Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reserveren campinggrounds

Discussie gestart

daisy

Hallo allemaal,

In augustus/ september 2010 gaan wij 3,5 week een rondreis met de camper maken. Het enige wat we op dit moment pas geboekt hebben is de camper en de vliegtickets. Dienen wij vooraf alle campinggrounds te reserveren of alleen de meest "bekende" (zoals de Grand Canyon en Yosemite bijvoorbeeld). Hieronder een korte samenvatting van onze reis:

Donderdag 19 aug
Vertrek vanuit Brussel en aankomst in Los Angles

Vrijdag 20 aug
Los Angeles - Joshua Tree NP

Zaterdag 21 aug
Joshua Tree NP - Kingman

Zondag 22 aug
Kingman - Grand Canyon

Maandag 23 aug
Grand Canyon

Dinsdag 24 aug
Grand Canyon - Monument Valley

Woensdag 25 aug
Monument Valley  - Page

Donderdag 26 aug
Page - Bryce

Vrijdag 27 aug
Bryce - Zion

Zaterdag 28 aug
Zion

Zondag 29 aug
Zion - Las Vegas

Maandag 30 aug
Las Vegas

Dinsdag  31 aug
Las Vegas - Bakersfield
 
Woensdag 1 sept
Bakersfield - Yosemite

Donderdag 2 sept
Yosemite

Vrijdag 3 sept
Yosemite - San Francisco

Zaterdag 4 sept
San Francisco

Zondag 5 sept
Francisco

Maandag 6 sept
San Francisco - Morro Bay

Dinsdag 7 sept
Morro Bay - Los Angles

Woensdag 8 sept
LA

Donderdag 9 sept
LA

Vrijdag 10 sept
LA – Brussel

Zaterdag 11 sept
Aankomst Brussel

Graag hoor ik van jullie.

Groeten Daisy
#1 - 11-04-2010, 17:33 uur

Tet14

Een prachtige doordachte route. Ik zou zeker reserveren in GC en Yosemite (als je nog plaats kan krijgen) Houd rekening met Labor Day weekend. Het zal druk zijn overal. Labor Day is de eerste maandag in september. Ipv Las Vegas-Bakersfield-Yosemite zou je Las Vegas-Beatty-Tonopah-Lee Vining-Yosemite kunnen rijden, dan kan je over Tioga Pass rijden. 
Tet
#2 - 11-04-2010, 18:20 uur

daisy

Beste Tet14,

Bedankt voor je reactie. Rijd je dan door Death Valley? Want dat zou ik dan ook wel graag willen meepikken. Of mogen we hier dan niet doorheen? Dacht dat dit namelijk verboden was in de maanden juli & augustus.

Nog een leuke overnachtingstip op de route LV - Beatty - Tonopah- Lee Vining - Yosemite?

Groeten
#3 - 12-04-2010, 13:12 uur

daisy

Trouwens is de Tioga Pass wel open of is er alleen maar vertraging  in juli & augustus?
#4 - 12-04-2010, 13:34 uur

Tet14

De route LV-Tonopah-Lee Vining gaat niet door Death Valley dus geen restrictions. Je mag niet door DV met een huur  RV in juli/augustus  Voor huurauto's zijn geen beperkingen. De rit door DV is altijd aan te bevelen boven welke route dan ook maar helaas.
Geen leuke overnachtigs tips. Tonopah is niet moeders mooiste imo dus ik zou Lee Vining proberen als je niet door DV mag/gaat.
#5 - 12-04-2010, 13:38 uur

daisy

Wij vertrekken 31 augustus uit Las Vegas. Zou het echt zo zijn dat ik een dag later WEL door DV zou mogen rijden?
#6 - 12-04-2010, 14:00 uur

Hans B

Het ligt er aan waar je de camper hebt gehuurd.
Onderstaande is gekopieerd van de site van Moturis.
Andere verhuurmaatschappijen zullen zoiets ook in de voorwaarden hebben staan.

RESTRICTIONS
Prohibited Driving to or through:
 - Mexico, unless an additional insurance is purchased
 - Death Valley from June 15 to September 15
 - Logging roads, non-public roads and off-road driving
 - City of New York
 - Greater metropolitan areas of Montreal and Quebec (Canada)

#7 - 12-04-2010, 14:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik zou toch wel wat campings gaan reserveren, zeker als je in het weekend in een park of aan de kust zit.
Voor Yosemite moet je boeken op 15 april, 16.00 uur onze tijd. Bereid je daar goed op voor want de plaatsen zijn erg snel weg. Alle campings (op z'n Engels campggrounds, geen campingsgrounds) in de vallei zijn prima, dus North Pines, Lower Pines en Upper Pines.
Zie hier voor het reserveren.

Het is jammer van Death Valley, maar ik zou niet nog een dag later gaan, want dan hou je helemaal geen tijd over voor Yosemite. Tenzij je nog wat speling hebt in LA. Wanneer moet de camper ingeleverd worden? Als dat pas de laatste dag is zou je ook de dagen LA in het begin kunnen doen zodat je overal wat later aankomt.
Als je niet door DV rijdt kun je prima in 1 dag van Las Vegas naar Lee Vining rijden. Ik zou daar dan een camping nemen en dan de volgende dag de tijd nemen voor de Tioga Road.

Je hebt in de route redelijk veel tijd voor het stuk tot en met de Grand Canyon. Daar zou wellicht een nacht Kingman of Grand Canyon minder kunnen. Je zou dan in Yosemite (wat een groot en veelzijdig park is) of langs de kust iets meer tijd kunnen nemen.

Campingtips: Mather in de grand Canyon, Watrchman in Zion (of ga in Springdale zitten als je meer voorzieningen wilt), Sam's Town in Las vegas, Ruby's bij Bryce.

