Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Denver - Denver (25 dagen)

Discussie gestart

ArnoBosvelt

Beste allemaal,

Dit jaar gaan we voor onze 2e reis naar Amerika en is de keuze gevallen op Denver en omgeving.
We gaan van 11-06 t/m 05-07 en zijn tot onderstaande route gekomen.

Dag 1 - Amsterdam ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 2 - Denver ---> Scottsbluff (bezoeken Scott's Bluff NM, Cheyenne, Fort Laramie) - Overnachting Scottsbluff?
Dag 3 - Scottsbluff ---> Keystone/Custer (bezoeken Black Hills) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 4 - Keystone/Custer (bezoeken Mount Rushmore, Crazy Horse) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 5 - Keystone/Custer (bezoeken Badlands NP) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 6 - Keystone/Custer ---> Ucross (bezoeken Little Bighorn Battlefield Monument, Devils Tower) - Overnachting Ucross?
Dag 7 - Ucross ---> Cody (bezoeken Bighorn Nation Forest) - Overnachting Cody?
Dag 8 - Cody ---> Yellowstone NP - Overnachting ??
Dag 9 - Yellowstone NP - Overnachting ??
Dag 10 - Yellowstone NP - Overnachting ??
Dag 11 - Yellowstone NP - Overnachting ??
Dag 12 - Yellowstone NP ---> Grand Teton NP - Overnachting ??
Dag 13 - Grand Teton NP - Overnachting ??
Dag 14 - Grand Teton NP ---> Craters of the Moon NP - Overnachting ??
Dag 15 - Craters of the Moon NP ---> Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 16 - Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 17 - Salt Lake City ---> Dinosaur (bezoeken Flaming Gorge NP, Dinasour National Monument) - Overnachting Dinosaur ??
Dag 18 - Dinosaur --> Durango (bezoeken Black Canyon of the Gunnison National Park) - Overnachting Durango
Dag 19 - Durango (bezoeken Durango & Silverton Treinreis) - Overnachting Durango
Dag 20 - Durango --> Great Sand Dunes NP - Overnachting ??
Dag 21 - Great Sand Dunes NP --> RMNP (bezoeken Mount Evans, Nederland)- Overnachting ??
Dag 22 - RMNP
Dag 23 - RMNP ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 24 - Denver - Overnachting Denver
Dag 25 - Denver ---> Amsterdam

Alleen de vliegtickets staan vast... Hotels zijn nog niet geboekt.
Wat betreft Yellowstone en Grand Teton hebben we nog geen exacte planning gemaakt, hier moeten we nog wat uitgebreider naar kijken.

Graag horen we jullie op- en of aanmerkingen op bovenstaande route.
Zit het goed in elkaar? Zijn we dingen vergeten die we toch echt niet mogen overslaan? Zijn er dingen bij die we beter kunnen weglaten?
Alvast bedankt voor de reacties!!
#1 - 12-04-2017, 08:17 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

Een paar opmerkingen:
Dag 6: Overnachting Ucross ?  Volgens mij kun je beter doorrijden naar Sheridan, daar zijn veel meer hotels.
Dag 7: Overnacht zeker in Cody. Bezoek in ieder geval het Buffalo Bill Historical Center.
Dag 8 t/m 12 Zie voorbeeldroute (linkje onderaan dit bericht) voor je route door Yellowstone.
Dag 13: Rij eind van de middag naar Idaho Falls. Zit je de volgende dag dichterbij Craters of the Moon.
Dag 14: Rij vandaag via Craters of the Moon naar Twin Falls en overnacht in Twin Falls.
Dag 17: Schrap Dinosaur en Flaming Gorge. Ligt te ver uit de richting voor het vervolg van je route.
----- Alternatief:  Ga in plaats daarvan naar Grand Junction en bezoek Colorado National Monument.
Dag 18: Vanaf Grand Junction is je plan voor dag 18 beter uitvoerbaar en haalbaar.
Dag 20: Bij Great Sand Dunes is volgens mij maar 1 klein hotel. Meer hotels vind je in Alamosa of bij Interstate 25
Dag 21 en 22: Naar RMNP kan, maar ik zou dat hele eind niet gaan rijden voor RMNP en deze dagen besteden in Colorado Springs

Over deze route vind je veel informatie en PDF kaarten van de parken bij ---> Deze voorbeeldroute
#2 - 12-04-2017, 09:11 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2017, 09:49 uur door Cees A »

ArnoBosvelt

Hallo Cees,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie!
Bedoel je bij dag 13 toevallig Idaho Falls i.p.v. Idaho Springs?

