Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje SF-Yosemite-DV-LV-GC-Sedona-LA-SF. Graag jullie reacties.

Discussie gestart

Arthur A.

We gaan van 27 juli tm 17 aug 2009 bovenstaand rondje maken met een auto en 2 jongens van 13 en 14 jaar.
Zelf zijn we in 1994 in het Westen geweest (SF-Yosemite-Sequoia-DV-LV-Zion-Brice-GC) maar hebben daar toen helaas de vakantie vanwege een gebroken voet moeten afbreken.
We gaan nu met onze kinderen en willen een combinatie van parken en steden. We hebben gemerkt dat er het gevaar is dat we te veel in 3 weken willen proppen.
Om dit te voorkomen hebben we byv Zion, Brice en Sequoia laten vervallen en hebben we geen echt lange rijdagen ingepland (alhoewel bijv 2 langere dagen makkelijk moet kunnnen).
Alleen de 2 overnachtingen in Yosemite zijn al gereserveerd.

We willen ook zoveel mogelijk op KOA campings (cabins?) gaan staan.

Zouden jullie kunnen helpen door op-/aanmerkingen te maken op onderstaande route? Wat moeten we op onze route zeker gaan doen onderweg?
Graag ook jullie ervaring met KOA camping en waar wij die op onze route tegen komen.

Verder ben ik nog wel aan het twijfelen over Monument Valley en Antilope Canyon. Zouden we deze moeten proberen te plannen voor iets anders?
Hier onder heb ik ook nog tussendoor enkele vragen staan.
Alvast bedankt!! :afro:

   
Dag 1 Ma    Brussel - New York (JFK 12.20uur)
Dag 2 Di    New York
Dag 3 Wo    New York (JFK 9.00uur) - San Francisco (12.00uur)
Dag 4 Do    San Francisco - Yosemite (Tent in Curry Village)  306 km  3,35 uur
Dag 5 Vr    Yosemite
Dag 6  Za    Yosemite (CV) - Bishop (?)  231 km  3,11 uur
Via Mono Lake
Bishop gekozen omdat dit in het midden ligt. Andere suggesties???

Dag 7 Zo    Bishop (?) - Death Valley  255 km  3,43 uur
Dag 8 Ma    Death Valley - Las Vegas  300 km  4,44 uur
Hier wordt het lastig. Hoe kun je het beste van DV naar LV rijden?
Is het leuk om via badwater en red rock te rijden (178 / 160 / 159) ?
Of via badwater en Indian Springs (178 / 160 / I95)?

Dag 9 Di    Las Vegas - Grand Canyon  460 km  4,52 uur
Dag 10 Wo    Grand Canyon
Dag 11 Do    Grand Canyon - Sedona  325 km  3,49 uur
Via Meteor Crater (richtingWinslow)
Dag 12 Vr    Sedona (via slide rock state park) - Blythe (?)  393 km  5,24 uur
's Morgens eerst naar Slide Rock State Park en dan door naar Blythe.
Heeft iemand suggesties voor de route "binnendoor" via Prescott
of via de interstate en Phoenix?

Dag 13 Za    Blythe (?) - Los Angeles  364 km  3,27 uur
Is het praktisch om een hotel/motel in Santa Monica te nemen of is
dit te veel op en neer reizen naar LA??

Dag 14 Zo    Los Angeles (rust dag aan kust (Santa Monica??); wedstrijd Dodgers(?))
Dag 15 Ma    Los Angeles (Universal Studios)
Dag 16 Di    Los Angeles (retour Lake Isabella [Raften!!])  496 km  5,48 uur
Dag 17 Wo    Los Angeles (touristische route)
Dag 18 Do    Los Angeles - San Simeon  404 km  5 uur
In San Simeon of in Santa Maria overnachten???
Dag 19 Vr    San Simeon - Monterey  157 km  2,33 uur
Via Hearst Castle (?) , Hwy 1 and 17 miles drive
Dag 20 Za    Monterey - San Francisco  189 km  2 uur
Dag 21 Zo    San Francisco
Dag 22 Ma    San Francisco (7.45uur) - Brussel
#1 - 06-12-2008, 17:21 uur

Marianne

We willen ook zoveel mogelijk op KOA campings (cabins?) gaan staan.

