Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reistips gevraagd voor de periode december 2017 vanuit phoenix

Discussie gestart

Herman Kuijpens

dag lezers/lezeressen,
hallo,
ik  65 jr, man, ga met mijn volwassen zoon 16 dagen naar Phoenix om mijn jongste zoon die daatr een opleiding volgt, te bezoeken.
2 weekeinden kan mijn jongste zoon met ons mee reizen .
We moeten 1 x terug naar Phoenix om hem terug te brengen.  Na het 1e weekend hebben we een 4 a 5 dagen om naar het noorden te gaan . Wat is realistisch en interessant om te doen. Maakt de keuze tussen camper en personen auto ook hierin een verschil?
10 jaar gelden 1e x  met camper dit gebied bezocht. Hoe druk is het bijv, bij hotels/motels en wat zijn gangbare prijzen in die periode.
ik neem aan dat het kerstweekend drukker is. klopt dit en moet je vooraf boeken/reserveren?
benieuwd naar de reacties , groet Herman
#1 - 08-10-2017, 16:00 uur

Cees A

Van harte  welkom op dit forum Herman,

Camper of auto/hotels is vooral een persoonlijke keus.
Kampeerders zweren bij de camper en hun kampvuurtje in de avonduren.
Maar als je (zoals ik bijvoorbeeld) niet zo van kamperen houdt ..............

In de wintermaanden trekken veel overwinteraars naar het warme zuiden van Amerika.
Bekend voorbeeld is het plaatsje Quartzsite in Arizona. (Google maar eens op die naam)
In de zomermaanden is het een onbeduidend woestijndorpje met een paar duizend inwoners.
In de wintermaanden groeit het uit tot 1,5 miljoen inwoners vanwege de overwinteraars die hun motorhome in de woestijn rond Quartzsite parkeren.

Ik ben zelf nooit in december in Arizona geweest, maar ik verwacht dat in die periode ook de hotels goed gevuld zullen zijn.
Dat zou je moeten kunnen zien aan de hogere kamerprijzen in die periode.
Kijk eens bij een hotelboek-website en vergelijk de hotelprijzen van december maar eens met april.
Heb je meteen een idee van de prijzen.

V.w.b. je reisplannen zou ik persoonlijk, vanwege het weer en je beperkte tijd, ervoor kiezen om in het zuiden te blijven en niet te ver van Phoenix af te dwalen.
In en rond Tucson is al genoeg te doen om je een hele week bezig te houden.
Iets verderop ligt het westernstadje Tombstone, het mijnstadje Bisbee en Chiricahua national monument.
Prescott (Lake Watson en Granite Dells) en Sedona hebben ook genoeg te bieden.
En vlak Phoenix zelf niet uit. South Mountain park, mijn favoriete park in Phoenix, heeft iets van 90 km aan wandeltrails.
Camelback Mnt is een kleiner park, maar het is een gemene bult om tegenop te klimmen.

Wil je wat verder weg dan kun je in oostelijke richting naar New Mexico of in westelijke richting naar Palm Springs San Diego of Las Vegas.
Onze zuid-west voorbeeldroute loopt door Las Vegas, Palm Springs en San Diego en bij de informatieberichten onder die route vind je genoeg info over die plaatsen.
Bij onze Arizona - New Mexico route vind je info over Tucson en omgeving, Phoenix, Prescott, Sedona en de rest van Arizona en New Mexico

Klik hier voor onze zuid-west route:
Klik hier voor de Arizona - New Mexicoroute:
#2 - 08-10-2017, 17:16 uur

Hans B

We zitten in de laatste dagen van onze vakantie.
We komen uit Albuquerque - Holbrook - Williams en gaan nog naar Las Vegas en stallen de motorhome in Las Vegas. Tucson.
Je zit dan in het eerste deel tussen de 5000ft (1500m) en 7000ft (2100m)
Het is nu oktober en elke nacht vriest het al bijna (0 tot +5C).
In de Grand Canyon en Prescott zal het dus koud zijn. Om die reden zou ik een lekker warme hotelkamer nemen.
Echt super heet is het niet, maar Tusczon of Las Vegas zijn dan prima te doen.
Parken als Petrified Forest, Grand Canyon, Saguaro, Detha Valley zijn prima te bezoeken, maar zoals ik al schreef in een camper is het 's nachts erg koud.
#3 - 11-10-2017, 02:02 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2017, 00:34 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

We zitten in de laatste dagen van onze vakantie.   
Aahh,  we leven met je mee.   :angel:  Maar je kunt weer terugkijken op een mooie trip.  :afro:
Beetje pech met het weer in Yellowstone, maar nu heb je een excuus om er nog eens naar terug te gaan.  Toch ?
Ik wil je bij deze nog een goeie retourvlucht wensen en welkom terug in Nederland.
#4 - 11-10-2017, 09:35 uur

Old Faithful




Sorry,  :offtopic:
#5 - 11-10-2017, 13:17 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Dank boys vanuit een aangenaam Las Vegas.
Morgen naar Tucson, ik las net dat het daar nog 37C is .... Pfff .... je zal er maar wonen.
Daar poetsen, schonen, inpakken en dan terug.
#6 - 14-10-2017, 00:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15