Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen op z'n Japans of alle mooie dingen zien.....

Discussie gestart

Suuske

Hallo allemaal,

Ik voel toch een behoefte opkomen om te reageren. Onderstaande reactie heb ik ook al in een ander draadje geplaatst.

In heel veel topics wordt door een vaste groep mensen geadviseerd om meer tijd te besteden aan enkele bezienswaardigheden dan van veel een beetje. Iemand noemde dit "reizen op z'n Japans".... Het voelt bij mij dat je een beetje wordt weggezet als een onwetende, misschien wel onnozele reiziger die niet weet hoe je hoort te reizen in de USA. En dat is, zeer waarschijnlijk, ook niet de bedoeling van de goede adviezen.

Op dit moment zijn we op rondreis door het westen  We zijn door Zion gereden, zonder uit te stappen. Supergaaf gebied, echt heel mooi. Maar meer hoefde ik ook niet te zien. Springdale is een mooi dorpje, best de moeite waard om wat langer te blijven. Maar daar is inderdaad kortweg de tijd niet voor. Hetzelfde geldt voor Bryce Canyon. Supergaaf allemaal en we hebben zonsondergang en opkomst bekeken. Maar dat is ook genoeg.

We zitten nu in Page, aan Lake Powel. En, ja, je kunt inderdaad de boot pakken naar rainbow bridge, maar in die 6 uur die het kost, kan ik ook al naar Mnt Valley gereden zijn.

Wat ik wil aangeven: als je niet van plan bent om vaker naar de Westkust te gaan, omdat het bijvoorbeeld heel veel geld kost, is reizen op zijn Japens een hele goede manier om de highlights te zien. Kom je (vaker) in dit gebied, zoals verschillende van de vaste reageerders, dan heb je meer mogelijkheden om de details in te gaan.

 En, beste mensen, begrijp me niet verkeerd, de adviezen zullen zeker oprecht zijn en van harte welkom. Maar ik denk dat het mensen, die net als ik de reis van hun leven maken, een beetje op het verkeerde been zet. Ik heb veel informatie van het forum gehaald en handige tips in de praktijk gebracht.

Neemt niet weg, dat ik heerlijk aan het genieten ben, veel supergave dingen zie onderweg en ons prima vermaken.

#1 - 11-07-2013, 17:35 uur

Cees A

Omdat ik behoor tot die groep die jij bedoelt even een reactie.

Ik zou graag nog eens met je teruggaan naar een aantal plaatsen / parken waar jij nu, op z'n Japans, doorheen bent gereden en waarvan je zelf het stellige idee hebt dat je ze hebt gezien.
Ik zou je graag willen laten zien wat je allemaal hebt gemist.  En geloof me, da's oneindig veel meer dan hetgeen je nu hebt gezien.
Ik vind je promotie voor de "Japanse" manier van reizen dan ook wat kort door de bocht

Forums als deze zijn bedoeld om informatie, tips en ervaringen uit te wisselen.
Iedereen reist op zijn manier en pikt uit de vele tips datgene wat binnen zijn interessesfeer valt.
De een stelt zich  tevreden met een snelle blik vanaf een uitzichtpunt,  anderen willen graag (veel) meer zien, beleven en ondernemen.
De een vindt, al dan niet om financiele redenen, een Amerikareis wel genoeg, anderen gaan nog eens terug, en nog eens, en nog eens, enz.

Beste Suus: Ik respecteer je mening.
Ik blijf echter gewoon op dit forum uitgebreide tips geven over ieder park, iedere activiteit en ieder onderwerp waar ik iets vanaf weet.
Wat de lezer ermee doet is zijn (of haar) pakkie an ...........................................................

