Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Californie : vliegen op Las Vegas ?

Discussie gestart

Cees A

Over het algemeen doet men 2 overnachtingen aan de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles
De 1e in Monterey. Vanaf San Francisco via Santa Cruz is het maar 2½ uur rijden, dus die dag heb je tijd voor het aquarium en 17 mile drive.
Stap op die 17 mile drive ook eens regelmatig uit je auto om wat langs de mooie kustlijn te lopen.
Als je nog tijd over hebt zou je deze dag ook nog naar Point Lobos kunnen gaan.

De 2e overnachting doet men meestal bij Cambria of Morro Bay.
Je hebt dan de hele dag voor het mooiste deel van de kustweg bij Big Sur.
Vanaf Cambria/Morro Bay gaan jullie het binnenland in, richting Sequoia

Maar ........ dit is maar standaard. Als je denkt dat je meer tijd nodig hebt kun je natuurlijk altijd een extra overnachting inplannen

Hieronder een opsomming van bekende bezienswaardigheden langs de kustweg tussen San Francisco en Cambia/Morro Bay.
----- Boardwalk Santa Cruz: http://www.beachboardwalk.com/
----- Aquarium Monterey: http://www.montereybayaquarium.org/
----- 17 Mile drive: http://www.pebblebeach.com/activities/explore-the-monterey-peninsula/17-mile-drive
----- Point Lobos: http://www.pointlobos.org/
----- Bij Big Sur Julia Pfeiffer Burns state park: http://www.parks.ca.gov/?page_id=578
----- Zee-olifanten bekijken bij San Simeon: http://www.pelicannetwork.net/sansimeon.html
----- Hearst Castle: http://hearstcastle.org/
#16 - 31-03-2015, 09:08 uur

Ree

Onze planning krijgt stilaan meer vorm.
Op dit ogenblik voorzien wij telkens één dag voor Sequoia en één dag voor Kings Canyon.
Zoals in een eerdere post aangeraden door Cees zouden we overnachten in Visalia, Sequoia bezoeken en dan overnachten in Fresno.
Dan Kings Canyon bezoeken en doorrijden naar Oakhurst zoals Cees zegt : "3: Fresno - door Kings Canyon en dan door naar Oakhurst."
is mij echter niet duidelijk. De 168 vanuit Fresno lijkt mij niet verder te gaan dan Lakeshore of zie ik dat verkeerd ?
#17 - 05-04-2015, 22:20 uur

Marianne

Je moet niet de 168 nemen, dat is niet Kings Canyon. Kijk eens op de NPS-site voor een kaart van het park (www.nps.gov/seki, onder park tools). Ik had ook al naar mijn verslagen verwezen; daar staan ook kaartjes in.
In het voorstel van Cees rij je op de tweede dag al door een deel van Kings Canyon. Op dag 3 zou je dan weer terugrijden.
Ik zou een overnachting in Grant Grove aanaden; dan hoef je niet het stuk via de 180 naar Fresno heen en weer te rijden. Wij vonden ook de overnachting bij Cedar Grove erg prettig. Heb je ons 2013-verlsag al bekeken?

Marianne
#18 - 06-04-2015, 00:21 uur

Cees A

De 168 vanuit Fresno lijkt mij niet verder te gaan dan Lakeshore of zie ik dat verkeerd 
Kijk op de PDF kaarten van Sequoia waar ik op de vorige pagina naar linkte.
Je ziet hierop dat de weg door Kings Canyon het wegnr 180 heeft.




 
#19 - 06-04-2015, 09:02 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2015, 07:34 uur door Cees A »

GerG

Beste mensen,

Wij gaan iets vergelijkbaars doen als wat Ree voor ogen heeft, zie mijn bericht van 1 maart waar jullie ook al op reageerden met zinvolle aanpassingen en waarvan ik er inmiddels ook al enkele heb overgenomen. Later post ik het aangepaste overzicht nog wel eens.

Wij gaan op 12 augustus vanuit El Portal bij Yosemite naar Kings Canyon en Sequoia en hebben vervolgens 13 augustus en 14 augustus de hele dag beschikbaar voor de twee parken en willen voor elk van de parken 1 dag gebruiken.

Nu rijst de vraag wat is de beste plek om de 3 nachten te verblijven. Ik maak uit jullie reacties een beetje op dat Grant Grove Village een goede plek is om te verblijven en van daaruit dus 1 dag Sequoia te doen en 1 dag Kings Canyon.
Het is echter niet of nauwelijks mogelijk een campingplaats te reserveren voor onze camper volgens mij.

Mijn vragen zijn:
Is het inderdaad het beste 3 nachten in Grant Grove Village te verblijven?
Is het mogelijk om te reserveren en als dat toch niet mogelijk is kun je wel een plek vinden ter plekke in deze drukke tijd?
Welke camping bevelen jullie aan?

Of misschien toch iets geheel anders?

Alvast dank voor reacties!

