Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

roadtrip sept/okt 2011

Discussie gestart

Tet14

Hi
De route van Half Moon Bay langs de kust naar Santa Cruz is wel mooi maar springt er niet echt uit zoals de route tussen Monterey en Cambria.  Neemt ook meestal veel meer tijd dan gepland.
Als je 120 van SF neemt kom je langs het zuidelijk gedeelte van Gold Country (Sonora, Chinese Camp). Gold Country is prachtig maar voor een echt bezoek zou je langer moeten blijven. Kan geen kwaad even te gaan kijken onderweg.
Van Lee Vining is het 45 minuten rijden naar Bodie en weer 45 minuten terug en in Bodie kan je gemakkelijk 1-2 uur blijven. Neem een  jas mee. Bodie is boven 8000' Een bezoek aan Bodie van Lee Vining en terug neemt dus zo'n 3 uur. Het laatste stuk(3 miles) naar Bodie is unpaved. Enige voorzichtigheid is hier geboden maar het stukje is meestal goed te berijden.
In Death Valley rijd je over 190. Niet ver van deze weg is Darwin Ghosttown. Een andere bekende ghosttown in DV is Rhyolite vlak bij Beatty. Veel kleiner dan Bodie maar ook verschillend.
Je hebt in DV zowel Furnace Creek Inn als Furnace Creek Ranch. De eerste gaat pas half oktober open en is veel duurder dan de ranch. Zelfs als de Inn nog gesloten is is het de moeite waard even de tuinen te bekijken. Dat kan altijd en als hij open is even een kop koffie gaan drinken op het terras. Prachtige vergezichten.
Mono Lake zou ik zeker niet overslaan en dan naar de South Tufas gaan (let ook op het gebied waar je op weg daar naar toe doorheen rijdt met de Mono Craters. South Tufas liggen langs 120. Goede gravel road naar de parkeerplaats en dan de korte wandeling en de trail. Je AtB pass is hier geldig (niet in Bodie). Leg hem op het dashbord.
Als je in Bishop wil logeren probeer dan Best Western Creek side Inn. Hebben we diverse malen gelogeerd en als je Desert Pearl kunt betalen zal de prijs meevallen. Desert Pearl is prachtig maar kan gehorig zijn met bovenburen.
Bij Standing on the Corner staat een Flatbed Ford! Niet de originele -lol-
Tet
#16 - 08-12-2010, 11:34 uur

moespook

Dat wordt dus kiezen tussen Lee Vining en Bishop. Als we Bodie en Mono Lake willen zien lijkt Lee Vining meer voor de hand te liggen. Nog eens een nachtje over slapen. In Furnace Creek hebben we de Ranch, maar de tuin van de Inn gaan we dan ook even bekijken. Vwb de kosten van de Desert Pearl Inn, inderdaad 'pretty steep', en op Tripadvisor gelezen over de geluidsoverlast  :(  we hopen dan maar dat we op de 1e etage zitten. We hebben een mix van duurdere en goedkopere hotels/B&B's, maar eens kijken hoe het uitpakt. Best Western is volgens mij in z'n algemeenheid best aardig. In Bryce zitten we ook in een Best Western. Hoewel je natuurlijk relatief weinig tijd in een hotel doorbrengt vind ik het toch wel prettig als je je bed niet hoeft te delen met bedbugs   ^-^

Iemand trouwens ervaring met het doorgeven van je cc gegevens via de telefoon ? De dame van de B&B in Lee Vining vroeg ter bevestiging of we het cc nummer telefonisch wilden doorgeven. Naast dat we er naar de VS voor moeten bellen spreekt het idee me niet zo aan. Ben inmiddels zo gewend aan internetboeken, wat misschien wel meer risico's met zich meebrengt, dat ik het een beetje ongebruikelijke manier vind.
#17 - 09-12-2010, 00:42 uur



