Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje California SF-SD-LV

Discussie gestart

PaulKamphut

Hallo Allemaal,

aankomede mei ga ik met 2 of 3 vrienden circa 2 weken naar california om een vriend op te zoeken in San Francisco. Daarnaast willen we ook een auto huren en een rondtrip maken, we hadden de volgende trip in gedachten:

Dag 01 : Amsterdam - San Francisco
Dag 02 : San Francisco
Dag 03 : San Francisco
Dag 04 : San Francisco - Morro Bay
Dag 05 : Morro Bay - Los Angeles
Dag 06 : Los Angeles - San Diego
Dag 07 : San Diego
Dag 08 : San Diego - Las Vegas
Dag 09 : Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas
Dag 11 : Las Vegas - Bishop
Dag 12 : Bishop - Lake Tahoe
Dag 13 : Lake Tahoe
Dag 14 : Lake Tahoe - San Francisco
Dag 15 : San Francisco - Amsterdam

De plaatsen waar we echt naar toe willen zijn San Francisco, Las Vegas en Death Valley. In Yosemite en Sequoia ben ik al een keer geweest dus dan vind ik het leuker om ergens naar toe te gaan waar ik nog niet ben geweest. Hebben jullie suggesties voor ons of opmerkingen over deze trip?

Alvast bedankt
Paul
#1 - 28-12-2010, 18:32 uur

Marianne

Als Death Valley op je verlanglijst staat, waarom dan niet wat meer tijd daarvoor uittrekken? Een overnachting in het park is bijzonder, en geeft je meer tijd voor alle highlights - met een veel beter licht.
Ik zelf zou in mei zeker naar Yosemite gaan, ook al ben ik daar al meerdere keren geweest - de watervallen zullen indrukwekkend zijn.
Van Lake Tahoe ben ik persoonlijk niet zo onder de indruk, maar als je iets anders wilt is dat een mogelijkheid. Je hebt een mooie route langs de 395 (met een uitsttapje naar Bodie en Mono Lake).
Voor LA heb je geen tijd, is dat bewust?

Marianne
#2 - 28-12-2010, 20:46 uur

PaulKamphut

Hoi Marianne,

bedankt voor je reactie. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat LA niet echt de moeite waard is en dat San Diego een stuk leuker is. Aangezien we best weinig dagen hebben dacht ik daarom aan 1 overnachting in LA genoeg te hebben zodat we toch nog een beetje kunnen rondneuzen. Is dat te weining denk je?
En een overnachting in Death Valley lijkt me inderdaad wel een goed idee, die ga ik even uitzoeken.
Als we Lake Tahoe niet zouden doen wat zou je dan aanraden, behalve Yosemite (je hebt me nu aan het twijfelen gebracht, maar ik vraag me af wat voor een opties we dan nog meer hebben)?

Groeten Paul
#3 - 29-12-2010, 12:37 uur

Hans B

Als we Lake Tahoe niet zouden doen wat zou je dan aanraden, behalve Yosemite (je hebt me nu aan het twijfelen gebracht, maar ik vraag me af wat voor een opties we dan nog meer hebben)?

Alleenmaar Yosemite. Het is een geweldig park.
De Tioga Pass is één dag, maak een wandeling Panorama Trail van Glacier Point naar de Valley (±5u), bekijk de reuzenbomen in de Mariposa Grove. Voor je het weet zijn de dagen om.
#4 - 29-12-2010, 20:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hans neemt me de woorden uit de mond.
Het hangt er alleen even van af of de Tioga Pass en de Glacier Point Road open zijn dan, maar ik wist het wel. Alleen al in de vallei is zo verschrikkelijk veel moois te zien: Mirror Lake, misschien raften, paardrijden, fietsen of klimmen? Of doe de 4 mile trail.
En ben je al in Hetch hetchy geweest? Is prachtig in mei/juni. Loop eens naar de Wapama falls. Doe Sentinel dome en Taft Point als de GP road open is, of inderdaad de Panorama Trail. Zie ook www.yosemitehikes.com .

LA is zo verschrikkelijk groot, je zult daar echt bewust naar toe moeten gaan, en niet zomaar even kijken, want dan weet je niet waar je moet beginnen.

Marianne
#5 - 29-12-2010, 20:51 uur

Yessica

Nieuw!
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat LA niet echt de moeite waard is en dat San Diego een stuk leuker is. Aangezien we best weinig dagen hebben dacht ik daarom aan 1 overnachting in LA genoeg te hebben zodat we toch nog een beetje kunnen rondneuzen.

Mijn ervaring is dat mensen die dat zeggen, alleen in LA naar de walk of fame zijn geweest, want inderdaad, de bekendste toeristische attracties in LA zijn niet zo bijzonder. Maar ik ben ooit met een vriendin 5 volle dagen in LA geweest en we hebben ons geen dag verveeld. Naar het Getty Museum, rondlopen op Rodeo Drive, tripje naar Santa Monica en ja, wij zijn city girls, we zijn ook een middagje downtown geweest. Ritje met Angels Flight, naar Korea town, lunch halen bij een Joodse deli en dat opeten in het park tussen de 'werkbijen', een bezoekje aan de La Brae tar pits, kortom, in LA is genoeg te doen. Een rough guide geeft je veel info!

San Diego is een mooie stad, je kunt o.a. De USS Midway bezoeken of naar Balboa Park gaan. Of panda's gaan bekijken in de zoo  :) Of langs het strand fietsen, noordelijk in de richting van La Jolla. Wat ik niet zou doen, is me laten verleiden naar Tijuana te gaan. Blijf maar lekker aan de Amerikaanse kant van de grens!
#6 - 30-12-2010, 04:40 uur
« Laatst bewerkt op: 30-12-2010, 13:01 uur door Yessica »



jellevr

Kijk even naar ons verslag voor enkele tips :)

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10763.0.html
#7 - 30-12-2010, 10:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15