Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road trip westen! Hulp aub...

Discussie gestart

Boomboys

Beste forumleden,

Wij (3 jonge mannen uit vlaanderen) trekken in juli 2009 3 weken richting westkust...
We lazen jullie forumberichten al en zijn reeds helemaal verkocht!

Enkele praktische vragen;

-waar boeken we de goedkoopste vluchten?
-we zouden een auto huren, welke mtschen zijn aan te raden?
-we zouden landen in San Francisco en terug vertrekken in Las Vegas
-We houden van de typische toeristische bezienswaardigheden maar zouden graag 's avonds ook ééns een stapje gaan zetten:)

Alvast bedankt!

Groetjes,
KRistof, Bob en Greg
#1 - 08-09-2008, 15:07 uur

ilssse

Hoi Boomboys!

Ik ga ook met mijn vriend in Juli rondtrekken richting Westkust.
Omdat het nu nog zo verweg is kan je nog niet overal al boeken...
Toch geef ik je alvast wat tips die ik hier ook heb gekregen zodat je alvast een beetje kan kijken.

- Autohuur, ik ben vorig jaar naar Florida geweest en heb toen bij www.eautohuur.nl geboekt. Is vergeleken met anderen erg goedkoop en een goede service!
- Vlucht, zoeken, zoeken, zoeken... doen wij ook, ik ben nog aan het uitzoeken welke de goedkoopste is, dus hebben jullie straks tips... GRAAG!
- Onze route die we willen gaan doen is deze: misschien een idee voor jullie?
Wij houden meer van de grote steden en hoeven niet persee alle parken te zien. Daarom hebben we alleen gekozen voor de Grand Canyon

- San Francisco, via highway 1 naar los Angeles, San Diego, Twentynine Palms, Las vegas, Grand Canyon, Las Vegas - naar huis...

Succes!!!
Groetjes Ilse
#2 - 08-09-2008, 15:31 uur
May all your dreams come true...
Ilse

xxkellyh

- De goedkoopste vluchten boek je denk ik zekerweten wel op cheaptickets.nl  en daarvan zijn de vluchten met tussenstops en overstappen ook weer goedkoper als een rechtstreekse vlucht ,... maar die vluchten duren wel langer en zijn erg vermoeiend door de grote afstand die je moet afleggen en het tijdsverschil (wij hadden een rechtstreekse vlucht en ik had al een heel erge jetlag dus als we al zo'n vlucht met 3 tussenstops hadden was ik al helemaal gesloopt)  Maar volgensmij is een vlucht met tussenstop iets van €550 (retourtje, per persoon) euro of iets in die richting.
- qua auto verhuur weet ik niet zo veel want wij gingen met een camper van roadbear rondreizen. Misschien moet je eens googlen voor een autoverhuur
-  In Los angeles en vooral Las Vegas kan je echt heel leuk uitgaan .. maar ik denk dat jullie dat vooral zelf moeten uitvissen waar de leuke clubs zijn (moet lukken toch ;) ? ) Je kan daar altijd rondvragen aan mensen die daar wonen waar die vaak heengaan en wat een beetje leuke clubs zijn.
#3 - 08-09-2008, 15:41 uur

Boomboys

Ilse,

Alvast bedankt voor je snelle en leuke antwoord...

Onze route zou ook in grote lijnen San Francisco - LA - Las Vegas inhouden. Met stops in goede hotels alsook typische en plaatselijke motels.

We zoeken ook volop vluchten maar zitten momenteel in prijsklasse 1000€ pp (United airlines) wat ons toch erg veel lijkt?!
Deze prijs omvat de reis van Brussel naar SF en terug van Las Vegas naar Brussel...

