Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje San Francicso

Discussie gestart

Toorntjes

Hallo !

Dit jaar gaan wij voor de tweede keer met de camper door een stukje America.
wij beginnen en eindigen in San Francisco.
wij zijn voornemens dan eerst naar Los Angeles te rijden en dan de parken af ( Monument valley- Arches-Brice - Yosemite etc)

Maar wat wij nu vaak zien, is dat de meeste mensen het rondje andersom doen, en nu beginnen we een beetje te twijfelen. vandaar onze vraag,

zien we iets belangrijks over het hoofd, wat is de reden dat mensen (de meeste) beginnen bij Yosemite?

of maakt het helemaal niets uit en is het gewoon toeval  8)

wij dachten , de route van SF naar LA is het mooiste als je aan de kant van t water rijdt, dus daarom rijden wij zo.

Fijn als jullie even met ons mee willen denken!

 
#1 - 01-02-2015, 16:52 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Hans B

Van SF naar LA of andersom, ach het maakt niet zo veel uit.
Wel belangrijk is en dat lees ik niet wanneer gaan jullie en waar bestaat het gezelschap uit.
Alvorens met allerlei info te komen die later niet relevant blijkt.
#2 - 01-02-2015, 17:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Toorntjes

bedankt voor je reactie.
Wij zijn met zijn tweetjes en hebben drie weken de tijd.
dit is nu globaal onze route
dag 1 Amsterdam
dag 2 San Fransisco
dag 3 San Fransisco
dag 4 San Simeon
dag 5 LA
dag 6 LA
dag 7 Joshua Tree
dag 8 Kingman
dag 9 Flagstaff
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Monument Valley
dag 14 Arches
dag 15 Capital Reef
dag 16 Bryce Canyon
dag 17 Zion
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Mono Lake
dag 21 Mariposa
dag 22 San Fransisco


maar we zitten nog nergens aan vast , we willen ook niet alles vastleggen eigenlijk. we gaan in juni!
#3 - 01-02-2015, 17:07 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Hans B

Ok, duidelijk.
Monterey Carmel is mooi met het zeeaquarium, cannery row, 17 mile drive, dan red je San Simeon niet.
Voor Flagstaff zou je ook kunnen kiezen voot Williams en dan naar de Grand Canyon, scheelt een uurtje.
Arches verdient zeker meer dan een dag, het is erg uitgestrekt.
Zion is een prachtig wandelpark, dagje extra?
Las Vegas - Mono Lake is heel erg ver voor een dag.
Ik mis Yosemite NP helemaal, eventjes naar Mariposa rij je alleenmaar en de vraag is of de reuzenbomen daar wel te bereiken zijn. Volgens mij is daar alles dit seizoen under construction. Probeer de Valley aan te doen.
#4 - 01-02-2015, 18:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Toorntjes

hans, nogmaals bedankt voor t meedenken.
wij dachten van SF naar San Simeon te rijden, maar zonder het aquarium, maar dat wordt lastig, denk jij?
we wilden de 17mile drive wel mee nemen, en een camping reservering rond san semion, zodat we die niet hoeven te zoeken indien we laat aankomen.
ik was van plan de camperverhuurder een week van te voren al te bellen of we deze zo vroeg mogelijk op kunnen komen halen, vorige keer belden we een dag van te voren en waren we pas vier uur in de middag aan de beurt.

Arches  zelf hebben we al gezien in 2013, dus dat park slaan we over. eigenlijk moet daar staan omgeving Arches, we willen daar naar canyon land , maar alleen als daar nog genoeg tijd voor is, het is absoluut geen must.

Yosemite dachten we te bereiken via de Tiogapas, maar dat is natuurlijk de vraag of deze dan al open is. het laatste gedeelte staat dus nog op in te delen.
maar goed te weten dat Mariposa wellicht geen optie is. we houden dat in de gaten!



#5 - 01-02-2015, 19:00 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Cees A

Als Arches en Canyonlands geen must zijn waarom rij je dan niet rechtstreeks van Monument Valley naar Capitol Reef ?
Kijk eens op Google Maps.  Je rijdt dan over Hwy's 261,  95 en 24 naar Capitol Reef.
Onderweg kom je langs Goosenecks State Park, je klimt omhoog via de Moki Dugway en je komt langs Natural Bridges nat.mon.

