Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reistijden/afstanden

Discussie gestart

Ben611014

Hallo,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum, een echte vraagbaak voor newbies als ikzelf.
Ik wil graag in 2010 een rondreis gaan maken door het westen van de states.
Onze eerste keer, dus ik ben helemaal blanco.
Ik wil graag op eigen gelegenheid gaan, auto huren + hotels/motels.
Er valt daar natuurlijk ontzettend veel te zien maar met welke afstanden moet ik rekenen om op 1 dag te rijden zodat ik ook nog de mogelijkheid heb om iets te bekijken of een uurtje te wandelen? Natuurlijk willen we de toeristische routes rijden en niet alleen maar op de highways.
Ik hoor van mensen dat je voor 400km rijden toch wel 6-7 uur onderweg bent, klopt dat?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Ben
#1 - 13-10-2009, 13:33 uur

Freddytex

Om een idee te hebben van de reistijd voor bepaalde afstanden kan je het beste je reis plannen met behulp van MapQuest.com of mapsgoogle.be. Bij MapQuest.com kan je ook de benzine prijzen vinden.
Succes en stel maar verder vragen
Freddy
#2 - 13-10-2009, 14:19 uur

jerbia

Hallo Ben, hartelijk welkom op het forum!

Hoeveel km je op een dag rijdt is helemaal afhankelijk van de parken/bezienswaardigheden die je onderweg tegenkomt. Soms is er tussen twee plekken weinig tot niets te zien, en kun je makkelijk een reisdag van 500/600 km inplannen. Een andere keer kun je een hele dag doen over 100 km omdat er onderweg vanalles te zien valt. Op sommige plaatsen is zoveel te doen, bv. Yellowstone of rond Moab, dat je daar wel 4 nachten kunt verblijven. Kun je misschien aangeven in welke periode je wilt gaan en voor hoe lang? Ook is het handig om te weten waar je interesses liggen. Fotografeer je graag, zie je graag veel natuur of hou je juist van steden. Welke Nationale parken wil je per se in je route hebben, of welke steden?
#3 - 13-10-2009, 14:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15