groetjes
#4 - 08-09-2008, 15:44 uur

Boomboys

- De goedkoopste vluchten boek je denk ik zekerweten wel op cheaptickets.nl  en daarvan zijn de vluchten met tussenstops en overstappen ook weer goedkoper als een rechtstreekse vlucht ,... maar die vluchten duren wel langer en zijn erg vermoeiend door de grote afstand die je moet afleggen en het tijdsverschil (wij hadden een rechtstreekse vlucht en ik had al een heel erge jetlag dus als we al zo'n vlucht met 3 tussenstops hadden was ik al helemaal gesloopt)  Maar volgensmij is een vlucht met tussenstop iets van €550 (retourtje, per persoon) euro of iets in die richting.
- qua auto verhuur weet ik niet zo veel want wij gingen met een camper van roadbear rondreizen. Misschien moet je eens googlen voor een autoverhuur
-  In Los angeles en vooral Las Vegas kan je echt heel leuk uitgaan .. maar ik denk dat jullie dat vooral zelf moeten uitvissen waar de leuke clubs zijn (moet lukken toch ;) ? ) Je kan daar altijd rondvragen aan mensen die daar wonen waar die vaak heengaan en wat een beetje leuke clubs zijn.


Autoverhuur vonden we ook via paylesscarental.com, avis etc zijn blijkbaar erg strikt mbt de minimum verhuurleeftijd... We zijn dan echter wel alle 3 de 23 gepasseerd.

Goedkope vluchten kunnen we nu reeds vinden maar dan zijn we idd gemakkelijk 20 uur onderweg, wat toch wel erg veel is + o zo vermoeiend :)

groetjes
#5 - 08-09-2008, 15:48 uur

ilssse

Oh dan ben ik wel benieuwd naar de vluchten!!!
Als je je mailadres of hyves ofzo geeft kunnen we contact houden en samen naar leuke hotels/motels en uitgaansgelegenheden zoeken...
Dat willen mijn vriend en ik natuurlijk ook allemaal!
(kan ook via privebericht je mailadres geven)

Groetjesss
#6 - 08-09-2008, 15:55 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Marianne

- De goedkoopste vluchten boek je denk ik zekerweten wel op cheaptickets.nl  en daarvan zijn de vluchten met tussenstops en overstappen ook weer goedkoper als een rechtstreekse vlucht ,... maar die vluchten duren wel langer en zijn erg vermoeiend door de grote afstand die je moet afleggen en het tijdsverschil (wij hadden een rechtstreekse vlucht en ik had al een heel erge jetlag dus als we al zo'n vlucht met 3 tussenstops hadden was ik al helemaal gesloopt)  Maar volgensmij is een vlucht met tussenstop iets van €550 (retourtje, per persoon) euro of iets in die richting.

Ik vind dit nogal erg ongenuanceerd. Niets is zo onduidelijk en onzeker als de prijs van een vliegticket. Prijzen zijn niet alleen afhankelijk van vertrek- en aankomstplaats en maatschappij  en hoogseizoen of laagseizoen maar ook van wanneer je boekt en waneer je gaat (dag van de week). En van het oekingskantoor. Ik zou echt verder kijken dan alleen cheaptickets.nl. En zie jevandaag een goede prijs, dan kan die morgen al weer 100 euro duurder zijn.

Een vlucht met overstappen duurt langer, maar je jet lag hoeft daarmee niet erger te zijn, dat heeft alleen met het tijdverschil te maken.

550 euo lijkt me erg (onwaarschijnlijk) goedkoop voor het hoogseizoen. Als je daarvoor nu iets vindt zou ik het zeker boeken. Je zult voor juli ook niet verbaasd meoten opkijken van prijzen van rond de 1000 dollar.

Marianne
#7 - 08-09-2008, 17:05 uur

hdeweert

Kristof, Bob en Greg

De vragen die jullie hier stellen hebben op dit forum elk een eigen onderwerp
Bekijk bij Ervaringen eens de onderwerpen

Hotels/Motels
Reisorganisaties
Verhuurbedrijven
Vliegen, vliegvelden en maatschappijen

Je zult er ongetwijfeld wat tussen vinden.
Waar het goedkoop is kun je alleen maar zelf uitvinden. Zoals gezegd de prijzen hangen van allerlei factoren af.
De huur van auto is wat je zelf wil er zijn div verhuurbedrijven. Wel is het aan te bevelen om de auto in Nederland
te reserveren en je niet te verkijken op de Amerikaanse prijzen. Hierin zit namelijk niet de verzekering.
Het landen op de ene luchthaven en weer vertrekken van de andere kan wel eens meer kosten dus houd daar rekening mee.
Stappen is in Las Vegas natuurlijk geen enkel probleem.
Maar wat gaan jullie wel allemaal zien aan toeristische attracties ?

