Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

roadtrip sept/okt 2011

Discussie gestart

moespook

Beste forummers,

Nadat we dit jaar in Florida zijn geweest heeft het USA-bug ons ook te pakken!   ;)We willen dan ook in sept/okt 2011 een trip naar het westen van de VS gaan maken. We hebben ongeveer 3 weken, en zullen per auto reizen. Nadat ik de gidsen van de reisorganisaties eens de daar voorgestelde routes bekeken had besloten dat we niet van plan zijn om zo'n gehaast schema te volgen. Ook is het veel leuker om alles zelf te plannen, hoewel ik nu wel moeite krijg om door de 'bomen het bos'  nog te zien. Er is zo veel mogelijk, maar we gaan er van uit dat we in volgende jaren nog eens de states zullen bezoeken. Om die reden is ook nu LA en de kustroute al afgevallen. Hoewel die kustroute toch nog wel trekt.... ^-^

We willen best kilometers vreten, maar niet dagelijks 400-500 km. We zijn geen echte wandelaars, dus hiking is niet ons ding, maar willen uiteraard bepaalde hoogtepunten niet missen. We zien af van een volledige rondreis en willen het liefst nog een aantal dagen (dag of 4) afsluiten met echt luieren aan een zwembad. Een aantal dingen willen we zeker doen:

SF-Yosemite-DV-LV-GC-Bryce/Zion

Een helicoptervlucht door de GC lijkt ons geweldig. Hoe passen we Zion/Bryce Canyon het handigst in?  Aanrijden van de GC via de West Brim? Van West Brim naar South Brim, om vandaar uit naar Phoenix te gaan.

We twijfelen nu of we in Phoenix willen eindigen of Palm Springs en daarvandaan weer naar AMS vliegen.

Ik weet dat er nog veel open ligt, en dat we keuzes moeten maken. Toch hoop ik dat jullie willen meedenken over een verdeling van dagen en een handige route.

Hoor graag jullie reactie!



#1 - 19-09-2010, 16:30 uur



Marianne

hallo,

Ik heb net in het topic van Joyce een route neergezet die ook voor jullie een mogelijkheid is. Jullie hebben dan meer tijd om extra dingen te doen zoals de helikoptervlucht. Van de GC naar Bryce zou ik via de oost rim rijden, dus LAs Vegas - Zion - Bryce - Grand Canyon - Phoenix.
Je zou ook nog een stop in Page kunnen maken, of via Monument valley rijden. Ook Sedona is mooi, tussen de GC en Phoenix.

Marianne
#2 - 19-09-2010, 17:16 uur

Hans B

Hallo moespook,
de route die ik veelal aanbeveel voor degene die het westen voor het eerst doet is;
Phoenix - Grand Canyon - Page (eventueel op en neer naar Monument Valley) - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite NP - San Fransisco - kustweg - Los Angeles.
Je kunt dan de laatste dagen in Palm Springs verblijven voordat je vanaf Los Angeles terugvliegt.
#3 - 13-10-2010, 14:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

moespook

Hallo,

Het heeft even geduurd voor ik de reacties gelezen heb, maar hartelijk dank hiervoor. De planning gaat een beetje met horten en stoten, maar we weten nu in elk geval al dat we in oktober zullen gaan. De route begint zich ook al wat meer te ontvouwen,  maar zoals al velen op het forum hier vermeld hebben, je moet keuzes maken uit een veelheid van mogelijkheden. De keuze om te eindigen in (de omgeving van) Phoenix is gemaakt; we willen graag nog een paar dagen relaxen aan het eind en dan is de temperatuur wel een belangrijk ding. Los Angelos slaan we over, dus we gaan in San Francisco beginnen. Daarna Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon en eindigen in Phoenix. Eigenlijk zit ik te popelen om de tickets te boeken, maar voor oktober is er nog geen aanbod. Als we de definitieve data hebben kan ik de hotels etc. gaan boeken. Ik begrijp dat het niet perse nodig is in oktober, maar voor ons werkt dat het best. De helicoptervlucht hebben we, ondanks ons aanvankelijk enthousiasme, toch maar laten vallen. De kosten zijn niet gering, en naar ik begrijp ga je met de helicopter ook niet echt de canyon in. Daarbij nog gevoegd mijn aversie tegen plotselinge duiken (voel me al niet prettig bij turbulentie in een groot vliegtuig). Heb inmiddels al veel reisverslagen gelezen en een aantal reisgidsen aangeschaft, dus de voorpret is nu al maximaal!