Groet,

Ger
#20 - 06-04-2015, 14:33 uur

Marianne

Voor campings geldt wel iets anders dan voor andere accommodatie. Maar Grant grove ligt inderdaad handig, hoewel ik voor Sequoia naar Lodgepole zou gaan. Dan kun je met de shuttlebus naar de verschillende bezienswaardigheden in Sequoia. En dan misschien een nacht in Cedar Lodge, afhakeklijk van wat je allemaal wilt doen in het park.
Heb je al eens op de kaart van het park gekeken naar de ligging van de bezienswaardigheden en van de campings? Lees je eens in op de NPS-site. Op http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htm kun je zien welke campings er zijn en welke te reserveren zijn. Op www.recreation.gov kun je zien welke campings nog plaats hebben. Ik zou niet te lang wachten met boeken.

Als je buiten het park gaat staan hou er dan rekening mee dat de 198 lastig en tijdrovend is met een camper. Ik zou dan niet voor bijvoorbeeld three rivers kiezen.

Marianne
#21 - 06-04-2015, 15:08 uur

GerG

We willen graag het park binnenkomen en ook weer verlaten via de 180 vanuit Grant Grove Village, dus vandaar de voorkeur om in Grant Grove Village te verblijven.

Heb op de door je genoemde sites gekeken. Je kunt (buiten Lodgepole) nergens anders reserveren voor Cedar Grove Area, Grant Grove Area en Giant Forest/Lodgepole Area.
#22 - 06-04-2015, 15:50 uur

Marianne

Grant Grove ligt dan wel handig. Ik vermoed dat het bij Cedar grove rustiger is. Toen wij er in 2013 in juni waren was er bijna niemand op de campings daar. Maar in augustus zal het wel anders zijn. Volgens de NPS site moet het buiten het weekend wel lukken om een fcfs plek te vinden. Je kunt als je het park binnenkomt eerst naar Grant Grove rijden en mocht dat vol zijn doorrijden naar Cedar grove. En dan de volgende dag Grant Grove proberen.

Marianne
#23 - 06-04-2015, 16:07 uur

Ree

Ik had niet begrepen dat je vanuit Fresno dezelfde weg terug moet nemen richting Kings Canyon. Het is nu wel duidelijk.
En ja Marianne, ik heb zo goed als alle verslagen gelezen en overweeg nu om eventueel in het park te overnachten.
Lijkt me wel allemaal vrij basic te zijn maar ja, voor één nachtje.....
Bedankt.
We plannen verder.
#24 - 07-04-2015, 00:31 uur

Cees A

In mijn bericht op pagina 1 van 02-03-2015 om 13.54 schreef ik al dat Fresno op 45 min rijden ligt van Sequoia.  ^-^
Overnachten buiten de parken heeft niet alleen als voordeel dat je vaak (veel) minder betaalt, er is ook meer keus in hotels en restaurants en je kunt 's avonds, na een hele dag natuurgeweld, eens iets anders ondernemen (bioscoopje, shoppen, plaatselijke bezienswaardigheid enz. )
Daar staat dan natuurlijk die extra reistijd tegenover.

Nu vallen de prijzen van de lodge in Grand Grove in de periode half september best mee.
Voor de prijs hoef je 't dus deze keer niet te laten.
 
#25 - 07-04-2015, 08:10 uur

Old Faithful

In mijn bericht op pagina 1 van 02-03-2015 om 13.54 schreef ik al dat Fresno op 45 min rijden ligt van Sequoia.  ^-^

Dan sta je aan de ingang van het park. Bezienswaardigheden als de General Sherman Tree en Moro Rock liggen een uur rijden verder.
#26 - 07-04-2015, 12:00 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Dan sta je aan de ingang van het park. Bezienswaardigheden als de General Sherman Tree en Moro Rock liggen een uur rijden verder. 

Ik begrijp niet goed wat je hiermee wil zeggen ?
Ree hoeft helemaal niet van de ingang van het park bij Grand Grove Village naar de General Sherman Tree of de Moro Rock.
Ree bezoekt Sequoia national park de dag daarvoor.
Hij komt dan via Three Rivers het park binnengereden, rijdt door het park langs alle bezienswaardigheden en eindigt die dag (zoals het er nu uitziet) in Grand Grove Village.
 
#27 - 08-04-2015, 08:36 uur

Marianne

Jij gaf zelf aan dat het 45 minuten rijden is van Fresno naar Sequoia, vandaar de verwarring waarschijnlijk; ik denk dat je hier Kings Canyon bedoelt, en niet Sequoia.
Ook voor een bezoek aan Kings Canyon ligt Fresno niet gunstig. Vergeleken met een overnachting in Grant Grove is de reistijd 2 keer 1 uur en 14 minuten langer. Voor Kings Canyon neem ik dan Grant Grove (genoemd naar General Grant) als basis, maar nagenoeg dezelfde extra reistijd geldt ook als je naar Cedar Grove gaat. 

Marianne
#28 - 08-04-2015, 11:10 uur

Old Faithful

Jij gaf zelf aan dat het 45 minuten rijden is van Fresno naar Sequoia, vandaar de verwarring waarschijnlijk; ik denk dat je hier Kings Canyon bedoelt, en niet Sequoia.

Klopt, ik had niet meer naar de route gekeken en dacht dus aan de bezienswaardigheden in Sequoia N.P.
#29 - 08-04-2015, 13:16 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15