Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje rustig aan? mei 2008

Discussie gestart

Liddin

Na hier al heel veel gelezen te hebben zou ik heel graag advies hebben over de volgende camperreis;

We starten en eindigen in Las Vegas, Camper Road Bear via Canusa Reisen.
We gaan niet naar LA, Yosemite, Death Valley en Sequioa; doen we een andere keer.
We houden meer van natuurcampings dan van KOA's, gaan graag uit eten, lopend vanaf een camping. We houden van eenvoudige wandelingen, natuur, niet teveel cultuur, niet van haasten, een dagje of 2 lezen, zwemmen en wandelen ergens moet kunnen. Zeker geen kilometervreters!

Ik heb nog een paar dagen ruimte in de planning en hoor graag over mooie campings of plekken waar we nog langer 'moeten' blijven. Dat mag ook een mooie plek aan een meer zijn, is dat bv Wahweap, Page? Of missen we misschien iets wat we nog moeten inplannen? We hoeven niet alle parken te zien, houden ook erg van bossen. Hebben we niet teveel parken ingepland?

Vertrek vanuit LasVegas met camper: 28 april 2008
 
Dag 1 Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Hoover Dam (excursie) - Route 66 Seligman - overnachten?
Dag 3 Richting Prescott - route 89a -Sedona - wandeling - overnachten? Flagstaff?
Dag 4 Grand Canyon, South Rim. Mather Campground, reserveren.
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Via 89, Grand Canyon North rim, Jacob Lake? - 1 of 2 overnachtingen?
Dag 7 Page Wahweap Campground, 2 overnachtingen?
Dag 9 Via Kayenta naar Monument Valley, 1 overnachting, waar?
Dag 10 Twijfel tussen Moab of doorsteken weg 95 naar Blanding (camping aan meer, is dat de moeite waard?)
Dag 11 Moab? Arches, Canyonlands? Jeep huren?
Dag 12 Capitol Reef, 1 overnachting
Dag 13 Bryce, 2 overnachtingen North Campground? (of 3?, reserveren)
Dag 14 Bryce
Dag 15  Cedar Breaks, 1 overnachting, waar?
Dag 17 Zion, 3 overnachtingen op Watchman Campground (reserveren)
Dag 18
Dag 19
Dag 20 richting LV
Dag 21 Camper inleveren

Totaal 20 nachten, 21 dagen
Totaal 2400 km (streets en trips), nog 1000 mijl over.

Bij voorbaat dank!


Lidwien.



#1 - 02-12-2007, 21:16 uur

ceetje

Dag 9 Via Kayenta naar Monument Valley, 1 overnachting, waar?

Mijn advies: Gouldings. Midden in Monument Valley, leuke camping. Geen echte natuurcamping, maar ook geen KOA. Veel plezier met plannen. Verder geen ervaring met de plaatsen die je noemt, behalve Moab. Daar hadden we een privecamping redelijk dicht in de buurt van de ingang van Arches. Helaas lag deze camping langs een zeer drukke weg met veel vrachtverkeer. Dat in combinatie met een graad of 28 's nachts zorgde voor slecht slapen  :(
#2 - 02-12-2007, 21:31 uur

Hans B

Hallo Lidwien,
ik heb mijn twijfels bij jullie keuze om van de zuid naar de noordrim te gaan.
In mijn beleving (ik ben bij beide geweest) voegt de noordrim niet zo veel meer toe.
Het ligt een stuk hoger (300 meter) en het is er een stuk rustiger, dat is het wel.
Ik zou er voor kiezen om van de Grand Canyon (zuid rim) te gaan naar Page en daar bij voorbeeld naar Wahweap. Je zou daar een boot kunnen huren om over het meer te varen. Heb ik niet gedaan, maar moet volgens de verhalen prachtig zijn. Nabij Page is de Antilope Canyon.
Vervolgens door naar Monument Valley en Arches (minimaal 2 dagen) om de wandelingen te maken.
Erg mooi is de zonsondergang wandeling naar de Delicate Arch en de wandeling naar de Landscape Arch en dan door naar de Doube-O-Arch. verder enkele kortere wandelingen in de Windows sectie.

Ik ben een sportliefhebber en wellicht zou je er voor kunnen kiezen om een honkbalwedstrijd bij te wonen in Phoenix. Tussen Phoenix en Sedona ligt Montezuma Castle NP, hier zijn enkele indianen rotswoningen te zien, misschien ook leuk om mee te pikken.

Hans
#3 - 02-12-2007, 21:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

De noordrim zal eind april/begin mei nog gesloten zijn, dus die zou ik niet in de planning opnemen. Neem wat extra dagen voor Moab, daar is genoeg te doen. Behalve de camping dicht bij Arches (Moab Valley RV Campground?) heb je ook Cayonlands RV Park, ligt in Moab, dus ideaal om lopend vanuit de camping een restaurant op te zoeken.

Marianne
#4 - 02-12-2007, 23:05 uur

Hans B

Wij staan bijna nooit op een camping, maar in 2004 hebben wij vanwege de hitte 100+ in Moab op Canyonlands gestaan.
Een kleine camping, maar wel met een zwembadje en behoorlijk wat bomen voor de schaduw.
Het Tesoro tankstation was destijds de buurman.

Hans
#5 - 03-12-2007, 12:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Des

Je zou ook nog kunnen overwegen om de route naar Moab iets in te korten en bijvoorbeeld nog een week naar Grand Teton en Yellowstone te gaan.
Je schrijft dat je erg van bossen en natuur houdt, dit kun je meer vinden in deze parken als in bv. Monument Valley, Page en Moab.
Je zou 2 nachten in Grand Teton kunnen blijven en 3 of nog liever 4 nachten in Yellowstone.
#6 - 03-12-2007, 20:00 uur

Liddin

Dank allemaal alvast voor de tips. Het plan krijgt vorm.

Yellowstone is wat te ver, doe ik liever een keer vanaf Denver en dan meteen de Rocky Mountains, denk ik. Toch dank voor de tip.

De North Rim valt af, is niet handig als hij dicht is :-) Desnoods nog op de terugweg na Zion. Dan is het eind mei en het lijkt niet heel ver te zijn als je daarna via Kaibab, weg 59 onderlangs richting LV rijdt? 

Canyonlands lijkt me prima, van daaruit een Jeep huren en een beetje toeren. In Arches is Devil's Garden Campground, kent iemand die plek? Lijkt me handig als je toch Arches inrijdt om daar dan een nachtje te blijven? Twee nachten Moab, en 1 Arches?         

Gouldings lijkt me ook mooi, leuk dat elke campground een website heeft. Eigenlijk houd ik niet zo van plannen maar ik lees in reisverslagen dat bv Canyonlands in Moab heel vaak vol zit. Dwingt toch om te reserveren en dus ook de rest plannen, helaas. 

De boottocht op het meer lijkt me ook prachtig, die mag blijven, ik zal eens uitzoeken of dat vanuit de camping kan. De wandelingen die Hans beschrijft lijken me mooi; kwestie van de tijd nemen dus.
 


Ik meld me weer als ik vragen heb. Zeer bedankt voor nu, ik heb hier al zoveel ervaringen gelezen, echt klasse!


Lidwien.






#7 - 03-12-2007, 23:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15