Als ik nog specifiekere vragen heb kom ik graag nog eens terug op het forum om deze te stellen.

Bedankt voor zover!
#4 - 29-10-2010, 15:49 uur



Hans B


Als je in SF begint en niet naar LA gaat, mis je de kustweg.
Om toch even de ervaring te hebben en te zien welk een moooie route dit is, zou je kunnen overwegen van SF naar Monterey te rijden (pik meteen het sea aquarium mee) en ga vanaf daar naar Yosemite.
#5 - 30-10-2010, 09:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim312

Hans heeft gelijk. Ook wij sloegen LA over maar zijn van Yosemite naar San Simeon gereden
en vandaar naar SF. Het is één van de mooiste stukjes natuur waar water en land elkaar ontmoeten.

Wim
#6 - 30-10-2010, 10:42 uur

moespook

Bedankt weer voor deze tip. Ik ga eens kijken hoe we de kustweg kunnen inpassen in onze route.

Ik heb nog een vraagje over Yosemite: we gaan in oktober, is er dan nog ergens een waterval die zo laat in het seizoen niet 'droogstaat'? Het lijkt me wel bijzonder om daar iets van te zien, maar als het zwaar tracken inhoudt om er bij te komen, wordt het moeilijk voor ons.

Hoor het weer graag.
#7 - 14-11-2010, 11:07 uur



Marianne

Oktober is geen beste maand voor de watervallen natuurlijk, maar gelukkig is er veel meer dan alleen watervallen in Yosemite.
Hier kun je zien welke watervallen nog niet droog staan in oktober. Van de watervallen die het hele jaar lopen is de Brisalveil Fall het makkelijkste bereikbaar. Maar ook de wandeling naar de brug (of verder, langs de Mist Trail) bij de Vernal Fall is een aanrader.
Zowel de Vernal Fall, Nevada Fall als de Illiouette Fall zijn - van grote afstand - zichtbaar vanaf Glacier Point (hele korte wandeling) of vanaf Sentinel Dome (ongeveer een uur wandelen).

Marianne
#8 - 14-11-2010, 12:06 uur

moespook

Gisteren hebben we de vliegtickets geboekt! 7 Oktober heen met een directe vlucht naar San Francisco, terug 27 Oktober vanuit Phoenix, via Memphis naar Amsterdam. De lay-over daar is niet al te lang. Lang gedubt of het beter was om te wachten met boeken om te kijken of de ticketprijzen nog zouden dalen, maar ik wilde erg graag de hotels gaan boeken. We betalen nu 725 euro en ik kan daar wel mee leven. Het uitzoeken van de accommodaties was een hele klus, maar zo leuk om te doen! We hebben nu een mengeling van hotels en B&B's. Tripadvisor goed bestudeerd, maar ja, op ieder hotel heeft wel iemand wat aan te merken. We gaan het allemaal meemaken. Vooral de B&B's zie ik erg naar uit.

Mede op basis van jullie tips is de route nu als volgt:
1. AMS-SFO
2. SF
3. SF
4. SF via de kustweg naar Monterey; door naar Oakhurst (Yosemite)
5. Yosemite
6. Oakhurst-Lee Vining
7. Lee Vining-DV
9. DV-LV
10. LV
11. LV-Bryce NP
12. Bryce NP
12. Bryce NP-Page
13. Page
14. Page/GC (south rim)
15. GC-Flagstaff
16. Flagstaff
17. Flagstaff-Scottsdale
18. Scottsdale
19. Scottsdale
20 Scottsdale
21. Phoenix-Ams.

