Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road trip LA-Vegas- SLC- Yellowstone-?

Discussie gestart

Wittmann

Ik heb even snel 2 schemas opgemaakt, eentje met einde in Seattle en eentje in Denver.

1    Bru - Las Vegas
2   las Vegas
3    Las vegas -Zion
4   Zion
5   Zion
6   Zion
7    Zion - Salt Lake City
8   Salt Lake City - Jackson (Grand Teton NP)
9   Jackson (Grand Teton NP)
10   Jackson (Grand Teton NP)
11   Jackson (Grand Teton NP) - Yellowstone
12    Yellowstone
13   Yellowstone
14    Yellowstone
15    Yellowstone  Idaho Falls
16   Idaho Falls - Boise (Craters of the Moon)
17   Boise - Hells Canyon
18   Hells Canyon
19   Hells-canyon - Seattle dag1
20   Hells-canyon - Seattle dag2
21   Seattle

   alternatief vanaf 15: richting Denver
15   Yellowstone - Cody - Black Hills dag 1
16   Yellowstone - Black Hills dag 2
17   Black hills - denver dag1
18   Black hills - denver dag2
19   Denver
20   denver

Nu nog wat neuzen in de reisgidsen wat we effectief allemaal graag zouden zien ter plaatse.
Ik weet dat ze verre van perfect zijn, maar nu hebben we tenminste al een indicatie hoeveel dagen we ter plaatse zijn, en kan er al eens gekeken worden voor vluchten.
#16 - 28-10-2014, 16:34 uur

Cees A

In feite ben je met dit laatste schema nog even ver als met je schema uit je openingsbericht.
Tot en met Yellowstone / Grand Tetons weet je precies wat je wil en het lijkt erop dat die dagen gewoon vaststaan en niet meer gewijzigd (mogen) worden.
Tot en met Yellowstone / Grand Tetons neem je ook overal goed de tijd voor.
Na Yell. / GT loop je vast.
Beide alternatieven die je geeft worden, mede door tijdgebrek, een beetje afgeraffeld.
In de korte tijd die je nog rest van je vakantie leg je grote afstanden af, maar je gunt je (te) weinig tijd om de gebieden waar je naar toe rijdt te zien.
Bijkomend probleem is een beetje de periode waarin je vakantie hebt (van half mei tot begin juni) waardoor nog niet alles toegankelijk is.

Mogelijke oplossingen:
Als je vasthoudt aan de eerste 15 dagen van je route en de periode waarin je wil gaan lijkt me het eerdere voorstel van Old Faithful, terugvliegen vanaf Rapid City, het beste.
Je kunt dan op je gemak in 2 dagen naar de  Black Hills rijden daar de rest van je vakantie door te brengen.
Dit geeft je tijd voor Custer state park met Needles Hwy en Iron Mt Road, Wind Cave, Mt.Rushmore en Badlands.

Als je in een latere periode vakantie neemt heb je minder te maken met allerlei afsluitingen, maar als je vasthoudt aan het eerste deel van je route blijft het probleem van tijdgebrek in het laatste deel.  Een paar dagen extra vakantie zou hiervoor de oplossing zijn.

Een totaal andere route zou ook een oplossing zijn, vooral als je wil vasthouden aan de meimaand.
Het voorjaar, april / mei, is bij uitstek geschikt voor een vakantie in het zuiden van Amerika (zuid Californie, Arizona, New Mexico)
Dit zuidelijke deel wordt in de zomermaanden vaak gemeden vanwege de hitte maar in het voorjaar is het daar aangenaam warm.
Eind april staat bovendien de woestijn in bloei en parken zoals Joshua Tree of Saguaro die er in de zomer dor en doods bijliggen veranderen dan in een grote bloemenzee.
In Death Valley kun je dan tenminste eens uit de auto komen en wat wandelingen maken zonder meteen geroosterd te worden.
Ik gaf al eerder een voorbeeldroute door AZ en NM, maar er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden.
Een route LA, San Diego, Palm Springs, Joshua Tree, Tucson, Phoenix, Grand canyon, Page, Zion, Valley of Fire, Las vegas, Death Valley, LA is ook een mooie "voorjaarsroute"
 
#17 - 29-10-2014, 09:12 uur

Wittmann

Misschien heb je wel gelijk en probeer ik het te snel af te haspelen  :-\
De periode zou nu toch wat later zijn, vanaf half juni ofzo, mede door mogelijke problemen met het weer zoals jullie hier al aanhaalden.
Persoonlijk heb ik het zuidwesten al 2x bezocht dus dat is geen optie meer. Las Vegas mag er wel nog een keertje bij, ook omdat Zion er niet zo ver af ligt.
Het eigenlijke doel van deze trip is het bezoek aan Yellowstone, Grand Teton en een tweedaagse Hike in de Zion Narrows.
Al de rest wat er bij komt is dus "aanpasbaar".
Verlof hebben we beiden nog meer dan genoeg, dus eventueel zouden we wel wat langer blijven en al eerder naar de 4 weken gaan om voor alles genoeg tijd te kunnen nemen.
#18 - 29-10-2014, 09:38 uur

Skydriver

#19 - 29-10-2014, 09:43 uur
The USA....What else?

