Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen in Maart

Discussie gestart

Patricia

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen volgend jaar naar Amerika. We willen graag naar de westkust. Weet iemand of dat in maart goed te doen is? We willen eind februari vertrekken en dan ongeveer 3,5 tot 4 weken wegblijven. Zijn de nationale parken gewoon open en goed bereikbaar? Ik weet dat de Tioga Pass gesloten is.
We willen ongeveer het volgende gaan doen:
Los Angeles
San Diego
Palm Springs
Grand Canyon
Monument Valley
Lake Powell
Bryce Canyon
Zion N.P.
Las Vegas
Death Valley
Sequoia N.P.
Yosemite N.P.
Lake Tahoe
San Francisco

Alvast bedankt voor de reacties!!!!
Groetjes, Patricia
#1 - 11-03-2005, 16:36 uur

Jez

Hoi Patricia!

Kijk even op deze site: www.nps.gov
Daar kun je alle info vinden.
En mocht je meer tips willen, lees eerst even verder in deze topic, want er zijn heel veel mensen die exact dezelfde trip gaan maken.

Succes, Jez
#2 - 11-03-2005, 21:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Patricia

Dank je Jez, ik ga even op die site kijken.

De route zijn we al aardig over uit, maar ik zou graag willen weten of er iemand wel eens in maart die kant op is geweest en hoe het was qua weer en alles.

Groetjes, Patricia
#3 - 12-03-2005, 10:53 uur

Bakvet

In maart ben ik nooit die kant op geweest, maar ik kan je wel vertellen dat in Southern California in februari/begin maart ongeveer alle regen gevallen is die ze in de afgelopen vijf jaar tekort gekomen zijn. Dus als het een beetje meezit  is de regen van volgend jaar ook al neergekomen.
#4 - 14-03-2005, 00:13 uur

Jacko

Ik ga over 14 Dagen ongeveer dezelfde reis maken. Ik zal na mijn vakantie een kort verslag maken. Dit verslag zal ik op dit forum neerzetten (of een link) zodat je kan lezen hoe het weer was.
#5 - 14-03-2005, 12:45 uur

Patricia

Hallo,

ok, alvast bedankt voor jullie reacties.

Jacko, een hele goede reis en veel plezier!!!

Groetjes, Patricia
#6 - 14-03-2005, 16:11 uur

Jacko

Nieuw!
Hier komen de temperaturen ...



Los Angeles  +/- 20 )C
San Diego     +/- 22 C
Palm Springs  (Niet geweest)
Grand Canyon (eerste dag sneeuw, tweede dag +/- 17 C veel zon lekker)
Monument Valley (niet geweest)
Lake Powell (+/- 20-25 C lekker weer)
Bryce Canyon (eerste dag zon +/- 11 C tweede dag Sneeuw en sneeuw storm, +/- 7 C,
Zion N.P. (+/- 20C)
Las Vegas (+/- 20C)
Death Valley (+/-30C, was koud volgens de inwoners ...)
Sequoia N.P. (Er lag sneeuw in de hogere gebieden, lager was het rond de 20 C)
Yosemite N.P. Heerlijk weer rond de 20C (korte broek). Wel zijn alle hogere passen afgesloten door de sneeuw die er nog licht.
Lake Tahoe (Gaan we niet maar toe)
San Francisco (Nog 2 nachtjes slapen ..)


#7 - 17-04-2005, 08:30 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2005, 16:25 uur door Jacko »

Hans B

Hallo Patricia,
wij zijn van 27/2 tot 9/3 2001 in L.A. geweest met een weekend uitstapje naar Las Vegas. Wij hebben toen onze RV (zie plaatje) aangeschaft. Ons weer + temperatuur viel mij toen niet mee. Bewolkt, veel regen en 60/65° in L.A. In L.V. was de temp. iets hoger 70°, bewolkt en geen regen. Natuurlijk altijd beter dan in NL (toen ±50°), maar ik had op wat hogere temp. gerekend. Ik verwacht dat het richting Gr.C. /Bryce, etc.. niet veel warmer is, want dat ligt op grote hoogte (7000-8000ft).
In mei 2001 troffen we in Bryce nog veel sneeuw aan en was de weg naar Cedar Breaks N.M. een klein parkje tussen Bryce en Zion (Hwy-143) afgesloten vanwege de sneeuw, maar dan zit je ook op bijna 10000ft.
groeten, Hans
#8 - 17-04-2005, 11:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Patricia

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Jacko, ik heb even op de link gekeken met de foto's. Hartstikke leuk. Ik krijg er nu al zin in en het is  nog zo ver weg.

Nog veel plezier de komende dagen.

Groetjes, Patricia
#9 - 18-04-2005, 10:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15