Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje west

Discussie gestart

DenJ

Van 4 mei t/m 25 mei gaan wij (met z'n tweeen) voor het eerst naar Amerika. We zijn van plan om ongeveer de volgende reis te gaan doen:

Dag 1 : Amsterdam - LA - Anaheim
Dag 2: Anaheim (Disney)
Dag 3: Anaheim - San Diego
Dag 4: San Diego (SeaWorld)
Dag 5: San Diego - Palm Springs
Dag 6: Palm Springs - Laughlin
Dag 7: Laughlin (route66) - Flagstaff
Dag 8: Flaggstaff - Page
Dag 9: Page (Grand Canyon)
Dag 10: Page - Tropic
Dag 11: Tropic - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - DV (Stove Pipe Wells)
Dag 14: DV - Visalia (Sequoia)
Dag 15: Visalia - Mariposa (Yosemite)
Dag 16: Mariposa - San Fransisco
Dag 17: San Fransisco
Dag 18: San Fransisco - Cambria of Santa Barbara
Dag 19: (Cambria - ) Santa Barbara
Dag 20: Santa Barbara - Holywood - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA - Amsterdam

De auto en vlucht zijn reeds geboekt. We hebben nu één (of mischien zelfs twee) dag(en) LA 'teveel'. In ieder geval één dag willen we nog ergens anders in de reis gaan toevoegen, waarschijnlijk San Fransisco.
 Nu hebben we een aantal vragen:
1. Wat vinden jullie van dit reisschema?
2. We hebben alleen de eerste twee hotel overnachtingen geboekt, de rest nog niet. Is dit echt nodig, als het je niet zoveel uitmaakt in welk hotel je slaapt? Het liefst hebben we de vrijheid om, als we het ergens leuk vinden, lekker te blijven hangen.
3. We komen nu precies in het weekend aan in Las Vegas. Is dit echt een probleem? Wat zou een eventuele alternatieve route zijn? We zouden vanaf Laughlin door kunnen steken naar Las vegas en dan een deel van de route andersom doen en dan aangekomen bij Laughlin weer terug naar Las Vegas en vanuit daar naar DV. Weet iemand een beter alternatief?
4. Wat is een goede route van DV naar Visalia? Hier komen we niet echt uit.

Alvast bedankt voor jullie tips!
David en Josine
#1 - 21-02-2010, 14:03 uur

Tet14

Hi, en welkom op het forum.
Eerst even een vraagje. Hoe zeer zijn jullie verknocht aan DL en Seaworld?  Ik vraag dat omdat je tijd voor GC, Page en Yosemite nogal beperkt is en je slaat Zion NP helemaal over. Las Vegas in het weekend zal wellicht wat duurder zijn maar verder zou ik er geen punt van maken. Als je deze route wil volgen zou ik Palm Springs en Flagstaff overslaan. Page ligt 2-3 uur van GCNP.
San Diego-Kingman
Kingman via R66 naar GCNP
GCNP naar Page
Page
Page-Bryce
Bryce-Zion
Zion-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Visalia (als je de volgende dag via Sequoia NP will rijden zou ik aanraden naar Three River te rijden. Aardig plaatsje. Dus DV-ca190 naar us395, links af 395 en ca14 richting Mojave, ca58 naar Bakersfield en ca99 richting Visalia. Dan rechts af ca198 naar Three Rivers. Gemakkelijkste route.
Sequoia naar Yosemite (Mariposa ligt wel buiten Yosemite, misschien dichterbij logeren?)
Yosemite
Yosemite-San Francisco
2 dagen SF
SF-Cambria
Cambria-Los Angeles.
Tet
#2 - 21-02-2010, 15:10 uur

Jez

2. We hebben alleen de eerste twee hotel overnachtingen geboekt, de rest nog niet. Is dit echt nodig, als het je niet zoveel uitmaakt in welk hotel je slaapt? Het liefst hebben we de vrijheid om, als we het ergens leuk vinden, lekker te blijven hangen.
Lekker op de bonnefooi gaan! Wij reserveren nooit voor onderweg en vinden altijd met gemak een hotel. Tip: Bestel online een gids van bijv. Super 8 of Motel 6, dan weet je waar je voor een hotel kunt kijken. Wordt gratis thuis bezorgd.