Voor mijn gevoel hebben we nu een route met voldoende mogelijkheden om dingen te bekijken. Een beetje gekeken naar de reisafstanden; het is soms moeilijk in te schatten hoe lang je over routes doet, zeker als je van fotograferen houdt. We zijn geen echte wandelaars, en waarschijnlijk komen we sowieso tijd te kort om alles te doen wat we zouden willen doen. Dat is niet erg, alleen maar een reden om nog eens terug te komen! Ik ben nog in afwachting van een bevestiging van een B&B Inn in Flagstaff. Dat is een B&B waar de eigenaar astronomie als hobby heeft en er zijn daar telescopen om de sterrenhemel te bestuderen!

Als altijd houd ik me aanbevolen voor tips van alle kenners en amerika liefhebbers van dit forum! Is het qua reisafstanden haalbaar? Is het een beetje doenlijk om vanuit Bryce ook Zion aan te doen? Zijn ze erg verschillend? Ik was eerst van plan om eerst iets in Zion te boeken en de volgende dag te overnachten in Bryce, maar dit is voor ons beter. Heb geprobeerd om zo veel mogelijk geen accommodaties voor 1 dag te boeken; vinden we iets rustiger dan iedere dag alle spullen te moeten verkassen. Uiteraard is dat wel eigen aan een roadtrip, maar ik hoop zo een beetje evenwicht te hebben. Wij vinden het lekker om aan het eind nog een paar dagen te luieren in een resort, te winkelen en nog in de omgeving wat te touren. Gezien het seizoen (oktober) hebben we daarom gekozen om in SF te starten en in Phoenix/Scottsdale te eindigen. Het weer in SF is denk ik toch wat minder warm dan in Arizona!

Rita (Moespook)
#9 - 05-12-2010, 13:25 uur



Hans B

Hallo Ria,
route ziet er goed uit, alhoewel ik denk dat je een klein foutje hebt gemaakt door Zion te vergeten.
Volgens mij moet dag 11 LV-Zion zijn, dag 12 Zion en dag 13 Zion-Bryce, althans zo zou ik het plannen.
Waarom je drie dagen scottsdale plant is mij niet duidelijk.
Volgens mij kun je veel beter het natuurschoon gaan bewonderen, maar ik ben dan ook een anti-shopper.
#10 - 05-12-2010, 13:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Rita,
Ik vind het ook jammer dat je Zion overslaat. Wat ga je in Flagstaff en Scottsdale doen?
Wat Yosemite betreft: heb je voor Oakhurst gekozsen vanwege de accommodatie? Bedenk wel dat je nu meerdere keren heen en weer rijdt vanuit Oakhurst naar Yosemite. En aangezien het al vroeg donker is in oktober blijft er dan heel weinig tijd in het park zelf over. Reken op ongeveer 1,5 uur naar Yosemite valley, dus 3 uur rijden op dag 5. Diezelfde afstand leg je dan ook op dag 6 nog af als je naar Lee Vining rijdt.
Ik ben benieuwd wat je aan accommodatie hebt gevonden!

Marianne
#11 - 05-12-2010, 14:18 uur

moespook


Goede avond,

Leuk jullie reacties!

Marianne: de bedoeling is eigenlijk om Zion op weg naar Bryce te doen (of de weg terug). Het idee erachter was om niet te veel van accommodatie te hoeven wijzigen. We kunnen hier nog schuiven.
Flagstaff staat in het teken van astronomie. We hebben daar een heel leuke B&B gevonden (A shooting Star). Verder is in FLagstaff zelf ook nog een aantal observatory te bezoeken. Ook kunnen we daar mountainbiken, de gigantische meteoor krater bezoeken, Petrified Forest, of the Painted Desert. Voor ons genoeg te doen!

Vwb de accommodatie voor Yosemite: de voordelen van in het park zijn afgewogen tegen de beschikbare mogelijkheden daar (met best hoge prijzen voor wat je er voor krijgt) en besloten om daar in de B&B Haven of Rest in Oakhurst te boeken. Dat ziet er echt geweldig uit! Inderdaad betekent die keuze wel meer kilometers maken en zelf vind ik het ook jammer, omdat we toch de Tioga Pass willen doen, dat er een stuk route in zit die we dan al gehad hebben. Maar ja, choices, choices. Ik heb zelf het idee dat deze trip een soort verkenning is om misschien later nog eens te verdiepen en op sommige plaatsen langer te verblijven.

