar Palm Springs anders kunnen indelen. Dat zal waarschijnlijk wel ten koste gaan van één dag in Los Angeles/San Diego.
Ben het met jullie eens dat het beter is om niet terug te vliegen vanuit San Francisco. Terugvliegen vanuit San Diego is per persoon 300 eutjes duurder, dus het wordt dan toch Los Angeles. Had al wel gelezen dat Los Angeles als stad niet echt de moeite waard is. Universal Studios en Hollywood willen we toch wel heel graag meepakken. We zouden er voor kunnen kiezen om niet te overnachten in Santa Barbara en daar alleen een dagexcursie van te maken. Misschien hebben we dan nog 2 dagen over voor San Diego....

Vanavond maar weer 'ns rustig met mijn vriendin naar de route (en vooral jullie opmerkingen) kijken.

Nogmaals bedankt.. aanvullende tips/opmerkingen zijn uiteraard meer dan gewenst  :P!

 


#4 - 01-08-2017, 15:46 uur

Cees A

Voorbeeldroute al bekeken en de informatie over de parken en steden al gelezen ?
Denk het niet, want ik zie wat vragen die in (de info bij) de voorbeeldroute worden beantwoord.
Je vindt er bovendien heel veel tips over "things to see" en "things to do" op je route.  (als je er tijd voor hebt tenminste:D

Hou er in je routeplan rekening mee dat je in een andere tijdzone komt als je van Las Vegas naar Zion rijdt.
Die dag verlies je 1 uur.  Dat uur krijg je weer terug op de dag dat je van Bryce naar Page rijdt.
Vooral omdat jij die dag met een krap schema zit kan het verliezen van een uur voor jou belangrijke informatie zijn.
#5 - 01-08-2017, 16:40 uur

Dirc

Citaat
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/reisschema-voor-3-weken-west-amerika-aprilmei-2018/?topicseen

Correct. In de avond aankomen in Vegas is geen straf. De Hoover Dam is toch niet handig om te doen als je uit Death Valley komt, want die ligt aan de andere kant. Voor jouw beeld: Shoshone naar de strip is 1,5 uur rijden. Shoshone naar de Hoover Dam is 2 uur rijden en dan moet je nog 45 minuten terug naar de strip.

Citaat
Het plan was om op maandag 30 april vroeg in de morgen te vertrekken naar Zion, maar wel 'even' langs de Valley of Fire te gaan.
Ik zou die laten schieten. "Even" is bij parken in de USA toch al snel meerdere uren. Waarom overnacht je niet in Springdale? Zion bezoek je met een shuttle die je naar diverse plaatsen brengt. Daar kun je dan gaan wandelen. Je rijdt er dus niet met de auto doorheen zodat je aan het einde al op weg bent naar Bryce.

Citaat
Ben het met jullie eens dat het beter is om niet terug te vliegen vanuit San Francisco. Terugvliegen vanuit San Diego is per persoon 300 eutjes duurder, dus het wordt dan toch Los Angeles.
Welnee, gewoon de prijzen in de gaten houden. Afgelopen jaar ben ik op San Diego gevlogen omdat die juist goedkoper was voor mij.

Hou er bij LA wel rekening mee dat je dat niet vanuit 1 centrale plaats kunt doen. Je overnacht meestal in Annaheim om de parken te bezoeken. Ieder park kost je minstens 1 dag. Verder kun je ergens centraal overnachten als je naar Griffith, walk of fame en dat soort zaken wilt. Santa Barbara is dan nog wel even een uur of 2 uit de richting. Je kunt eventueel naar Santa Monica of Venice beach.
Maar nogmaals, ik zou LA lekker schrappen en San Diego erin houden. Ben je toch eigenwijs  ;D ga dan alleen naar LA en niet naar San Diego. Je hebt er gewoon de tijd niet voor.
#6 - 01-08-2017, 17:12 uur

Hans B

In plaats van  de omweg naar de Hooverdam, kun je ook de Glen Canyon dam bekijken.
Deze ligt bij Page en je rijdt er overheen.
De Hoovendam is natuurlijk veel meer aansprekend, maar de Glen Canyon dam is groter.
#7 - 02-08-2017, 05:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15