Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road Trip 2013

Discussie gestart

MiamiHeat

Volgend jaar juni staat deze maand in het teken van onze road trip. Heb al veel gelezen en globaal willen we dit gaan doen:

San Francisco, Eugene, Portland, Seattle, Vancouver, Yellowstone, Salt Lake City, Vegas en LA.

Voor Yellowstone/Grand Teton trekken we +/- 4 dagen uit. Voorts zijn wij personen die het niet erg vinden om lekker auto te rijden, wel via scenic routes rijden en stoppen we waar nodig om bezienswaardigheden te bekijken.

Wat ik mij nu afvraag is of het stuk tussen SF en Eugene, langs de kust via Mendocino en Fort Bragg, de moeite waard is. Ik kan er ook voor kiezen om rechtstreeks op Portland of Seattle te vliegen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet!
#1 - 16-12-2012, 12:50 uur

NMP

Hi MiamiHeat,

Het deel SF - naar het noorden is misschien wel het mooiste deel van je trip. Vanuit SF eerst even de wijn gebieden ten noorden van SF bezoeken. Daarna via R1 helemaal langst de kust naar het noorden rijden. Onderweg vuurtorens bezoeken, slapen in het Van Damme State Park en zeker Mendocino bezoeken. Natuurlijk ook nog het Humboldt Redwoods State Park en niet te vergeten het Redwood National Park, een prachtig park om uren in te wandelen. Er is zoveel moois te zien, zeker doen.
Als ik moet kiezen tussen file rijden in Yellowstone met 10.000+ bezoekers per dag in die periode of de trip naar het noorden vanuit SF kies ik altijd voor de trip in CA.
Reis je met een camper ?
#2 - 16-12-2012, 14:33 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

MiamiHeat

Bedankt voor je reactie! Nee, we rijden met een suv. Ondertussen heb ik nog meer op internet gelezen over deze streek en we denken dat we die idd niet moeten overslaan. SF zijn we al een paar keer geweest en zullen we nu dan waarschijnlijk alleen als aanvlieghaven gebruiken.

Mbt Yellowstone gaan wij nog in de "rustige" periode volgens diverse bronnen. En we hebben de tijd. We leggen de accomodatie in dit park echter wel van te voren vast omdat de kans heel groot is dat je anders niets kan vinden.

Verder alles op de bonnefooi, vanaf SF hebben we +/- 10 dagen de tijd om bij Yellowstone aan te komen. Na Yellowstone rond de 8 dagen om in LA aan te komen.

Nogmaals bedankt!
#3 - 16-12-2012, 14:44 uur

Hans B

MiamiHeat,
met alle respect hoe wil je dit allemaal realiseren in 4 weken.
Schrijf je programma eens per dag uit, wacht op de reacties van de expertise op dit forum en je zult zien dat er onderweg veel te veel te zien, te doen en te beleven is om deze route te volbrengen.
#4 - 16-12-2012, 14:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Zodra ik die ruwe schets klaar heb zal ik hem even plaatsen. Ik weet dat er veel te zien zal zijn maar wat voor de 1 een must see is, kan voor de ander niet interressant zijn. Wij zijn ook geen mensen die uren rond gaan lopen in een bos of maximaal maar 200km per dag willen rijden. Neemt niet weg dat Yellowstone het belangrijkste onderdeel van de reis zal worden.
#5 - 16-12-2012, 15:44 uur

Tet14

Ik tel maar 10+8 is 18 dagen en niet eens 4 weken.   De kustroute behoort idd tot het mooiste dat de USA te bieden heeft. Zonde om daar zo doorheen te jagen. Ik zou in die 18 dagen van Portland naar Yellowstone rijden en WA tot een volgende keer bewaren en dan wordt het nog haasten als je nog wat wil zien onderweg. In juni is het niet de vraag of, maar hoeveel regen er valt in Oregon langs de kust.
#6 - 16-12-2012, 15:51 uur
« Laatst bewerkt op: 16-12-2012, 15:54 uur door Tet14 »

MiamiHeat

Bedankt Tet14. Chips....ik dacht dat weer in Juni droger zou zijn. Heb net eens even de historie bekeken van de laatste 5 jaar en de eerste helft van Juni is nou niet bepaald droog....dit neem ik zeker mee in de overweging. We hebben zo'n 23 dagen er een mooie rondrit van te maken.

