Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

road trip West-USA

Discussie gestart

Dieter82

Hallo,

Na 2 maal Florida te hebben gedaan vond ik het tijd om het" echte Amerika" te zien.
Samen met een vriend vertrek ik op 2 september naar het westen van de Verenigde Staten gedurende 3 weken en had graag jullie meningen, tips, adviezen gehad omtrent onze "planning" of eventuele opmerkingen :-)
Eigenlijk is er vooraf nog niet al te veel gepland aangezien wij dachten dat er toch steeds voldoende slaapmogelijkheden zouden aanwezig zijn.
Er zijn wel een aantal dingen gereserveerd zoals de eerste overnachting ter plaatse en ons verblijf in Yavapai GC en Yellowstone.
Hieronder onze zogezegde "planning"
Voor jullie is dit wss de zoveelste om te bekijken.

02/09 Brussel-Las Vegas
03/09 Las Vegas-Hoover Dam-Grand Canyon
04/09 Grand Canyon
05/09 optie 1  Grand Canyon - Monument Valley - Lake Powell
          optie 2  Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde
06/09 vervolg optie 1 Lake Powell - Canyonlands - Moab
          vervolg optie 2 Mesa Verde - Moab
07/09 Moab (Arches np en/of Canyonlands)
08/09 keuze 1 Moab - Salt Lake city
          keuze 2 Moab -Vernal
09/09 vervolg keuze 1 Salt Lake city - Jackson
          vervolg keuze 2 Vernal - Jackson
10/09 Jackson - Yellowstone (mammoth hot springs lodge)
11/09 Yellowstone
12/09 Yellowstone
13/09 Yellowstone - Craters of the moon np - Idaho Falls (Blackfoot)
14/09 Idaho Falls - Salt Lake city
15/09 Salt Lake city - Capitol Reef - Bryce Canyon
16/09 Bryce Canyon
17/09 Bryce Canyon - Zion np
18/09 Zion np - Las Vegas
19/09 Las Vegas
20/09 Las Vegas
21/09 Las Vegas - Death Valley
22/09 Death Valley - LA
23/09 LA
24/09 LA - Brussel


Opmerkingen en eventuele andere voorstellen worden geapprecieerd.
Uit de planning kunnen jullie waarschijnlijk al afleiden dat we veel willen bekijken.Misschien is het schema toch iets te vol want we willen natuurlijk niet hele dagen in de wagen vertoeven.
Volgens mij is een 3 tot 4-tal uren per dag rijden een goede oplossing.
Zelf had ik ook nog een aantal vragen zoals
Is het de moeite om een omweg te maken naar Mesa Verde ipv Lake Powell ?
Is een halve dag of enkele uren bezoek aan een nationaal park zoals Zion of Monument valley voldoende ?

Met genoegen zie ik jullie voorstellen of meningen tegemoet.

Mvg

Dieter






       
#1 - 18-08-2011, 18:17 uur

hke

Ik ben nog niet zo ervaren maar het is wel een hele volle reis.

We hebben vorig jaar een nacht doorgebracht in Monument Valley. Ik vond dit zeker de moeite waard.
We hebben een ochtend gedaan om met de eigen auto door het park te rijden.

Zion vind ik persoonlijk nog veel mooier.
Wanneer ik moet kiezen tussen Bryce en Zion zou ik voor Zion kiezen.
Hier kun je 2 dagen wandelen en het is allemaal even mooi.
een halve dag bezoeken is zonde.

Je zult vast al veel gelezen hebben maar hier zie je wat impressies en fotos van de parken.
http://keersmaekersnaarusa.reismee.nl/reisverhalen/

Succes en veel plezier.
#2 - 18-08-2011, 19:51 uur

Marianne

Het is redelijk vol, maar het kan wel. Ik zou wel wat dingen anders doen, zoals overnachten in MV zelf (mooiere kleuren). Omdat je een volle dag GC hebt zou je misschien zelfs nog via Page (voor horseshoe Bend en Antelope Canyon) naar MV kunnen rijden, maar dat zou je ter plekke ook nog kunnen beslissen. Je optie 1 is niet logisch want je zou dan op 6/9 weer langs MV komen.
Mesa Verde is zeer de moeite waard, maar kost wel veel tijd, ik denk dat je het beter over kunt slaan en die tijd voor bijvoorbeeld Yellowstone kunt gebruiken.
Vanaf MV naar Moab geeft je iets meer tijd voor Arches en Canyonlands, maar het is nog steeds wat weinig tijd.
Dan Vernal of SLC; ik zou via Vernal rijden, maar de I70 is ook erg mooi (wel iets langer dan via Price).
Je neemt weinig tijd voor Grand teton, misschien die eerste nacht yellowstone iets meer naar het zuiden gaan zitten? Er is natuurlijk al wel veel gesloten in september, dus misschien heb je geen keuze. Zit je 3 nachten in MHS?
Kijk eens of je de laatste nacht niet bij Old faithful kunt overnachten, dan heb je in de ochtend en tegen de avond de geisers voor je alleen, en het is de volgende dag minder ver rijden.
Ik denk dat ik liever CotM zou overslaan en meer tijd zou nemen voor Capitol Reef en de route naar Bryce.
Voor Bryce is dan 1 nacht voldoende, en voor Zion zou ik dan 2 nachten uittrekken.

