Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje San Francicso

Discussie gestart

Toorntjes

One way is geen optie (meer). we hebben eind vorig jaar gekozen en geboekt voor start en eindstation SF.
#16 - 03-02-2015, 19:26 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Toorntjes

Even een kleine update, vanwege het verkoopklaar maken van ons huis, is er helaas (te) weinig tijd om goed naar onze reis te kijken.

Echter de route hebben we grotendeels overgenomen zoals hier  door Cees vermeld. We weten nog niet of we de dag bij Zion doen of toch de Grand Canyon of omgeving extra. Daar moeten we nog even goed naar kijken, of op zijn beloop laten.

we zijn wel ook al bezig een lijstje met campings te maken voor de overnachtingen, zodat we een aantal alternatieven hebben, mocht onze voorkeur camping vol zijn.
ik kan niet inschatten of het echt nodig is om alvast te reserveren , vorige keer  hebben we alleen de  nationale parken waar we langer verbleven geboekt.
en de weekenden.

wellicht heeft iemand hier nog ideeen en of tips over/ voor?

#17 - 12-02-2015, 17:40 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Marianne

Je hebt nu voor zowel Zion als de Grand Canyon een volle dag - als ik naar de route van Cees kijk. Dat lijkt me voldoende.  Wat zijn julie plannen overal?
Plaats anders de route nog eens zoals je hem nu hebt. dan is het wat makkelijker meedenken.

Heb je nog geen campings gereserveerd? Voor Yosemite zul je dat zeker moeten doen. En een extra dag zou ik daar gebruiken.
Ook voor Zion is reserveren aan te raden. Ik zou alle parken reserveren.

Marianne
#18 - 12-02-2015, 19:55 uur

Hans B

Even een kleine update, vanwege het verkoopklaar maken van ons huis
Ga je emigreren ........?
#19 - 14-02-2015, 13:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Voor Yosemite kun je morgen reserveren voor de periode van 15 juni - 15 juli. Je moet om 16.00 uur onze tijd helemaal klaar zitten! Het liefst met een aantal tabbladen open met een aantal openstaande plekken. Heb je je al ingelezen daarvoor? Eerst inloggen op www.recreation.gov.
Zie ook http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Marianne
#20 - 14-02-2015, 13:55 uur

Toorntjes

bedankt voor de tip betreft Yosemite, maar omdat we niet heel veel tijd daar zullen doorbrengen omdat het echt op het eind van onze trip is, dachten we eigenlijk niet aan een overnachting daar.  (tenzij jullie ons kunnen overtuigen dat het echt wel de moeite waard is ^-^

we wilden dus eigenlijk tussen Yosemite en SF een (laatste) overnachting zoeken, zodat de reistijd op de inleverdag  zo kort mogelijk is.

Betreft emigreren, nou helaas niet de grote plas over, maar het plan is van uit de randstad naar het platteland, dus een soort van emigreren voelt het misschien wel. ;) 1smile

we hebben zelfs eigenlijk nog geen echte planning wat we willen gaan doen in de NP, we zullen in elk geval geen grote wandeltochten oid doen. Natuurlijk proberen we het maximale er uit te halen, zo denken we zeker wel over een helicoptervlucht door de Grand Canyon bijvoorbeeld,. Maar we willen ons wel een beetje vrij voelen door niet alles van te voren te plannen.

het reizen per camper in de VS is al een ervaring op zich voor ons. Twee jaar geleden hadden we drie volle dagen in Yellowstone, maar dat hadden er wat ons betreft achteraf ook wel twee mogen zijn. Vandaar ons kleine voorbehoud van echt vastleggen. uitgezonderd de weekenden, die snappen we dat dat geboekt moet worden.

#21 - 14-02-2015, 17:02 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Cees A

Als echte bonnefooireiziger begrijp ik helemaal dat je zo min mogelijk wil vastleggen.   Ik ga je dus zeker niet overhalen om dat wel te doen.
Als je niet per se op dat ene plekje op die ene campground wil staan is er ook geen enkel probleem.
Buiten de parkgrenzen van Yosemite zul je zonder moeite een staanplaats kunnen vinden.