Hans: de 3 dagen in  Scottsdale zijn gewoon om te relaxen in de zon aan het zwembad en wat shoppen. Natuurlijk is dat niet everyone's cup of tea, maar het lijkt ons lekker om na een intensieve 2,5 week nog even bij te komen. Ook wilden we graag de te rijden kilometers nog iets beperken, dus geen volle rondtour naar SF of LA (waar we sowieso niet heen wilden). Vandaar de keuze voor een warm oord aan het eind van de rit.

Heel hartelijk dank voor jullie reacties! Ben er dit weekend intensief mee bezig geweest. Nu nog ruim 9 maanden wachten!

Groet,
rita


#12 - 05-12-2010, 19:50 uur



Tet14

<<Nog negen maanden wachten>> Time flies!!
Het is me onduidelijk wat je tussen SF en Monterey wil gaan doen. Dat stuk langs de kust is nu niet iets waar ik een omweg voor zou willen maken en als je bv Santa Cruz wil aandoen en ook iets in Monterey wil zien ga je die dag Oakhurst niet meer halen. Het mooiste stuk hw1 is tussen Monterey en Cambria en dan is het geen dagrit meer naar Oakhurst dus ik zou zo veel mogelijk tijd aan Yosemite willen besteden en niet via Monterey rijden.
Van Oakhurst naar Lee Vining. Wil je nog naar Bodie?  Us395 is een prachtige route maar Lee Vining en Mammoth Lakes zijn boven 7500 ft en ik kan je verzekeren dat het in october al knap koud kan zijn (en zelfs Tioga Pass gesloten). Bishop ligt op 4000 ft maar wellicht ligt je reservering voor Lee Vining al vast.  Tip voor lunch en dinner: Tioga Gas Market met Whoa Nellie Deli. Benzine is er trouwens knap duur.
October is de mooiste maand voor DV (imo)dus een bezoek van harte aanbevolen.
Ook voor Zion is het een prachtige tijd van het jaar. De anderen hebben het ook al gezegd. Tenminste een nacht Zion ipv 2 nachten Bryce.  Ik denk dat je dat gewoon van ons moet aannemen. Met alleen door Zion rijden kan je nauwelijks de shuttle naar Zion Canyon nemen en die wil je beslist niet missen.
Als de Lowell Observatory in Flagstaff een must is dan in Flag logeren. Rond Flagstaff is van alles te zien zoals Walnut, Sunset Crater Wupatki en Museum of Northern Arizona.  Petrified Forest is wel erg ver en ook bij ons tweede bezoek aan Meteor Crater vonden wij hem een toerist trap (waarom ga je dan zou je zeggen....) Weggegooid geld ($ 15,-- pp) maar gelukkig zijn we allemaal verschillend.
Painted Desert begint al vlak ten oosten van GC en bv tussen Sunset Crater Volcano en Wupatki heb je al prachtige vergezichten.
Je kan van Flag naar Winona nog een stukje R66 rijden en bv even stoppen bij Twin Arrows maar je kan niet bij de overblijfselen van de gebouwen komen. Winslow is ook zo'n R66 stadje. Wellicht vind je het leuk om "Standing on the corner" te zien in het centrum langs de zuidbaan.  Wel een beetje quirky maar toch leuk.
Scottsdale is prima om te relaxen. Old Town mer zijn trolley maar nog veel meer plaatsen die een bezoek waard zijn. Wij verblijven toch regelmatig in Scottsdale (bij vrienden, en soms in een resort). de avonden zullen echt niet meer zo warm zijn eind oktober maar de dagtemps zijn heerlijk. Als je nog wat plaatsen wil bezoeken (zoals het nieuwe MIM museum) laat dan maar horen.
En tussen Flagstaff en Scottsdale kan je een prachtige dagtocht maken via Sedona,Jerome en Prescott.
Tet
#13 - 06-12-2010, 13:17 uur

