Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reizen van San Francisco naar Las Vegas

Discussie gestart

Joke_R

Hallo lezers,
Ik ben geheel nieuw op deze site dus weet niet of alles naar behoren gaat, maar ik doe mijn best.
Volgende zomer (juli of augustus 2010, ben ik nog niet helemaal uit, maar denk augustus) willen gaan rondreizen aan de westkust. Vliegen naar San Francisco (3 dagen verblijven), via Yosemite en Death Valley naar Vegas (verblijf 3 dagen) en dan door naar LA (verblijf 3 dagen) vervolgens doorvliegen naar New York met een verblijf van 5 dagen. Ik denk ivm de afstanden dat het verstandig is in Yosemite een overnachting te doen en in Death Valley. Ik heb alleen geen idee hoe dat daar in elkaar zit, kan iemand mij hier meer info over geven? zoals waar je dan kan overnachting (waar ik deze boeking al kan vastleggen) , hoe je moet rijden (waar kan ik een kaart inzien of kopen?), wat je daar het beste kan bekijken e.d. Of is het verstandig in een keer door te rijden van San Francisco naar Vegas. Onze reis ligt nog niet vast dus alle tips en adviezen zijn zeer welkom. Alvast dank !
#1 - 13-10-2009, 15:13 uur

hdeweert

Hallo Joke
Als je een liefhebber bent van steden is het niet nodig om via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas te gaan.
Je zou vanuit SF langs de kust naar LA kunnen rijden en dan door naar San Diego. Vandaar kun je dan weer richting
Las Vegas gaan om vandaar te vertrekken naar NY. Wil je echter wat natuur zien dan zul je een andere route moeten nemen.
Succes
Harm
#2 - 13-10-2009, 20:07 uur

Jez

Wij doen in januari bijna hetzelfde: San Francisco - Sacramento (familiebezoek) - Yosemite - Death Valley - Vegas - LA. Als je naar Yosemite gaat, dan is de Tioga Pass een must see.
Zit je echt aan 14 dagen gebonden? Dan zou ik van San Francisco naar Yosemite rijden, er vlakbij een overnachting doen, de volgende dag via de Tioga Pass door het park rijden en aan de andere kant van Yosemite, bijv. in Lee Vining, overnachten. Volgende dag via Death Valley naar Vegas. Dan naar LA en vandaar naar NY vliegen. Hoewel ik in jouw geval LA zou laten zitten en meer tijd aan Yosemite en omgeving zou besteden, zoals Bodie (spookstadje) en Mono Lake bezoeken, de Red Rock Canyon route rijden bij Vegas, Hooverdam bezoeken, etc.

Wil je in een park slapen, dan zul je tevoren moeten boeken. Doe dat vroeg, want dat is snel volgeboekt. Slaap je erbuiten, dan kun je op de bonnenfooi gaan. Bedenk dat het in juli/aug bloedheet is in Death Valley en Vegas. Bovendien zijn de tickets dan veel duurder. Als je eerder of later kunt, valt het mee met de hitte en de ticketprijzen.
Voor je vlucht kun je kijken of je met een stopover kunt werken. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt, heb je altijd een overstap ergens aan de oostkant. Als je een beetje creatief zoekt, is de kans groot dat je een overstap in NY kunt vinden. Van de overstap kun je een stopover maken. Dit kost je nauwelijks extra - meestal kun je niet voor het allerlaagste tarief kiezen, maar 1 tarief erboven. Kijk dan dus goed of je een stopover mag maken.

Op Bol.com kun je goede wegenkaarten kopen. Ik zweer zelf bij de Road Atlas van national Geographic, maar de Grand McNally en de AAA zijn ook goed.
#3 - 13-10-2009, 21:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Hallo Joke,

Het is jammer om alleen maar door Yosemite te rijden, om iets van het park te zien heb je daar toch wel 2 of 3 nachten nodig, en zelfs dat is nog weinig. Kijk eens in ons 2004 en 2006 verslag; wij zijn in 2004 van Las Vegas naar Yosemite gereden. In 2006 zijn we vanuit Lake Tahoe naar Yosemite geweest, en later via LA, Las Vegas, en Death Valley naar Yosemite gereden. We hebben ervaring met verschillende accommodatie in het park, daarvoor kun je ook onze reisverslagen bekijken. Kijk ook op www.yosemitepark.com voor info en reserveren, en op www.nps,govyose voor meer ingormatie over het park, en voor ww.yosemitehikes.com voor geweldige wandeltips.
Death Valley is heet, je zult er in juli of augustus niet veel meer kunnen doen dan uitzichtpunten bekijken (dat is op zich al de moeite waard), maar overnachten in het park is een aanrader, omdat tegen de avond en in de ochtend de kleuren veel mooier zijn.

Marianne
#4 - 13-10-2009, 22:53 uur

Joke_R

Bedankt voor jullie snelle reacties! Werkt geweldig zo'n forum. Denk dat we het nu anders gaan doen. van San Francisco naar begin Yosemite (denk Groveland... ) dan naar Lee Vining en overnachten en daarna overnachten Death Valley (denk Furnace Creek). Vanuit daar gaan we dan door naar Vegas met een uitstapje naar Hooverdam.
Omdat de afstand van Groveland naar Lee Vining niet al te groot is, kunnen we toch wel een deeltje van het park op ons gemak bekijken denk ik.

Zouden jullie van te voren hotels/motels vast leggen voor heel de reis? Ik weet nl. niet of het zo handig is om elke dag naar een overnachtingsplaats te zoeken. Daar gaat misschien veel loze tijd mee verloren ?!? En scheelt dit veel in de kosten?
#5 - 14-10-2009, 14:13 uur

Jez

Voor een eerste indruk kun je op 1 dag al heerlijk genieten van Yosemite. Dan heb je ook altijd een reden om terug te gaan  ;)
Het is geen probleem om op de bonnefooi te reizen, maar in een park is weinig accomodatie en dat zit snel vol en Lee Vining is niet groot, dus ook snel vol.
Wij waren er eind september en hadden de laatste kamer. In Lee Vining kan ik je Murphey's Motel aanbevelen.
Als je genoeg ruimte hebt om ergens korter of langer te blijven, dan zou ik lekker op de bonnefooi gaan. Heb je toch niet veel ruimte, dan kun je reserveren.

Wij hebben dit jaar voor het eerst het e.e.a. vantevoren geboekt en hadden daar meteen spijt van. We wilden graag ergens langer blijven, maar omdat we dan 5 geboekte dingen moesten gaan verzetten, hebben we dat maar niet gedaan. Wij gaan dus weer lekker op de bonnenfooi. Alleen de 1e nacht boek ik, verder niets.
#6 - 14-10-2009, 21:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15