N.a.v. je opmerking dat je nog niet precies weet wat je wil doen in de parken:
Onderaan mijn bericht met dat routeschema plaatste ik nog een linkje naar een bericht met informatie over je route en "things to do"
Heb je die info al bekeken ?  Er worden daar o.a. vele korte wandelingen genoemd.

V.w.b. je "emigratie" naar het platteland wens ik je een voorspoedige verhuizing.  :afro:


#22 - 14-02-2015, 17:55 uur

Marianne

bedankt voor de tip betreft Yosemite, maar omdat we niet heel veel tijd daar zullen doorbrengen omdat het echt op het eind van onze trip is, dachten we eigenlijk niet aan een overnachting daar.  (tenzij jullie ons kunnen overtuigen dat het echt wel de moeite waard is ^-^
Als je niets wilt doen in Yosemite kun je inderdaad wel verder doorrijden. Maar als je toch nog wat stops wilt maken langs de Tioga Road en nog de vallei in wilt dan is een overnachting in de vallei wel handig. Je hebt dan geen parkeerprobleem in de vallei. Kamperen in het park is waarschijnlijk ook veel goedkoper dan buiten het park.
Je kutn kijken of het lukt om een van de Pines campings te reserveren morgen. Ik geloof dat je bij annuleren 10 dollar kwijt bent dus als je er toch geen gebruik van wilt maken zijn de kosten nog te overzien.

Voor korte wandelingen in Yosemite en de andere parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.

Marianne
#23 - 14-02-2015, 19:44 uur

Toorntjes

Druk bezig om e.e.a. weer op een rijtje te krijgen. We raken een beetje in de stress van de campgrounds die persee vandaag geboekt "moeten" worden.  dus toch nog even 1 vraagje hier over. We hoeven niet persee in de parken te overnachten, en als we verder zoeken op campgrounds op google, zien zoveel andere campgrounds..

Wat ik me nu dus afvraag, wat is nu de "meerwaarde" van de campings in de NP, is het de prijs (we zijn toch nederlanders :P) ? of gewoon het idee en de omgeving in het NP?

overigens zitten we wel te denken aan om twee overnachtingen te boeken Malibu rv park , want we willen een Los Angeles dag tour boeken. ( een dag in LA is voor ons wel voldoende.) Maar omdat we die tour doen, weten we niet zo goed wat we met de RV moeten doen, die kan je niet zomaar ergens neerzetten lijkt ons?


#24 - 15-02-2015, 09:27 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Cees A

Precies wat ik in m'n vorige bericht ook schreef. Keus genoeg.
De keuze om in of buiten een park te kamperen hangt af van meerdere factoren.

Bij overnachten in een park zit je "on the spot" en hoef je niet op en neer te rijden naar je staanplaats buiten het park.
Daar staat tegenover dat campgrounds buiten de parkgrenzen vaak wat luxer zijn dan de primitievere park-kampeerplaatsen
In de nationale parken is het aanbod van staanplaatsen beperkt dus lang van tevoren reserveren is nodig.
Als je hierdoor het grootste deel van je overnachtingsplaatsen noodgedwongen moet vastleggen gaat dat ten koste van je flexibiliteit.
Je MOET dan immers op die dag in het ene park zijn en de dag daarop in een ander.

Het argument dat alles gemakkelijk te annuleren is gaat maar beperkt op. Zeker als die annulering aan het begin van je vakantie zit.
Je blijft immers "zitten" met al die andere geboekte overnachtingsplaatsen en als je ergens 1 nacht annuleert schuift alles 1 dag op.
Alleen op het einde van je vakantie heeft het annuleren minder invloed op de rest van je reis.

Belangrijkste factor vind ik nog steeds je eigen persoonlijke instelling.
Met zo min mogelijk van tevoren vastleggen kun je, indien nodig, dagelijks je reis aanpassen.
Je kunt ergens langer blijven als het bevalt of eerder weggaan als je het wel hebt gezien.
Je kunt ook inspelen op dingen zoals slecht weer, bosbranden o.i.d.
Als je echter iemand bent die slecht gaat slapen als niet alles minsten 6 mnd van tevoren is vastgelegd is deze manier van reizen niks voor jou.
Ook voor diegenen voor wie overnachten "on the spot" een voorwaarde is voor een geslaagde vakantie is vooraf alles reserveren een aanrader.