Wij hebben ook regelmatig KOA campings genomen, vooral in het noordwesten en in South Dakota, in het zuidwesten viel de ligging of de prijs vaak tegen. Op jullie route heb je de KOA in Williams. Zie hiervoor ons 2002-verslag.
Langs de kust heb je ook een aantal KOA's, maar verder niet op  jullie route denk ik.


Verder ben ik nog wel aan het twijfelen over Monument Valley en Antilope Canyon. Zouden we deze moeten proberen te plannen voor iets anders?

Ik zou niet weten hoe je dat nog op kunt nemen. Eventueel zou je van Las Vegas via Page naar de Grand Canyon kunnen rijden en Antelope Canyon kunnen bekijken, maar als je daar langs rijdt zou ik liever Zion en/of Bryce doen. Antelope Canyon is prachtig, maar om zo'n lange omweg te maken gaat toch wat ver.
Staan de vluchten al vast? Anders kun je overwegen om in LA te eindigen, dat scheelt 3 dagen (en NY overslaan?). Anders zou ik het zo houden.
   
Dag 6  Za    Yosemite (CV) - Bishop (?)  231 km  3,11 uur
Via Mono Lake
Bishop gekozen omdat dit in het midden ligt. Andere suggesties???

Ik zou Lee Vining of Mammoth Lakes kiezen, of wellicht de Virginia Creek Settlement voor als je Bodie bwilt bezoeken. Ik vind 1 dag voor Yosemite erg kort. Ik zou ook overwegen om het stuk tussen de GC en LA wat sneller te doen of een dag minder LA, zodat je hier nog een dag hebt.

Dag 8 Ma    Death Valley - Las Vegas  300 km  4,44 uur
Hier wordt het lastig. Hoe kun je het beste van DV naar LV rijden?
Is het leuk om via badwater en red rock te rijden (178 / 160 / 159) ?
Of via badwater en Indian Springs (178 / 160 / I95)?

Kijk eens op de NPS site, daar staan de routes tussen DV en LV beschreven. Ik vind de route via Badwater en Shoshone en Red Rock Canyon erg mooi, maar het hangt er ook vanaf wat je allemaal wilt bekijken. Je ontkomt niet aan heen en weer rijden om de belangrijkste punten te zien. Zie ook ons 2006 verslag bij 10 augustus en ons 2008-verslag.

Is het praktisch om een hotel/motel in Santa Monica te nemen of is
dit te veel op en neer reizen naar LA??

Nee, dat valt wel mee. Wij hebben een nacht in Marina del Rey gezeten, dat ligt erg gunstig en het hotel (HIE) was heel plezierig. Ze verhuren fietsen zodat je met de fiets naar het strand kunt.

Die dag op en naar naar Lake Isabella lijkt me erg heftig, het is 3 uur rijden, of  meer als het druk is op de weg. Als je van Yosdemite naar Sequoia gaat en dan naar Death Valley rijdt je er langs, zou ook nog een mogelijkheid zijn. Of rijd na Lake Isabella naar de kust, bv naar Cambria. Je mist dan een stuk kust, maar je hoeft dan niet het saaie stuk naar LA twee keer te rijden.

Marianne
#2 - 07-12-2008, 15:14 uur

Arthur A.

Marianne, bedankt voor je reactie: ;)
Arthur: We willen ook zoveel mogelijk op KOA campings (cabins?) gaan staan.

Marianne: Wij hebben ook regelmatig KOA campings genomen, vooral in het noordwesten en in South Dakota, in het zuidwesten viel de ligging of de prijs vaak tegen. Op jullie route heb je de KOA in Williams. Zie hiervoor ons 2002-verslag.
Langs de kust heb je ook een aantal KOA's, maar verder niet op  jullie route denk ik.

Citaat-functie krijg ik niet aan de gang, vandaar:
ik heb op KOA.com gekeken. We moeten nog even bekijken welke we evt willen nemen. We willen ze voornamenlijk nemen omdat we denken dat het voor de kinderen leuker is om op een KOA te staan als in een motel te zitten.
Hebben jullie die ervaring ook?
Nemen jullie op een KOA een cabin, lodge of kottage?
Moet je ze ruim vantevoren reserveren of kan dat een dag vantevoren ook nog?

Arthur: Verder ben ik nog wel aan het twijfelen over Monument Valley en Antilope Canyon. Zouden we deze moeten proberen te plannen voor iets anders?

