Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rond reis 2010 met m'n gezin

Discussie gestart

hke

Hallo
Ik ben van plan om samen met m'n gezin volgend jaar een rondreis door het zuid westen van de USA te maken.
M'n gezin bestaat uit mijn vrouw en ik (beide 41 jr) en m'n 2 zoons (8 en 10 jr)

Ik moet zeggen dat ik al heel wat avonden heb zitten lezen op dit erg interessante forum.
De eerste week had ik echt zoiets van "wouw wat is er veel info te krijgen en hoe krijg ik dat allemaal geordend."

Op dit moment hebben we 3 onderdelen al redelijk in beeld.
- we kunnen max. ongeveer 3 weken gaan.
- we huren een auto
- de globale rondreis wordt: Las Vegas-Grand Canyon-Page-Moab-Bryce-Zion-Death Valley-Yosemite-San Francisco (incl. onderweg passerende nationale parken)

In ben deze route al vaker tegengekomen en dan zie dat sommige deze in 15 dagen doen en andere in 25.

De komende tijd ga ik jullie reisverslagen lezen en kijken wat de beste stops zijn en hoeveel dagen we het beste waar kunnen blijven.
Kamperen in de parken willen we graag.

Vragen die ik al heb zijn:
-   Is deze route te rijden in 21 dagen of zijn het te veel plekken.
-   Op welke locaties zouden we volgens jullie perse meer dan 1 dag moeten blijven
-   Wat zijn de Must-See’s volgens jullie op deze route.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik zal de komende tijd nog heel wat uurtjes op dit forum gaan doorbrengen.

#1 - 27-08-2009, 18:06 uur

Ine

Als het moet kan je het in 3 weken rijden, maar als je niet teveel wilt rijden kan je overwegen Moab te schrappen. Dat ligt een stuk verder rijden. natuurlijk is het jammer als je Canyonlands en Arches moet voerslaan, maar keuzes maken horen er helaas ook bij.
Extra nachten in Las Vegas,  Grand canyon als je wilt wandelen, idem Page (boot huren of een tocht maken naar Antelope Canyon. Page kan je ook kombineren met bijv. Monument valley of maak een overnachting bij het park.
Bryce en Zion eventueel ook meer tijd als je wilt wandelen.
San Francisco ook minstens 2 tot 3 nachten.
maak voor jzelf een schema, bekijk de mijlen en hou rekening met eventuele stops.Uiteraard kan je op 1 dag 600 km. rijden, maar niet altijd heb je met Interstates maar met lokale wegen te maken waardoor je niet opschiet. Bovendien zullen de kinderen die afstanden niet echt leuk vinden.
met kinderen reden wij zelden meer dan 400km per dag zodat ze die middag nog konden zwemmen of andere dingen doen.
#2 - 27-08-2009, 18:19 uur

Marianne

Het lijkt me dat dit moet lukken in 3 weken, maar je weet het pas als je het van dag tot dag gaat uitschrijven. Het is natuurlijk ook afhankelijk van jullie eigen wensen; wil je lekker overal ruim de tijd nemen en verschillende activiteiten ondernemen in de parken, of ga je voor veel zien in minder tijd.
Kijk ook eens naar Phoenix als startpunt; Las Vegas zie je ook als je van Zion naar Death Valley rijdt.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor onder andere Moab, Zion, Death Valley en Yosemite.

Marianne
#3 - 27-08-2009, 18:22 uur

JoeSee

 welkom bij  usa4all

Het is een oude valkuil om teveel te plannen in te korte tijd. Twee weken is erg krap om een en ander goed en op een behapbare manier te bekijken. Zeker met kinderen.
Dit stuk is goed te doen in drie weken. Je zult hierin keuzes moeten maken en zelf accenten gaan leggen. Hou je van rotsen, dan blijf je daar wat langer. Ben je meer van het stadse, dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Je geeft aan een aantal parken te willen bezoeken. Het is verstandig om bijv. bij Grand Canyon minimaal 1 volledige dag aanwezig te zijn (dus zonder reistijdverlies), hetzelfde geldt voor Zion en Yosemite. Parken die met een halve dag toe kunnen zijn bijv. Bryce, Joshua tree park, Monument Valley, maar ook hier geldt: smaken verschillen.

Zoals al opgemerkt, plaats eens een proefroute. Dit kan helpen om je ideeen vorm te geven.

Gaan jullie rouwens kamperen met een tent ?
Zo nee, overweeg dat eens. Het is niet te vergelijken met kamperen in Europa en voor je kinderen een leuke extra ervaring.
Succes met de voorbereiding en hou rekening met een nieuwe verslaving  :dance: :dance: :dance:
#4 - 27-08-2009, 18:49 uur

JoeSee

Het is vandaag al eerder gezegd, maar misschien heb je het gemist:

Lees ook even dit topic over reizen met kinderen:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8802.0.html

Als je bij zoeken het woord 'kinderen' invult komen er meer resultaten die handig kunnen zijn.
#5 - 27-08-2009, 19:47 uur

hke

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog heel veel vragen maar ik beperk me tot een paar.

Kijk ook eens naar Phoenix als startpunt; Las Vegas zie je ook als je van Zion naar Death Valley rijdt.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor onder andere Moab, Zion, Death Valley en Yosemite.