Buiten je opmerkingen zit de route dus aardig goed in elkaar? Zijn we verder nog dingen vergeten die we zeker niet over mogen slaan?

Heb je verder nog bepaalde wegen die we zeker moeten rijden op de route?

Hebben we de dagen erg vol gepland? Of valt het mee?
#3 - 12-04-2017, 09:31 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

O ja, natuurlijk, Idaho Falls.  Typevautje, sorry.  Is inmiddels verbeterd.
Je route zit inderdaad best goed in elkaar.  Uitzondering is de omweg langs Dinosaur. Die moet je echt schrappen.
En over RMNP heb ik persoonlijk ook m'n twijfels.  Maar ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik geen liefhebber ben van bergen.

Je reisschema komt grotendeels overeen met onze voorbeeldroute en het merendeel van je vragen zal in de info bij die route worden beantwoord.
Lees dus eerst die informatie eens door.  Over je resterende vragen kunnen we het daarna hebben
#4 - 12-04-2017, 09:42 uur

Cees A

Nog even een aanvulling over Craters of the Moon.
Mijn laatste ervaring met CotM was in mei 2016.
Omdat het voorjaar was zag je overal grote velden die bedekt waren met allerlei kleuren bloemen.
Dat bloementapijt geeft het park meteen een heel ander aanzien dan de dorre droge vlakte van de zomermaanden
CotM is een uitgestrekt park, maar het gebied dat toegankelijk is is redelijk beperkt.
In ongeveer een halve dag kun je de meeste korte en middellange trails wel lopen.

Aanraders bij de korte wandelingen zijn:
Inferno cone trail, een korte trail naar de top van een ronde heuvel biedt een mooi uitzicht over de omgeving
Snow cone en Spatter cones. Korte trail rondom kleine uitgedoofde kratertjes.
Broken top trail. Deze 3 km lange trail toont je diverse verschijnselen van vulcanische activiteit.
Caves Trail, de trails kun je vrij lopen, maar om in de caves te gaan heb je een permit nodig.
Devils Orchard nature trail. Mooie korte trail met in het voorjaar veel bloeiende planten
North Crater flow trail. (Deze trail ligt bij de campground)
Overzicht van alle trails: https://www.nps.gov/crmo/planyourvisit/trail-descriptions.htm
Kaart met daarop de locatie van de trails: https://www.nps.gov/crmo/planyourvisit/upload/CRMOloop.pdf

Twin Falls:
De Perrine Bridge in Twin Falls ligt 145 meter boven de rivier en het is toegestaan om vanaf deze brug te base-jumpen
Zeker als je er in een weekend bent zul je er vele base-jumpers bezig zien.
Bezoek, als je er tijd voor hebt, ook de watervallen in Twin Falls.

Salt Lake City:
Ga voor een mooi uitzicht over Salt Lake City bij Temple Square naar de bovenste verdieping van het Church Office Building.
En bezoek ook het grote Conference Center tegenover Temple Square.
Het auditorium van dit center heeft 21000 zitplaatsen en da's best veel .......
Ook de daktuin van dit center is een bezoek waard.
Zowel Church Office Center als Conference Center zijn gratis te bezoeken.
Bij binnenkomst komt er meteen een prive gids naar je toe en die laat je alles zien wat je wil zien.
#5 - 12-04-2017, 13:00 uur

ArnoBosvelt

Wederom bedankt voor je aanvulling!   :)  :)
Ik ga vanavond alles bijwerken in mijn overzicht met jouw aanbevelingen en zal deze dan vanavond / morgen nog even plaatsen.
#6 - 12-04-2017, 14:40 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

ArnoBosvelt

Zo... De route helemaal aangepast met alle aanbevelingen, waarbij ik nu kom tot onderstaand reisschema.
We gaan een poging doen om overnachtingen te vinden in Yellowstone, mocht dit niet lukken... Wat zijn dan de beste uitvalbasissen?
Verder hebben we sowieso nog een aantal plekken open staan wat betreft overnachtingen.
Bedankt voor alle reacties tot op heden... Graag hoor ik eventueel nog tips op het reisschema zoals het nu is.

