Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rocky mountains 2009

Discussie gestart

Woodside

Hallo forum,

Na in 2007 het westen van de USA ontdekt te hebben, willen we in aug-sept 2009 weer terug. Wij zijn Marcel (32) en Femke (33) zonder kinderen.
We hebben 4 weken de tijd en gaan met een huurauto.
Ons rondje ziet er als volgt uit:
Salt Lake city - Jackson - Grand Teton - Yellowstone - Idaho Falls - Carey - Ketchum - Salmon - Missoula - Glacier NP - Great Falls - Helena - Butte - Yellowstone - Devils Tower -
Badlands - Mount Rushmore - Denver - Rocky Mountain NP - Aspen - Salt Lake City of andersom.

Nu hebben we nog vanalles open staan, bijv. starten we in Salt lake City of in Denver?
Is Mount Rushmore de moeite waard?
En de Badlands?
Beter vanuit Yellowstone dwars door Wyoming naar Denver?
Liever meer tijd in Glacier NP doorbrengen?
Of meer tijd onder Denver?

We vinden het niet erg om veel te rijden, maar zien ook graag veel groen, bergen en meren. We lopen korte trails en zijn graag actief zoals raften, fietsen e.d.
Alle hulp is welkom!

Groetjes Femke

#1 - 15-09-2008, 21:09 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

jaroen

Mount rushmore is wel even leuk om te zien, maar de black hills bij elkaar is zeker de moeite waard. Badlands is ook wel leuk om te zien. Ik mis nog een beetje het gebied bij Arches.
Tevens mis ik nog de dagindeling, kan nu niet zo goed zien waar je hoelang wilt blijven.
#2 - 16-09-2008, 09:21 uur

Hans B

Hallo Femke,
mooi rondje, moet in 28 dagen wel lukken
Schrijf voor jezelf eens per dag uit wat je wilt.
Dag 1. AMS - DEN
Dag 2. DEN
Dag 3. DEN - Estes Park (RMNP)
etc..

Persoonlijk: Minimaal 3 dagen Yellowstone. Black Hills en omgeving ook.
Je beginpunt kan afhankelijk zijn van de kosten (vluchtprijs, autohuur).
Mount Rushmore vond ik zelf erg indrukwekkend, vooral de avondsessie met vlag hijgen en volkslied.
Badlands ben ik nog niet geweest, moet wel ruig zijn.
Glacier is mooi, maar wel een uithoek in je route. Kijk zelf of het in het dagschema past.
Tijd doorbrengen onder Denver?

O ja, nog een tip als je de Trail Ridge gaat rijden denk er dan aan dat je op 3700m hoogte komt.
Ik had veel last van hoofdpijn (te snel gestegen) van Denver (1500m).

Hans
#3 - 16-09-2008, 10:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Fred & Emmy

Hi Femke,
Wij zijn nu in Yellowstone, moet je inderdaad toch wel 3 dagen uittrekken. Grand Teton daar gaan wij nu naartoe moet volgens insiders meer dan de moeite waard zijn.
Wij vonden Denver mooier dan verwacht, verdient wel een extra dag.
Devils Tower en M Rushmore zijn een bezoek zeker waard, en dan kun je van de gelegenheid gebruik maken om even langs Crazy Horse te gaan.
Onderschat de Badlands niet. Als je van de natuur houdt, mooi en zeker de moeite waard.
Greetz
#4 - 16-09-2008, 18:35 uur

Woodside

Mijn dag indeling ziet er als volgt uit:

1. Aankomst Salt Lake City
2. Salt Lake City - Jackson
3. Jackson - Grand Teton - Yellowstone - West Yellowstone
4. West Yellowstone - Idaho Falls - Craters of the Moon - Carey
5. Carey - Sawtooth Mountains - Salmon
6. Salmon
7. Salmon - Hamilton - Glacier NP
8. Glacier NP Going to the Sun road
9. Glacier NP - Great Falls
10. Great Falls - Helena
11.  Helena - Butte
12. Butte - West Yellowstone of Mammoth Hot Springs
13. Yellowstone
14. Yellowstone -  Cody
15. Cody-  Sheridan
16. Sheridan - Black Hills - Deadwood
17. Deadwood - badlands - Rapid City - keystone
18. Keystone - Mount Rushmore - Jewel Cave - Craxy Horse - Keystone
19. Keystoen - Denver
20. Denver
21. Denver - Estes Park
22. Estes park - Georgetown Rocky Mountain NP
23. Georgetown - Aspen
24. Aspen - Durango?
25. Durango - Moab?
26. Moab - Salt Lake City?
27.
28.

Het gebied bij Arches zijn we vorig jaar geweest. Moab vinden we een leuke tussenstop op weg naar Salt Lake City.
Maar zoals je ziet hebben we nog ruimte.... Vanaf dag 23 weten we het eigenlijk niet zo goed meer. We willen starten in SLC omdat we eerst naar de grens met Canada willen rijden.
Alles  staat nog open. Er zijn nog geen tickets, auto of overnachtingen vastgelegd.
Deze route staat in het Lannoo boek "Rocky Mountains" Ik hoop dat jullie ons eenbeetje kunnen helpen

Gr. Femke
#5 - 16-09-2008, 18:53 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Hans B

Misschien ben ik wat te pessimistisch, mijn ervaring is dat de routes uit boeken en reisgidsen ongeveer de helft te snel gaan.
Alleen al in de eerste dagen mis je zo geweldig veel.
Salt Lake City - Mormonen Tempels (enkele uren tot ½ dag)
Grand Teton - De boottocht over Jenny Lake en de wandeling naar Hidden Falls is een minimum (½ dag)
Yellowstone - Minimaal 3 hele dagen om de verschilende delen van het park te bewonderen.
Van Glacier terug naar Yellowstone, vreemde move.
Ik zou van Yellowstone meteen richting Cody gaan.
Glacier is erg mooi, maar in je schema kost dat je een dag of 6, maar als je dat wilt, moet je je niet laten weerhouden
Je hebt al een overvol schema.
1. vliegen
2. SLC (even bijkomen)
3. SLC - Jackson
4. J - Grand Teton - J
5. J - Yellowstone (handig is om enkele reserveringen in het park te maken, maar anders kun je ook heel best terecht in West Yellowstone, aardig dorpje)
6. Y
7. Y
8. Y - Cody
9. C (Buffalo Bill museum (minimaal ½ dag) + in het weekend een rodeo!
10/11. C - Black Hills
Misschien is Rapid City een goede uitvaltbasis om de Black Hills te bezoeken (Mt. Rushmore, Crazy Horse, Wind Cave, Jewel Cave, Lead en Deadwood Mining) om maar iets te noemen.
Indien je ook naar de Badlands gaat zou ik zeker 3 volle dagen voor deze omgeving nemen.
15. Rapid City - Denver bv. via Fort Laramie en Scottsbluff.
Als je van sport houdt, pik eens een honkbalwedstrijd mee.
In Denver is aardig wat te zien (bierfabriek?)
18. Denver - Estes Park
19. Estes Park - RMNP (wandelen)
20. RMNP - Georgetown
Black Canyon of the Gunnison NP
Silverton - Durango
Mesa Verde
Monument Valley
Moab - Arches

Ik hoop je op wat ideeën gebracht te hebben.
succes ermee.
#6 - 16-09-2008, 21:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jaroen

beartooth highway proberen in te plannen in je reis, zal zeker de moeite waard zijn.

Wij zijn vanaf mammoth via chief joseph highway, via red lodge terug over de beartooth gegaan, zeker de moeite waard. Heeft ons wel een hele dag gekost!