Citaat
3. We komen nu precies in het weekend aan in Las Vegas. Is dit echt een probleem?
Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Het is wel verstandig om even te kijken of er dan geen conventions ofzo zijn, want dan willen de hotels nog wel eens vol zitten of duurder zijn. Als je niet perse aan de Strip hoeft te slapen, kun je er ook net buiten slapen. Ons bevalt de Super 8 aan Koval Lane goed; rustig, goedkoop en maar 1 blok vanaf de Strip.

Citaat
4. Wat is een goede route van DV naar Visalia? Hier komen we niet echt uit.
Onderlangs Sequoia, via Lake Isabella.
#3 - 21-02-2010, 15:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Floortje

Tip: Bestel online een gids van bijv. Super 8 of Motel 6, dan weet je waar je voor een hotel kunt kijken. Wordt gratis thuis bezorgd.

Goede tip maar waar kan ik deze gidsen bestellen?
#4 - 21-02-2010, 17:13 uur

DenJ

Bedankt voor jullie reacties!

De motel 6 gids is aangevraagd (op de website van motel 6 - reservations - order directory) alleen die van super 8 konden we niet vinden, maar gaan we achteraan! Super!

Tet, Zion zijn we inderdaad 'vergeten' en voor yosemite gaan we inderdaad een dag extra inplannen. Kingman is een goede optie. Is het alleen van San Diego naar Kingman niet een heel eind rijden op één dag? of valt dat in de praktijk wel mee?

Nog een vraag die na wat onderzoek bij me op kwam. Sommige mensen gaan noordelijk langs sequoia en yosemite (via bishop) en andere zuidelijk, via visalia en fresno. Wat zijn de belangrijkste 'verschillen'? Kan je van beide kanten de parken bezoeken?

Alvast bedankt!

Gr. Josine en David
#5 - 21-02-2010, 18:33 uur

Hans B

Het grootste verschil zit in je eigen tijd.

Zoals velen heb je behoorlijk wat op je programma staan.
Voor een bezoek aan Sequoia gaat het de 'snelle' reiziger om de reuzenbomen.
Maar deze staan ook in Yosemite en Yosemite is een park met meer verscheidenheid en een geweldig mooie weg, de Tioga Pass (10000ft). Dat is de reden dat de meesten bij hun 1e bezoek kiezen voor één park en dan wordt het in 9 van de 10 gevallen Yosemite. Het scheelt je een verplaatsing, je kunt er dan iets langer blijven en prachtige wandelingen maken.
Vanaf Las Vegas rij je dan dwars door de Death Valley, via Bishop (overnachten) naar Lee Vining / Mono Lake en dan de pas op naar Yosemite Valley. In het zuiden (Mariposa) staan de reuzenbomen, kun je een wandeling maken en dan via Fresno naar San Francisco om je reis te vervolgen.

Probeer de afstanden tussende "highlights" sneller te rijden, zodat je meer tijd hebt om het natuurschoon te bekijken. Persoonlijk zou ik geen bezoek brengen aan Anaheim. Seaworld wel. Van San Diego zou ik, zeker als je met twee volwassenen bent proberen in één ruk naar de Grand Canyon te reizen of althans zo ver mogelijk.
Met de korte tijd die jullie hebben, heeft Palmsprings, Laughin en Flagstaff niets aan jullie reis toe te voegen en kun je de tijd goed besteden dar waar het écht mooi is.
#6 - 22-02-2010, 08:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Nog een vraag die na wat onderzoek bij me op kwam. Sommige mensen gaan noordelijk langs sequoia en yosemite (via bishop) en andere zuidelijk, via visalia en fresno. Wat zijn de belangrijkste 'verschillen'? Kan je van beide kanten de parken bezoeken?

