Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reserveren voor de N.P's eind april - begin mei ??

Discussie gestart

houtsmaaa

Hallo beste mensen,

Weet iemand hier of je moet reserveren voor de N.P's als wij gaan? Liever reserveer ik niet omdat ik dan de route onderweg nog een beetje aan kan passen maar ja ... als't niet anders is.. Wat zijn de ervaringen? De (correct me if i'm wrong) south rim was rond die tijd nog dicht toch? Zou wel "aan de rand willen overnachten" , lijkt me erg mooi!! En uh.. Zijn er rond die tijd al mooie meren waar je kunt zwemmen of zit ik er dan helemaal naast en is het nog veel te koud??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden ...

Groet Johannes.
#1 - 16-02-2010, 20:19 uur

Hans B

Welke N.P.'s  ga je bezoeken?
Welke meren zou je willen zwemmen?

Zouden de sites van nps.gov of xanterra je verder kunnen helpen met openstelling of reservering?
#2 - 16-02-2010, 20:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Frasi

Ik vrees voor je dat de nog beschikbare overnachtingsmogelijkheden in de parken erg beperkt zijn: je bent vreselijk laat.
Maar je kunt het altijd proberen via inderdaad nps.gov en/of www.xanterra.com
De south rim is gewoon open en het is zeker de moeite om aan de rim te overnachten als het kan. Zonsopkomst en zonsondergang zijn het mooiste.
Ik heb intussen mijn kamertje in de Bright Angel Lodge voor half juni al gereserveerd!
#3 - 16-02-2010, 20:48 uur

houtsmaaa

Dat weet ik maar de reis was al een tijdje de bedoeling maar ivm werk en vrij vakantie aanvragen later pas geboekt. Hoop dat er nog een plekje is en anders maar buiten het N.P. Daar is nog wel plek neem ik aan.?Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn daar in de buurt wel wat motels?

Even een voor Hans B, allereerst bedankt voor je reactie maar wat ik eigenlijk bedoelde... Zijn er meren in de buurt van de driehoek SF, LA , LV of misschien ergens anders waar je kunt zwemmen?

Bedankt voor de reacties.
#4 - 16-02-2010, 21:21 uur

Marianne

Het zal in april/mei nog best lukken om iets te vinden hoor!
Maar het kan wel handig zijn om iets vast te leggen, zeker in het weekend. In de Grand Canyon heb je veel accommodatie, en  er zal meestal wel iets vrij zijn in die periode, maar de goedkopere mogelijkheden zullen het eerst vol zijn. Je kunt iets reserveren en eventueel annuleren als je de planning gaat veranderen. Meestal kun je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren.
Yosemite lijkt me ook verstandig om vast te leggen, ook hier geldt dat je anders de hoofdprijs betaalt.
Welke parken ga je bezoeken, heb je al een route?

Dat zwemmen kun je wel vergeten denk ik, veel te koud.

Marianne
#5 - 16-02-2010, 22:29 uur

Ine

Overnachten IN een NP zijn altijd het eerst vol. Bij Xanterra kan je al 2 jaar tevoren reserveren...
Uiteraard kan je geluk hebben dat er net een annulering is.
Buiten een NP is meestal wat makkelijker, maar soms kan dat een flink eind verder zijn.
Bekijk nu dus al welke hotels/plaatsen je overweegt en check eventueel via hun website de bezettingsgraad.
De Gr. Canyon southrim is het hele jaar open, de northrim vanaf midden Mei tot midden Oktober (weersafhankelijk).
In Tusayan zijn div. hotels, maar als die vol zitten moet je helemaal terugrijden naar Flagstaff of Williams en verlies je ontzettend veel tijd. Ook een zonsonder- of opgang kan je dan wel vergeten.
Voor zwemmen is het overal echt te koud.

#6 - 16-02-2010, 23:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15