Marianne: Ik zou niet weten hoe je dat nog op kunt nemen. Eventueel zou je van Las Vegas via Page naar de Grand Canyon kunnen rijden en Antelope Canyon kunnen bekijken, maar als je daar langs rijdt zou ik liever Zion en/of Bryce doen. Antelope Canyon is prachtig, maar om zo'n lange omweg te maken gaat toch wat ver.
Staan de vluchten al vast? Anders kun je overwegen om in LA te eindigen, dat scheelt 3 dagen (en NY overslaan?). Anders zou ik het zo houden.

De vlucht staat al vast. We wilden het rondje compleet maken om de Hway1 niet te missen. Die ene keer dat we in de USA komen met de kinderen (komende 3 jaar staan oa een safari en Azië op de planning) vinden we het ook leuk om hen een indruk van NY mee te geven.
Bedankt voor je tip mbt Page. Moet ik even laten bezinken, want als we ten noorden van de GC komen dan wil ik Zion en Bryce meepikken en dat gaat dagen kosten.

Arthur: Dag 6  Za    Yosemite (CV) - Bishop (?)  231 km  3,11 uur
Via Mono Lake
Bishop gekozen omdat dit in het midden ligt. Andere suggesties???

Marianne: Ik zou Lee Vining of Mammoth Lakes kiezen, of wellicht de Virginia Creek Settlement voor als je Bodie bwilt bezoeken. Ik vind 1 dag voor Yosemite erg kort. Ik zou ook overwegen om het stuk tussen de GC en LA wat sneller te doen of een dag minder LA, zodat je hier nog een dag hebt.

Waarom zou je voor Lee Vinning of Mammoth lake kiezen? Om langer de tijd te hebben in Yosemite?
Ik ga er nu vanuit dat we op de aankomstdag nog naar Mariposa kunnen gaan om de Sequoia bomen mee te pikken. Volgende dag naar Glacier point,  Vernal falls, Panoramatrail, shuttle bus naar El Capitan (evt hiervoor ook de dag van vertrek tot 14.00uur gebruiken).
Bodie hebben we in 1994 bezocht en gaan we deze keer niet langs.
We gaan via Sedona terug naar LA (dit betekent idd 1 dag langer) om 1. te vermijden dat we van GC naar Kingman op en neer rijden en 2. omdat we dachten dat het bij Sedona ook een mooie omgeving is (+ slide rock state park voor de kids) en 3. er zitten nog wat herinneringen aan het ziekenhuis in Flagstaff waar mijn vrouw de vorige keer 1 week gelegen heeft. Daar willen we ook nog even langs gaan.
Een dag minder LA is zeker wel te overwegen. Nu zijn we uitgegaan van 1 vakantiedag (=rust en strand + kustlijn), 1 dag universal studio's en 1 dag toeristische route rijden. Afhankelijk van wat we tussendoor aan toeristische activiteiten doen zouden we deze laatste dag kunnen laten vervallen, maar ik vind het link om dat nu al zo in te plannen. Als ik dit inplan kan het haasten en afraffelen betekenen.

Marianne: Kijk eens op de NPS site, daar staan de routes tussen DV en LV beschreven. Ik vind de route via Badwater en Shoshone en Red Rock Canyon erg mooi, maar het hangt er ook vanaf wat je allemaal wilt bekijken. Je ontkomt niet aan heen en weer rijden om de belangrijkste punten te zien. Zie ook ons 2006 verslag bij 10 augustus en ons 2008-verslag.
Site met routebeschrijving zal ik gaan bekijken. Jullie verslagen heb ik allemaal al gelezen. Leuk om zo in de vakantiestemming te komen.


Arthur: Is het praktisch om een hotel/motel in Santa Monica te nemen of is
dit te veel op en neer reizen naar LA??

Marianne: Nee, dat valt wel mee. Wij hebben een nacht in Marina del Rey gezeten, dat ligt erg gunstig en het hotel (HIE) was heel plezierig. Ze verhuren fietsen zodat je met de fiets naar het strand kunt.

Die dag op en naar naar Lake Isabella lijkt me erg heftig, het is 3 uur rijden, of  meer als het druk is op de weg. Als je van Yosdemite naar Sequoia gaat en dan naar Death Valley rijdt je er langs, zou ook nog een mogelijkheid zijn. Of rijd na Lake Isabella naar de kust, bv naar Cambria. Je mist dan een stuk kust, maar je hoeft dan niet het saaie stuk naar LA twee keer te rijden.

