Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondje westkant USA

Discussie gestart

melvin

hoi,

wij willen de zomer van 2010  4  weken naar de westkant van USA (we zijn er dit jaar al geweest en hebben het rondje SF -  LV - LA gedaan).
wij zouden graag in San Francisco beginnen en in Las Vegas eindigen (kan ook andersom) en dan willen we yosemite, grand canyon, antilope canyon en yellowstone zeker bezoeken met hier tussen liggende steden/ parken.
we zijn in SF, LV, yosemite en de grand canyon al geweest maar willen hier graag heen terug.
maar ik heb geen idee hoe je het beste deze reis op kunt stellen en wat nog mooie parken en steden zijn om te bezoeken tussen deze plaatsen, wie kan mij helpen?

gr. melvin
#1 - 19-10-2008, 10:57 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

sandrochka

Er staan tig voorbeelden van reisschema's op deze site. Mischien dat je eerst hier eens naar gaat kijken. En wat reisbloggen bekijken heeft mij tenminste erg geholpen met het plannen.
Daarna maak je een voorlopig schema en dan kunnen we er makkelijker naar kijken en info geven.
Je weet ongeveer al wel wat je wilt gaan doen, je bent er zelfs al een keer geweest, dus zet dat even op een rijtje.
#2 - 19-10-2008, 11:20 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Marianne

Hallo Melvin,

Leuk dat julie alweer een nieuwe reis in gedachte hebben!
Wij hebben de afgelopen zomer onderstaand rondje gedaan, zie ook ons reisverslag. Ook in 2004 hebben we Yellowstone gecombineerd met het zuidwesten.



De Grand Canyon hebben we niet gedaan, maar als je in Las Vegas eindigt heb je voldoende tijd om dat ook mee te nemen. Misschien een idee om deze keer de North Rim te doen? Als je Bryce en Zion niet bezoekt deze keer kun je ook goed onderlangs rijden.

Wij hadden 2 volle dagen in Yellowstone, maar voor een eerste bezoek zou ik zeker 3 of meer dagen er voor uittrekken, er is geweldig veel te zien, en je moet ook echt de tijd nemen wil je overal van kunnen genieten.

Marianne
#3 - 19-10-2008, 14:04 uur
« Laatst bewerkt op: 19-10-2008, 14:17 uur door Marianne »

Hans B

Vanaf S.F. naar Yellowstone is niet een reis met veel boeiende zaken die je onderweg tegen komt.
Zie ook het kaartje van Marianne.
Nevada is veel woestijn en leegte, maar als je dat mooi vindt moet je het doen.

Wellicht zou je kunnen overwegen vanaf Salt Lake City naar Yellowstone te reizen of anders vanaf Denver.
Denver - Black Hills - Yellowstone - Salt Lake City - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon (north rim) - Bryce - Zion - Las Vegas.
of
Las Vegas - Zion - Bryce - Grand Cnyon (north rim) - Page - Monument Valley - Arches - Grand Teton - Yellowstone - Salt Lake City.
of dezelfde route en vanaf Yellowstone - Black Hills - Denver
Het hangt er vanaf hoeveel dagen je hebt, maar in 4 weken moet dat lukken.

It's up to you
Hans
#4 - 19-10-2008, 16:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

druifje

Hoi Melvin,

wij zijn dit jaar ook naar Yellowstone geweest en hebben ook Antelope Canyon bezocht. Beiden zeer gave plekken om te zien!!! Je hebt gelukkig 4 weken want Yellowstone ligt heel erg van de "route". Wat je zou kunnen doen als je die kant op gaat is bv Craters of the Moon NM (Idaho) bekijken (vanaf Salt Lake City een klein stukje omrijden). Deze tip kregen wij van Marianne (als ik mij niet vergis) en wij vonden het erg leuk en apart om te zien. Voor Yellowstone zeker 2,5 dag voor uittrekken, dan kun je geen lange hikes doen. Ook kan ik je dan Grand Teton aanraden en dan met het pondje Jenny Lake oversteken en daar een stukje wandelen naar de Hidden Falls.