Marianne
#8 - 12-04-2010, 15:02 uur

Hans B

Wat betreft je route, ga je voor het eerst naar de westkant van de VS?, dan zou ik Joshua Tree laten voor wat het was.
Natuurlijk is het aardig om door te rijden, maar zeker een eerste keer zijn de échte parken waar je het voor doet.

Dus ook wat Marianne voorstelt is mijn idee.
Sneller naar de Grand Canyon gaan (Los Angeles - Kingman - Grand Canyon), daarmee kun je een volle dag winnen, die je heel erg goed in Las Vegas kunt besteden.

Verder hetzelfde verhaal voor Las Vegas - Bakersfield - Yosemite.
Veel spektakulairder is via de TIOGA PASS.
Aanrijden via de route van Ted, in de buurt van Lee Vining overnachten en dan de pas optrekken.
Van het 'vlakke gedeelte'dat al op 2000 meter ligt naar ruim 3000.
De gewonnen dag kun je heel goed besteden in Yosemite zelf.

succes.
#9 - 12-04-2010, 16:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik ben verder niet bekend met RV's maar ik denk dat het wellicht een probleem kan zijn met de Rv ophalen op vrijdag en dan nog naar Kingman. Dat is al gauw 6+ uur rijden en ik weet niet hoe laat je op weg kan. Is dat later op de dag dan is Joshua Tree een goede optie want dichterbij LA. Je kan ook zien hoe het looopt en vast op weg gaan. Maar tussen Barstow en Needles kan ik mij niet veel campings herinneren. Mocht het gelukken om wel naar Kingman te kunnen rijden zou ik dat ook doen, en Joshua Tree overslaan. Route wordt dan wel onrustiger en je mist het stuk tussen Twenty Nine Palms-Amboy-I40 maar aan het eind van de reis houd je weer wat tijd over.
Tet
#10 - 12-04-2010, 16:27 uur

daisy

@ Hans B > Wij zitten met onze camper bij Cruise America. Daar geven ze aan dat het niet toegestaan is om in juli & augustus door DV te rijden. De maanden mei, juni en september zijn voor eigen risico. Gezien wij 31 augustus dan door DV rijden vroeg ik me af die ene dag ons problemen kon leveren. Maar ik ga eens even een mailtje sturen naar waar we onze camper geboekt hebben. Tja en anders maar geen DV.

@ Marianne > Yosemite heb ik inmiddels al uitgezocht, dus 15 april zit ik in de startblokken. Wat raad je aan; telefonisch of onlinel?
In principe wil ik de route die we hebben niet meer teveel wijzigen. Zowieso hebben wij de dagen in Las Vegas al vastliggen. Dan rijden we denk ik gewoon meteen door naar Lee Vining.

@ Marianne, Hans B, Tet14 > We kunnen de camper op vrijdag 20 augustus tussen 12:00 - 16:00 uur pas ophalen. Dus meteen dat stuk rijden naar Kingman zit er echt niet in. Dus ben wel "verplicht" om Joshua Tree mee te pikken.

CG Mather in de Grand Canyon had ik ook al in gedachten.
#11 - 12-04-2010, 17:25 uur

Marianne

Yosemite reserveren zou ik online doen,wordt ook aanbevolen. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het telefonisch deed.

Joshua Tree zou ik ook niet schrappen, dat heb ik ook niet gesuggereerd. Wel zou je Kingman over kunnen slaan, of een nacht korter bij de GC blijven. Als je in Kingman overnacht heb je de hele middag en een volle ochtend voor de GC. Zoals je het nu hebt gepland heb je dus 1 volle dag en 2 halve dagen. Er is genoeg te doen hoor, zeker als je een stuk naar beneden wilt lopen of een helikoptervlucht wilt maken. Neem bijvoorbeeld de shuttlebus naar Hermits rest, dan kun je regelmatig uitstappen om van het uitzicht te genieten. Ook een rangeractiviteit is leuk.

Marianne
#12 - 12-04-2010, 18:05 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2010, 18:09 uur door Marianne »

Hans B

@ Hans B > Wij zitten met onze camper bij Cruise America.

@ Marianne, Hans B, Tet14 > We kunnen de camper op vrijdag 20 augustus tussen 12:00 - 16:00 uur pas ophalen. Dus meteen dat stuk rijden naar Kingman zit er echt niet in. Dus ben wel "verplicht" om Joshua Tree mee te pikken.

In Los Angeles zijn 5 lokaties waar je je camper kunt ophalen.
Mocht dat in Riverside zijn, dan zit je al een aardig eind het 'binnenland' in en ongeveer halverwege Joshua Tree.
Moet je naar San Frnando, dan zit je in het noorden en toch behoorlijk uit de richting (naar het oosten waar jullie naartoe moeten).
Verder heb je een lkatie in Carson (nabij Long Beach), Upland (nabij Ontario) en Mesa Costa (nabij Disney Anaheim).

Informeer er even naar waar die van jullie staat.
#13 - 12-04-2010, 18:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

daisy

@ Hans B > De camper kunnen we ophalen bij 2233 East 223rd Street te Carson.

Ik ga even uit van het 'wose-case-scenario'; dat we pas wegrijden uit LA rond 16:00 uur. Wellicht hebben we ook nog rush hour dus ik hoop dan toch wel binnen 2,5 uur bij Yucca Valley te zijn om daar eventueel een camping op te zoeken. 
#14 - 12-04-2010, 19:32 uur

daisy

@ Marianne > Een helicoptervlucht staat zeker op het programma. Heb je misschien tips waar we dit het beste kunnen doen? En moeten we dit ook vooraf boeken?
#15 - 12-04-2010, 19:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15