Harm
#8 - 08-09-2008, 19:29 uur

Freddytex

Rechtstreeks bij British Airways kan je tickets boeken aan 804 € en bij cheaptickets boek je deze aan 1100 $ wat voor het ogenblik ongeveer hetzelfde is dus geen echt verschil door bij deze laatste te boeken.
Voor de auto zijn de 2 laagste voor mij voor het ogenblik usareisen.de en eautoreisen.nl .indien eautoreisen.nl niet de goedkoopste is moet je telefoneren want zij beweren dat zij overal onder kunnen en gaan.
Heb dit reeds 3X met hen geregeld en indien je in vlaanderen woont kan je het beste vertrekken uit Brussel,dit is het goedkoopste
Succes
Freddy
#9 - 09-09-2008, 00:07 uur

xxkellyh

- De goedkoopste vluchten boek je denk ik zekerweten wel op cheaptickets.nl  en daarvan zijn de vluchten met tussenstops en overstappen ook weer goedkoper als een rechtstreekse vlucht ,... maar die vluchten duren wel langer en zijn erg vermoeiend door de grote afstand die je moet afleggen en het tijdsverschil (wij hadden een rechtstreekse vlucht en ik had al een heel erge jetlag dus als we al zo'n vlucht met 3 tussenstops hadden was ik al helemaal gesloopt)  Maar volgensmij is een vlucht met tussenstop iets van €550 (retourtje, per persoon) euro of iets in die richting.

Ik vind dit nogal erg ongenuanceerd. Niets is zo onduidelijk en onzeker als de prijs van een vliegticket. Prijzen zijn niet alleen afhankelijk van vertrek- en aankomstplaats en maatschappij  en hoogseizoen of laagseizoen maar ook van wanneer je boekt en waneer je gaat (dag van de week). En van het oekingskantoor. Ik zou echt verder kijken dan alleen cheaptickets.nl. En zie jevandaag een goede prijs, dan kan die morgen al weer 100 euro duurder zijn.

Een vlucht met overstappen duurt langer, maar je jet lag hoeft daarmee niet erger te zijn, dat heeft alleen met het tijdverschil te maken.

550 euo lijkt me erg (onwaarschijnlijk) goedkoop voor het hoogseizoen. Als je daarvoor nu iets vindt zou ik het zeker boeken. Je zult voor juli ook niet verbaasd meoten opkijken van prijzen van rond de 1000 dollar.

Marianne


Jaa oke ik had er wel over van wat nu de prijs ong. is van een vliegticket nu .. in het hoogseizoen is de prijs vaak wel het dubbele.
Maar over dat overstappen ben ik het niet met jje eens dat het niet vermoeiend is ..
#10 - 10-09-2008, 16:17 uur

Marianne

Maar over dat overstappen ben ik het niet met jje eens dat het niet vermoeiend is ..
O ja, is best wel vermoeiend denk ik, hoewel sommige mensn het prettig vinden als ze de vlucht kunnen onderbreken, maar ik had het over een jet lag, dat is iets anders. Die zal niet erger worden door een extra overstap.

Marianne
#11 - 10-09-2008, 19:13 uur

snamesoc

Hallo Boomboys,

Wij gaan in mei naar Amerika, we landen in Las Vegas en vertrekken terug vanuit San Francisco.

Wij hebben onze vlucht bij Jokerreizen geboekt.  Dat was op dat moment het goedkoopste (ik heb heel wat sites afgezocht). Onze vlucht (incl. taxen) hebben we voor nog geen 1300 euro (2 volwassenen en een baby).  Ik moet ook wel toegeven dat er op dat moment een actie liep. Maar misschien loopt deze actie nog steeds of komer er in de toekomst nog zulke acties. 

Wij reizen in USA met een camper, en die hebben we dan weer in Nederland geboekt omdat het ginder goedkoper was.  Wat is een eengemaakt europa toch heel handig.  Maar jullie gaan met een huurauto reizen, dat is misschien wel anders.

Veel succes!!

Peter.
#12 - 17-09-2008, 17:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15