Swissdutchie

Het doorgeven van je creditcard gegevens via de telefoon is in de VS nog steeds vrij gebruikelijk. Als een hotel of in dit geval B&B geen beveiligd reserveringssysteem heeft op internet, is het in mijn ogen ook de veiligste manier, want het doorgeven van je gegevens via een onbeveiligde internetverbinding of via e-mail heeft nog veel meer risico's. Natuurlijk is er altijd een bepaald risico, dat het hotel misbruik gaat maken van je gegevens. Maar dat risico is net zo groot, als je de gegevens via internet stuurt. Persoonlijk heb ik mijn gegevens al vaker per telefoon doorgegeven en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
#18 - 09-12-2010, 09:36 uur
« Laatst bewerkt op: 09-12-2010, 16:15 uur door Swissdutchie »



Tet14

Dat gestommel hebben we dus zelf ook in Desert Pearl meegemaakt. Behoorlijk minpuntje. Voor alle zekerheid, in de USA heet de 1ste verdieping 2nd floor. De begane grond is 1st floor. Om misverstanden te voorkomen vragen we dus altijd om een groundfloor room als we begane grond willen zitten. In geen jaren heb ik een creditcard nummer per telefoon doorgegeven maar vroeger wel.  In het pre internettijdperk gebruikten we ook wel  de fax. Er is geen lift in Desert Pearl. Maar het hotel heeft slechts 2 floors.
Tet
#19 - 09-12-2010, 11:16 uur

Old Faithful

vind ik het toch wel prettig als je je bed niet hoeft te delen met bedbugs   ^-^

Volgens mij kan ook het meest luxe hotel te maken krijgen met bedbugs. Het enige wat ze kunnen doen is adequaat reageren als het gebeurt.
#20 - 09-12-2010, 15:52 uur
Groet,

Old Faithful

moespook

vind ik het toch wel prettig als je je bed niet hoeft te delen met bedbugs   ^-^

Volgens mij kan ook het meest luxe hotel te maken krijgen met bedbugs. Het enige wat ze kunnen doen is adequaat reageren als het gebeurt.

Brrrrrrr  :o (ben bang dat je gelijk hebt overigens, dat het niet perse afhangt van de klasse/prijs van het hotel, maar hoop het niet proefondervindelijk te hoeven vaststellen!)
#21 - 09-12-2010, 18:56 uur



moespook

Nog een vraagje. Ik ben nu bezig met het wat meer gericht plannen van de routes (m.b.v. Microsoft Streets & Trips). Is het de moeite waard om van LV naar Zion de 167/169 (door Lake Mead Recreational Area) te nemen? De 15 lijkt me nogal saai, maar ik vind het moeilijk inschatten of het een mooie route is, en hoeveel tijd het zou kosten om die te nemen. Op zich is de trip van LV naar Zion niet al te lang en als we de alternatieve route voor een stukje kunnen nemen komen we nog niet al te laat aan. Aan de andere kant kunnen we in de middag ook al wat van Zion bekijken. Graag jullie ideeen/ervaringen.

#22 - 11-12-2010, 22:59 uur



moespook

Nog een vraagje. Ik ben nu bezig met het wat meer gericht plannen van de routes (m.b.v. Microsoft Streets & Trips). Is het de moeite waard om van LV naar Zion de 167/169 (door Lake Mead Recreational Area) te nemen of verder door de Valley of Fire? De 15 lijkt me nogal saai, maar ik vind het moeilijk inschatten of het een mooie route is, en hoeveel tijd het zou kosten om die te nemen. Op zich is de trip van LV naar Zion niet al te lang en als we de alternatieve route voor een stukje kunnen nemen komen we nog niet al te laat aan. Aan de andere kant kunnen we in de middag ook al wat van Zion bekijken. Graag jullie ideeen/ervaringen.


#23 - 11-12-2010, 23:36 uur



Marianne

De route via Valley is Fire is prachtig. Wij reden dat in 2008, op weg van Zion naar Las Vegas. Zie ons reisverslag. Het kost je wel wat tijd, en je verliest een uur als je naar Utah gaat (andere tijdzone), maar ik kan het je zeker aanraden.

