Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisschema West-Amerika

Discussie gestart

Jimmy

Hallo allemaal,

We gaan in juni met 2 personen een rondreis maken in West-Amerika. De vliegtickets zijn geboekt en de route is bekend maar ik heb nog wel een paar vragen over reistijden en tijdverschillen waar we rekening mee moeten houden.

De route is als volgt:
 1 juni Amsterdam - Los Angeles. Huurauto ophalen en naar hotel.
 2 juni Los Angeles - Anaheim (Disney?) of San Diego.
 3 juni San Diego
 4 juni San Diego - Palm Springs
 5 juni Palm Springs - via Valley of the Sun - Phoenix/Scottsdale
 6 juni Phoenix/Scottsdale museumbezoek
 7 juni Phoenix/Scottsdale - Montezuma's Castle - Grand Canyon voor zonsondergang - Flagstaff
 8 juni Zonsopkomst Grand Canyon evt. helikoptervlucht - Monument Valley - Page/Lake Powell
 9 juni Page/Lake Powell - Bryce Canyon
10 juni Bryce Canyon - Zion - Las Vegas
11 juni Las Vegas
12 juni Las Vegas - Death Valley, overnachting park of  Beatty
13 juni Death Valley/Beatty - Mammoth Lakes
14 juni Mammoth Lakes - Yosemite - Mammoth Lakes
15 juni Mammoth Lakes - Lake Tahoe - Reno
16 juni Reno - Sonoma/Napa Valley
17 juni Sonoma/Napa Valley - San Francisco - fietstocht over Golden Gate Bridge
18 juni San Francisco - bezoek Alcatraz
19 juni San Francisco
20 juni San Francisco - Monterey - Cambria/San Simeon
21 juni Cambria/San Simeon - Santa Barbara - Oxnard/Ventura
22 juni Oxnard Ventura - Los Angeles
23 juni Los Angeles Beverly Hills/Hollywood eventueel inleveren huurauto?
24 juni Los Angeles
25 juni Los Angeles
26 juni Los Angeles - Amsterdam

We zouden graag nog Arches NP en Antelope Canyon bezoeken maar weten niet precies bij welke dag dat we dat onder kunnen brengen. Zoals jullie zien hebben we in Los Angeles nog wel een paar dagen die we misschien daar niet nodig hebben zodat we onze route nog in een ander tempo kunnen doen.

Ook graag tips om onderweg nog wat leuke dingen te bezoeken als we daar toch langs komen.

Bedankt voor jullie input.

Groetjes,
Jimmy

#1 - 14-04-2016, 13:46 uur

Dirc

Hoi Jimmy,

Duidelijke opzet. Heeft veel weg van onze 2015 reis. Een paar opmerkingen van mijn kant:

-Als je graag naar Disney wilt kun je ook dag 1 al naar Annaheim. Dan heb je 2 dagen een hotel in Annaheim wat vaak voordeliger is.
-Als je aan het einde niet naar Disney / Universals / Santa Monica gaat zou ik een dag extra San Diego aan het begin plannen. Zonde om zo kort te blijven.
-San Diego - Palm Springs is mooier via Temecula en dan de 79, 371 en 74 dan via de 215 en de 10. Onderweg zou je nog naar de Aerial Tamway kunnen gaan. Vonden wij zeker de moeite waard.
Van Palm Springs naar Phoenix kan door Joshua Tree natuurlijk (Via Hidden Valley Trail (bij Hidden valley Picknick Area), Keys View en Cholla Cactus Garden). Je kan ook naar Tempe waar je de Arizona Mills hebt.
-Ik vond Montezuma Castle zelf minder de moeite waard. ik zou de tijd eerder steken in de Apache Trail richting Sedona /  de Grand Canyon. Wellicht met een extra tussenstop in Sedona.
-Als je naar Page rijdt, natuurlijk wel langs de rim rijden en de Desert View.
-Ik zou van Vegas naar Death Valley de Scenic Byway nemen via Shoshone en dan overnachten in Panamint Springs. http://www.yoshis-travels.com/travelogues/np/scenic-route.jpg
-Van Panamint Springs kun je dan naar Bodie rijden en diezelfde dag ofwel overnachten in Bridgeport / Lee Vining zodat je de dag erna alle tijd hebt voor de Tioga Pass.
-Lake Tahoe zou ik laten vallen voor een dagje extra San Diego en een rustigere route tussen Death Valley en Yosemite. Daarnaast geeft het je tijd voor Page.
-Vergeet tussen San Francisco en Los Angeles niet de 17 mile drive bij Carmel.

