Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen in september?

Discussie gestart

ilsetb

Dag allemaal,

Wij waren van plan om juni a.s. een rondreis door het westen te gaan maken. Hierover heb ik in december ook een voorstel tot een route gedaan op dit forum. Nog bedankt voor de reacties. Alleen....door een acute hernia waaraan ik ben geopereerd en waarvan ik nu aan het revalideren ben, kan juni niet doorgaan. Daarom zitten we te denken aan september dit jaar of nog wat langer wachten en dan toch juni 2011.
We vragen ons namelijk af hoe het weer is in september. Is dat veel slechter dan in juni? Is het veel eerder donker? Is alles dor door de warme zomer? Wie kan hierop antwoord geven?

grofweg komen we in het gebied: LA-Grand canyon-Las Vegas-SF

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

Ilse
#1 - 24-02-2010, 13:40 uur

Tet14

September is een van de mooiste maanden om een rondreis te maken. Sterkte met je hernia.
Tet
#2 - 24-02-2010, 13:49 uur

Hans B

September, geen probleem.
Het is dan nog erg heet, maar dat is het in juni ook.
In Juni gaat de zon onder om ±2000 in september om ± 1900.
#3 - 24-02-2010, 15:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

September is een prima maand, het weer is dan nog prima, maar je hebt toch wel 2 uur minder daglicht per dag (zie www.sunrisesunset.com ). Nu zal dat uur in de ochtend niet zoveel uitmnaken, maar of de zon om 18.30 of 19.30 uur ondergaat maakt toch nog wel een verschil. Ook vanwege de watervallen in Yosemite zou ik voor juni kiezen. Het enige nadeel van juni zou kunnen zijn dat je nog ergens last van sneeuw hebt, maar dat zal normaal gesproken wel meevallen in het zuidwesten.
Ik heb even jullie routevoorstel bekeken, en ik zie dat je een hoop reacties hebt gehad. Misschein kun je daar nog iets mee. Als je in september gaat zou ik daar snel naar gaan kijken en proberen een goede route samen te stellen. Voor accommodatie in de parken zul je op tijd moeten boeken.

Marianne
#4 - 25-02-2010, 13:08 uur

Ine

Wij hebben uitstekende ervaringen met reizen in September. Uitstekende temperaturen en wat minder toeristen.
#5 - 26-02-2010, 15:02 uur

ilsetb

Dag allemaal,

Gezien jullie reacties is onze conclusie dat september voor ons een geschikte tijd is. Ik ga nu verder met de route definitief maken en op zoek naar overnachtingsplekken. Bedankt voor jullie reacties.

Ilse

#6 - 27-02-2010, 12:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15