Dag 1 - Amsterdam ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 2 - Denver ---> Scottsbluff (bezoeken Scott's Bluff NM, Cheyenne, Fort Laramie) - Overnachting Scottsbluff ??
Dag 3 - Scottsbluff ---> Keystone/Custer (bezoeken Black Hills) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 4 - Keystone/Custer (bezoeken Mount Rushmore, Crazy Horse) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 5 - Keystone/Custer (bezoeken Badlands NP) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 6 - Keystone/Custer ---> Sheridan (bezoeken Little Bighorn Battlefield Monument, Devils Tower) - Overnachting Sheridan
Dag 7 - Sheridan ---> Red Lodge (bezoeken Bighorn Nation Forest) - Overnachting Red Lodge
Dag 8 - Red Lodge ---> Cody (Beartooth Pass, Chief Joseph Highway, Buffalo Bill Historical Center - Overnachting Cody
Dag 9 - Cody  —> Gardiner (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting ??
Dag 10 - Gardiner —> West Yellowstone (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting ??
Dag 11 - West Yellowstone NP —> Yellowstone Old Faithful (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting ??
Dag 12 - Yellowstone Old Faithful —> Jackson (bezoek Grand Teton NP - Overnachting ??
Dag 13 - Jackson —>  Idaho Falls (bezoek Grand Teton NP) - Overnachting Idaho Falls ??
Dag 14 - Idaho Falls ---> Twin Falls (bezoeken Craters of the Moon NP) - Overnachting Twin Falls ??
Dag 15 - Craters of the Moon NP ---> Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 16 - Twin Falls —> Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 17 - Salt Lake City ---> Grand Junction (bezoek Colorado National Monument - Overnachting Grand Junction ??
Dag 18 - Grand Junction --> Durango (bezoeken Black Canyon of the Gunnison National Park) - Overnachting Durango
Dag 19 - Durango (bezoeken Durango & Silverton Treinreis) - Overnachting Durango
Dag 20 - Durango --> Alamosa (bezoeken Great Sand Dunes NP) - Overnachting Alamosa??
Dag 21 - Alamosa —> RMNP (bezoeken Mount Evans, Nederland)- Overnachting ??
Dag 22 - RMNP (bezoeken Mount Evans, Nederland) - Overnachting ??
Dag 23 - RMNP ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 24 - Denver - Overnachting Denver
Dag 25 - Denver ---> Amsterdam
#7 - 12-04-2017, 17:24 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

Vraagje: Waarom zou je IN Yellowstone willen overnachten ?
Met de prijs/kwaliteitverhouding van hotels in Gardiner (dag 9) en West Yellowstone (dag 10) is naar mijn mening niks mis.
Integendeel zelfs. Over het algemeen krijg je buiten een park een beter hotel voor minder geld.

Gardiner ligt tegen de noordelijke ingang, op nog geen 10 min rijden van Mammoth Hot Springs.
West Yellowstone ligt tegen de westelijke ingang van Yellowstone. Je rijdt het dorp uit en meteen het park in.
Maar, het is jouw vakantiegeld dus als je je liever een park-accommodatie laat aanpraten hou ik je niet tegen.
#8 - 12-04-2017, 18:05 uur

ArnoBosvelt

Ik had eigenlijk het idee dat overnachten in Yellowstone een betere optie was dan erbuiten, maar dan ga ik eens even op zoek naar accomodaties net buiten het park in de door jou aangegeven plaatsen.

Verder hebben we de route aardig voor elkaar? En niet teveel gepland op één dag naar mijn idee, toch?!?!

In welke plaatsen zou jij verder overnachten bij de ??