Succes!!
#2 - 14-04-2016, 14:57 uur

Hans B

Je programma zit al heel erg vol.
Op de dag dat je van Page naar Bryce gaat, zou je in de vroege ochtend Antelope kunnen bezoeken. Ik heb geen idee hoe laat de eerste tours zijn. Ik denk dat je met een reservering van te voren de meeste kans hebt.

Laat Arches uit je hoofd, veel tever weg. Kost je minstens 3 dagen reizen en bekijken.
#3 - 14-04-2016, 16:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Je wilt de eerste dag LA je huurauto inleveren? Wat wil je de andere dagen gaan doen? 
#4 - 14-04-2016, 17:20 uur

Cees A

Hoi Jimmy. 
Mijn opmerkingen bij je schema:

01/06: Ik vind, net als Dirc, dat je beter van het vliegveld richting Anaheim kunt rijden en daar, omdat je naar Disney wil, 2 overnachtingen doen.
Ik zou, om tijd vrij te maken voor Arches en Canyonlands, Phoenix schrappen. (zie mijn schema hieronder)
Je routing bij Grand canyon is niet logisch.
Je rijdt naar GC, dan 1½ uur terug naar Flagstaff en de volgende ochtend weer 1½ uur naar GC D's eigenlijk 3 uur onnodige rijtijd.
08/06: Omdat je via Mon.Valley naar Page rijdt heb je geen/te weinig tijd voor de bezienswaardigheden van Page
Een extra dagje Page zou daarom niet verkeerd zijn.
10/06: Van Bryce via Zion naar Las Vegas ? Wil je niks van Zion zien ?
12/06: Beatty ligt aan de "verkeerde" kant, de oostkant, van Death Valley.
Zoals Dirc schrijft is Panamint Springs of Lone Pine een betere optie. Ik ga in mijn schema nog iets verder dan Lone Pine. Ik stuur je naar Bishop.
14/06: Mammoth Lakes ligt aan de oostkant van de Sierra Nevada bergketen en Yosemite (Valley) aan de westkant
In Mammoth Lakes overnachten en van daaruit Yosemite bezoeken kost je veel rijtijd op en neer 
Reno, Lake Tahoe en Napa Valley worden in mijn schema ook geschrapt om tijd vrij te maken voor andere dingen.
23/06: Je schrijft dat je je auto wil inleveren bij aankomst in LA. NIET DOEN......
LA is een uitgestrekt woongebied met 12 miljoen inwoners.
In feite is het een aaneenschakeling van vele stadjes en dorpjes. Openbaar vervoer in LA is marginaal.
Een auto is, en Wop schrijft dat ook al, door de uitgestrektheid van LA echt geen overbodige luxe.