Wittmann

Nee, niet meteen. Haast al die parken heb ik al minimum 1x bezocht  :)
Zion zal nu de derde keer worden, maar blijft mijn favoriet.
#20 - 29-10-2014, 09:47 uur

Hans B

Verlof hebben we beiden nog meer dan genoeg, dus eventueel zouden we wel wat langer blijven en al eerder naar de 4 weken gaan om voor alles genoeg tijd te kunnen nemen.
Als dat geen probleem is, zou ik er mooi 4 weken van maken en op m'n gemakkie de route naar Denver maken.
In Cody hebben ze 's avonds om 6 uur een gun fight bij het Irma Hotel.
Vergeet niet de rodeo (start om 8 uur) en het Buffalo Bill museum.

Op weg naar de Bighorn Mountains is Thermopolis Hot Spring wellicht ook interessant.

Succes.

#21 - 29-10-2014, 09:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Goed plan.  :afro: 
In juni aan je trip beginnen en 1 week langer vakantie nemen geeft je inderdaad de ruimte om de eerder besproken route Las Vegas - Zion - Yellowstone - Black Hills - Denver te rijden.
#22 - 29-10-2014, 10:50 uur

Wittmann

Leuke tips Hans! De komende dagen nog eens verder zoeken op het forum hier naar meer bezienswaardigheden, routes, enz
Toch wel handig zo een forum  :afro:

edit na wat knippen en plakken uit andere topics die heel handig waren:
1    Bru - Las Vegas
2   las Vegas
3    Las vegas -Zion
4   Zion
5   Zion
6   Zion
7    Zion - Salt Lake City
8   Salt Lake City - Jackson (Grand Teton NP)
9   Jackson (Grand Teton NP)
10   Jackson (Grand Teton NP)
11   Jackson (Grand Teton NP) - Yellowstone
12    Yellowstone
13   Yellowstone
14    Yellowstone
15   Yellowstone - Cody
16   Cody - Sheridan
17   Sheridan - Black Hills
18   Badlands
19   Custer State Park, Wind Cave, Needles Highway, Mt Rushmore, Spearfish Canyon
20   idem
21   Black Hills - Estes Park
22   Estes Park
23   Estes Park - Denver
24   Denver


#23 - 29-10-2014, 18:16 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2014, 15:46 uur door Wittmann »

Wittmann

Zou het mogelijk zijn om ergens nog Glacier NP in te plannen, bvb tss Grand Teton en Yellowstone?
 Met het smelten van de gletsjers in het achterhoofd ... We zouden dan liever de gletsjers nog gezien hebben en iets in te korten in het stukje tss Yellowstone en Denver.
#24 - 01-11-2014, 16:18 uur

Hans B

Glacier heet wel zo, maar heeft geen gletsjers.
s winters een hoop sneeuw, maar dat hebben andere parken ook.
Voor gletsjers zul je in Canada of Alaska moeten zijn
#25 - 01-11-2014, 17:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Glacier heet wel zo, maar heeft geen gletsjers.
s winters een hoop sneeuw, maar dat hebben andere parken ook.
Voor gletsjers zul je in Canada of Alaska moeten zijn

Omdat het niet logisch klinkt (Glacier Park géén gletsjers) heb ik het even opgezocht. Ben dit tegengekomen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_glaciers_in_Glacier_National_Park_(U.S.)

Gr. Pieter
#26 - 01-11-2014, 17:39 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Marianne

Zou het mogelijk zijn om ergens nog Glacier NP in te plannen, bvb tss Grand Teton en Yellowstone?

Glacier is zeer de moeite waard, maar niet echt handig als je naar Denver gaat. Als je naar Glacier wilt zou ik eindigen in Seattle.
Het kan in juni nog wel vroeg zijn voor Glacier.

Marianne
#28 - 01-11-2014, 20:37 uur

Wittmann

Ik had volgend artikel gevonden: http://seattletimes.com/html/opinion/2021579377_jonathanmartincolumnglacier12xml.html
Daarmee dat ik er vanuit ging dat er wel degelijk gletsjers zijn?
Even een alternatief einde zoeken richting Seattle ... Niet makkelijk dat kiezen, het liefst zouden we het allemaal wel willen doen  >:D
#29 - 03-11-2014, 09:26 uur

Cees A

Niet makkelijk dat kiezen, het liefst zouden we het allemaal wel willen doen  >:D

Te veel willen doen in een te korte tijd is precies de meestgemaakte fout die men maakt bij de planning van een Amerikavakantie.  ;D
Glacier is ontegenzeggelijk een geweldig mooi park, maar m.i. kun je dit park beter bewaren voor een toekomstige trip langs de Canadese nationale parken of voor een toekomstige trip door het noord-westen van Amerika.
Voor je huidige routeplan ligt Glacier gewoonweg te ver uit de richting.
Inpassen van Glacier is m.i. alleen mogelijk als je een compleet nieuw routeplan maakt.
#30 - 03-11-2014, 10:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15