Ik kwam nu globaal op dit uit (en dit is echt zo uit de losse pols):

Dag 1   Amsterdam - San Francisco
Dag 2   San Francisco - Mendocino
Dag 3   Mendocino    - Crescent City
Dag 4   Crescent City - Portland
Dag 5   Portland - Seattle
Dag 6   Seattle   
Dag 7   Seattle - Vancouver
Dag 8   Vancouver   
Dag 9   Vancouver   
Dag 10   Vancouver    - Onderweg
Dag 11   Onderweg - Onderweg
Dag 12   Onderweg - Yellowstone
Dag 13   Yellowstone   
Dag 14   Yellowstone   
Dag 15   Yellowstone- Jackson
Dag 16   Jackson - Salt Lake City
Dag 17   Salt Lake City   
Dag 18   Salt Lake City - Las Vegas
Dag 19   Las Vegas   
Dag 20   Las Vegas - Santa Monica
Dag 21   Santa Monica   
Dag 22   Santa Monica - Amsterdam
Dag 23   Amsterdam   

NB. vanaf Salt Lake City is bekend gebied. Vandaar dat we rapido doorrijden naar Vegas. Arghh...het blijft lastig maar we hebben nog even de tijd. Aangezien we het liefst wel rechtstreekse vluchten hebben is dat wel een uitgangspunt voor ons.

We komen er, mede dankzij jullie, wel uit!
#7 - 16-12-2012, 16:12 uur

Hans B

Ik weet dat er veel te zien zal zijn maar wat voor de 1 een must see is, kan voor de ander niet interressant zijn.

Wat is geen must tijdens je route . . . . . ???
Redwood N.P., Crater Lake N.P., Oregon Sand Dunes N.R.A., Mt.St.Helens N.P., Mt.Rainier N.P., Olympic N.P., Glacier N.P., Zion N.P., Bryce Canyon N.P.
Canada: Icefields Parkway / Athabaska Glacier
#8 - 16-12-2012, 18:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Ik weet het Hans. We hebben min of meer al besloten dat we het stuk tussen San Francisco en Seattle schrappen. We bewaren dit voor een andere keer en dus ook Redwood N.P., Crater Lake N.P., Oregon Sand Dunes N.R.A. We vliegen aan op Seattle en zal direct na aankomst op de luchthaven naar Vancouver BC rijden.

Globaal kom ik nu hier op uit:

Dag 1   Amsterdam - Vancouver
Dag 2   Vancouver         
Dag 3   Vancouver         
Dag 4   Vancouver    - Seattle   o.a. Boeing Factory
Dag 5   Seattle         
Dag 6   Seattle - Omgeving Centralia       o.a. Mt. Rainier N.P.
Dag 7   Omgeving Centralia -  Vancouver WA   o.a. Mt St.Helens N.P., Johnston Ridge Observatory
Dag 8   Vancouver    WA - Baker City      
Dag 9   Baker City   - Twin Falls      
Dag 10   Twin Falls - West Yellowstone o.a. Craters of the Moon
Dag 11   Yellowstone N.P.
Dag 12   Yellowstone N.P.
Dag 13   Yellowstone N.P. - Jackson   o.a. Grand Teton NP
Dag 14   Jackson - Salt Lake City      
Dag 15   Salt Lake City         
Dag 16   Salt Lake City - Las Vegas      
Dag 17   Las Vegas         
Dag 18   Las Vegas - Santa Monica      
Dag 19   Santa Monica         
Dag 20   Santa Monica         
Dag 21   Santa Monica - Amsterdam      
Dag 22   Amsterdam

Keuzes moeten we maken en op het moment laten we Olympic N.P. buiten de route. Evenals Glacier N.P. en Icefields Parkway / Athabaska Glacier. Die laatste lag had ik al helemaal niet in mijn scoop. Daar dat nogal een stukje rijden is vanaf Vancouver. Dit bewaren we voor een andere keer. Calgary en Banff staan ook nog op de ToDo List. Daarnaast hebben we alles onder Salt Lake al (vaker) gezien. Wellicht dat we nog wel een bezoek brengen aan Cedar Breaks N.P. op weg naar Las Vegas.