Als ik mijn opmerkingen verwerk in een alternatief schema kom ik op dit uit:
Kijk eens wat je ervan vindt. Een aantal oorspronkelijkelijke bestemmingen uit jouw schema zijn vervallen.
Dat was onvermijdelijk om tijd vrij te maken voor Arches en Canyonlands.
1   Amsterdam   –    LAX:  Na aankomst auto ophalen en naar je hotel in Anaheim.
2   Anaheim. Hele dag voor een bezoek aan Disney.
3   Anaheim   –    San Diego (is maar 2 uurtjes rijden, dus je hebt bijna 2 dagen voor San Diego)
4   San Diego
5   San Diego   –    Via Palm Springs en Joshua Tree naar Twentynine Palms, een plaatsje ten noorden van Joshua Tree
6   29 Palms   –    Vandaag rij je via Oatman (stukje van de oude route 66) en Kingman naar Williams
7   Williams   –    Eerst naar Grand Canyon en eind van de middag naar Page.
8   Page Hele dag voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
9   Page   –    Via Monument valley naar Moab
10  Moab (bezoek aan Arches national park)
11  Moab (Bezoek aan Canyonlands en Dead Horse Point)
12  Moab   –    Capitol Reef
13  Cap. Reef   –    Bryce
14  Bryce   –    Zion (overnacht bijvoorbeeld in St.George, dat is al wat in de richting van Las Vegas)
15  Zion   –    Las Vegas (Rij vandaag via het mooie Valley of Fire state park  naar las Vegas)
16  Las Vegas
17  Las Vegas   –    Via Death Valley naar Bishop.
18  Bishop   –    Via de Tioga Pass naar Yosemite
19  Yosemite   (gunstig gelegen overnachtingsplaatsen buiten het park zijn El Portal of Oakhurst)
20  Yosemite   –    San Francisco
21  San Francisco
22  San Francisco   –    1e deel van de dag voor San Francisco. Half de middag naar Monterey
23  Monterey   –    Pismo Beach. Vandaag rij je langs het mooiste deel van de Californische kust, bij Big Sur.
24  Pismo Beach   –    Los Angeles
25  Los Angeles    (bezoek Hollywood, Santa Monica en Venice.
26  Los Angeles   –    Auto inleveren en vlucht naar Amsterdam
27  Aankomst Amsterdam   

In het topic van onze voorbeeldroute vind je uitgebreide informatie over alle genoemde parken en steden.
Je vindt er tevens (links naar) PDF kaarten van nationale parken waarop je kunt zien waar alle bezienswaardigheden in dat park liggen.
Soms moet je wat inzoomen op die PDF kaarten om details beter te kunnen zien.
Lees dat topic van die voorbeeld-route eens door, je doet daar veel informatie op.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Let op: Onze voorbeeldroute loopt net andersom. Hou daar rekening mee als je de informatie leest

 
#5 - 14-04-2016, 18:00 uur

Jimmy

Hallo,

Ik heb alle info op een rijtje gezet en ons schema verder uitgewerkt. Ook nu geldt dat we nog gewoon kunnen schuiven dus graag jullie input. De enige dingen die vastliggen zijn de helikoptervlucht, de Upper Antilope Canyon tour en Alcatraz.


 1 juni  = Amsterdam - Los Angeles. Aankomst 18.00, meteen naar hotel
 2 juni = Huurauto ophalen - San Diego (Old Town / Gaslamp Quarter)
 3 juni = San Diego - (San Diego Zoo / Balboa Park / strand La Jolla)
 4 juni = San Diego - Temecula (Western Cultural Heritage Day) - Palm Springs - 29 Palms
 5 juni = 29 Palms - Joshua Tree NP - Oatman (route 66) - Kingman
 6 juni = Kingman - Williams - Flagstaff - Sedona (Verde Valley)
 7 juni = Sedona - Grand Canyon (Desert View Tower)
 8 juni = Zonsopkomst Grand Canyon - 11.45 helicopter tour vanuit Grand Canyon Village
               - Page
 9 juni = Page (Horseshoe Bend / Lake Powell)
10 juni = Page - 09.30 Upper Antilope Canyon tour - Monument Valley - Kayenta
11 juni = Kayenta - Moab (Arches NP)
12 juni = Moab - (Canyonlands / Deadhorse Point State Park)
13 juni = Moab - Capitol Reef - Bryce bij zonsondergang
14 juni = Bryce - Zion NP - Las Vegas
15 juni = Las Vegas (de Strip / Las Vegas by night tour)
16 juni = Las Vegas - Shoshone - Death Valley (Zabriskie Point) - Bishop
17 juni = Bishop - Tioga Pass - Yosemite NP
18 juni = Yosemite (Panorama Trail / El Capitan / Half Dome / vlindervallei)
19 juni = Yosemite - San Fransisco
20 juni = San Fransisco - 11.30 Alcatraz - Golden Gate Bridge / Fisherman's Wharf / Pier 39 /
              Lombard Street / Cable Car / Chinatown
21 juni = San Fransisco - Monterey (pier / Cannery Row) -  17 mile drive - Carmel -
              San Simeon (Hearst Castle)
22 juni = San Simeon - Pismo Beach - Santa Barbara - Los Angeles
23 juni = Los Angeles - Hollywood / Beverly Hills / Dolby Theatre / Venice Beach
24 juni = Los Angeles - Rodeo Drive / Del Amo / Olvera Street
25 juni = Los Angeles - Santa Monica / Sunset Strip
26 juni = Los Angeles - inleveren huurauto - Amsterdam
27 juni = Aankomst Amsterdam