De laatste paar dagen voor Denver willen we toch het liefst naar RMNP toe.
Willen graag de route naar Mount Evans rijden en naar Nederland... :-)
Hoe zou je die laatste paar dagen voor Denver inpassen wanneer we wel naar RMPN willen?
#9 - 12-04-2017, 18:42 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2017, 18:46 uur door ArnoBosvelt »
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

Ik had eigenlijk het idee dat overnachten in Yellowstone een betere optie was dan erbuiten, maar dan ga ik eens even op zoek naar accomodaties net buiten het park in de door jou aangegeven plaatsen.
Hoe kom je aan het idee dat overnachten in Yellowstone een betere optie is ?
Heb je prijzen van accommodaties binnen/buiten het park al eens vergeleken ?
En heb je dan ook gekeken wat je voor dat geld kreeg ?
Als je dat doet zul je zien dat je buiten de parken vaak een beter hotel krijgt voor minder geld.
Nadeel is dat je wat extra km rijdt van je hotel naar het park.
Maar ik ga voor een hotel dat 75 $ per nacht minder kost en ook nog eens veel beter is graag 15 - 20 min extra rijden.
Er zijn natuurlijk grenzen.   Kijk dus altijd goed of de besparing opweegt tegen de extra te rijden km
Wat ik ook belangrijk vindt:  In plaatsjes als West Yellowstone is veel meer keuze in restaurants e.d. dan in het park.


Verder hebben we de route aardig voor elkaar? En niet teveel gepland op één dag naar mijn idee, toch?!?!
Ja, je route zit nu goed in elkaar en alles is goed haalbaar.

In welke plaatsen zou jij verder overnachten bij de ??
Ik heb hieronder je schema gekopieerd/geplakt en in een andere kleur mijn antwoorden erachter gezet

De laatste paar dagen voor Denver willen we toch het liefst naar RMNP toe.
Willen graag de route naar Mount Evans rijden en naar Nederland... :-)
Hoe zou je die laatste paar dagen voor Denver inpassen wanneer we wel naar RMPN willen?

Ik zou sowieso dag 22 gebruiken om de Trail Ridge Road te rijden.
Je zou bijvoorbeeld op het einde van dag 21 kunnen overnachten in (omgeving van) Granby / Grand Lake.
Je zit dan voor de zuidelijke ingang van RMNP en op dag 22 kun je dan via de Trail Ridge Road dwars door het park naar Estes Park rijden.
Op dag 23 zou je dan in de ochtend nog naar Bear Lake kunnen rijden en in de middag naar Denver (zie PDF kaart bij voorbeeldroute)


Dag 2 - Denver ---> Scottsbluff - Overnachting Scottsbluff ??  Ja, verder is daar in de omgeving niet veel meer
Dag 9 - Cody  —> Gardiner (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting ??  Gardiner
Dag 10 - Gardiner —> West Yellowstone (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting ?? West Yellowstone
Dag 11 - West Yellowstone NP —> Yellowstone Old Faithful - Overnachting ?? Old Faithful (in het park) of West Yellowstone
Dag 12 - Yellowstone Old Faithful —> Jackson (bezoek Grand Teton NP - Overnachting ?? In het park of Jackson.
Dag 13 - Jackson —>  Idaho Falls (bezoek Grand Teton NP) - Overnachting Idaho Falls ?? Idaho Falls
Dag 14 - Idaho Falls ---> Twin Falls (bezoeken Craters of the Moon NP) - Overnachting Twin Falls ?? Twin Falls
Dag 17 - Salt Lake City ---> Grand Junction (bezoek Colorado National Monument - Overnachting Grand Junction ?? Grand Junction
Dag 20 - Durango --> Alamosa (bezoeken Great Sand Dunes NP) - Overnachting Alamosa?? Alamosa
Dag 21 - Alamosa —> RMNP (bezoeken Mount Evans, Nederland)- Overnachting ?? Granby of Grand Lake
Dag 22 - RMNP (bezoeken Mount Evans, Nederland) - Overnachting ?? Estes Park
#10 - 12-04-2017, 20:24 uur

Old Faithful

Hoe kom je aan het idee dat overnachten in Yellowstone een betere optie is ?
Heb je prijzen van accommodaties binnen/buiten het park al eens vergeleken ?
En heb je dan ook gekeken wat je voor dat geld kreeg ?
Als je dat doet zul je zien dat je buiten de parken vaak een beter hotel krijgt voor minder geld.
Nadeel is dat je wat extra km rijdt van je hotel naar het park.
Maar ik ga voor een hotel dat 75 $ per nacht minder kost en ook nog eens veel beter is graag 15 - 20 min extra rijden.
Er zijn natuurlijk grenzen.   Kijk dus altijd goed of de besparing opweegt tegen de extra te rijden km
Wat ik ook belangrijk vindt:  In plaatsjes als West Yellowstone is veel meer keuze in restaurants e.d. dan in het park.