Er kan nog wat geschoven worden in bovenstaande route. Reden waarom we wat meer dagen in Santa Monica willen verblijven is dat we ook een beetje van zon, zee en strand willen genieten.

Wat vinden jullie?

Groet Eus         
#9 - 16-12-2012, 19:57 uur

Jez

Wat ik mij nu afvraag is of het stuk tussen SF en Eugene, langs de kust via Mendocino en Fort Bragg, de moeite waard is.

Het is in elk geval duidelijk dat je via Eugene moet rijden  ;)

Je bent ons voor, Eus, wij zijn van plan om in september van SF naar Seattle te rijden. Alleen zullen wij daar ca. 3 weken over gaan doen, dus dat wordt een andere route.

Ben je al eens naar Antilope Island geweest, net onder SLC? Vonden wij erg leuk, veel bizons gezien onder andere.
#10 - 16-12-2012, 20:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Hey Janneke! Nee, Antilope Island staat op de ToDo list! Ik ben benieuwd hoe jullie trip van SF naar Seattle zal zijn. Omdat er idd behoorlijk veel te zien is hebben we min of meer besloten die route een andere x te doen. Je kan er 3 dagen maar ook 3 weken over doen! En dan moet mijn bezoek aan Eugene nog maar even wachten! Want daar moet ik zeker geweest zijn, schijnt echt een leuke stad te zijn! Kan ook niet anders met zo'n naam  ;)



#11 - 16-12-2012, 20:16 uur

Jez

Ik vraag me trouwens af of Vancouver leuk genoeg is voor 2 dagen. Mijn gevoel zegt dat Seattle leuker is. Wij waren afgelopen september in Vancouver en hielden het na een halve dag voor gezien. Nou was dit wel de laatste dag van onze vakantie, dat zal zeker meespelen, maar het is bij lange na geen Chicago. En van Chicago vonden we het jammer dat we er niet langer konden blijven - en dat was ook aan het einde van onze vakantie.

Vlakbij Twin Falls zijn de Shoshone Falls een bezoekje waard. Wij vonden trouwens Idaho erg mooi, dus als tip: probeer de Sawtooth Drive en/of de Salmon River Scenic Route te rijden. Mocht je na Craters ot Moon en voor Yellowstone nog een overnachting zoeken, kan ik je Cuttroat Inn aanbevelen. Prachtige cabins en een erg aardige, kletsgrage eigenaresse.
#12 - 16-12-2012, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Thanks Janneke. Mijn collega gaf ook aan dat 1 volle dag Vancouver genoeg is om downtown te bezichtigen. Ik ben nu veel aan het lezen over deze twee steden en neem dan een beslissing. Seattle spreekt mij meer aan maar dat komt door mijn liefde voor Pearl Jam en de music scene :-)

Bedankt voor de overnachtings tip net voor Yellowstone!
#13 - 16-12-2012, 20:53 uur

Hans B

Voor een niet zo uitgebreid bezoek aan Vancouver (i.v.m. de tijd) zou je kunnen volstaan met het slenteren door het Gaslight District en een bezoekje aan Stanley Park en de Suspension Bridge. Jaren terug zijn wij zelf nog een volle dag naar Grouse Mountain geweest.
#14 - 17-12-2012, 09:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Dag 7   Omgeving Centralia -  Vancouver WA   o.a. Mt St.Helens N.P., Johnston Ridge Observatory

Zelf vond ik het uitzicht vanaf Windy Ridge op Spirit Lake en de kratermond veel spectakulairder.
#15 - 17-12-2012, 15:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15