Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road Trip 2013

Discussie gestart

Hans B

Kijk eens naar de route:
Enumclaw (Seattle) - 410 oostelijk om Mt. Rainier - 123 - 706 naar Paradise Visitor Center - 7 - 12 naar Randle
Randle 131 - afslag Windy Ridge NF-99 - dezelfde 99 terug - zuidelijk verder over de 131 - bij splitsing NF-90 naar Carson aan de Columbia River.
Daarna kun je verder over de I-84.
#16 - 17-12-2012, 16:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Bedankt Hans! Ik neem het mee. En ja, zelf wil ik graag de meest spectaculaire view van Mt.St. Helens
#17 - 17-12-2012, 17:07 uur

MiamiHeat

Kijk eens naar de route:
Enumclaw (Seattle) - 410 oostelijk om Mt. Rainier - 123 - 706 naar Paradise Visitor Center - 7 - 12 naar Randle
Randle 131 - afslag Windy Ridge NF-99 - dezelfde 99 terug - zuidelijk verder over de 131 - bij splitsing NF-90 naar Carson aan de Columbia River.
Daarna kun je verder over de I-84.

Geweldig...dit is ook mooi idd. Qua kilometers en rijtijden ook prima te doen op 1 dag!
#18 - 17-12-2012, 17:12 uur
« Laatst bewerkt op: 17-12-2012, 17:18 uur door MiamiHeat »

MiamiHeat

Heeft iemand nog een tip voor een leuk overnachtings adres in Seattle?
#19 - 21-12-2012, 17:15 uur

MiamiHeat

We zijn eruit! Na de tips hebben we besloten om onze reis die we voor ogen hadden in twee delen te splitsen. Tussen San Francisco en Seattle is zoveel te zien dat we daar een andere keer naar toe zullen gaan. Ook bewaren we Canada voor een andere keer!

Het plan is om in Las Vegas te beginnen voor de nodige 'R&R' (geen Rock 'n Roll maar Rest and Recuperation). Afhankelijk van ticket prijzen/verbindingen vliegen we Of op LAX alwaar we meteen de auto ophalen en naar LV rijden Of we vliegen met een tussenstop naar LV. Los Angeles zijn we al vaak geweest dus daar hoeven we niet te blijven.

Globaal zal onze route er zo uit gaan zien. We leggen van te voren alleen de overnachtingen in LV en Yellowstone vast. De rest zien we wel omdat we nergens aan vast willen zitten. Doen we eigenlijk altijd als we een rondreis maken en dat is ons altijd goed bevallen. De route is dan ook meer een leidraad dan een verplichting.

   
Dag 1   Amsterdam   Las Vegas            
Dag 2   Las Vegas               
Dag 3   Las Vegas               
Dag 4   Las Vegas           Cedar City      Valley of Fire SP             200   4
Dag 5   Cedar City    Salt Lake City   Cedar Breaks NP     250   4
Dag 6   Salt Lake City                           Centrum      
Dag 7   Salt Lake City                 Antilope Island      
Dag 8   Salt Lake City   Rigby      Aspen Grove Inn     250   4
Dag 9   Rigby           Yellowstone   Grand Teton NP             175   4
Dag 10   Yellowstone               
Dag 11   Yellowstone               
Dag 12   Yellowstone   Twin Falls      Craters of the Moon     300   5
Dag 13   Twin Falls           Baker City                                   300   4
Dag 14   Baker City           Carson                                   250   5
Dag 15   Carson           Auburn      Mt.St.Helens, Mt.Rainier   175   5
Dag 16   Auburn           Vancouver                                   175   3
Dag 17   Vancouver               
Dag 18   Vancouver           Seattle           Boeing Factory              150   2
Dag 19   Seattle               
Dag 20   Seattle               
Dag 21   Seattle           Amsterdam            
Dag 22   Amsterdam               
                  

Er is ruimte om ergens een dagje korter cq een dagje langer te blijven. De reisafstanden per dag zijn ook prima en indien nodig of als het zich toelaat kan ik zelfs 1 of 2 dagen behoorlijk wat kilometers maken. Autorijden heb ik ook geen probleem mee :-)

In Vancouver zullen we waarschijnlijk maar 11/2 dag verblijven. We kunnen dan het Gaslight District en Stanley Park bekijken. Daarnaast wellicht een boottour doen. In Seattle blijven we wat langer, we gaan zeker de music scène induiken gezien de enorme fans die wij zijn van Pearl Jam. Natuurlijk een bezoek aan Boeing! Er is volgens de Lonely Planet genoeg te doen in Seattle dus vervelen zullen we ons zeker niet.