Met vriendelijke groeten,  Cees
#2 - 11-07-2013, 18:58 uur

Tet14

Ik herken dat wel en zo hebben wij onze eerste reis naar de USA ook min of meer gemaakt. Roef door Yosemite, roef door Sequoia, even door Death Valley etc etc.  En ook die reis heeft een verpletterende indruk achtergelaten en we zullen hem nooit meer vergeten. Daarna zijn we meer dan 20x terug naar de USA gegaan. Dit jaar in april en straks weer 6 weken in september/october en volgend jaar gaan we weer.  En zelfs na die vele reizen zijn we nog lang niet uitgekeken en vinden steeds weer nieuwe plekken of bezoeken oude.  Als je eenmaal verslaafd ben kom je er niet meer vanaf. Zion? Zijn we zeker 5 keer geweest, soms wel een dag of 3-4 maar ik geef toe, alleen al het er doorheen rijden is schitterend en je komt vast nog wel eens terug.
Tet
#3 - 11-07-2013, 20:34 uur

Marianne

Als de Japanse manier van reizen bij jou past, dan is dat natuurlijk prima. Je kunt de tips die hier gegeven worden gebruiken of naast je neerleggen zoals Cees ook aangeeft. Meestal geven de mensen die advies vragen niet veel informatie over zichzelf, en dan krijg je adviezen die heel algemeen zijn. En veel mensen vinden het prettig om zo nu en dan eens meerdere nachten op dezelfde plek te blijven. Of om eens een wandeling te maken etc. Vind je dat niet nodig (en ik ben wel benieuwd of je aan het eind van de vakantie er nog steeds zo over denkt) dan pak je alleen die dingen die jou aanspreken en laat je de rest vallen.

Ik denk niet dat de manier van reizen te maken heeft met het aantal keren dat je een land bezoekt. Toen wij voor het eerst naar het zuidwesten gingen hadden we niet het idee dat we dat vaker zouden doen. Toch hebben we maar een klein rondje gemaakt met veel tijd voor de parken. We hadden ook een groter rondje kunnen maken, met het idee dat we dan meer zouden zien, maar daar hebben we niet voor gekozen.
Je suggereert dat reizen op zijn Japans de beste manier is om de highlights te zien als je verwacht niet vaker zo'n reis te maken. Daar ben ik het niet mee eens. Highlights zijn niet voor iedereen hetzelfde. Wat vind jij highlights? Waarom zou Monument valley wel een highlight zijn en Rainbow Bridge niet?

Je zegt dat het rijden door Zion genoeg was. Maar als je niet de auto uit bent geweest ben je dus niet in de canyon geweest. Je hebt dus Zion eigenlijk niet gezien. Je weet ook niet wat je mist dus dat is niet erg, maar volgens mijn idee van highlights heb je hier dan toch wel een highlight gemist.

Nog heel veel plezier in Page (je gaat toch niet Antelope Canyon overslaan?)! En kom vooral terug op het forum om jouw visie en tips te geven!

Marianne
#4 - 11-07-2013, 20:49 uur

Mississippi


In heel veel topics wordt door een vaste groep mensen geadviseerd om meer tijd te besteden aan enkele bezienswaardigheden dan van veel een beetje.


Hallo Suuske,

Jouw manier van reizen komt ook heel veel voor, maar die mensen posten niet op dit forum.
Het lijkt me heel leuk als je een samenvatting van jullie reis post om te laten zien dat het ook anders kan.

Het is een persoonlijke keuze. Ik heb zelf beide reismethoden (ook in Japan op z'n Japans  >:D) met veel plezier toegepast.

Mississippi



#5 - 12-07-2013, 12:16 uur

Old Faithful

Zoals al een paar keer gezegd, het is heel persoonlijk. Bij een reis naar het zuidwesten van Amerika is er keuze uit zoveel mooie dingen, dat je wel een aantal van die bezienswaardigheden moet weglaten. Het voordeel is dat er altijd een prachtige reis over blijft.  :)
Zolang dit een bewuste keuze is, is er naar mijn bescheiden mening niets mis mee.
Het komt echter ook vaak voor dat mensen niet goed op de hoogte zijn en bijvoorbeeld van Seattle voor één overnachting  naar Port Angeles rijden. Voor die dag staat dan een bezoek aan Olympic N.P. gepland. Voor een park als Bryce N.P. zou zoiets goed kunnen, voor Olympic N.P. in mijn ogen duidelijk niet. Ik vind dat ik mensen daar dan op mag (moet?) wijzen. Wat zij daar vervolgens mee doen, is natuurlijk hun zaak.
Ik probeer daarmee te voorkomen wat mij zelf overkwam. Midden jaren zeventig van de vorige eeuw bezocht ik voor het eerst Yellowstone N.P. Dat was lang voor het internettijdperk, informatie kwam uit een boek van de bieb. Het betrof een reis van Trekamerica en ik vond Yellowstone prachtig. Mammoth Hot Springs werd echter niet bezocht. Ik had echter een boek gekocht met prachtige foto's van Mammoth Hot Springs en ik wist "daar moet ik nog een keer heen." Ik heb tot 1996 moeten wachten.  :( In 2008 en 2010 ben ik er weer geweest en heb helaas moeten constateren  dat ze steeds minder mooi worden.