moespook

Ha Tet,

Hmz ja, tussen SF en Monterey verwachten we een mooie kustweg, maar naar ik van jou begrijp is dat niet zo het geval. Dan kunnen we die weer skippen en inderdaad van SF naar Oakhurst afreizen. Ik begreep van Marianne dat het 1,5 uur rijden is om van Oakhurst  in Yosemite te komen, dus dat wordt 'm niet na een lange reisdag. Kunnen we wel lekker genieten van onze luxe B&B in Oakhurst en daar wat in the hottub spartelen!

Voor Lee Vining heb ik ook contact met een B&B (Hess House), maar de eigenaresse mailde me dat ze nog geen boekingen aanneemt voor 2011, pas na 1 januari. Dus die ligt nog niet vast. Ik had wel in gedachten om Bodie aan te doen als we in Lee Vining waren. Nu zijn er volgens mij nog meer ghosttowns in DV, misschien een suggestie voor ééntje in de buurt van Bishop? Ik heb al wel een boeking gedaan voor de Furnace Creek Resort, dus dat zou betekenen dat we toch 2 dagen in DV hebben. Als we via de 120 (Tioga Pass) gaan is het vanuit Oakhurst toch nog een aardige trip naar Bishop. Als we onderweg Mono Lake ook nog even willen bekijken, hebben we denk ik geen tijd om in Bishop veel te doen. Zo te zien (even gegoogled) is het er wel mooi!  Nog een goede accommodatie-tip misschien?

Naar aanleiding van wat jij en anderen op het forum al zeiden heb ik de 2 dagen in Bryce verblijf om kunnen boeken naar 1 dag en we gaan nu toch een dag/nacht in Zion doen (Desert Pearl Inn). Hoewel het dan wel weer verkassen is geeft het natuurlijk een besparing in de reistijd en daarmee tijd om Zion een beetje te  verkennen. De fotoos die ik er van gezien heb zijn echt schitterend; wellicht mooier dan Bryce.  Als ik alles rond heb met de hotels/B&B's zal ik de route nog eens posten.

Bedankt voor je tips over Flagstaff; misschien de meteor crater maar overslaan! Uiteraard wil ik 'standing on the corner in Winslow Arizona' doen! Dat was één van m'n favoriete songs in de seventies! Als het enigszins kan ook naar Sedona; kortom volgens mij vermaken wij ons wel daar!

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle tips en het meedenken!  :afro:
#14 - 07-12-2010, 22:36 uur



Marianne

Je kunt ook van SF via de 120 naar Yosemite rijden en via Yosemite naar Oakhurst (met een bezoek aan de Mariposa grove als je daar nog tijd voor hebt). De 120 is een mooie weg, zeker het laatste stuk. Ook de 140 langs de Merced is mooi. Een andere mogelijkheid is om rechtstreeks naar Oakhurst te rijden en dezelfde middag nog naar de Mariposa grove te gaan; dat ligt bij de zuidingang, dus niet zo ver van Oakhurst vandaan. Je kunt dan meteen je parkpas aanschaffen. Je krijgt dan ook de Yosemite Guide en een kaart van het park (ook op de NPS site te vinden trouwens) zodat je meteen 's avonds voldoende leesvoer hebt om de rest van de tijd in Yosemite te plannen.

Voor een ghosttown gaat er niets boven Bodie, maar je moet er wel de nodige tijd voor uittrekken, (zowel voor de rit er naar toe als voor het bezoek zelf. Ik zou dat niet vanuit Oakhurst op weg naar Bishop doen. Als je in Lee VIning overnacht kun je kijken of je op weg van Oakhurst naar LV nog tijd hebt voor Bodie (in Yosemite is ook nog voldoende te zien); je kunt dan ook nog besluiten om de volgende morgen naar Bodie te gaan. Je hebt dan nog voldoende tijd om naar DV te rijden. Check de openingstijden voor Bodie, die zijn buiten de zomer wat beperkter.

Marianne
#15 - 07-12-2010, 23:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15