Ik weet dat het soms een beetje krap is, maar aangezien we geen urenlange wandelingen zullen maken, beslissen we ter plaatse hoe lang we er blijven.

Groetjes,
Jimmy

#6 - 15-05-2016, 00:22 uur

Cees A

Door het invoegen van Sedona en extra dagen LA zonder daarvoor andere dingen te schrappen is het inderdaad een krap schema geworden.
Sommige stukken zijn zelfs heel erg krap.  Je maakt eigenlijk de klassieke beginnersfout.
 
Omdat bepaalde dingen vastliggen zijn je mogelijkheden om te schuiven sterk beperkt.
De kans is namelijk groot dat je dan in de knoei komt met (een van) de geboekte activiteiten. (zie laatste alinea van dit bericht)

Opvallend is ook dat je in je laatste schema met Kayenta dezelfde fout maakt als in je 1e schema met Death Valley / Beatty
Je houdt met het plannen van overnachtingsplaatsen niet altijd rekening met je reisrichting.
Als na Mon.Valley Moab je volgende reisdoel is, ligt Kayenta "de verkeerde kant op"
Een overnachtingsplaats als Mexican Hat, dat in de richting van Moab ligt, zou m.i. veel logischer zijn.

Nog beter zou zijn om Antelope Canyon op 9 juni te doen en op 10 juni via Mon.Valley door te rijden naar Moab want dan win je 1 dag.
Maar dat kan niet, want je hebt Antelope Canyon al geboekt ..................
#7 - 15-05-2016, 09:45 uur

Jimmy

Hallo,

Bedankt weer voor de input Cees. Ik had er zoals gezegd al rekening mee gehouden dat het soms te krap was vandaar de vraag om reacties . Ik weet dat we ons beperken door 3 dingen vast te leggen, maar ik wilde gewoon zeker zijn dat we die dingen ook daadwerkelijk konden doen. Had ze liever niet geboekt, maar better safe than sorrow. Dus weer wat geschrapt en beetje geschoven. Als de route over 2 weken helemaal klopt ben ik tevreden

 ;D     ;)     :coolman:

 1 juni = Amsterdam - Los Angeles. Aankomst 18.00, meteen naar hotel
 2 juni = Huurauto ophalen - San Diego (Old Town / Gaslamp Quarter)
 3 juni = San Diego - (San Diego Zoo / Balboa Park / strand La Jolla)
 4 juni = San Diego - Temecula (Western Cultural Heritage Day) - Palm Springs - 29 Palms
 5 juni = 29 Palms - Joshua Tree NP - Oatman (route 66) - Kingman
 6 juni = Kingman - Williams - Flagstaff - Sedona (Verde Valley)
 7 juni = Sedona - Grand Canyon (Desert View Tower)
 8 juni = Zonsopkomst Grand Canyon - 11.45 helicopter tour Grand Canyon Village - Page
 9 juni = Page (Horseshoe Bend / Lake Powell)
10 juni = Page - 09.30 Upper Antilope Canyon tour - Monument Valley (overnachtingsplaats?)
11 juni = Monument Valley - Bryce NP bij zonsondergang
12 juni = Bryce NP - Zion NP - St. George
13 juni = St. George - Las Vegas (de Strip / Las Vegas by night tour)
14 juni = Las Vegas - Shoshone - Death Valley (Zabriskie Point) - Independence/Bishop
15 juni = Independence/Bishop - Mammoth Lakes - Bodie
16 juni = Bodie - Tioga Pass - Yosemite NP
17 juni = Yosemite (Panorama Trail / El Capitan / Half Dome / vlindervallei)
18 juni = Yosemite - San Fransisco
19 juni = San Fransisco - 11.30 Alcatraz - Golden Gate Bridge / Fisherman's Wharf / Pier 39
20 juni = San Fransisco - Lombard Street / Cable Car / Chinatown
21 juni = San Fransisco - Monterey (pier / Cannery Row) -  17 mile drive - Carmel -
              San Simeon (Hearst Castle)
22 juni = San Simeon - Pismo Beach - Santa Barbara - strand
23 juni = Santa Barbara - Los Angeles - Hollywood / Beverly Hills / Dolby Theatre / Venice
              Beach
24 juni = Los Angeles - Rodeo Drive / Del Amo / Olvera Street
25 juni = Los Angeles - Santa Monica / Sunset Strip
26 juni = Los Angeles - inleveren huurauto - Amsterdam
27 juni = Aankomst Amsterdam

Toch graag weer reacties en tips.

Groetjes,
Jimmy
#8 - 18-05-2016, 21:18 uur

Dirc

Ha Jimmy,

Hier komen ze dan >:D
Algemeen vind ik nog steeds dat je te veel in je reis propt. Onderstaande opmerkingen geven mogelijk wat speling, maar een rustmomentje heb je nergens. Je moet je beseffen dat je op vakantie gaat en niet een race door de states hoeft te maken.
Ik heb ooit mijn eerste reis ook zo gedaan en herinner sommige zaken alleen van foto's omdat het gewoon teveel was.

De beste tip is dus: Neem tijd voor dingen die je echt mooi vind of leuk lijkt. Schrijf verder wat mogelijke opvullingen in die je optioneel te plekke beslist. Soms wil je gewoon even lekker zitten, uitgebreid eten, uitrusten, winkelen. Het autorijden van A naar B ben je dan beu en je bent verzadigd met het (te)veel aan nieuwe indrukken.
De route die jij nu bijvoorbeeld doet, heb ik ongeveer in 2 routes gedaan. Natuurlijk in 2 varianten, beide 3 weken.
1. SD - LA - Vegas - Grand Canyon - DV - Yosemite - San Francisco
2. Vegas - LA - SD - Palm Springs - Phoenix - Sedona - Page - Zion - Vegas
Zelfs toen vond ik dat ik te weinig tijd had.

Citaat
6 juni = Kingman - Williams - Flagstaff - Sedona (Verde Valley)
 7 juni = Sedona - Grand Canyon (Desert View Tower)
 8 juni = Zonsopkomst Grand Canyon - 11.45 helicopter tour Grand Canyon Village - Page

Hier rij je toch een vreemde cirkel? Eerst Sedona, dan Desert View en dan de Canyon.
Desert View ligt dichter bij Page, dus logischer is dan toch Williams, Grand Canyon, Desert View, Page. En Sedona voor een andere keer bewaren. Het is mooi, maar om ervoor op en neer te rijden....