Marianne

Marianne,
Schrijf je Phoenix als startpunt omdat we anders 2 keer las vegas zien.
Wanneer we vanuit Phoenix zouden vertrekken richting de grand caynon welke plekken zijn zeker de moeite waard als tussenstop?
of slaap je dan 1 nacht in phoenix en rij je dag 2 door naar de grand caynon.

Een andere vraag voor nu:
Klopt het dat vliegen in het weekend duurder is dan door de weekse dagen of maakt dat niet uit. Verder vroeg ik me ook af of de vliegprijzen fluctureren. Dus 6 maanden voor vertrek 500 euro en 3 maanden voor vertrek bv. 600 euro.

#6 - 27-08-2009, 19:49 uur

JoeSee



Wanneer we vanuit Phoenix zouden vertrekken richting de grand caynon welke plekken zijn zeker de moeite waard als tussenstop?
of slaap je dan 1 nacht in phoenix en rij je dag 2 door naar de grand caynon.

Een andere vraag voor nu:
Klopt het dat vliegen in het weekend duurder is dan door de weekse dagen of maakt dat niet uit. Verder vroeg ik me ook af of de vliegprijzen fluctureren. Dus 6 maanden voor vertrek 500 euro en 3 maanden voor vertrek bv. 600 euro.



Phoenix-Grand Canyon, zou je Sedona aan kunnen doen. Toeristisch, gezellig, mooie omgeving, rode rotsen met groen v.d. bomen. Prachtig. Dit kan een dagdeel zijn, maar ga je het achterland in d.m.v. een jeeptour, dan zit je gauw op een dag.

Prijzen fluctueren. Op moment heeft KLM werelddeals. Hou aanbiedingen in de gaten. Begin dit jaar had British airways ineens aanbiedingen, waardoor we voor 475 pp in LA zaten.
Ik weet niet of weekenden duurder zijn. Meestal ben ik tussen de 400-550 euro p.p. kwijt buiten het hoogseizoen. Aantal overstappen speelt soms ook nog een rol daarbij.
Toevallig vanmiddag even gekeken voor de periode mei volgend jaar en kwam uit op 475 bij Air France, met zeer ongunstige reistijden en 735 rechtstreeks met KLM naar LA. De rest zat op 600 euro. Ik vind dat voor nu nog wat teveel  om te boeken en wacht nog een tijdje.

Je zou ook eens bij exitreizen.nl een offerte kunnen laten maken, zij hebben doorgaans best scherpe tarieven.
Maar Tioga Tours bleek aflopen jaar nog goedkoper. Uiteindelijk hebben we via D-reizen geboekt.

Lang verhaal, om je een indruk te geven en nee, ik ben niet Marianne....sorry...al zijn er overeenkomsten te bespeuren: patriot patriot
#7 - 27-08-2009, 20:34 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2009, 20:47 uur door JoeEsE »

JoeSee

Aanvulling: als je toch in de buurt van Phoenix bent, overweeg dan eens om in die omgeving het een en ander te bekijken. Hier is het wilde westen uitgevonden. Prachtige cactussen, droogte, bergen, parken als Petrified N.P. en natuurlijk de vulkanen in het N.P. op weg naar de Grand Canyon, tussen Flagstaff en de Grand zijn aan te bevelen.
Iets onder Tucson bevind zich de Titan Missle (raket met atoomlading, leuk voor je jongens). Pima Airforce base in Tucson, Old Tucson studio's, etc.

o,o  :D,  ....je route is nu al te kort.....  ;D
#8 - 27-08-2009, 20:43 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2009, 20:50 uur door JoeEsE »

Porphyria

Kijk voor goedkopere vliegtickets ook eens op www.connections.be of www.joker.be. Daar lopen momenteel ook acties met vertrek tot eind juni 2010. Vertrek zal dan vermoedelijk wel vanuit Brussel zijn.
#9 - 28-08-2009, 17:41 uur

Marianne

Ik had inderdaa Phoenix aangeraden omdat je verder in de reis al langs Las Vegas komt, en omdat de route tussen Phoenix en de GC via Sedona erg mooi is. Je mist dan wel de mogelijkheid om iets van route 66 mee te nemen.
Voor de kinderen is het Slide Rock state Park erg leuk.

Ik heb niet veel ervaring langs de kust. Wij hebben eens in Pismo Beach en Carmel overnacht. Was allebei prima. En we hebben een aantal keer bij Big Sur gekampeerd. Bij Big Sur heb je ook cabins (Ripplewood Resort), misschien is dat wel iets.
Waar je het beste kunt overnachten hangt af van wat je allemaal wilt doen langs de kust.

Marianne
#10 - 28-08-2009, 23:23 uur

hke

wanneer we van brussel of amsterdam naar phoenix vliegen en dan van san fransisco terug naar brussel of amsterdam krijgen we dan te maken met drop-off kosten voor de auto? of hebben deze staten dit met elkaar geregeld?

#11 - 01-09-2009, 13:09 uur

jerbia

Bij de meeste verhuurders zijn er geen drop-off kosten tussen de staten California en Arizona.
#12 - 01-09-2009, 13:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15