Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reizen n-w amerika

Discussie gestart

edrgvd

we wensen volgend jaar naar n-w amerika, we dachten bv. aan: LA - San Francisco - Yosemite Park - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Grand Canyon - Route 66 - Johsua Tree Park - LA (voor ons de eerste maal)
een eerste reeks vragen:
- wanneer is het de beste periode (laagseizoen, mooiste seizoen,...)
- 2 of 3 weken
- waar zijn er de goedkoopste tickets te vinden
- camper of auto en hotel
bij voorbaat dank voor jullie reacties :)
#1 - 17-12-2007, 13:09 uur

Harry

Hallo edrgvd,

Voor alle duidelijkheid, je gaat dan naar Zuid-west Amerika en niet naar Noord-west.
Wij vinden de peride eind mei tot half juni de mooiste periode, het is dan nog niet zo verzengend heet in de woestijnen, en de dagen zijn op z'n langst.
Als je alle dingen zou willen zien die je opnoemt, moet je op z'n minst drie weken gaan.
Tickets boeken wij altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, dat is eigenlijk altijd het goedkoopst, vroeg boeken geeft meestal de beste prijs.
Wij gaan altijd met huurauto en verblijven in hotels, maar als je van camperen houd is een camper natuurlijk ideaal.

Harry
#2 - 17-12-2007, 14:13 uur

babarage

ik ben het met harry eens, vanaf half mei tot half juni is de mooiste periode.  het hoogseizoen is nog niet geheel losgebarsten en de temperatuur is wel al heel lekker.  ik denk dat als je de reisverhalen op http://www.verenigdestaten.info/rsvh/index.html doorleest  je daar een paar goede verhalen tegenkomt over mensen die dit rondje hebben gedaan dan kun je ook eens kijken hoe het weer was toen zij er waren. 

ik zou 3 weken gaan, in 2 weken wordt het wel aardig doorpoten om het allemaal te zien.

camper of auto, tis maar net waar je zin in hebt.  ik heb het beide gedaan in die regio en het gaat hartstikke goed.  er zijn zat campings, ook in de parken.  maar ook de hotels zijn goed betaalbaar en ook daar zijn er genoeg van.  als je een leuke deal hebt dan hoeft de camper niet veel duurder te zijn ook nog.

wat betreft waar te boeken.  dit is ook een kwestie van wat rondshoppen.  probeer sites als die van de vliegwinkel, ebookers.nl maar ik zou ook bij de verschillende vliegmaatschappijen zelf kijken. misschien heb je airmiles, dan kan je die bij de klm inzetten.  maar ga ook naar websites van reisbureaus, wrc reizen en travelhome (beide ook heel geschikt als je met de camper gaat), kuoni.  soms kun je daar een heel net combipakket krijgen met vlucht en auto die goedkoper is dan direct boeken.  auto boek je zoiezo in nederland, rechtstreeks bij hertz (met anwb korting als je anwb lid bent) of alamo of via een site als sunnycars of bij een reisbureau.  dit moet je echt in nederland doen vanwege alle verzekeringen. 

succes met de voorbereiding
#3 - 17-12-2007, 18:24 uur

jerbia

Wij hebben afgelopen jaar hetzelfde rondje gemaakt in juli/augustus. Niet de allerbeste periode om te gaan omdat het op sommige plaatsen echt bloedheet is in deze tijd. Dit jaar gaan we dan ook in april/mei zodat we ook wat meer wandelingen kunnen maken.

Om de dingen te zien die je opsomt, zul je minimaal 3 weken moeten uittrekken. Wij kiezen altijd voor de combinatie hotel/auto omdat we nu eenmaal geen kampeerders zijn en ook graag onverharde wegen rijden. Die keuze is dus voor ieder persoonlijk.

De goedkoopste vliegtickets vind je door heel veel aanbieders te vergelijken op internet. Voor ons is toevallig D-Reizen steeds de goedkoopste gebleken. Het loont ook om eens te kijken of het goedkoper is om van een andere vluchthaven te vertrekken, zoals bijv. Brussel of Düsseldorf. Ook is vliegen op Phoenix of Los Angeles soms weer goedkoper dan op San Francisco of Las Vegas, vergelijken dus!

Veel forumleden hebben deze ronde in het Zuidwesten al eens gemaakt. Uit de reisverslagen kun je veel nuttige tips halen.

Succes met het het plannen van jullie reis!

