Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Las Vegas - Yellowstone - Denver - Las Vegas

Discussie gestart

marco1980

Hoi Amerika-freaks!

Zaterdag 16 mei vertrekken we voor onze 2e rondreis voor 3 weken naar Amerika.
We hebben een fly-drive op Las Vegas, met alleen de eerste nacht hotel geboekt.

Het rondje dat we willen gaan rijden is zo goed als rond, maar toch wil ik vragen of jullie
misschien nog suggesties hebben voor attracties/bezienswaardigheden onderweg.

Het rondje is als volgt.

- za 16 mei    Amsterdam - Las Vegas
- zo 17 mei     Las Vegas - Salt Lake City
- ma 18 mei     Salt Lake City - Jackson Hole
- di 19 mei      Jackson Hole - West Yellowstone
- wo 20 mei    West-Yellowstone - Gardiner
- do 21 mei    Gardiner - Cody
- vr 22 mei    Cody - Rapid City
- za 23 mei    Rapid City - Estes Park
- zo 24 mei    Estes Park - Denver
- ma 25 mei   Denver
- di 26 mei     Denver
- wo 27 mei   Denver - Canon City
- do 28 mei    Canon City - Moab
- vr 29 mei     Moab - Page
- za 30 mei    Page - Zion
- zo 31 mei    Zion - Bryce
- ma 01 juni   Bryce - Beatty
- di 02 juni     Beatty - Las Vegas
- wo 03 juni   Las Vegas
- do 04 juni   Las Vegas
- vr 05 juni    Las Vegas
- za 06 juni   Las Vegas

We hebben nog 'n dag over die ik nu voor Las Vegas heb staan, maar misschien weten jullie
waar ik die beter kan gebruiken.

Grtz,

Marco

#1 - 13-05-2009, 12:57 uur

druifje

Hoi Marco,

als je zegt dat je nog 1 dag Las Vegas over hebt en daar eventueel een alternatief voor zoekt zet ik: Yellowstone!!!

Dit is zo'n gaaf park en volgens mij zitten jullie daar 2 dagen? Daar kun je er zeker 1 aanplakken.

Veel plezier!!!

Gr. Rianne!!!
#2 - 13-05-2009, 13:22 uur
Charmed I'm Sure

pepilein

Hoi,

ambitieus rondje. Grote stukken rijden er tussen. Ik laat het aan de echte experts over om je goede tips te geven.

Succes en veel reisplezier.

Peter
#3 - 13-05-2009, 13:34 uur

marco1980

Sommige stukken zijn inderdaad wat ver rijden...maar op die stukken zitten mijns inziens weinig  interessante bezienswaardigheden.

Bovendien vind ik het autorijden in Amerika al een beleving op zich...dus daar heb ik niet zoveel problemen mee.
#4 - 13-05-2009, 13:41 uur

koosv

Heel goed gedaan, geen hotels van tevoren geboekt, nu is je rondje gemakkelijk aan te passen, en dat de dollar daalt is mooi meegenomen.

Ik zou vanaf las vegas zo ver mogelijk naar het noorden rijden, dus verder dan salt lake, dat is best te doen, voorzover je doel yellowstone is en niet tevens salt lake city.
Als salt lake city inderdaad een plaats is die je verder niet bezoekt, dan zou ik niet  in Jackson Hole overnachten, dat is contraproductief: op weg naar yellowstone door de Tetons moet je dan weer terug naar Jackson, om vervolgens weer terug naar het noorden te rijden.

Veel plezier.
Koos
#5 - 13-05-2009, 14:40 uur

pepilein

Ben het helemaal met je eens dat het in Amerika heerlijk rijden is en ook ik heb wel vaker stukken van 500 a'600 km gereden. Nooit een probleem geweest!
 Dus naast veel reisplezier ook veel rijplezier toegewenst!
#6 - 13-05-2009, 16:06 uur

Marianne

Lange stukken rijden is geen probleem, maarje zult het toch wel eens moeten afwisselen met een dagop1plaats, anders heb je geen tijd om iets te bekijken.