Colorado national monument zie ik ook niet, ook wel de moeite waard om even doorheen te rijden.
#7 - 17-09-2008, 12:37 uur

Woodside

Daar zijn we weer....
Na wat gepuzzel is het reisprogramma zo geworden:
1. Aankomst Las Vegas
2. Las Vegas - Salt lake City
3. SLC
4. SLC - Jackson
5. Jackson - Grand Teton - JAckson
6. Jackson - Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone - Cody
10. Cody
11. Cody - Black hills
12. Black hills - Rapid city
13. Rapid city
14. Rapid city - Denver
15. Denver
16. Denver
17. Denver - Estes park
18. Estes park - Rocky Mountain NP
19. RMNP - Georgetown
20. Georgetown - Salida
21. Salida - Monte Vista (Great SAnd Dunes)
22. Monte Vista - Gunnison (Black Canyon)
23. Gunnison - Durango
24. Durango - Page (Antelope canyon)
25. Page - Las Vegas
26. LV
27. LV
28. LV


#8 - 29-09-2008, 18:43 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Marianne

Ziet er goed uit!
Om wat tijd te winnen en kilometers uit te sparen zou je ook naar SLC kunnen vliegen. Het stuk van Las vegas naar SLC is niet bijzonder.
Grand Teton is goed te doen vanuit Jackson. Je zou ook na een nacht Jackson een nacht in het park kunnen doorbrengen, wij vonden de Signal Mountain Lodge mooi (zie ons 2008-verslag), en er zijn nog meer mogelijkheden. Je hebt dan wat meer tijd voor yellowsonte, 2 dagen is echt het minimum, ik zou er een dag of 2 bij doen, dat geeft de gelegenheid om ook eens een bijzondere geiser uit te zien barsten, of om op je gemak van het wild te genieten.
Rapid City ken ik niet. Is een goed uitgangspunt voor de Badlands, maar voor Crazy Horse, Mount Rushmore etc is Hill City beter.
In Rocky Mountain NP zijn geen overnachtingsmogelijkheden, je kunt in Estes Park overnachten of aan de westkant van het park. Als je het vanuit estes Park doet is het wellicht handiger om eerst RMNP te doen en dan via Denver naar Georgetown.
Durango - Page is een behoorlijk eind rijden, je komt dan te laat in Page voor het beste licht in Antelope Canyon. De volgende dag heb je ook weinig tijd, maar de ochtend is wel prima voor de Lower Antelope Canyon. Het zou mooi zijn als je hier een dag extra had. Zoals gezegd zou je een of twee dagen kunenn winnen door in SLC te beginnen.

In ons 2004-verslag kun je grote delen van deze route terugvinden - ook voor een groot deel geïnspireerd op de Lannoo.

Marianne
#9 - 29-09-2008, 22:51 uur

Hans B

Om wat tijd te winnen en kilometers uit te sparen zou je ook naar SLC kunnen vliegen. Het stuk van Las vegas naar SLC is niet bijzonder.

Zou ook mijn tip geweest zijn.
Kijk wel even naar de kosten. (ticketprijs en drop-off voor de auto)
#10 - 30-09-2008, 12:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sjaai

Hoi Femke,

Met het nieuwe voorstel sla je heel Montana over!!! Uit ervaring (ik woon in Great Falls) weet ik dat grote delen van Montana PRACHTIG zijn! De rit van Yellowstone naar Glacier (Via Bozeman, Helena en Great Falls) is te doen in 1 dag en is (zeker het begin) een prachtige rit. Vanuit Glacier kan je weer naar het zuiden via Flathead lake, misschien via de Bison range richting Missoula of waar ja daarna verder naar toe zou willen gaan.

Vooral de highway tussen Helena en Great Falls (Gates of the Mountains, Big Belt Mountains) is erg mooi en de vallei waarin Flathead lake ligt is prachtig! Ondanks dat ik zelf nog niet in Glacier ben geweest wordt de "Going to the Sun Road" omschreven als een van de mooiste wegen in de US.

Gewoon wat ideetjes...