In 2008 hebben wij veel dezelfde stukken gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
#3 - 18-08-2011, 21:11 uur

Dieter82

ok bedankt hke voor de tip om meer tijd te nemen uit te trekken voor Zion
dacht nl dat enkele uren genoeg was
dagje Las Vegas kan indien nodig nog geschrapt worden

Marianne
Uit jouw info kan ik ook heel wat opsteken bedankt hiervoor
De trip naar Mesa Verde leek mij ook wat van het goede te veel, ligt toch iets van de route.
We kunnen dan beter Grand Canyon-Monument Valley doen met een overnachting in MV, hoewel ik dacht daar weinig hotels/motels waren en vrij duur.
Is het vanuit MV nog mogelijk om Lake Powell aan te doen als we richting Moab gaan ?

Grand Teton stond eigenlijk niet op ons lijstje. Is dit een must see ?
In yellowstone verblijven we 3 nachten in mhs en is vooraf geboekt.Dit ligt dus vast.

is het aan te raden om vanuit Yellowstone direct naar SLC doorrijden om zo tij te winnen voor Capitol reef Bryce en Zion ? is dit niet te ver ?

#4 - 18-08-2011, 21:53 uur

Marianne

ok bedankt hke voor de tip om meer tijd te nemen uit te trekken voor Zion
dacht nl dat enkele uren genoeg was

Het hangt er van af wat je wilt gaan doen, kijk eens op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.


Marianne
We kunnen dan beter Grand Canyon-Monument Valley doen met een overnachting in MV, hoewel ik dacht daar weinig hotels/motels waren en vrij duur.
 Is het vanuit MV nog mogelijk om Lake Powell aan te doen als we richting Moab gaan ?

De cabins bij Gouldings Campgound zijn niet duur. Je zou ook in Mexican Hat kunnen kijken. Wat bedoel je met Lake Powell? Ik had al aangegeven dat je via Page (Lake Powell) naar MV kunt rijden. Ik zou niet eerst naar MV en dan naar Page gaan.


Grand Teton stond eigenlijk niet op ons lijstje. Is dit een must see ?
In Yellowstone verblijven we 3 nachten in mhs en is vooraf geboekt.Dit ligt dus vast.

Grand Teton is prachtig, zie ons 2008-verslag voor wat foto's. Je rijdt er sowieso doorheen, maar een wandeling naar bijvoorbeeld Inspiration Point is mooi om te doen, en neem een kijkje bij de beroemde "barn".
Ik vind Mammoth Hot Springs niet zo handig als uitvalsbasis, je kunt toch altijd annuleren? Heb je het via Xanterra geboekt?

is het aan te raden om vanuit Yellowstone direct naar SLC doorrijden om zo tij te winnen voor Capitol reef Bryce en Zion ? is dit niet te ver ?

Vanuit MHS is dat redelijk ver, maar het kan wel, zie ons 2008-verslag.

Marianne
#5 - 18-08-2011, 22:21 uur

Dieter82

onze bedoeling is toch om een groot stuk van het park te zien maar wel op vakantietempo en de mooiste uitzichten op foto vast te leggen.

In Mexican hat zijn er inderdaad meer mogelijkheden om te overnachten volgens mij.
Ik weet niet hoe het zal zijn wat betreft de drukte dus vandaar toch beter om enkele alternatieven te voorzien
Page=Lake Powell , dacht dat het 2 verschillende plaatsen waren.

MHS in yellowstone is idd via xanterra geboekt, het waren nog de enige vrije plaatsjes in het park.

Bedankt

Dieter

#6 - 18-08-2011, 22:45 uur

Dieter82

onze bedoeling is toch om een groot stuk van het park te zien maar wel op vakantietempo en de mooiste uitzichten op foto vast te leggen.