Bianca


 
#4 - 17-12-2007, 20:14 uur
« Laatst bewerkt op: 17-12-2007, 20:16 uur door jerbia »

Jolanda2

Hallo, wij zijn ook bezig een route te plannen van bijna 4 weken door dit gebied. Ik heb ook veel rondgekeken voor goedkope tickets en auto. De beste optie hebben wij nu geboekt via Tioga Tours. We hebben een rechtstreekse vlucht en de auto bij hen geboekt. We hebben een aantal vergeleken, ook via de maatschappij zelf, maar kwam hier het goedkoopst uit. Als je hen mailt voor info krijg dezelfde dag of de dag erna al antwoord en niks is hen teveel. Kijk maar eens op hun site, even googlen op Tioga Tours. Veel succes ermee!  :afro:
#5 - 17-12-2007, 20:21 uur

edrgvd

dank voor jullie reacties :afro:
welk budget moeten we voorzien? iemand een idee? ::)
#6 - 18-12-2007, 07:51 uur

Marianne

Het is moeilijk iets over een budget te zeggen als je nog helemaal niet weet wat je gaat doen en hoe lang. Zoals hierboven ook al is gezegd is het een goed idee om eens wat reisverslagen te lezen, daar staan vaak ook wel de prijzen van de overnachtingen bij of complete kostenoverzichten.
Vlucht en autohuur kun je het beste zelf inschatten, is sterk afhankelijk van de periode waarin je gaat en of je rechtstreeks wilt vliegen etc.
Voor autohuur kun je eens kijken bij www.usareisen.de/

Wij zijn voor onze overnachtingen ruim 100 dollar gemiddeld kwijt, maar dat kun je zo duur maken als je wilt; als je veel in steden en midden in parken overnacht ben je veel meer geld kwijt dan voor een eenvoudig motel op doorreis. Ook het eten is heel verschillend; je kan het zo duur of gopedkoop  maken als je wilt. Elke dag fastfood is niet duur (je kan natuurlijk ook lekker uit eten gaan) en als je een stevig ontbijt neemt hoef je tussendoor niet veel te eten.
Verder hangt het er helemaal van af wat je gaat doen: wil je een helicoptervlucht maken boven de Grand Canyon, naar ALcatraz, een studio? Dat maakt het gelijk een stuk duurder.

Marianne
#7 - 18-12-2007, 08:24 uur

Hans B

Hallo edrgvd,
ik ben zelf al enkele jaren in het bezit van een camper en heb er tot dusver met mijn gezin niets anders dan plezier beleefd aan deze wijze van reizen door de VS.
De reis die jij gaat maken is de geijkte reis die de meeste Amerika gangers de 1e keer maken.
Het is een erg mooie route met afwisseling (natuur / steden).
Als je de keus hebt, blijf zo lang mogelijk, elke dag daar is een geweldige belevenis.
Zoals de anderen al zeggen 3 weken is minimum, ik zeg ga liefst 4.
Wij zitten met de kinderen altijd gebonden aan de schoolvakantie, maar mei is een goede keus, alhoewel het ook dan in de 'desert' al wel 40° kan worden.
Voordeel van een camper is, dat je vrijwel overal 'vrij' kunt camperen.
Je kunt zo lang en ver rijden als je zelf wilt en zit niet gebonden aan een volgende hotelplek.
Een budget is heel persoonlijk, maar uitgaande van een normale hotelkamer (±$75-100), een auto (±$300 per week), een ticket (±$650).
Voor het eten zou je een koelbox (±$5) kunnen kopen waarin je overdag je broodje en drinken hebt.

succes met de voorbereiding.
Hans
#8 - 18-12-2007, 10:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harry

Hoi Edrvdg,

Ja budget is natuurlijk heel persoonlijk, de een vind het prima als die een plaats heeft om te slapen, en geeft verder helemaal niet om luxe, en een ander wil het juist zo luxe mogelijk. Wij behoren tot die laatste catogorie, onze gemiddelde hotelprijs afgelopen jaar was $ 199, daarvoor slaap je dan in een Sheraton, Hyatt en in las Vegas in het Wynn en Bellagio. Verder rekenen we per dag $ 225 voor eten en bezienswaardigheden, wij houden dan ook van lekker eten met een flesje wijn erbij. Toen wij tien jaar geleden voor het eerst gingen, hebben we het ook veel goedkoper gedaan, maar nu we het kunnen betalen genieten we er ook ten volle van, bij ons is altijd het aantal vrije dagen een probleem en niet het budget.

