Hallo mensen, heb mij al eerder voorgesteld en veel gelezen op dit forum.
toch zou ik graag jullie mening horen over onze geplande roadtrip.
Mijn vriendin Laurissa (21) en ik Jeffrey (26) hebben vorig jaar besloten om een roadtrip te gaan
maken door het westen van Amerika, dit is de eerste keer voor ons.
Zoals ik lees doen veel 'first timers' een soortgelijke route.
Om te beginnen hebben wij onze vliegtickets al geboekt, vanuit dusseldorf naar San Fransisco.
We hebben voor Dusseldorf gekozen mede door het prijsverschil met Schiphol maar ook omdat het even ver weg is voor ons.
De aankomsttijd is +/- 13:00 in SFO
Ook de auto incl verzekeringen zijn geboekt met onbeperkte kilometers incl navigatie (budget) , hebben voor de ford escape 'or similar' klasse gekozen. Ik zelf rijd de hele route, dit ivm de (hoge) extra kosten voor jonge bestuurders.
Hier onze geplande route, vertrek 12-10 en terug op 10-11:
Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: 8:00 Auto ophalen en rijden naar Monterey
Dag 4: Santa Barbara
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: Palm Springs / JoshuaTree N.P
Dag 11: Phoenix
Dag 12: Sedona
Dag 13: Tusayan (Grand Canyon)
Dag 14: Tusayan (Grand Canyon)
Dag 15: Page
Dag 16: Monument valley
Dag 17: Aches N.P
Dag 18: Bryce Canyon
Dag 19: Springdale/zion
Dag 20: Springdale/zion
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las vegas
Dag 25: Death vally - Bodie
Dag 26: Yosemite
Dag 27: Sequoia N.P
Dag 28: San Fransisco
Dag 29: San Fransisco
Dag 30: San Fransisco (terugvlucht)
Sommigen zullen zich misschien bijvoorbeeld afvragen waarom we 4 dagen in Las vegas blijven,
wij zijn gek van auto's en toevallig zo gepland dat de SEMA autoshow dan is.. ( wij kunnen ons dagen vergapen aan auto's).
Dus als er nog iemand tips heeft mbt auto's hoor ik die graag!
Belangrijkste activiteiten/bezienswaardigheden die we gepland hebben (nog niks vast) :
San Fransisco: Alcatraz ochtendtour, Smiddags fietsen huren en over de golden gate bridge, fisherman's wharf, chinatown etc..
Monterey: Bij aankomst Fisherman's wharf, rond de middag 17 mile drive, 15:30-18:00 Walvissen en dolfijnen spotten (boottochtje)
Santa Barbara: Historic park, Botanic gardens, Courthouse, State street etc..
Los Angeles: Beverly Hills, Hollywood, Walk of fame, Hollywood Sign, Dodger stadium, Staples centre, Universal studio's., santa monica pier, venice beach etc.. Ook willen we een kijkje nemen op verschillende fast and furious locaties & Westcoast customs.
San Diego: Seaworld, USS Midway museum & Air en space museum
Palm Springs: Joshua tree N.P
Phoenix: Tonto national forest / tonto monument
Sedona: Rondtour met jeep/quad o.i.d
Tusayan/Grand canyon: 1e dag rustig op gemakje verkennen van de omgeving, 2e dag een helicoptervlucht + jeeptour in de grand canyon.
Page: Lower Antelope Canyon tour (rond 12 uur smiddag's), daarna Horseshoe bend.
Monument Valley: Tour doen met jeep/auto.
Arches N.P: Trial lopen/verkennen.
Bryce Canyon: Trial lopen/verkennen
Zion: Met shuttle bus, (zijn er net voor 1 november en heb gelezen dat je er voor die tijd niet met eigen auto mag rijden)
Las vegas: Heenweg langs de Hoover dam, natuurlijk de SEMA autoshow (meerdere dagen), The Strip, Dingen opzoeken van tv, o.a Tanked, pawn stars etc. Ook willen we naar de Las vegas motor speedway en misschien naar een Shooting range(? tips

).
Van Las vegas rijden we in 1 keer door naar Bodie (indien mogelijk ivm weersomstandigheden in die periode). Dus een dag op gemakje door death valley in eens door rijden.
Yosemite: Indien mogelijk de tioga pass, anders een andere pass rijden (houden de NPS website in de gaten ivm weer).
Sequioa N.P: Verkennen /trial
Terug naar San fransisco, dag erna nog rustig dingen bekijken in San fransisco en de volgende middag vliegen we terug naar dusseldorf.
We hebben deze route zo gepland ivm de datum's van de SEMA autoshow, dit willen we zeker niet missen! anders hadden we misschien in het begin naar Yosemite en sequoia N.P gekund. Nu dus meer kans op een afgesloten park.
Overige dingen:
- Esta moeten we nog aanvragen ( doen we op tijd)
- Creditcards op beide namen hebben we.
- Sim kaartje kopen met mobiel internet ( tips? lees er veel over maar ben er nog niet uit).
- Gaan gebruik maken van Air bnb / Cabin's in nationale parken/ hotels/motels. (1e en laatste dagen bij san fransisco willen we boeken en de rest ter plekke (verstandig of niet?).
- Alcatraz boeken we van te voren
- Antelope canyon tour (lower?) boeken we van te voren
- Grand Canyon helicopter + Jeep tour boeken we van te voren
- National park annual pass kopen we bij het eerste N.P
Heb misschien niet alles juist beschreven, maar dit is ruigweg onze planning voor de 30 dagen die we in amerika zijn!
Tips/op of aanmerkingen/vragen en ervaringen zijn van harte

!
Groeten Jeffrey