Ik kan zo wel onze hele reis gaan beschrijven maar dat heb ik al eens gedaan, kijk maar even op www.stephanrianne.nl  onder het kopje reizen. Daar vind je ook onze andere Amerika-reizen.

Gr. Rianne!!!
#5 - 19-10-2008, 18:23 uur
Charmed I'm Sure

melvin

hoi,

zoals jullie allemaal al zeggen moet ik voldoende tijd nemen in yellowstone dus ik denk dat dat wel 3 of 4 volle dagen worden want we willen ook wel graag grotere stukken lopen.
hans je heb inderdaad wel gelijk dat van SF naar Yellowstone niet veel te zien is.
maar is het geen idee om van SF naar Yellowstone een langere route te maken (want we hebben immers genoeg tijd) en dan bij SF  naar boven te gaan richting de staat Oregon.
want hier liggen namelijk ook veel parken (bijvoorbeeld lassen volcanic national park, lassen national forrest, lake orrovil state recreation area en redwood national park) heeft iemand hier ervaring met deze parken? of kunnen we beter zo'n kort mogelijke route maken van SF naar Yellowstone?
en bedankt alvast met jullie reacties hier ben ik al een heel eind mee vooruit gekomen.

gr. melvin
#6 - 20-10-2008, 20:21 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

Hoi Melvin,
schrijf per dag uit wat je wilt, want voordat je het weet is ook 4 weken te kort.
De route naar Oregon en Washington hebben wij ook al eens gereden.
Lees mijn reisverhalensite 2001 en 2002.

Hans
#7 - 20-10-2008, 21:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Probeer inderdaad niet te veel te doen, die 4 weken zijn zo vol.
Hebben jullie de omgeving van Moab al gedaan? Zo nee, dan zou ik Arches en Canyonland in de route opnemen. Tussen yosemite en Yellowstone zou je ook via Great Basin kunnen rijden, maar aan de nadere kant is een dagje Nevada ook geen ramp, ik vind het wel wat hebben, die leegte. Vanaf Lake Tahoe ben je in 1 dag in Idaho. Daar zou je nog Craters of the Moon kunnen bezoeken en dan naar Yellowstone.

Maar, zoals Hans al zei, schrijf het eerst eens uit en kijk hoeveel tijd je nog hebt.

#8 - 20-10-2008, 22:26 uur

melvin

dit is zo'n beetje wat ik in gedachte had:

Dag 1. Nederland – Denver 
Dag2. Denver
Dag3. Denver – rocky mountains national park    102 km – ca. 1 uur 37 min
Dag4. Rocky mountains national park – hot springs   561 km – ca. 5 uur 59 min.
Dag5. Hot springs – sheridan     via mount ruchmore     508 km – ca. 4 uur 49 min.
Dag6. Sheridan – yellowstone 429 km – ca. 5 uur 0 min.
Dag7. Yellowstone
Dag 8. Yellowstone
Dag 9 yellowstone -  salt lake city   564 km – ca. 5 uur 42 min.
Dag 10. Salt lake city
Dag 11. Salt lake city – fillmore   239 km – ca. 2 uur 20 min
Dag 12. Fillmore – page  398 km – ca. 4 uur 38 min.
Dag 13 page
Dag 14 page
Dag 15 page – tusayan   229 km – ca. 2 uur 41 min.
Dag 16 tusayan
Dag 17 tusayan -  las vegas   451 km – ca. 4 uur 43 min.
Dag 18 las vegas
Dag 19. Las vegas
Dag 20. Las vegas
Dag 21. Las vegas – mammoth lakes   482 km – ca. 6 uur 9 min.
Dag 22 mammoth lakes
Dag 23. Mammoth lakes -  oakhurst    229 km – ca. 3 uur 13 min.
Dag 24oakhurst – san francisco       331 km – ca. 3 uur 38 min
Dag 25 san francisco
Dag 26 san francisco
Dag 27 san francisco
Dag 28 san francisco - nederland