Hierover kun je van mening verschillen. Ik heb beide gedaan, overnacht in West Yellowstone en in Canyon Village. Ik ben het eens met de genoemde voor- en nadelen: extra rijtijd buiten het park, minder luxe kamers en minder keuze in restaurants en winkels (dit laatste speelt voor mij al helemaal geen rol  ;) ) Ik heb wel andere ervaringen met de kamerprijzen, al zijn die al weer van enkele jaren geleden. Voor de prijs van een (heel  eenvoudige) cabin in Canyon Village kon ik toen in West Yellowstone in ieder geval geen kamer krijgen.
Kijk ook wat je plannen zijn. Om 's morgens vroeg wild te gaan spotten is West Yellowstone minder geschikt dan Roosevelt in het park of Cooke City net daarbuiten.
Ik heb zelf nooit in de Old Faithful Inn gelogeerd maar het moet zeer aangenaam zijn om 's morgens vroeg en/of 's avonds laat zonder de meute dagjesmensen bij de geysers en hotsprings rond te lopen.
Ik vond het ook wel leuk om bij het wakker worden dit te zien.



Maar kijk vooral naar je eigen voorkeuren en maak dan een keuze.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#11 - 13-04-2017, 00:51 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2017, 00:54 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

ArnoBosvelt

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe! :-)
Ondertussen hebben we de nodige accommodaties geboekt, maar zijn nog aan het kijken of we in Yellowstone zelf nog wat kunnen vinden.
We houden het in de gaten, maar er komt tot op heden nog niet veel vrij.
Op moment ziet het er zo uit en zijn nog aan het kijken om de eventuele tips die jullie hierboven hebben gegeven in te passen.
We zitten alleen nog even met de planning van 01-07 t/m 03-07 in en naar RMNP, wie kan ons daarmee helpen?
Op 01-07 vertrekken we 's morgens vanuit Alamosa (kan nog gewijzigd worden) naar RMNP en op 03-07 vanuit RMNP naar Denver waar we 's avonds naar de honkbal gaan.
Hoe kunnen we RMNP het beste plannen qua bezienswaardigheden (onder andere Mt Evans, Trail Ridge Road, Estes Park) en overnachtingen? Ik weet dat hier al antwoord op is gegeven, maar zouden ook graag in Nederland willen overnachten één van de 2 nachten).
Heeft iemand ook nog tips over goede routes naar de verschillende bestemmingen die de moeite waard zijn?

Dag 1 - Amsterdam ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 2 - Denver ---> Scottsbluff (bezoeken Scott's Bluff NM, Cheyenne, Chimney Rock Historic Site, Carhenge) - Overnachting Gering
Dag 3 - Scottsbluff ---> Keystone/Custer (bezoeken Black Hills) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 4 - Keystone/Custer (bezoeken Mount Rushmore, Crazy Horse) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 5 - Keystone/Custer (bezoeken Badlands NP) - Overnachting Keystone/Custer
Dag 6 - Keystone/Custer ---> Sheridan (bezoeken Little Bighorn Battlefield Monument, Devils Tower) - Overnachting Sheridan
Dag 7 - Sheridan ---> Red Lodge (bezoeken Bighorn Nation Forest) - Overnachting Red Lodge
Dag 8 - Red Lodge ---> Cody (Beartooth Pass, Chief Joseph Highway, Buffalo Bill Historical Center - Overnachting Cody
Dag 9 - Cody —> Gardiner (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting Gardiner
Dag 10 - Gardiner —> West Yellowstone (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting West Yellowstone
Dag 11 - West Yellowstone NP —> Yellowstone Old Faithful (bezoek Yellowstone NP) - Overnachting West Yellowstone
Dag 12 - Yellowstone Old Faithful —> Jackson (bezoek Grand Teton NP) - Overnachting Jackson
Dag 13 - Jackson —> Idaho Falls (bezoek Grand Teton NP) - Overnachting Idaho Falls
Dag 14 - Idaho Falls ---> Twin Falls (bezoeken Craters of the Moon NP) - Overnachting Twin Falls
Dag 15 - Craters of the Moon NP ---> Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 16 - Twin Falls —> Salt Lake City - Overnachting Salt Lake City
Dag 17 - Salt Lake City ---> Grand Junction (bezoek Colorado National Monument - Overnachting Grand Junction
Dag 18 - Grand Junction --> Durango (bezoeken Black Canyon of the Gunnison National Park) - Overnachting Durango
Dag 19 - Durango (bezoeken Durango & Silverton Treinreis) - Overnachting Durango
Dag 20 - Durango --> Alamosa (bezoeken Great Sand Dunes NP) - Overnachting Alamosa
Dag 21 - Alamosa —> RMNP - Overnachting Estes Park / Nederland
Dag 22 - RMNP - Overnachting Estes Park / Nederland
Dag 23 - RMNP ---> Denver - Overnachting Denver
Dag 24 - Denver - Overnachting Denver
Dag 25 - Denver ---> Amsterdam
#12 - 19-04-2017, 09:24 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2017, 09:51 uur door ArnoBosvelt »
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