Op en neer naar Lake Isabella is idd heftig maar we willen graag ergens gaan raften. Indien we voor Page kiezen kunnen we dat misschien daar ergens gaan doen.
Ik heb ook overwogen om via Sequoiq NP en Bakersfield naar DV te rijden (hebben we de vorige keer ook gedaan) maar dan heb je 2 lange rijdagen en mis je in Yosemite het stuk naar de Tioga pas (en Mono Lake).
Om van Lake Isabella naar Cambria te rijden is een goeie tip. Gaan we denk ik doen.
Heb jij dan een voorstel hoe we het stuk kust tm Santa Barbara af kunnen dekken? Is het goed te doen om vanuit LA op en neer?
Zijn er nog andere high lights die we op deze manier missen?

Enne.. bedankt! :afro:
#3 - 07-12-2008, 23:16 uur

kings fan

Hallo,

Van LA centrum tot Santa Monica Beach is ong. 1u rijden. In de zomer, zeker 's weekends, kan er wel heel veel verkeer zijn. Fietsen of gocarts huren in santa monica is wel leuk. Voor monument valley moet je nogal ver omrijden, ik zou dan eerder Bryce verkiezen! Een trektocht in de GC is absoluut een must! 
In vegas strip afschuimen 's avonds en naar de fonteinen van belaggio gaan kijken, prachtig! en shoppen in vegas!
Veel plezier!
#4 - 09-12-2008, 22:05 uur

Arthur A.

We gaan van 27 juli tm 17 aug 2009 bovenstaand rondje maken met een auto en 2 jongens van 13 en 14 jaar.
Zelf zijn we in 1994 in het Westen geweest (SF-Yosemite-Sequoia-DV-LV-Zion-Brice-GC).
We gaan nu met onze kinderen en willen een combinatie van parken en steden.

Mede dank zij jullie reacties en het forum hebben we nu de volgende route:

Dag 1   Brussel - New York (JFK 12.20uur)   
Dag 2   New York   
Dag 3   New York (JFK 9.00uur) - San Francisco (12.00uur)   
Dag 4   San Francisco - Yosemite (Tent in Curry Village)   
Dag 5   Yosemite   
Dag 6    Yosemite (CV) - Bishop (?)   
Dag 7   Bishop (?) - Death Valley   
Dag 8   Death Valley - Las Vegas   
Dag 9   Las Vegas - Grand Canyon                                      Las Vegas - Zion (Springdale)
Dag 10   Grand Canyon                                                     Zion - Bryce
Dag 11   Grand Canyon - Sedona                                       Bryce - Page
Dag 12   Sedona (via slide rock state park) - Blythe (?)          Page - Grand Canyon
Dag 13   Blythe (?) - Los Angeles                                      Grand Canyon
Dag 14   Los Angeles (rust dag aan kust (Santa Monica??)      Grand Canyon - Barstow
Dag 15   Los Angeles (Universal Studios)                                 Barstow - Santa Monica
Dag 16   Los Angeles (touristische route)                                 Los Angeles (Universal Studios)
Dag 17   Los Angeles - Lake Isabella (raften) - Bakersfield      Los Angeles (touristische route)
Dag 18   Bakersfield - Morro Bay                                      Los Angeles - Lake Isabella (raften) - Bakersfield)
Dag 19   Morro Bay - Monterey                                      Bakersfield - Morro Bay
Dag 20   Monterey - San Francisco                                      Morro Bay - Monterey
Dag 21   San Francisco                                                      Monterey - San Francisco
Dag 22   San Francisco (7.45uur) - Brussel                          San Francisco
                                                                                    San Francisco (7.45uur) - Brussel

We hebben nu echter een dag te veel. Zouden jullie Yosemite - DV in 1 dag doen of de dag in de Grand Canyon overslaan (of een andere suggestie om 1 dag in te korten?)?

Als we pas vanaf Morro Bay de kustweg gaan volgen, missen we dan iets tussen Santa Monica en Morro Bay dat we vanuit LA moeten gaan bekijken?

Zouden jullie eerder kiezen voor Zion of Bryce ipv beiden?

Andere opmerkingen over de gekozen route of de planwijziging???

Alvast bedankt! ;)
Arthur


#5 - 15-12-2008, 23:23 uur

Hans B

Heb je je vluchten al vastgelegd?
Anders zou ik NY weg laten.
#6 - 16-12-2008, 08:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Arthur A.