Nu zijn het bijna alleen maar lange stukken. Als jullie niet zo geinteresseerd zijn in de parken dan kan het prima zo, maar anders zou ik toch nog eens goed kijken naar de route.

ma 18 mei     Salt Lake City - Jackson Hole
- di 19 mei      Jackson Hole - West Yellowstone
- wo 20 mei    West-Yellowstone - Gardiner
- do 21 mei    Gardiner - Cody

Jackson is een prima, maar wel dure overnachtingsplaats. Je kunt ook kijken of er iets in GTNP is. Terugrijden vanuit GTNP naar Jackson is niet echt een probleem, je hebt 2 wegen door het park en op die manier kun je ze allebei nemen. Het park is vooral vroeg in de ochtend schitterend - dus heel handig als je nog niet helemaal aan het tijdverschil bent gewend. Kijk eens in ons 2008-verslag voor dit stuk.
Willen jullie niet in Yellowstone zelf overnachten? Verkijk je niet op de lange afstanden in het park en de bizonopstoppingen of de lange rijen aan de kant van de weg als er ergens een beer is gesignaleerd. Neem er de tijd voor (meer dan je nu hebt), ook voor de geisers, die echt niet allemaal even stipt zijn.


vr 22 mei    Cody - Rapid City
- za 23 mei    Rapid City - Estes Park


Dit zijn 2 lange rijdagen, dus waarom via Rapid City en niet de meest directe route? Dan heb je ook nog tijd voor RMNP (want ik neem aan dat je niet voor Estes PArk gaat maar voor RMNP?)
Vanuit Rapid City is ontzettend veel te zien, je zult daar 2 dagen voor uit meoten trekken, niet 1 overnachting.

- wo 27 mei   Denver - Canon City
- do 28 mei    Canon City - Moab
- vr 29 mei     Moab - Page


Ik weet niet hoe de route via Canon City is, maar het moet we lheel mooi zijn als het op kan tegen een extra dag Moab. Daar zou ik veel meer tijd gebruiken dan een halve dag, daarmee heb je alleen een deel van Canyonlands gezien, en nog niets van Arches. Neem wat tijd omte wandelen, zie ookons reisverslag voor bv de Fiery Furnace Walk.


- za 30 mei    Page - Zion
- zo 31 mei    Zion - Bryce
- ma 01 juni   Bryce - Beatty
- di 02 juni     Beatty - Las Vegas


Eerst Bryce en dan Zion is logischer. In plaats van Beatty zou ik in Death valley zelf overnachten zodat je het park op het mooiste moment van de dag kunt zien.

Ik zou de overnachtingen rond Memorial day zeker vastleggen.

Marianne
#7 - 13-05-2009, 18:14 uur

Hans B

Hallo Marco,
zoals velen die naar de VS gaan wil men veel zien.
In dit rondje doe je dat ook, maar dan wel vanuit de auto.
Je rijdt enorme stukken en op de plaatsen waar je zou moeten wandelen heb je erg weinig tijd. Jammer.
16 mei is volgende week al, wellicht zou je nog iets kunnen aanpassen.
Persoonlijk zou ik het stuk naar Rapid City en Denver eruit laten, dan hou je meer dan genoeg over en maakt je rondje beslist niet minder interessant.

succes, Hans
#8 - 14-05-2009, 09:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marco1980

@ Marianne...

We houden wel van de Nationale Parken, maar we zijn niet van die hikers...dus zullen we misschien een paar kleine wandelingetjes maken, maar geen lange hikes. We willen wel in de Nationale Parken overnachten, maar dit is bijna overal erg duur...dus hebben we gekozen om iets verder te rijden naar goedkopere motels.
En we kunnen altijd nog die dag die over is in Yellowstone gebruiken (zoals druifje al zei) als we tijd te kort hebben om alles te zien.

We rijden via Rapid City voor Mt. Rushmore en voor Bearcountry (www.bearcountry.com) en we overnachten in Estes Park om 's morgens vroeg door Rocky Mountains NP te rijden (via Estes Park erin, en onderin eruit en dan binnendoor naar Denver).

Canon City is ingepland om de Royal Gorge Train te nemen en dan met de raft terug. Schijnt erg mooi te zijn.

Verder gaan we vanuit Page inderdaad eerst naar Bryce en daarna Zion...dat was een typfoutje.

#9 - 14-05-2009, 09:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15