Ik wens jullie een heel fijne vakantie.
#6 - 12-07-2013, 12:50 uur
Groet,

Old Faithful

Suuske

Hallo allemaal,

Leuk om jullie reacties  te lezen.

Ik neem de uitnodiging van Marianne en Mississippi van harte aan om mijn ervaringen te delen en mijn adviezen te geven. Zodra ik terug ben, zal ik een reisverslag typen en een topic starten met antwoorden die beginnende "Japanners" op weg zouden kunnen helpen. Voorbeeldje: wij waren verrast door de tijdverschillen bij Bryce en Monument Valley... ;D. Is geen cruciale inormatie maar wel handig om te weten....

Marianne, geloof het of niet, maar na het lezen van een van jouw reisverslagen hebben we besloten om Antelope Canyon te doen. Uiteindelijk de Lower gedaan. Elke cent en minuut de moeite waard geweest! Dank je wel voor de tip.

Ook Monument Valley heeft enorme indruk achtergelaten. Wat gaaf zeg, die pilaren en rotsformaties. Doen me een beetje denken aan die pijler van de Oosterschelde die op het droge staat bij Neeltje Jans. Vanochtend vroeg mijn bed uit om de zonsopkomst te zien. Nog een hoogtepunt. En een uurtje hardlopen met dat landschap in het zicht is ook een klein feestje.

Vandaag verder naar Grand Canyon. Rondvlucht met vliegtuigje gedaan. Mijn jongste dochter moch voorin zitten. Ook erg leuk.
En vandaag kwamen we tot de ontdekking en we (=mijn ouders en mijn man) dat 1 nacht in Tuyasan voldoende was geweest en dat we een nachtje in Springdale hadden moeten boeken. Dit zal ik dus al die andere Japanners zeker meegeven.

Trouwens, op aanwijzing van een van jullie reizen we morgen niet via Barstow naar San Diego maar blijven we in 29Palms slapen. Eens kijken hoe dat bevalt.

#7 - 13-07-2013, 03:37 uur

Yessica

Mijn vader, oom en broer zijn mij in juni in Phoenix komen opzoeken, maar ze hebben daaraan voorafgaand een busrondreis geboekt. Het was voor mijn man en mij onmogelijk om ze overal mee naar toe te nemen vanwege onze eigen verplichtingen. In sneltreinvaart zijn ze overal langsgesleept.

Ik vroeg mijn broer wat hij van Zion vond, hij vond het tegenvallen zei hij, maar wat bleek, ze hadden er een stop van 1,5 uur en ze hadden geen idee van de wandelmogelijkheden. Nou denk ik ook niet dat je veel kunt doen in anderhalf uur als ook de lunch er nog bij inbegrepen zit, dus nu hebben ze anderhalf uur doorgebracht bij het grasveldje bij de lodge, eigenlijk wachtende op het vertrek van de bus. Doodzonde!

Natuurlijk, als de Japanse methode je ding is, vooral doen. En op die manier kun je veel zien. Of maar of je het ook echt kunt beleven dat betwijfel ik.
#8 - 13-07-2013, 05:25 uur



Marianne

Suuske: rij je door Joshua Tree? Het zal er erg warm zijn, maar misschien is een korte wandeling (Hidden Valley bijvoorbeeld) wel leuk om te doen.


Even  :offtopic:
Ik vroeg mijn broer wat hij van Zion vond, hij vond het tegenvallen zei hij, maar wat bleek, ze hadden er een stop van 1,5 uur en ze hadden geen idee van de wandelmogelijkheden. Nou denk ik ook niet dat je veel kunt doen in anderhalf uur als ook de lunch er nog bij inbegrepen zit, dus nu hebben ze anderhalf uur doorgebracht bij het grasveldje bij de lodge, eigenlijk wachtende op het vertrek van de bus. Doodzonde!
Heel jammer! Je kunt in die tijd ook de Emerald Pools Trail doen of de Weeping Rock Trail.
Wij hebben hetzelfde bij de Grand Canyon meegemaakt; een groep Nederlanders die op een bankje zaten te wachten tot de bus weer zou vertrekken. Ze hadden geen idee van wat er te doen was. Maar ik denk dat dat toch iets anders is dan zelf een reis boeken en er de vaart inhouden. Met een busreis bereid je je waarschijnlijk niet of minder voor en weet je niet wat er allemaal te zien en te doen is.