Yep, vluchten en Yosemite is geboekt. We vonden een korte tussenstop een mooie gelegenheid om de kinderen een indruk van NY mee te geven.
#7 - 16-12-2008, 08:51 uur

Marianne

Je zou in 1 dag van de Grand Canyon naar LA kunnen rijden, je hebt voldoende tijd in de Grand canyon. Misschien kun je daar zelfs iets minder tijd voor uittrekken, twee keer een halve dag is ook prima voor een goede indruk (en zeker een stuk van de Bright Angel Trail meenemen!).
Is Lake Isabella niet onderweg van de GC naar LA in te plannen? Als je de tweede nacht GC in Williams overnacht kun je de volgende dag in 1 keer naar LAke Isabella doorrijden.

Of je gaat wel naar Barstow (of iets verder, kijk gewoon hoever je komt) dan heb je de volgende dag naar LA  voldoende tijd voor sigt seeing, en kun je een dag in LA uitsparen.

Een andere mogelijkheid is om Page over te slaan en in een keer van Bryce naar de GC te rijden. Ik ben zelf een voorstander van zo nu en dan lange stukken, om dan meer tijd in de parken en steden te hebben. Je zou dan Antelope Canyon onderweg kunnen doen.
Zion en Bryce zou ik allebei doen, als je op tijd naar Zion gaat en de dag in de middag naar Bryce dan heb je voldoende tijd om van beide parken een gede indruk te krijgen. Overnacht wel in Springdale, dan kun je makkelijk het park in, ook de volgende ochtend nog. De jongens zullen een deel van de Narrows geweldig vinden, en doe op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail.

De kust: je mist Santa Barbara op deze manier, maar ik moet toegeven dat ik er nog nooit geweest ben. Is een leuke plaats, maar verder mis je niet echt iets denk ik.

Over Curry Village: er worden cabins gesloten, zie hier. Kijk eens of je iets in Housekeeping Camp kunt vinden - gewoon regelmatig checken of er iets vrij komt. Dan ben je zeker van een plaats want bij CV zal iets geannuleerd moeten worden.

Marianne
#8 - 16-12-2008, 09:09 uur

Arthur A.

Marianne, bedankt. Ik kom er vanavond op terug.
#9 - 16-12-2008, 09:48 uur

Hans B

Yep, vluchten en Yosemite is geboekt. We vonden een korte tussenstop een mooie gelegenheid om de kinderen een indruk van NY mee te geven.
Wil je persé in de hitte van DV overnachten, neem airco hotel. Anders zou ik via de DV in een dag dooreizen naar L.V.
DV is best leuk om geweest te zijn enkele malen in de verzengende hitte (kort) uit de auto, maar verder zijn lange wandelingen niet aan te bevelen.
En in een dag van Bishop naar L.V. is best te doen, zonder DV te kort te doen.
L.V. zou ik een extra dag blijven.
Zion zou ik ook iets uitgebreider blijven.
Van Page kun je in een dag naar Cr.C. Village ook als je een aantal uitzichtpunten + visitor center wilt bezoeken, wordt wel een lange dag.
Reserveer dan een h(m)otels in Cr.C. Village of Tusayan net buiten het park.
Waarom Barstow? en niet naar Lake Isabella, kun je de volgende dag meteen raften, nou ja "raften" een "float trip" doen en daarna door naar L.A.
Heb je wat meer tijd voor LA - SF en even rondkijken in SF.

succes.
#10 - 16-12-2008, 16:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Arthur A.

Marianne,   bedankt voor je reactie en het meedenken. :afro:
1. Optie overnachten in Williams en (zover mogelijk) doorrijden naar LA neem ik mee. Bright Angel Trail staat genoteerd.
Naar Lake Isabella doorrijden kan ook maar daar win ik volgens mij niet zoveel mee omdat ik dan ook nog van LA naar Morro Bay extra moet rijden.

2. Ik wilde via Page gaan om naar Antelope Canyon te gaan. Ik had begrepen dat de tour van 12.30 het mooiste was qua zonlicht. Aangezien ik 's morgens in Bryce eerst nog een trail wilde lopen zouden we 12.30 niet halen.
Heb jij ook ervaringen met andere tijden in Antelope CAnyon en is het dan ook indrukwekkend?
Het lijkt mij een erg lange dag van Bryce naar GC via Antelope Canyon (5.30uur rijden + trail Bryce + Antelope Canyon). Is dit te doen?
Aangezien we daarna een volle dag in GC hebben overweeg ik dit wel.