Citaat
11 juni = Monument Valley - Bryce NP bij zonsondergang
12 juni = Bryce NP - Zion NP - St. George
Dit wordt nogal een haastklus. Bryce is al bijna 450 KM puur rijden. Dan heb je 1 dag om zowel Bryce als Zion als de rit naar St. George te doen. Als je mijn vorige opmerking over Sedona leest heb je daar een dag extra over.  Ook dan te weinig voor zowel Zion en Bryce maar al meer speling. Ik zou voor Bryce 1 dag nemen en Zion 1 of 2. Persoonlijk zou ik die bij LA weghalen. Het enige wat ik daar de moeite vind (de locals die ik sprak ook trouwens) is Santa Monica met het einde van route 66, Walk of Fame als je dit echt leuk vind en Universals / Disney maar die laatste 2 hebben jullie niet in de planning.


Citaat
17 juni = Yosemite (Panorama Trail / El Capitan / Half Dome / vlindervallei)
De Panorama trail incl. busreis kost je vrijwel een dag. Daarna heb je echt geen zin in iets anders meer.

#9 - 18-05-2016, 22:16 uur

Jimmy

Hallo Dirc,

Bedankt voor je info. Bovenstaand schema was ook in mijn ogen voor verbetering vatbaar maar je moet ergens beginnen en dan steeds aanpassen aan de hand van tips van anderen. Het is ook zeer zeker niet de bedoeling om te racen maar soms is een overnachtingsplaats een beetje moeilijk in te vullen als je de route/plaatsen niet kent. Dat gaan we dus ervaren! Bij alle plaatsen die we bezoeken heb ik gewoon verschillende opties gezet waarvan we ter plekke zullen bekijken wat de moeite waard is en wat haalbaar is. En Los Angeles was gewoon een mogelijkheid om met de dagen te schuiven die we ergens anders nodig zouden kunnen hebben. Dat heb ik nu dus gedaan.

Dan ziet het er nu zo uit:

 1 juni  = Amsterdam - Los Angeles. Aankomst 18.00, meteen naar hotel
 2 juni = Huurauto ophalen - San Diego (Old Town / Gaslamp Quarter)
 3 juni = San Diego - (San Diego Zoo / Balboa Park / strand La Jolla)
 4 juni = San Diego - Temecula (Western Cultural Heritage Day) - Palm Springs - 29 Palms
 5 juni = 29 Palms - Joshua Tree NP - Oatman (route 66) - Kingman
 6 juni = Kingman - Williams - Tusayan
 7 juni = inloopdag mochten we ergens langer gebleven zijn
 8 juni = Zonsopkomst Grand Canyon - 11.45 helicopter tour vanuit Grand Canyon Village -
               Desert View Tower - Page
 9 juni = Page (Horseshoe Bend / Lake Powell)
10 juni = Page - 09.30 Upper Antilope Canyon tour - Monument Valley (overnachtingsplaats?)
11 juni = Monument Valley - Bryce NP bij zonsondergang
12 juni = Bryce NP
13 juni = Bryce NP - Zion NP
14 juni = Zion NP
15 juni = Zion NP - Las Vegas (de Strip / Las Vegas by night tour)
16 juni = Las Vegas - Shoshone - Death Valley (Zabriskie Point) - Independence/Bishop
17 juni = Independence/Bishop - Mammoth Lakes - Bodie
18 juni = Bodie - Tioga Pass - Yosemite NP
19 juni = Yosemite (Panorama Trail / El Capitan / Half Dome / vlindervallei)
20 juni = Yosemite - San Fransisco
21 juni = San Fransisco - 11.30 Alcatraz - Golden Gate Bridge / Fisherman's Wharf / Pier 39
22 juni = San Fransisco - Lombard Street / Cable Car / Chinatown
23 juni = San Fransisco - Monterey (pier / Cannery Row) -  17 mile drive - Carmel -
                San Simeon (Hearst Castle)
24 juni = San Simeon - Pismo Beach - Santa Barbara/Los Angeles
25 juni = Los Angeles - Hollywood / Beverly Hills / Dolby Theatre / Venice
                Beach / Santa Monica / Sunset Strip / Walk of Fame / Rodeo Drive / Del Amo /
                Olvera Street
26 juni = Los Angeles - inleveren huurauto - Amsterdam
27 juni = Aankomst Amsterdam

Wederom met de vraag of het nu logischer in elkaar zit.     ;D

Bedankt weer voor verdere informatie.