Mochten jullie nog tips en tricks hebben dan verneem ik die graag.

Groet Eus
#20 - 28-12-2012, 14:08 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2012, 14:21 uur door MiamiHeat »

Tet14

Een overnachting tussen SLC en Yell/GTNP lijkt me onnodig. Dan liever extra tijd aan Yell toegevoegd.
#21 - 28-12-2012, 16:18 uur

Marianne

Dag 9, Rigby begrijp ik niet, dan kom je toch niet langs Grand Teton? Ik zou die overnachting zoals Tet zegt, laten vallen.
Ik denk ook dat je te weinig tijd hebt voor Mt Rainier en Mt st Helens op dag 15.

Marianne
#22 - 28-12-2012, 18:19 uur

Hans B

Rigby, dan rij je eigenlijk net langs de 'verkeerde kant' van de Grand Tetons en blijf je heel erg ver uit de buurt van de Teton Range.
Mijn route zou zijn via I-15 afslag Logan en dan verder over de 89 met bijvoorbeeld een overnachting in Alpine indien Jackson erg duur is.
#23 - 28-12-2012, 19:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Thanks Hans, Marianne en Tet14.

Onze bedoeling was om van Rigby via de 26, 31 en 22 naar Jackson te rijden en dan richting Yellowstone via de 89. We komen dan via de Zuidelijke ingang Yellowstone binnenrijden. En volgens mij rijden we dan vol door Grand Teton NP als ik het niet verkeerd heb. Ons eerste idee was idd via I-15 Logan en dan stoppen in Jackson/Alpine maar vlakbij Rigby heb ik via Jez een mooi overnachting plekje gevonden.

Mbt Mt Rainier en Mt St Helens op 1 dag; Het is te doen op 1 dag zoals Hans in zijn route aangeeft maar dan moet alles mee zitten en daarom stoei ik daar nog een beetje mee. We hebben nog 6 maanden voor we gaan :-)

Alvast een mooie jaarwisseling en een reislustig 2013
#24 - 28-12-2012, 21:58 uur

Marianne

De route via de 89 is korter en mooier denk ik. Wij hebben in 2008 het stuk van Idaho Falls naar Jackson gereden en hadden toen slecht weer dus helemaal goed beoordelen kan ik het niet.
Ik zou in Jackson of in Grand Teton overnachten, dan kun je ook vroeg in het park zijn, met meer kans op het spotten van wildlife.

Marianne
#25 - 28-12-2012, 23:14 uur

MiamiHeat

Ok...bedankt!

Hoe zit het ook alweer met America the Beautiful pass? Deze pass geeft je toch toegang tot alle NP's in de US? Echter bij State Parks moet je desondanks entree betalen?
#26 - 29-12-2012, 14:21 uur

Old Faithful

Klopt.

Dag 5 snap ik niet. Ik neem aan dat je dan van Valley Of Fire naar Cedar Breaks rijdt?

Ik weet niet of je het in kunt passen. Ik vond John Day Fossil Beds N.M. in Oregon zeer de moeite waard, m.n. de Painted Hills tegen het vallen van de avond. Je zou dan kunnen overnachten in http://theoregonhotel.net/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#27 - 29-12-2012, 20:41 uur
Groet,

Old Faithful

MiamiHeat

Bedankt voor de tip Old Faithful.

Ja...is wellicht niet helemaal duidelijk. Op dag 4 rijden we van LV via Valley of Fire naar Cedar City. Dag 5 van Cedar City via Cedar Breaks naar Salt Lake City. Zo hebben we ruim de tijd om Valley of Fire en Cedar Breaks te bezoeken.
#28 - 29-12-2012, 22:06 uur

Ings

America the Beautiful pass is alleen voor national parks, niet voor state parks... Vandaar de entree.
#29 - 30-12-2012, 13:06 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

MiamiHeat

Bedankt Ings.
#30 - 30-12-2012, 14:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15