Harry
#9 - 18-12-2007, 14:09 uur

babarage

wat hier voor ook wordt gezegd budget kun je invullen zoals je zelf wilt maar vooruit hier ff een uit de hele losse pols geschudde schatting van de we doen het rustig an met het geld vakantie

vliegtickets 600 euro pp
midsize auto met anwb korting voor 3 weken 500 euro
eten voor de auto uh 3000 km a 1 op 12 = 250 liter is 70 gallon is 200 dollar is 160 euro nou vooruit laten we er 200 euro van maken
hotels 50 euro per nacht per kamer (in het voorseizoen goed te doen, werk met couponnen of boek vooruit zodat je leuke goedkopere hotelletjes kan vinden)
eten kleine 30 a 35 euro  per dag voor 2 man (en dan heb ik het over simpel ontbijtje, lunch die je in de supermarkt scoort en een eenvoudige avondmaaltijd (lees een hoofdgerecht))
parken en attracties 200 euro voor de hele periode

ff kijken, dan kom ik op 1200+500+200+1100+700+200 = 3900 = kleine 2000 de man voor 3 weken met alles dr op en dr an.

maarruh alle rechten voorbehouden uiteraard.  dit is het budget waar ik zon beetje mee werk in ieder geval.
#10 - 18-12-2007, 23:19 uur

edrgvd

dank voor jullie reacties
 :afro:
#11 - 19-12-2007, 08:12 uur

Marianne

wat hier voor ook wordt gezegd budget kun je invullen zoals je zelf wilt maar vooruit hier ff een uit de hele losse pols geschudde schatting van de we doen het rustig an met het geld vakantie

vliegtickets 600 euro pp
midsize auto met anwb korting voor 3 weken 500 euro
eten voor de auto uh 3000 km a 1 op 12 = 250 liter is 70 gallon is 200 dollar is 160 euro nou vooruit laten we er 200 euro van maken
hotels 50 euro per nacht per kamer (in het voorseizoen goed te doen, werk met couponnen of boek vooruit zodat je leuke goedkopere hotelletjes kan vinden)
eten kleine 30 a 35 euro  per dag voor 2 man (en dan heb ik het over simpel ontbijtje, lunch die je in de supermarkt scoort en een eenvoudige avondmaaltijd (lees een hoofdgerecht))
parken en attracties 200 euro voor de hele periode

ff kijken, dan kom ik op 1200+500+200+1100+700+200 = 3900 = kleine 2000 de man voor 3 weken met alles dr op en dr an.

maarruh alle rechten voorbehouden uiteraard.  dit is het budget waar ik zon beetje mee werk in ieder geval.

Wij zijn op nagenoeg alle fronten (veel) duurder uit, terwijl we toch niet voor luxe gaan (maar wel voor gemak).

Vliegtickets: in het hoogseizoen red je het niet voor 600 euro naar de westkust denk ik; wij zijn (met een stopover weliswaar) bijna 1000 euro kwijt in juli.

Motels: 50 euro is ongeveer 70 dollar: dat kan, maar in San Francisco zit je daarvoor niet in een plezierige buurt, en ook in de parken zal het niet lukken voor die prijs. Nu zitten wij met 4 man op een kamer dus dat is vaak wel wat duurder, ook al betaal je per kamer.

Parken en attracties: de toegangspas voor de nationale parken kost al 80 dollar (per auto). Voor Alcatraz betaal je al 24 dollar pp, Universal Studio's 60 dollar, etc.

Marianne
#12 - 19-12-2007, 08:27 uur

estel

Wij hebben tickets geboekt bij Air Berlin, vanaf Dusseldorf een rechtstreekse vlucht naar LA, dat  scheelt in juli  meer als 1000 euro op een vlucht met KLM vanaf Amsterdam voor ons 4.  Dusseldorf is voor ons nog geen twee uur rijden en je kunt er goed parkeren. Misschien een tip?
#13 - 19-12-2007, 10:11 uur

Hans B

Vanaf Duitsland (of België) scheelt je na 1 juni ook de €45 vakantie-tax die door onze lieve regeging wordt opgelegd.

Hans
#14 - 19-12-2007, 20:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

edrgvd

dank voor jullie reacties  :afro:
 
#15 - 20-12-2007, 07:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15