Wij hebben beide keren (4 nachten in totaal) dat we bij de DPI overnachtten niet gemerkt van geluidsoverlast. We hebben zowel op de begane grond als op de 1e verdieping gezeten. Maar misschien zaten de mensen die wel last hadden onder/boven ons. :-[

Marianne

#24 - 11-12-2010, 23:36 uur

Tet14

Ja, een mooie route van Las Vegas. Neem Lake Mead blv naar Lake Mead en dan min of meer langs het meer naar Valley of Fire SP. Daarna naar Zion via Overton (Lost City Museum). Neemt wel veel meer tijd. Met een bezoek aan VoF reken maar op zo'n 3 uur extra, afhankelijk van hoelang je doorbrengt in VoF maar ik zou hier zeker de weg tot het eind nemen en weer terug. Prachtig. Ik heb het nog niet over wandelingen.....het park is extreem warm in de zomer.
#25 - 12-12-2010, 00:11 uur

Swissdutchie

Ook wij vonden de weg langs Lake Mead en de Valley of Fire SP zeer de moeite waard. We hebben echter ruim de tijd genomen en er de hele dag over gedaan om van LV naar Zion NP te rijden. In Valley of Fire hebben we ook nog even gewandeld. Wij waren er echter in november en de temperaturen waren er dus een stuk aangenamer om te wandelen dan in de zomer.
#26 - 12-12-2010, 00:24 uur



leendert en maria

Ik raad je ook zeker aan om door VoF te gaan! Als je niet al te veel tijd kwijt wilt zijn ga dan vanaf de 15 het 'rondje' via de 169 door het park en rij in VoF, zoals Tet zegt, de weg in het park zelf tot het eindpunt, heel mooi. Ga ook naar het visitor centre, mooi en ook lekker koel. Wij waren er midden in de zomer en zijn alleen voor het maken van foto's de auto uitgeweest,  wij vonden het te heet. Met lange wandelingen zul je in de zomer dus niet veel tijd kwijt zijn, tenzij je heel hittebestendig bent. Zorg dat je 10 dollar kontant bij je hebt (prijs afgelopen zomer): je moet zelf entreegeld in een bakje doen langs de weg.
Maria
#27 - 12-12-2010, 18:24 uur

moespook

Ik denk nu inderdaad om een stuk 15 te doen en dan bij VoF de 69 te gaan doen. We zullen in oktober de trip maken, dus misschien is het dan wel niet al te heet.. Ik zag een gemiddelde van 80 gr. F. Nadat we afgelopen zomer in juli in Florida tegen de 100 hadden met een enorme hoge luchtvochtigheid, dat was afzien !
#28 - 12-12-2010, 19:37 uur



Tet14

We zijn meerdere keren in Vof geweest. Het VIC ondergaat een renovatie. Zal wel klaar zijn als jullie komen. Ook de weg vanaf I15 is prachtig al zou je dat aan het begin niet zeggen.Toegang is nog steeds $ 10,-- Let op de beestjes achter het VIC. Begin november hadden we het perfecte weer. Strakblauw en 72F.
#29 - 12-12-2010, 23:24 uur

moespook

Onze trip was nagenoeg klaar, maar de accommodatie die we in Flagstaff hadden uitgekozen boeken we toch maar niet. Dat betekent ook dat de route tussen GC (Yavapai Lodge) en Phoenix weer 'open' ligt. We hebben 2 dagen en ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft wat de meest interessante route is tussen deze twee plaatsen. Onze route is te vinden op : http://www.tripess.com/moespook/trips/roadtrip-south-west-usa.html .
Nu we niet perse in de buurt van Flagstaff hoeven te overnachten, dacht ik misschien de 89A af te zakken richting Jerome. Iemand nog aanbevelingen voor route en overnachtingen?
#30 - 15-01-2011, 20:40 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15