In Mexican hat zijn er inderdaad meer mogelijkheden om te overnachten volgens mij.
Ik weet niet hoe het zal zijn wat betreft de drukte dus vandaar toch beter om enkele alternatieven te voorzien
Page=Lake Powell , dacht dat het 2 verschillende plaatsen waren.

MHS in yellowstone is idd via xanterra geboekt, het waren nog de enige vrije plaatsjes in het park.

Bedankt


Volgens mijn informatie was september de interessantse maand om deze reis te ondernemen.
Dieter


#7 - 18-08-2011, 22:48 uur

Marianne

September is een prachtige maand voor het zuidwesten, maar voor Yellowstone wel iets aan de late kant. Het zal er wel prachtig en rustig zijn, maar veel voorzieningen zijn dan al gesloten. Als alles vol zit (vaak zijn er annuleringen dus je kunt altijd nog eens kijken of er iets vrij komt) zou je ook de laatste nacht iets in West Yellowstone kunnen zoeken.
Misschien heb je ook iets aan ons 2004-verslag, toen zaten we 2 nachten in Mammoth Hot Springs.
Je kunt nautulrijk ook een prachtig rondje maken zonder Yellowstone, met een stuk Colorado of New Mexico er bij. En Sedona.

Ik weet niet of Labor Day in je vakantie valt, zorg ervoor dat je dan iets vastgelegd hebt.

Marianne
#8 - 19-08-2011, 09:03 uur

Hans B

Bij een drieweekse reis met daarin én de Grand Circle, én Yellowstone én Californië is in mijn ogen te veel van het goede.
Als je toch al verslaafd bent (3e keer las ik), zal de VS in de toekomst vast nog eens op het programma staan.
Splitsen!! en wat je bezoekt doe het goed.
#9 - 19-08-2011, 12:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dieter82

Heb de xanterra site nogmaals gecheckt maar er is niets meer vrij.
We zullen het dan maar op MHS houden. Dacht dat dit nochtans goed gelegen was in het park zelf. Niet dus
Yellowstone stond nr 1 op het lijstje van de te bezoeken nationale parken, om dat nu te schrappen vind ik wat ver gaan :-)

De eerste maandag van september (Labor day) valt inderdaad binnen onze vakantie, en volgens ons schema zouden we ons dan in Monument valley of daar ergens in de buurt bevinden. (Mexican Hat)

Mvg
Dieter
#10 - 19-08-2011, 12:26 uur

Dieter82

Bij een drieweekse reis met daarin én de Grand Circle, én Yellowstone én Californië is in mijn ogen te veel van het goede.
Als je toch al verslaafd bent (3e keer las ik), zal de VS in de toekomst vast nog eens op het programma staan.
Splitsen!! en wat je bezoekt doe het goed.

3e keer ja,  maar vorige keren waren 2 maal Florida en dat kan men denk ik niet vergelijken

Maar als we alles gezien hebben kunnen we nog eens teruggaan om er uitgebreider van te genieten.

Wat bedoel je met als je iets bezoekt "doe het goed" ? Volgens mij hangt dit af van welk park ? Daarom dat we voor Yellowtone 3 nachten voorzien en voor Grand en Bryce 2 overnachtingen.

#11 - 19-08-2011, 12:31 uur

Hans B

Wat bedoel je met als je iets bezoekt "doe het goed" ?
Voornamelijk de natuur parken.
Iets zien = wandelen, wandelen kost tijd, hieraan gaat men vaak voorbij in het schema.
Als je de bogen in Arches wilt zien, kun je volstaan door op bepaalde plaatsen bijna vanuit de auto een foto te nemen.
Veel interessanter is om de schoenen aan te trekken en de "De Devils Garden' of naar de "Delicate Arch" bij zonsondergang
Dit is de link naar de wandelingen in Arches.
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/hiking.htm
Voor het Yellowstone park geldt dat het erg groot is je veel moet rijden en er enorm veel te zien is.
Wil je alle plekken een bezoek brengen en ook nog enkele wandelingen maken, dan zijn 3 volle dagen minimaal.
Voor een bizon op de weg of een coyote in de bermrand sta je toch al gauw weer een ˝ uur te kijken om de tijd helemaal te vergeten als je een grizzly ziet.
Zion is ook een echt wandelpark.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&PageID=533013

Californië is zo groot, het is een vakantie op zich waard.
Succes.
#12 - 19-08-2011, 12:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hoi Dieter,

Ik kan me heel goed vinden in bovenstaande adviezen. Overigens ook met de opmerking dat je eigenlijk twee reizen tegelijk wilt doen, maar die keuze is aan jullie.