V.w.b. Rocky Mnts National Park:
Mount Evans ligt niet in RMNP. Het ligt er zelfs niet in de buurt !
Inpassen van Mt.Evans in je route is een flinke omweg.
Als je Mt.Evans wil zien zou ik maar vroeg vertrekken uit Alamosa want dat wordt dan een lange (rij)dag

Ik had je eerder geadviseerd om op dag 21 te overnachten bij de zuidelijke ingang van RMNP. Ik noemde bv Granby
Op dag 22 had je dan van Granby via de Trail Ridge Road naar Estes Park kunnen rijden en op dag 23 naar Denver.
Als jij per se in Nederland wil overnachten kun je die volgorde beter omdraaien want vanaf Nederland loopt er geen (directe) weg naar Granby.
Je route wordt dan:
Dag 22 Nederland - Estes Park.
Dag 23 Over de Trail Ridge Road via Granby naar Denver.

Mooie wegen:
Voor vrijwel alle nationale parken kun je de aanbevolen route door het park en de te bezoeken highlights opzoeken bij de voorbeeldroute. 
In de Black Hills is de Needles Hwy met z'n nauwe tunneltjes een aanrader.
Tip: Bij een paar van die tunneltjes heb je bij het erdoorheen rijden uitzicht op Mt.Rushmore.
De tunnel vormt daar als het ware een omlijsting voor de koppen van de 4 presidenten. Mooi fotomomentje.
Ook mooi is om even te kijken hoe iedereen zich door de nauwe tunnel bij Needles Eye wurmt.
Zie deze video:  https://www.youtube.com/watch?v=Bpqgq3FsPGU
#13 - 19-04-2017, 11:25 uur

ArnoBosvelt

Hoi Cees,

Bedankt voor je reactie!
Is het niet mogelijk om vanaf Alamosa via Mount Evans naar Nederland of Estes Park te gaan? Of is dit niet te doen?
En is er een route mogelijk dat we op dat 22 (van 2 op 3 juli) slapen in Nederland? Hoe zouden we de route dan het beste kunnen plannen?
Ik zit hier behoorlijk in de knoop wat betreft planning... :-(

Bijvoorbeeld:
Dag 21 - Alamosa - Mount Evans - Nederland
Dag 22 - Nederland - Trail Ridge Road - Estes Park
Dag 23 - Estes Park - Flagstaff Mountain - Denver

Welke bezienswaardigheden kunnen we dan het beste op welke dag doen? Of is bovenstaande sowieso niet goed te doen?
#14 - 19-04-2017, 11:58 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2017, 12:05 uur door ArnoBosvelt »
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

Ik vrees dat we elkaar niet begrijpen en een beetje langs elkaar heen praten (schrijven)

In mijn vorige bericht schreeft ik al dat Alamosa-Mt.Evans-Nederland een lange rijdag zou gaan worden.
Op deze kaart zie je precies waarom dat is. (klik erop voor vergroting)


De kortste weg van Nederland naar Estes Park, via Hwy 72 en Hwy 7 is 42 mijl, 1uur 5 min rijden.
Maar dan kom je niet over de Trail Ridge Road..............

Als je vanaf Nederland via de TRR naar Estes park wil moet je helemaal omrijden.
Die omweg kost je 4 uur. Zie onderstaande kaart. (klik erop voor een vergroting)
In mijn vorige bericht schreef ik namelijk al dat er geen directe weg loopt van Nederland naar Granby.
Vandaar ook dat ik schreef dat je de volgorde beter om kon draaien.

#15 - 19-04-2017, 12:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15