Groetjes,
Jimmy
#10 - 19-05-2016, 11:37 uur

Dirc

Ha Jimmy,

Als je het in Google Maps of een alternatief zet zie je steeds je reistijd exclusief pauze, file, lunch, bezienswaardigheden.
Die moet je erbij optellen. 1 of 2 langere reisdagen ontkom je natuurlijk niet aan.

Zet je route eens compleet uit, maar ook van dag tot dag, dan kun je zelf beoordelen of je het te veel vind.
Ik zelf zou wellicht ergens iets schrappen omdat ik graag langer in Vegas ben. Enerzijds omdat ik dit wel een leuke stad vind, anderzijds omdat ik hier een paar dagen tot rust kan komen tijdens de vakantie.
Je zou Monument Valley voor een andere keer kunnen bewaren, als je ook Moab mee pakt. Je rijdt nu namelijk van Page naar MV en vervolgens via Page naar Bryce. Als je van page naar Bryce rijdt heb je namelijk de middag nog voor Bryce wat wellicht net voldoende is.

Je krijgt dan:
Citaat
10 juni = Page - 09.30 Upper Antilope Canyon tour - Bryce
11 juni = Bryce - Zion
12 juni = Zion
13 juni = Zion - Vegas (via Valley of Fire)
14 juni = Vegas
15 juni = Vegas

In Vegas lekker zelf rondlopen en geen tour (zou ik doen). Het is veel te warm om in een bus te zitten. Ga lekker een avondje wandelen en je ziet voldoende.
Houdt er in LA rekening mee dat je niet 'even' de stad door rijdt. Santa Monica en de pier kun je vrijwel een dag voor uittrekken. Ik zou dan Venice laten schieten. Beachboys op een strand zie je in baywatch ook. De tweede dag kun je dan door west-hollywood, the grove, griffith doorbrengen.

Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit. Het lijkt nu steeds een moeilijke keuze om van alles te schrappen. Dat heb ik ook iedere reis weer, maar als je thuis komt ben je blij dat je voor alles de tijd hebt kunnen nemen die je nodig had en niet gehaast rond hebt moeten racen.

Succes!

#11 - 19-05-2016, 12:10 uur

Cees A

Ben momenteel zelf op reis, dus ik hou het een beetje kort.
Het schrappen van Moab geeft je wat meer rust.
Toch zorgen al die reserveringen op ietwat ongelukkige tijden er nog steeds voor dat je schema niet "lekker loopt"
Nu je niet meer naar Moab gaat kun je volgens mij bijvoorbeeld na Grand Canyon beter eerst naar Mon.Valley gaan en daarna naar Page.
Die helicoptertour strooit echter roet in het eten, want die zorgt er voor dat je tot vroeg in de middag vast zit in Grand Canyon.

Reserveringen  van activiteiten zorgen er sowieso voor dat je gebonden bent, maar met reserveringen midden op de dag wordt je hele dagindeling zo'n beetje bepaald door die gereserveerde activiteit.
Een helicoptertour vroeg in de ochtend zou als voordeel hebben dat je daarna vrij bent in het indelen van je dag.





#12 - 19-05-2016, 15:06 uur

Jimmy

Hallo allemaal,

Onze reis zit erop en ik wilde iedereen bedanken voor de tips die ik gekregen heb. Het was een geweldige ervaring waar we nog lang aan terug zullen denken.