3. De jongens zullen een deel van de Narrows geweldig vinden schrijf je. Welke route bedoel je hiermee? Op de site van Zion lees ik:Zion Narrows: Weather and water conditions permitting, there are three ways to hike The Narrows:

4. Bedoel je met de Canyon overlook trail die in Zion?

5. Hoe laat is ongeveer de sunset in Bryce en GC??

Hans, bedankt voor je reactie en het meedenken. :afro:

1. We wilden in Furnace Creek overnachten en op die dag de meeste dingen in DV bekijken zodat we de volgende dag  in LV in het begin van de middag aankomen.
In LV wilde ik in Excalibur overnachten en 's middags, 's avonds en de volgende morgen LV bekijken. Is dat te kort denk je?

2. Hoezo: nou ja "raften" een "float trip" ??? Ik had begrepen dat door het gecontroleerd "leeg" laten lopen van stuwdammen je op een level 3/4 rivier zou kunnen raften bij Lake Isabella. Heb jij daar andere ervaringen mee? Voor een "float trip"gaan we niet apart naar Lake Isabella!

3. Wat zou je langer in Zion doen? Trails lopen of rondrijden??

groeten, Arthur
#11 - 16-12-2008, 20:36 uur

Marianne

Marianne,   bedankt voor je reactie en het meedenken. :afro:
1. Optie overnachten in Williams en (zover mogelijk) doorrijden naar LA neem ik mee. Bright Angel Trail staat genoteerd.
Naar Lake Isabella doorrijden kan ook maar daar win ik volgens mij niet zoveel mee omdat ik dan ook nog van LA naar Morro Bay extra moet rijden.

Ik heb het niet uitgerekend, maar je hebt meer kust, en minder van het saaie stuk tussen Lake Isabella en de kust.

2. Ik wilde via Page gaan om naar Antelope Canyon te gaan. Ik had begrepen dat de tour van 12.30 het mooiste was qua zonlicht. Aangezien ik 's morgens in Bryce eerst nog een trail wilde lopen zouden we 12.30 niet halen.
Heb jij ook ervaringen met andere tijden in Antelope CAnyon en is het dan ook indrukwekkend?
Het lijkt mij een erg lange dag van Bryce naar GC via Antelope Canyon (5.30uur rijden + trail Bryce + Antelope Canyon). Is dit te doen?
Aangezien we daarna een volle dag in GC hebben overweeg ik dit wel.

Ik heb alleen ervaring met de Lower Antelope Canyon, dat leek ons leuker met de kinderen - meer klauterwerk, minder druk, niet reserveren. Het tijdstip is daar niet zo belangrijk als bij de Upper Antelope Canyon. Als je 's  morgens ook in Bryce nog een trail wilt doen wordt het wel een volle dag.

3. De jongens zullen een deel van de Narrows geweldig vinden schrijf je. Welke route bedoel je hiermee? Op de site van Zion lees ik:Zion Narrows: Weather and water conditions permitting, there are three ways to hike The Narrows:

Je kunt vanaf de riverside walk de rivier inlopen. Zie ook ons 2008-verslag (ook voor Antelope Canyon).

4. Bedoel je met de Canyon overlook trail die in Zion?

Ja, is een mooie, vrij korte trail met een prachtig uitzicht. Zie ook weer ons reisverslag.

5. Hoe laat is ongeveer de sunset in Bryce en GC??

Als je googelt op sunrise of sunset vind je allerlei handige sites waar je per dag het tijdstip van de zonsondergang/-opgang kunt vinden, bv deze: http://www.sunrisesunset.com/

Marianne
#12 - 16-12-2008, 21:35 uur

Arthur A.

Marianne,   bedankt voor je reactie en het meedenken. :afro:
1. Optie overnachten in Williams en (zover mogelijk) doorrijden naar LA neem ik mee. Bright Angel Trail staat genoteerd.
Naar Lake Isabella doorrijden kan ook maar daar win ik volgens mij niet zoveel mee omdat ik dan ook nog van LA naar Morro Bay extra moet rijden.