nu is mijn vraag wat zouden jullie anders doen? of moet ik op bepaalde plaatsen langer blijven (want we kunnen er altijd meer dagen aan vast plakken)?
graag jullie reactie ;)

gr. melvin
#9 - 21-10-2008, 22:05 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

meistershof

Hallo melvin.
De kust route is erg mooi ,maar ook van SF naar lake Tahoe dan kom je langs sacromento en  old sacromento is een mooi stadje met een bijzonder
mooi spoorweg museum ,verder zijn ook al goede tips gegeven om van een ander vertrekpunt te gaan wat tyd scheelt.
Groeten Wim.
#10 - 21-10-2008, 22:21 uur

melvin

hoi wim,

idd kunnen we naar sacramento gaan maar hier zijn we de vorige keer al geweest dus slaan we dit liever over dit keer.

gr. melvin
#11 - 22-10-2008, 07:42 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

Hallo Melvin,
je vliegt wel erg snel door het Rocky Mountain NP (prachtige wandelingen) en door de Black Hills (Mt.Rushmore, Crazy Horse, Black Hills Mining Museum, Wind Cave, Jewel Cave, Badlands? iets verderop, ..)
Van Mammoth Lakes naar Oakhust is dat via Yosemite? Verdient ook dat park niet meer tijd.

Hans
#12 - 22-10-2008, 08:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dreke

Drie nachten in Page lijken mij misschien ook wat veel. Concrete plannen daar?
#13 - 22-10-2008, 12:41 uur

Marianne

Hallo Melvin,
Je ziet direct hoe handig het is om het uit te schrijven, die 4 weken blijken dan eigenlijk heel kort te zijn als je dit voorstel bekijkt.

Van jouw 3 of 4 dagen Yellowstone zijn er nog maar 2 over - echt te weinig vind ik - en zoals ook door Hans al is opgemerkt heb je wel erg weinig tijd voor Rocky Mountain NP, en South Dakota.
Wil je in Denver beginnen, sla dan South Dakota over, of kort de reis verderop wat in. Page is veel, Antelope Canyon kost een paar uur, er is natuurlijk meer te doen, maar dat zou ik niet ten koste van Yellowstone laten gaan.
Ook van Yosemite zie je niet veel op deze manier, en waarom Oakhurst? Dat ligt niet op de route Mammoth Lakes - San Francisco. En waarom twee dagen Mammoth Lakes?

Hebben jullie dit jaar zo weinig van de Grand Canyon gezien dat je daar nog een keer naar toe wilt? Ik zou het anders niet doen, een tweede keer is er niet zoveel meer te zien als een eerste keer lijkt me.

Drie dagen Las Vegas vind ik ook wel erg veel, maar smaken verschillen.

Voor een route vanaf Denver met Yellowstone en Yosemite kun je ook eens ons 2004-verslag bekijken.

Marianne
#14 - 22-10-2008, 13:00 uur

melvin

hoi,

ik snap jullie reacties voor yosemite en wij pakken hier weinig tijd voor omdat we dit park al eens gezien hebben.
en als jullie zeggen dat yellowstone 1 dag bij moet dan gaat er 1 nacht mammoth lakes weg en komt die bij yellowstone.
maar de grand canyon doen we nog eens omdat mijn opa en oma dit keer mee gaan en die hebben de grand canyon niet gezien en dit geld ook voor las vegas.
en page willen we naar antilope canyon maar zouden we idd ook wel 1 nacht kunnen omruilen om naar monument valley te gaan.
heel erg bedankt voor jullie reacties hier ben ik al veel mee opgeschoten.

gr. melvin
#15 - 22-10-2008, 18:24 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15