Ik dacht dat het misschien voor anderen interessant zou kunnen zijn om te zien wat je in 4 weken kunt doen dus hieronder onze uiteindelijke route:

Dag  1. Aankomst Los Angeles met vertraging, laat in hotel.
Dag  2. Huurauto opgehaald en naar San Diego, rondgewandeld en diner in Gaslamp District.
Dag  3. San Diego Zoo en Balboa Park, 's avonds Coronado Island voor strand en drankjes in 120 jaar oud houten hotel.
Dag  4. Temecula voor jaarlijkse cowboyshow. Geluncht en naar Twentynine Palms.
Dag  5. Joshua Tree, Hidden Trail gelopen, gepicknickt en naar Kingman. Hotel Ramada, beschilderd met cartoons.
Dag  6. Ipv vorige dag nu naar Oatman, dus stukje terug over Route 66. Leuke rit. Daarna naar Flagstaff.
Dag  7. Paar uur Flagstaff, daarna Sedona. Uitkijkpunt bezocht. Lunch en rondgelopen. Naar hotel in Tusayan, Grand Canyon voor zonsondergang.
Dag  8. 04.45 opgestaan voor zonsopgang GC. Na dutje naar GC Airport voor helikoptervlucht. Naar hotel in Kayenta, dan Monument Valley voor zonsondergang.
Dag  9. Richting Page. Navajo National Monument. Lunch Page, later Horseshoe Bend voor zonsondergang.
Dag 10. Antelope Canyon tour. 's Middags relaxen bij Lake Powell. Naar hotel, zwembad.
Dag 11. Bryce Canyon halve dag. BC Village. Daarna diner met live countrymuziek bij hotel in Tropic.
Dag 12. Zion. Vanuit Springdale met shuttlebus park in. Riverside Trail gelopen, door het water. Naar Hurricane voor overnachting.
Dag 13. Valley of Fire. Daarna Las Vegas, de Strip.
Dag 14. Bezoek Strip, show en diner geboekt voor avond. Venetian bezocht.
Dag 15. Naar hotel NY NY. Door naar Death Valley. Stop bij Zabriskie Point. Vast in Stovepipe Wells door zandstorm. Kamer in enige hotel daar, zwemmen.
Dag 16. Wandeling Father Crowley uitkijkpunt. Naar Siλrra View overlook. Hotel in Mammoth Lakes.
Dag 17. Eerst Mono Lake, dan ghosttown Bodie. Bridgeport voor overnachting.
Dag 18. Vroeg naar Yosemite. Wandeling naar Lower Yosemite Fall. Half Dome, El Capitan en Bridalveil Fall gezien. Ook naar Glacier Point. Hotel in Oakdale.
Dag 19. Richting San Fransisco. Lunch in San Mateo. Lopend door Chinese wijk SF. Cable Car Museum.
Dag 20. Naar Pier 33 voor Alcatraz tour. Pier 39, diner Fisherman's Wharf. Monterey voor overnachting.
Dag 22. Monterey. Cannery Row koffie gedronken, op pier gelopen, op Fisherman's Wharf zeehonden gekeken. Naar Lovers Point Beach, daarna de 17 Mile Drive gedaan. Carmel, restaurant Mission Ranch van Clint Eastwood, diner met pianomuziek. San Simeon voor overnachting.
Dag 23. Bezoek Hearst Castle. Na tour en wandeling op naar Sequoia/King Canyon. Hotel in Three Rivers.
Dag 24. Sequoia, Moro Rock beklommen. Sequoias General Sherman en General Grant, naar Zumwalt Meadow, eten in Cedar Grove. Overnachting in Tulare.
Dag 25. Na stop in Bakersfield naar hotel in Pasadena. 's Middags Los Angeles, Walk of Fame, Hollywood/Beverly Hills.
Dag 26. Vertrek naar Amsterdam.

Misschien voor sommigen een vol schema, maar voor ons was het heel goed te doen. Hebben sommige stukken dubbel gereden maar dat hadden we er graag voor over. We hebben met veel mensen gesproken en leuke ervaringen opgedaan.

Groetjes,
Jimmy
#13 - 03-07-2016, 01:39 uur

Hans B

Inderdaad een vrij snelle en volle route, maar als jullie er content mee waren: Prima toch.

Geniet ze van de 'after holiday'
#14 - 03-07-2016, 11:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Mooie reis en op naar de volgende  :afro:
#15 - 03-07-2016, 12:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15