Ik ben geen kampeerder dus ik heb geen antwoord op je vraag over Los Angeles

#25 - 15-02-2015, 10:49 uur

Hans B

Druk bezig om e.e.a. weer op een rijtje te krijgen. We raken een beetje in de stress van de campgrounds die persee vandaag geboekt "moeten" worden.  dus toch nog even 1 vraagje hier over. We hoeven niet persee in de parken te overnachten, en als we verder zoeken op campgrounds op google, zien zoveel andere campgrounds..
Als je zelf vindt, dat je in een park niks te zoeken hebt en het alleen gebruikt om er door/langs te rijden, hoef je er ook niet te overnachten.  Een park als Yosemite waar je niets gaat doen, kun je best een uur er buiten overnachten. Wil je echter wel wat (wandelen / fietsen / iets bekijken) is het handig in de Valley zelf te zitten. De aanrijtijd van buiten is toch minimaal 1 uur en dan moet je voor de camper ook nog een parkeerplaats weten te vinden.
Een park als Zion heeft ook niet veel capaciteit, maar vlakbij in Springdale zijn ook een aantal campings waar je prima kunt staan. Wil je niet het park in, prima, maar wil je dat wel, dan loopt de free shuttle voor de camping langs.
Zo is het per park wat verschillend.
Conclusie de mogelijkheden bij Yosemite als je buiten het park staat zijn anders.

Een aantal jaren terug hebben wij op en camping midden in het bos gestaan. Buck Meadows. Ik weet niet of het nog bestaan. Geen voorzieningen, heerlijk rustig. Minimaal ¾ kwartier van de Valley.
#26 - 15-02-2015, 11:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

de prijs (we zijn toch nederlanders :P)

overigens zitten we wel te denken aan om twee overnachtingen te boeken Malibu rv park , want we willen een Los Angeles dag tour boeken. ( een dag in LA is voor ons wel voldoende.) Maar omdat we die tour doen, weten we niet zo goed wat we met de RV moeten doen, die kan je niet zomaar ergens neerzetten lijkt ons?

Als je op z'n "Nederlands" wil kamperen, waarom ga je dan niet bij een WalMart op de parkeerplaats staan, is gratis.

Malibu is nou net een zeer dure camping.

Ik garandeer niks, maar een camper kun je prima een dag ergens laten staan.

NB. Let wel op de parkeertarieven. Als een auto $5 kost is een camper meestal 2x maar soms ook 4x zo veel.
#27 - 15-02-2015, 11:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

NB. Let wel op de parkeertarieven. Als een auto $5 kost is een camper meestal 2x maar soms ook 4x zo veel.
Lijkt me niet geheel onlogisch voor campers zoals de jouwe die 4 parkeerplaatsen in beslag nemen.   ;D  innocent
#28 - 15-02-2015, 12:21 uur

Toorntjes

bedankt weer voor de reacties. Het maakt e.e.a. duidelijker. We hoeven inderdaad niet persee in de parken te overnachten, dit laten we ook absoluut niet van de prijs afhangen. Ik vroeg me eigenlijk af dat veel mensen dit nu al vast willen leggen vanwege de prijs. We willen liever meer betalen en dan ook flexibeler blijven en , net als onze vorige reis, per dag of twee dagen kijken hoe lang en waar we willen verblijven.

We lezen ook over shuttle bussen, dat is wellicht ook eens een optie om gebruik van te maken.

daarentegen lijkt het ons in sommige gevallen wel leuk om in een NP te overnachten.  En aangezien het nu wel vaststaat wanneer we in Yosemite zijn, zien we mogelijkheden om dit wel vast te leggen.

In LA dachten we aan Malibu vanwege de ligging tov de stad vanwege onze tour die we graag willen maken.
#29 - 15-02-2015, 12:51 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Hans B

Het overnachten in een nationaal park is meer het gemak, dat je overal dichtbij zit, zeker de grote parken.
Maar de kosten zijn veelel ook niet zo hooģ, want de faciliteiten zijn niet zo uitgebreid dan private campgrounds.
$20-25 voor campings in de NP's, zonder electriciteit.

Daarentegen is de Malibu camping weer uitzonderlijk duur.
Ocean View maarliefst $100 en dat is nog niet eens het duurste plekje.

Dan toch maar 'Nederlands'  een nachtje Walmart  😊
#30 - 15-02-2015, 14:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15