Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen in Januari

Discussie gestart

janalbertkroeze

Hallo, zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen in Januari door west Amerika?
Wat kan ik zoal verwachtten dan? Voornamelijk qua weerbeeld dan welteverstaan...

Al vast bedankt!
#1 - 20-08-2007, 20:41 uur

Loek

Sneeuw kun je verwachten.  Mooie tijd om op wintersport te gaan in Colorado of Utah.
#2 - 21-08-2007, 00:48 uur

Ine

Inderdaad kan je op div. plaatsen sneeuw, regen o.d. verwachten.
Zeker de hoger gelegen plaatsen als Yosemite, Bryce, Gr. Canyon Southrim, (northrim is gesloten) e.d. zijn maar gedeeltelijk begaanbaar, sneeuwkettingen zijn daar  vereist.
Zelf heb ik begin Maart 2006 sneeuw in de bergen net buiten Los Angeles gehad met veel wegafsluitingen.
Vrienden in Las Vegas hebben afgelopen winter hun zwembad bevroren gezien...en er lag zelfs een laagje sneeuw, dus het kan van alles worden.
Plaatsen als Palm Springs, Scottsdale e.d. zijn over het algemeen aangenaam, (niet echt heet) maar rekenen daardoor superhoge hotelprijzen.
#3 - 21-08-2007, 12:43 uur

Bakvet

Weer-technisch gesproken is juni t/m oktober de beste tijd voor West Amerika (voor San Francisco en hoger is oktober al een beetje aan de late kant, veel kans op regen). Ik ben twee of drie keer in januari naar California en Arizona geweest. De laatste keer ben ik echt zuid Arizona in gevlucht omdat er heel veel regen viel in Southern California. Daar zo tegen Mexico aan werden temperatuurrecords gebroken. Overdag was het aangenaam warm, na zonsondergang heb ik  maar 1x  's avonds "blote benen weer" gehad (tijdens het kamperen). Je merkt heel sterk dat na zonsondergang de hoogte (in meters/feet) een belangrijke rol speelt hoe warm of koud het is. Een paar honderd meter scheelt al een boel.

Normaal gesproken is Los Angeles wel aangenaam, tenzij het dus regent, maar dat is toch vrij uitzonderlijk in januari. Overdag 16 tot 20 graden, in de brandende zon kan het veel warmer aanvoelen. Zodra de zon weg is, rond 5 uur 's middags in LA, is het meteen een beetje kil. De dagen zijn kort, je kan het beste om half zeven 's ochtends opstaan en dan zorgen dat je om half acht buiten bent, dan geniet je het meest van je dag.

Las Vegas, waar het 's zomers snikheet is, is in de winter vrij koud. Death Valley is ook niet zo bijzonder, omdat het maar lauw is, je hoort er toch flauw te vallen van de hitte. In Grand Canyon en de parken in de buurt is het freezing cold.
#4 - 21-08-2007, 20:42 uur

Swissdutchie

Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met januari, wel met november. We hebben een aantal jaren geleden een drieweekse reis vanuit Las Vegas gedaan, grove route: Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Mesa Verde, Santa Fee, Petrified Forest, Sedona, Grand Canyon South Rim, Vegas.
Je moet inderdaad rekening houden met sneeuw, gesloten attracties, hotels en restaurants en door het weer afgesloten wegen. Maar als je het niet erg vindt, om een extra trui, muts en handschoenen aan te doen en flexibel genoeg bent, om je route ook een keer aan de weersomstandigheden aan te passen, kun je toch een hele fijne vakantie hebben. Op de meeste plaatsen was het erg rustig, vooraf reserveren was bijna nergens nodig en we konden ons hotels veroorloven, die we in de zomermaanden nooit hadden kunnen betalen. In Bryce Canyon hebben we ondanks de sneeuw en het ijs gewandeld (goede wandelschoenen en een wandelstok helpen natuurlijk) en we hebben er prachtige plaatjes geschoten van die rode rotsen met een wit sneeuwmutsje. Ook op de South Rim van Grand Canyon hebben we gewandeld en mijn man, die er ook al een keer in de zomer is geweest, vond dat veel aangenamer dan in de zomerhitte. Voor meer informatie kun je ook een eerdere post van mij bekijken:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5576.0
Maar goed, uiteindelijk blijft het natuurlijk persoonlijk. Als je op zoek bent naar t-shirtweer, kun je dan ook beter een ander seizoen kiezen.
Groetjes,
Franziska
#5 - 26-08-2007, 23:55 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15