Info Goosenecks:  http://stateparks.utah.gov/park/goosenecks-state-park
Info Moki Dugway:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/mokidugwaymuleypoint/mokidugway.html
Info Natural Bridges:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/naturalbridges/naturalbridges.html
#6 - 01-02-2015, 19:38 uur

Toorntjes

die opties gaan we ook eens even bestuderen, Cees. Het zijn niet bekende parken voor ons, maar wellicht wel interessant. Ze zien er mooi uit, en met onze camper van 22ft is de dugway te doen
#7 - 01-02-2015, 19:51 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Hans B

Volgens mij is off road met een camper (en ook auto) verboden.
Kijk het voor de zekerheid even na bij de voorwwarden van de verhuurmij.
#8 - 02-02-2015, 05:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Volgens mij is off road met een camper (en ook auto) verboden. 

Off road rijden is letterlijk het rijden op plaatsen waar helemaal geen wegen (meer) zijn.
Het rijden op een goed onderhouden gravelroad als de Moki Dugway is zeker niet aan te merken als "off road"
De Moki Dugway is een goed onderhouden, klein onderdeeltje, van een doorgaande weg die voor de rest geheel geasfalteert is.

Het berijden van goed onderhouden wegen als de Moki Dugway is bij een aantal autoverhuurders gewoon toegestaan.
Hier een stukje tekst van de FAQ pagina van Hertz:
V: Wat is het beleid omtrent off-road rijden?
A: Over het algemeen mogen de voertuigen van Hertz, inclusief 4-wheel drives, alleen gebruikt worden op wegen met regelmatig onderhoud.
Offroad rijden is een schending van de huurovereenkomst.

Bron:  https://www.hertz.com/rentacar/customersupport/index.jsp?targetPage=faqsView.jsp&CategoryID=21  (Zie: bijna onderaan de pagina)

Disclaimer:  Het bovenstaande geldt voor Hertz. Als je ergens anders huurt zul je je moeten houden aan de voorwaarden van je eigen verhuurder
Ook de diverse camperverhuurders hebben ieder hun eigen voorwaarden wat je wel en wat je niet mag met zo'n ding.
Kijk dus, zowel bij campers als bij auto's, altijd in de voorwaarden van je eigen verhuurder
#9 - 02-02-2015, 09:02 uur

Dirc

Moki dugway:

Leuke achtergrond informatie. Het is lang niet zo scary als ze doen voorkomen. Zeker niet in de zomer met een normaal voertuig.
Als je in de winter met een dubbele truck rijdt dan is het een ander verhaal  ;D
#10 - 02-02-2015, 09:17 uur

Cees A

Ik opperde gisteren al het idee om Arches te laten vallen en van Mon. Valley naar Capitol Reef te rijden.
Dit was omdat je Arches al hebt gezien en het me bovendien leuk(er) leek om nieuwe routes en parken te ontdekken.
Ik heb je route hieronder, met dat gegeven, uitgewerkt.

De overnachting in Flagstaff is vervallen. Ik vroeg me af wat je daar wilde gaan doen.
Ik heb ook 1 dag Grand Canyon geschrapt en uiteraard de rit naar Arches.
Van de gewonnen dagen heb ik één dag ingezet bij de kustroute.
Van San Francisco naar Los Angeles met slechts 1 overnachting is namelijk nogal gehaast.
Nu heb je hier 2 overnachtingen en dat geeft je de tijd om iets te ondernemen.
IK heb ook 1 dag extra bij Zion gezet.
Zion is een echt wandelpark. Als je niet van wandelen houdt zet je deze dag weer maar terug bij Grand Canyon.
Maar ... Als je niet van wandelen houdt heb je bij Grand Canyon aan 1 volle dag ook meer dan genoeg dus misschien kun je die dag dan beter bij Yosemite zetten.
Die keus is dus aan jou.

dag 1  Amsterdam - San Francisco
dag 2  San Francisco
dag 3  San Francisco
dag 4  San Francisco - Monterey/Carmel (Aquarium, 17 mile drive, whale watch tour)
dag 5  Monterey/Carmel - San Simeon (Point Lobos, Big Sur, Julia Pfeiffer state park)
dag 6  San Simeon - LA
dag 7  LA 
dag 8  LA - Joshua Tree
dag 9  Joshua Tree - Kingman (rij via de Sitgreaves Pass en Oatman met z'n loslopende ezeltjes)
dag 10 Kingman - Grand Canyon   
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Monument Valley
dag 13 Monument Valley - Capitol Reef
dag 14 Capitol Reef
dag 15 Capitol Reef - Bryce Canyon
dag 16 Bryce - Zion
dag 17 Zion
dag 18 Zion - Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas - Mono Lake
dag 21 Mono Lake - Mariposa
dag 22 Mariposa - San Fransisco