Sequoia NP is alleen vanuit het westen te bereiken. Yosemite is ook vanuit het oosten te bereiken, via de Tioga Pass. Half mei zal de Tioga Pass echter hoogstwaarschijnlijk nog gesloten zijn, maar mocht hij open zijn (informeer een paar dagen van te voren) dan zou je het voorstel van Hans (DV- Lee Vining - Yosemite) kunnen overwegen. Je mist dan Sequoia NP maar daar heb je toch te weinig tijd voor. De sequoiabomen kun je ook in Yosemite bekijken.

Als de Tioga Pass nog gesloten is, kun je de route van Tet volgen, maar een andere mogelijkheid is om toch vanuit DV de 395 noord te nemen. Er zijn dan een aantal passen die eerder open gaan dan de Tioga Pass (zoals de Sonors Pass). Of je neemt de 88, die iets onder Lake Tahoe loopt. Deze is altijd open. Ook in dit geval mis je Sequoia NP, maar dar staat tegenover dat je een mooiere route hebt.
Bekijk het eens op www.mapquest.com en gebruik dan de optie "avoid seasonally closed roads".

Ik kan je ook aanraden om alvast een kaart te kopen, leuk voor de voorbereidingen en je ziet goed welke wegen er zijn, en welke daarvan scenic zijn. De Hallwag (nr 5 ) is een aanrader.

Marianne
#7 - 22-02-2010, 10:29 uur

Tet14

San Diego naar GC is ongeveer 9 uur rijden als je een straf tempo aanhoudt. Naar Kingman is het ongeveer 6 uur rijden.
Er zijn idd ook hoge bomen in Yosemite maar die vallen in het niet bij General German, "largest living thing on earth" Als Tioga Pass open is (kleine kans) zan zou ik altijd die route rijden, anders ten zuiden van de Sierras zoals aangegeven. Van DV en dan helemaal noord van Yosemite en dan ook nog naar Mariposa Grove is een omweg.
#8 - 22-02-2010, 11:22 uur

Hans B

Er zijn idd ook hoge bomen in Yosemite maar die vallen in het niet bij General German, "largest living thing on earth"

We zijn er dit jaar weer geweest (Avenue of the Giants aan de kust in Noord San Francisco en Yosemite), Sequoia zijn we in eerdere jaren wel eens geweest. Ik moet zeggen dat wanneer je weinig vergelijk hebt alles groot is. Ik bedoel:
Een boom van 100 meter hoog en 15 meter in omtrek in Yosemite en een boom van 80 meter en 20 meter in omtrek in Sequoia dan maakt het mij niet uit. Alles is dan reuze groot.
Dus om naar beide parken te gaan en de bomen te zien, is erg leuk, maar wanneer je weinig tijd hebt beperk je tot één park.
#9 - 22-02-2010, 12:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Marianne of anderen, ik heb de roadatlas Norh America van Michelin in huis. Weet je of de kaart van Hallwag meer of betere informatie bevat? Ik ken de kaarten van Hallwag niet om te vergelijken. In de boekwinkels bij mij in de buurt zie ik ze ook niet, ook niet bij de anwb. Ik wil 'm wel bestellen maar alleen als de Hallwag meerwaarde heeft.
Maria
#10 - 22-02-2010, 14:23 uur

Tet14

Heb je al eens aan de roadatlas van Rand McNally gedacht?
De door Hans B. genoemde Avenue of the Giants vonden wij het indrukwekkendst op dat gebied.  Helaas op een dagafstand van Yosemite. General German is een blijvende herinnering met zijn 32 meter(!) omtrek aan de voet maar er zit wel iets in de stelling dat als je ze niet naast elkaar ziet, het ook niet zo veel uitmaakt. http://82.94.219.20/~jpa/Gen.Sherman.htm
Tet
#11 - 22-02-2010, 14:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15