Marianne
#9 - 13-07-2013, 15:16 uur

Margie

Dag Suuske,
Ik herkende me wel in jouw mail. Ik snap heel goed, dat de adviezen van 'de vaste groep' luiden; liever iets minder plekken bezoeken en die dan uitgebreider. Als wij binnen Europa op vakantie gaan, doen we dat ook. Maar als je met name niet de financiën hebt om zo'n reis regelmatig te maken (of als je ook verre reizen naar andere landen wilt maken), dan wil je toch zo veel mogelijk gedaan hebben. Zo hebben wij een aantal jaar geleden ook in 23 dagen tijd heel veel gedaan tijdens het bekende westelijke rondje en we hebben daar tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. We hebben geloof ik, maar drie keer twee nachten op 1 plek doorgebracht. Maar ook als je veel verkast kun je nog veel ter plekke doen. Wij hebben in Bryce de Navajo loop trail gelopen, in Zion een flinke wandeling gemaakt, een helicoptervlucht over de Grand Canyon gedaan, in Moab geraft en Arches gezien (en naar Delicate Arch gelopen), in Monument Valley een jeeptour, en nog veel meer. Ja, het was een vol programma, maar we hebben van elke minuut genoten en ik heb niet het gevoel dat ik heel veel gemist heb.
Het is ook maar net wat je onder reizen verstaat. Wij hebben bijvoorbeeld geen hekel aan autorijden en hebben erg genoten van alle landschappen waar we doorheen kwamen, zijn uitgestapt waar we het mooi vonden. Dat is ook genieten. Anderzijds zijn wij geen fanatieke wandelaars. Wat ga je doen als je in sommige parken langer blijft? Daar hoor ik eigenlijk minder over en daar ben ik  wel benieuwd naar.
#10 - 14-07-2013, 22:14 uur

Marianne

Ik vind het niet juist dat er een relatie gelegd wordt tussen vaker (kunnen) gaan en de manier waarop je je reis indeelt. Er zijn ook mensen die vaker gaan en min of meer op z'n Japans reizen, en mensen die maar eens gaan (of denken dat het bij 1 reis blijft) en overal ruim de tijd voor nemen.

Citaat
Wat ga je doen als je in sommige parken langer blijft? Daar hoor ik eigenlijk minder over en daar ben ik  wel benieuwd naar.


Kijk eens naar onze reisverslagen om daar een idee van te krijgen. Bijvoorbeeld onze laatste reis; wij waren toen 3 nachten in Yosemite en hadden te weinig tijd om nog de Tioga Road te doen. Wij wandelen veel, hoewel ik ons geen fanatieke wandelaars zou willen noemen, hier in Nederland wandelen we nooit. Maar we vinden het ook leuk om een rangeractiviteit mee te maken, iets meer te leren over de parken, om andere activiteiten te doen zoals bijvoorbeeld de tentoonstelling over de Kolb Brothers in de Grand Canyon, etc.

Marianne
#11 - 14-07-2013, 23:21 uur

Suuske

Hallo allemaal,

Drie weken zijn voorbij gevlogen en we zitten weer lekker thuis in de zon.

Zoals beloofd zal ik een reisverslagje maken en actief gaan reageren in dit forum.
En dit met in het achterhoofd mijn manier van reizen: Reizen op z'n Japans, oftewel kobo (kort en bondig).

Hiervoor zal ik een account aanmaken met de naam: De Japanner.

Wordt vervolgt.
#12 - 21-07-2013, 20:08 uur

Yessica


En dit met in het achterhoofd mijn manier van reizen: Reizen op z'n Japans, oftewel kobo (kort en bondig).

Hiervoor zal ik een account aanmaken met de naam: De Japanner.

 ;D ;D ;D
#13 - 21-07-2013, 23:50 uur



leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15