Ik heb wel nog een andere optie voor het begin van je reis. Je zou van Las Vegas rechtstreeks, zonder Hoover Dam, naar de Grand Canyon kunnen rijden. Je hebt dan 's middags tijd om het gedeelte naar Hermits Rest te bezoeken. Na een zonsondergang en zonsopgang vertrek je de volgende dag richting Page en bezoek je onderweg de viewpoints tussen GC Village en Desert View .De gereserveerde overnachting bij Grand Canyon is waarschijnlijkzonder kosten te annuleren. In Page kun je dan naast Horseshoe Bend en Antelope Canyon ook Glenn Canyon Dam bezoeken i.p.v. Hoover Dam. Daarna rijd je naar Monument Valley. Deze optie wordt misschien minder interessant als er bij MV geen overnachting meer te boeken is. Het wordt dan:
02/09 Las Vegas
03/09 Grand Canyon
04/09 Page
05/09 Monument Valley
06/09 Moab
Tussen MV en Moab kun je een bezoek brengen aan Mexican Hat, Goossenecks S.P., Natural Bridges N.M. en het Needles District van Canyonlands N.P.

Ik zou Craters of the Moon ook laten vallen en rechtstreeks van Mammoth of West Yellowstone naar Salt Lake City rijden. De dag die je daar wint, kun je heel goed gebruiken voor een overnachting in Torrey bij Capitol Reef N.P. Zoals je het nu plant, heb je zeker geen tijd voor Capitol Reef N.P. en de prachtige Highway 12 tussen CR en Bryce. Verder zou ik na het bezoek aan Bryce aan het einde van de dag al naar Springdale bij Zion N.P. rijden. Je hebt dan vrijwel de hele dat tijd voor Bryce en dat is voor dit park voldoende en het geeft je extra mogelijkheden in Zion.

Je schrijft dat je eventueel een nacht in Las Vegas wilt laten vallen. Die kun je m.i. dan heel goed in Moab gebruiken.

Labor Day is dit jaar op 5 september. Reserveringen voor het begin van de reis zijn dus aan te bevelen.

Fijne reis.
#13 - 19-08-2011, 12:58 uur
Groet,

Old Faithful

Old Faithful


We zullen het dan maar op MHS houden. Dacht dat dit nochtans goed gelegen was in het park zelf. Niet dus

Mammoth Hot Springs ligt wel in het park maar aan de noordgrens en niet echt centraal.
#14 - 19-08-2011, 13:01 uur
Groet,

Old Faithful

Dieter82

Wat bedoel je met als je iets bezoekt "doe het goed" ?
Voornamelijk de natuur parken.
Iets zien = wandelen, wandelen kost tijd, hieraan gaat men vaak voorbij in het schema.
Als je de bogen in Arches wilt zien, kun je volstaan door op bepaalde plaatsen bijna vanuit de auto een foto te nemen.
Veel interessanter is om de schoenen aan te trekken en de "De Devils Garden' of naar de "Delicate Arch" bij zonsondergang
Dit is de link naar de wandelingen in Arches.
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/hiking.htm
Voor het Yellowstone park geldt dat het erg groot is je veel moet rijden en er enorm veel te zien is.
Wil je alle plekken een bezoek brengen en ook nog enkele wandelingen maken, dan zijn 3 volle dagen minimaal.
Voor een bizon op de weg of een coyote in de bermrand sta je toch al gauw weer een ˝ uur te kijken om de tijd helemaal te vergeten als je een grizzly ziet.
Zion is ook een echt wandelpark.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&PageID=533013

Californië is zo groot, het is een vakantie op zich waard.
Succes.

Misschien zijn we idd wat gulzig om zo veel ineens te doen maar ja,er is ook zo veel te zien
We zouden wel wat wandelingen maken maar niet om hele dagen onze stapschoenen aan te trekken.

We verblijven dus blijkbaar in het noorden van het park en aangezien we uit het zuiden komen zullen we dus eerst het hele park door moeten als ik het juist heb.
Is dit een nadeel ? ik weet het niet. Van de nood een deugd maken en bezoekjes doen onderweg denk ik dan.
Maar of we nu daadwerkelijk een coyote of grizzly tegenkomen ...:-) hopelijk wel natuurlijk

In californie doen we enkel Death valley en LA ...dus niet de parken in het noorden of SF Dat werd in het begin al geschrapt aangezien we ons realiseerden dat dit echt wel te veel was maar blijkbaar volgens sommigen is het programma nog te druk.

3 weken is toch lang dacht ik...wrong again
#15 - 19-08-2011, 17:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15