Groetjes Janet
#11 - 23-10-2008, 20:00 uur

Woodside

Daar zijn we weer....
Janet, je hebt onze gedachten weer een hele andere kant laten opgaan. Met als gevolg dat we nu een vlucht geboekt hebben!
We vliegen op 26-08 van Brussel naar Denver en op 25-09 weer van Denver naar Brussel. Dit voor de aantrekkelijke prijs van €555 pp incl. tax. Goed gedaan vind ik zelf....hahaha ;D

Ook ons programa hebben we weer uitgestippeld:
1. Aankomst Denver
2. Denver - Hot Springs
3. Hot Springs - Hill City
4. Hill City - Badlands - Deadwood
5. Deadwood - Sheridan
6. Sheridan - Cody
7. Cody - Bozeman met Beartooth pass
8. Bozeman - Helena
9. Helena - Great Falls
10. Great Falls - Glacier
11. Glacier
12. Glacier - Hamilton
13. Hamilton - Stanley
14. Stanley - Yellowstone
15. Yellowstone
16. Yellowstone
17. Yellowstone - Grand Teton - Jackson
18. Jackson - SLC
19. SLC
20. SLC - Arches NP
21. Arches - Montrose
22. Montrose - SAlida - Canon city
23. Canon city - Cripple creek - Johnson Village
24. Johnson Village - Glenwood springs - Meeker
25. Meeker - Steamboat springs - Granby
26. RMNP
27.
28.
29.
30.
31. Denver- Brussel

Zoals jullie zien hebben we nog een paar dagen over. Misschien is het een te druk programma en moeten we hier en daar een dag toevoegen en andere juist weglaten.
Graag lees ik jullie reacties weer!

Gr. Femke
#12 - 02-11-2008, 20:17 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Jez

Ik zou iets langer in South Dakota blijven als ik jou was. Er is daar namelijk erg veel te doen en te zien. Wat dacht je van een bezoek aan Bear USA, vlakbij Rapid City. Errug leuk! Of rondkijken bij Wall Drug Store, een bezoek aan Minute Man Missile, een tocht door de Badlands, een bezoek aan Pioneer Auto Museum of 1880 Town. Natuurlijk rondrijden door de Black Hills, naar Mount Rushmore en Crazy Horse en Devils Tower bekijken. Wij vonden South Dakota een grote verrassing!

Ga je op de bonnefooi rondtrekken? Dan heb je lekker de vrijheid om ergens langer of korter te blijven!
#13 - 02-11-2008, 21:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Meer tijd voor Yellowstone!Als je daar echt alles wilt bekijken is 3 dagen het absolute minimum, maar meer tijd is ook geen enkel probleem. Neem de tijd voor wat wandelingen en ga eens bijeengeiser zitten wachten tot hijuitbarst - ze zijn niet allemaal zo trouw als die ene, dus je moet wel eens geduld hebben. 
Als je in Grand Teton wilt wandelen is het ook wel mooi om een overnachting in het park te plannen. Jackson is ook leuk om te overnachten, misschien beide? Voor een wandeling bij Jenny Lake moet je er vroeg bij zijn anders is de parkeerplaats vol. Kijk ook eens in ons 2008-verslag voortips en foto's.
Verder vind ik de tijd voor Arches erg weinig. Willen jullie niet naar Canonlands? Moab is ook een leuke plaats omeen paar dagen teblijven. In Arches kan ik de Fiery Furnace walk aanraden. Moet wel van te voren gereserveerd worden.

South Dakota lijkt me wel prima zo maar je kunt je er inderdaad ook heel goed langer vermaken.

Stanley zegt me niets, kun je niet met 1 tussenstop naar Yellowstone rijden?

Marianne
#14 - 02-11-2008, 22:21 uur

Woodside

Ga je op de bonnefooi rondtrekken? Dan heb je lekker de vrijheid om ergens langer of korter te blijven!
Ja, we gaan op de bonnefooi. Dit hebben we in 2007 ook gedaan met z'n 2-en en dat is heel goed bevallen.
En ik denk dat we zeker langer zullen blijven in South Dakota. Het is even een ruwe opzet van onze plannen....

#15 - 03-11-2008, 11:40 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15