Ik heb het niet uitgerekend, maar je hebt meer kust, en minder van het saaie stuk tussen Lake Isabella en de kust.
Yep, you're right! Ik was het stukje Bakersfield - Morro Bay even vergeten  :-\
2. Ik wilde via Page gaan om naar Antelope Canyon te gaan. Ik had begrepen dat de tour van 12.30 het mooiste was qua zonlicht. Aangezien ik 's morgens in Bryce eerst nog een trail wilde lopen zouden we 12.30 niet halen.
Heb jij ook ervaringen met andere tijden in Antelope CAnyon en is het dan ook indrukwekkend?
Het lijkt mij een erg lange dag van Bryce naar GC via Antelope Canyon (5.30uur rijden + trail Bryce + Antelope Canyon). Is dit te doen?
Aangezien we daarna een volle dag in GC hebben overweeg ik dit wel.

Ik heb alleen ervaring met de Lower Antelope Canyon, dat leek ons leuker met de kinderen - meer klauterwerk, minder druk, niet reserveren. Het tijdstip is daar niet zo belangrijk als bij de Upper Antelope Canyon. Als je 's  morgens ook in Bryce nog een trail wilt doen wordt het wel een volle dag..

Reserveren lijkt mij ook niet handig. Wordt dus Lower Antelope Canyon. Misschien wel ipv overnachten in Page zover mogelijk doorrijden naar GC. Dan hebben we een lange aankomstdag in GC en kunnen we met 1 overnachting volstaan (2e dag dan pas laat richting LA/Lake Isabella om toch alvast een uur of 3 te rijden).
3. De jongens zullen een deel van de Narrows geweldig vinden schrijf je. Welke route bedoel je hiermee? Op de site van Zion lees ik:Zion Narrows: Weather and water conditions permitting, there are three ways to hike The Narrows:

Je kunt vanaf de riverside walk de rivier inlopen. Zie ook ons 2008-verslag (ook voor Antelope Canyon).

4. Bedoel je met de Canyon overlook trail die in Zion?

Ja, is een mooie, vrij korte trail met een prachtig uitzicht. Zie ook weer ons reisverslag.

5. Hoe laat is ongeveer de sunset in Bryce en GC??

Als je googelt op sunrise of sunset vind je allerlei handige sites waar je per dag het tijdstip van de zonsondergang/-opgang kunt vinden, bv deze: http://www.sunrisesunset.com/

Marianne
Ook bedankt voor de overige tips. Heb al zoveel reisverslagen gelezen maar door het veranderde reisschema zijn Zion/Bryce en Page nu pas weer in de picture gekomen.
#13 - 16-12-2008, 22:04 uur

Hans B

Arthur,

1. Ik denk dat je vanwege de hitte wat sneller uit DV wilt zijn. Ik ben er in 1988 en 2000 en 5 miniuten uit de auto voor een foto op diverse plekken vond ik meer dan genoeg, niet voor het landschap overigens want dat is erg mooi. In Las Vegas vond ik de shows vóór de casino's erg mooi (Fremont Street, Bellagio, Treasure Island). Een heel bijzondere stad.
 
2. Met Lake Isabella ben ik te snel met mijn mening geweest. Ik dacht hoe kun je op een meer nu raften, maar als de Kern river voldoende water heeft of de stuwen open gezet worden kan het wel. Nu is er in de zomer niet super veel water, dus laat je op tijd informeren.

3. Zion langer blijven voornamelijk om te wandelen. Enkele korte wandelingen op één dag kan, maar een lange (4u) naar Angel's Landing is ook wel een belevenis.

Hans
#14 - 18-12-2008, 14:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Arthur,

1. Ik denk dat je vanwege de hitte wat sneller uit DV wilt zijn. Ik ben er in 1988 en 2000 en 5 miniuten uit de auto voor een foto op diverse plekken vond ik meer dan genoeg, niet voor het landschap overigens want dat is erg mooi.
 
Hans

Je zult inderdaad geen lange wandelingen willen maken, maar een aantal uitzichtpunten bekijken kan heel goed. Sta vroeg op, dan is het nog redelijk qua temperatuur en dan komen de kleuren en schaduwen ook het beste uit. Zorg ervoor dat je niet al te vroeg in het park aankomt, hoewel je er best lekker kunt zwemmen en eten bij furnace creek.
Als je vanuit Lee Vining of Mammoth Lakes vertrekt en ook nog even de Alabama Hills bekijkt ben je nog vroeg genoeg in het park om de Sand Dunes en misschien Zabriskie Point (bij zonsondergang) te bekijken. Dan de volgende dag via Badwater en Red Rock Canyon naar Las Vegas.

Marianne
#15 - 18-12-2008, 16:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15