V.w.b. je andere vragen:
De voornaamste reden om met Yosemite te beginnen of te eindigen is het jaargetijde.
De Tioga Pass is van het late najaar t/m het late voorjaar afgesloten.
Mensen die de route in het voorjaar rijden zetten Yosemite achteraan omdat dan de kans het grootst is dat de Tioga Pass (net) open is.
In het (late) najaar geldt het tegenovergestelde. Yosemite eerst, want anders heb je kans dat je tegen een gesloten Pass aanloopt.
Als je deze route in de zomermaanden gaat rijden hoef je hier echter geen rekening mee te houden en maakt de richting niks uit.

V.w.b. de rijrichting van de kustroute en het zgn betere uitzicht aan de kant van het water.
Hans B schreef hier al over en ik ben het met hem eens.
Hwy 1 is een 2 baans weg, dus als je deze weg van LA naar SF rijdt heb je één rijstrookje van een meter of 3 tussen je auto en het water.
Die 3 meter lijken me, zeker bij een camper waarbij je toch al wat hoger zit, nou niet echt bepalend voor je uitzicht.

Tot slot:
Uitgebreide informatie over de meeste parken en plaatsen die je gaat bezoeken en PDF kaarten van de parken (even inzoomen voor details) vindt je in een eerder bericht van mij op dit forum.
Hieronder de link naar dat bericht:
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/het-rondje-met-de-camper-in-28-dagen-)/msg134113/#msg134113
Veel leesplezier en succes bij het voorbereiden van je reis.

#11 - 02-02-2015, 11:34 uur

Toorntjes

ok ik denk dat we de dugway overslaan ::)

wij gaan met de camper echt niet off road rijden, we willen geen problemen met de verhuurder, in dit geval apollo.

cees bedankt voor je inputt, we gaan even verder puzzelen met jouw suggesties.



#12 - 02-02-2015, 19:43 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2015, 19:49 uur door Toorntjes »
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Marianne

Je hebt nu bijzonder weinig tijd voor Yosemite. Terwijl in juni de watervallen erg mooi zijn (zeker als er nog wat sneeuw gaat vallen dit jaar). En ook zonder watervlalen is er veel te doen en te zien. Ik weet niet of een volle dag Grand Canyon nodig is (zeker als je van Kingman komt, dan heb je die dag ook al een hele middag), of een volle dag Capitol Reef. Met een camper zul je waarschijnlijk geen dirt roads gaan rijden in Capitol Reef.

In Yosemite heb je sequoia's bij de Mariposa grove, maar dat is ergens anders dan de plaats Mariposa. Voor de overnachtingen in Yosemite is een plek in het park, op een van de Pines-campings het mooiste. Deze campings liggen in de vallei. Je moet op 15 februari om 16.00 uur onze tijd reserveren, dit komt heel precies. Je moet ingelogd zijn en bij voorkeur al een aantal plekken uitgezocht hebben. Zet een aantal tabbladen open met een aantal gewenste plaatsen. Zie voor meer informatie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Zie ons 2013-verslag voor de route naar Capitol Reef via de 95 (wij kwamen alleen niet van MV maar van Monticello). Wij hadden 1 ovefnachting bij Capitol Reef. Zie ook dat verslag voor ons bezoek aan de GC en aan Yosemite.

Marianne
#13 - 02-02-2015, 21:19 uur

Toorntjes

ah we krijgen echt huiswerk op  :) we gaan komende dagen e.e.a. eens goed bestuderen.
we houden jullie op de hoogte!
#14 - 03-02-2015, 17:48 uur
juni 2013 camperreis vanaf Denver
juni 2015 camperreis vanaf San Francisco
ons blog : www.vcs-zoetermeer.net/blog

Hans B

Zou een one-way nog een optie zijn?
Starten in SF of LA en eindigen in PHX of andersom.
Dit geeft je wat meer speling
#15 - 03-02-2015, 19:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15