Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

??? Rondreis ???

Discussie gestart

marjoleinBB

Hallo allemaal na vorig jaar een super vakantie te hebben gehad in de usa .Willen we eind augustus begin september weer gaan .
We  zitten alleen een beetje met de route en komen er niet helemaal uit .
Vorig jaar hebben we PHX-Gc-Page-MV- MOAB- CR-BRYCE-ZION-LV-DV-YOSEMITE-SF  gedaan .

Dit jaar willen we  graag yellowstone / grand teton / zion/ kolob canyon zien en als het mogelijk is ook sea world in san diego .
We houden heel veel van pittige hike's die we dus ook in zion en kolob canyon willen gaan doen .
Vraag me alleen af  of het niet gigantisch veel  rijden is ???

Dit is het id wat ik ongeveer heb van de route .
1 Denver
2 Rocky mountain
3 Custer Sp
4 Badlands
5 Richting yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - Grand teton
10 Grand teton
11  ?? Ricting Kolob canyon
12 ?? Richting Kolob canyon
13 Kolob canyon
14 Zion
15 Zion
16 Zion
17?? Eventueel Valley of fire ??
18??
19 San diego  Sea world
20 San diego - Amsterdam
#1 - 19-03-2012, 19:33 uur
« Laatst bewerkt op: 19-03-2012, 19:46 uur door marjoleinBB »

Marianne

Als je naar RMNP en naar South Dakota wilt zou ik daar wat meer tijd voor uittrekken, het eerste stuk is wel erg snel zo. Verder is het een mooie route vind ik.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag, toen deden we iets vergelijkbaars.

Marianne
#2 - 19-03-2012, 20:21 uur

Old Faithful

Schrijf de route eens uit met reistijden en/of afstanden, bijvoorbeeld:

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Estes Park RMNP  122 km/ 1u30
3. Estes Park - Custer 567km/ 7u

Dan zie je meteen dat je op dag 3 helemaal geen tijd hebt voor Mount Rushmore N.M. en Custer S.P. met o.a. Needles Highway, Wildlife loop, Iron Mountain Road en Sylvan Lake. Ik zou daar minstens één overnachting meer plannen.
Ik vind de ene dag voor RMNP ook aan de magere kant. In RMNP zijn vele wandelmogelijkheden, bijvoorbeeld in het Bear Lake gebied.
Van South Dakota naar Yellowstone met één overnachting is wel mogelijk. Je hebt dan echter (te) weinig tijd voor bijvoorbeeld Devils Tower, Bighorn Canyon, Cody met het Buffalo Bill Historical Center en Beartooth Pass.
Zo zie je dan ook dat je op dag 18 niet te ver van San Diego moet overnachten, om die dag nog Seaworld te kunnen bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 20-03-2012, 00:25 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Tussen Zion en San Diego kan je een route nemen via Mojave National Preserve, Joshua Tree Palm Springs en Anza Borrego. Prachtige desert drives maar wel 2 lange dagen. 3 zou beter zijn.
#4 - 20-03-2012, 10:05 uur

Hans B

Ik denk dat het veel te ambitieus is om deze route in 20 dagen te willen doen.
#5 - 20-03-2012, 13:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marjoleinBB

Bedankt voor de reactie
@ marianne Heb al je reisverslagen al door gelezen :D ...Net als vorig jaar had ik er veel aan

@Old faithfull .Dat zijn tips waar ik we wat aan hebben . We kunnen inderdaad niet alles zien als we van South Dakota naar  Yellowstone  rijden .Dat vinden we ook niet erg we kunnen niet alles zien .Ik ga onze route zeker aanpassen .
Mischien dat we RMNP gewoon laten vallen waardoor we meer tijd hebben voor andere dingen .
Wat we echt willen zien is Zion  en Yellowstone  en Grand teton de rest is geen must .
ZIt ook nog te denken niet naar San diego maar vanuit Las vegas terug te vliegen .
Hebben we meer tijd voor andere dingen .
Las
#6 - 20-03-2012, 18:23 uur

allard

Citaat
We houden heel veel van pittige hike's die we dus ook in zion en kolob canyon willen gaan doen .

Wat verstaan jullie onder pittige hikes? Lange wandelingen? Veel hoogtemeters? Of meerdaagse wandelingen met een backcountry overnachting?.
#7 - 22-03-2012, 10:20 uur

marjoleinBB

@ Allard
Daar verstaan wij onder hike's zoals the subway .Die we hopelijk dit jaar echt kunnen gaan doen .Hopen dat we een permit krijgen .
Bv de hike naar kolob arch .Dat soort dingen .We houden dus van lange afstanden met eventueel hoogteverschillen .
Nog suggesties ??
#8 - 22-03-2012, 21:27 uur

Marianne

Ik heb zelf geen ervaring met langere hikes (geen hike's hoor  :)) maar in de Lonely Planet Zion & Bryce Canyon staan veel hikes (met name day hikes) beschreven. Misschien kun je daar nog tips uit halen. Is natuurlijk ook op internet wel te vinden. Misschien is de Narrows ook iets (niet vanaf Zion Canyon maar het hele stuk)? En hebben jullie Observation Point al gedaan? De West Rim Trail is ook een uitdagende trail, zeker als je het als day hike doet.

Marianne

#9 - 22-03-2012, 22:21 uur

allard

Citaat
.........hikes zoals the subway..... nog suggesties ??

Ehh.... nee. Niet voor dit type hikes. Hoewel we graag wandelen en een pittige klim niet schuwen voelen we ons inmiddels een beetje te oud en te breekbaar voor dit soort avonturen. Hoewel het me zeer aantrekkelijk lijkt. In 2010 hebben we nog de Black Hole overwogen maar uiteindelijk ons verstand laten zegevieren. Er zijn tenslotte nog zo ontzettend veel mooie en spectaculaire hikes te doen zonder dat je een reële kans loopt een been te breken of dat je min of meer letterlijk over de koppen van je mede toeristen moet lopen. (zoals in Zion). Wat dat laatste betreft wil ik je er nog wijzen dat je in jullie beoogde route, van noordoost naar zuidwest Utah, heel veel bijzondere wandelmogelijkheden passeert zonder dat je permits nodig hebt. Simpelweg omdat die gebieden buiten de mainstream van het toerisme liggen maar daarom zeker niet minder waardevol zijn. Mogelijk ken je Utah's Favorite Hiking Trails van David Day al, zo niet dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen.

#10 - 25-03-2012, 17:21 uur

marjoleinBB

@ marianne Dat leek ons inderdaad ook wel wat the narrows vanaf de andere kant te lopen .Hebben hem vorig jaar gelopen op de normale manier .
De west rim trail is inderdaad ook een goede tip .

@ Allard ..Bedankt voor de tips we kennen dat boek eigenlijk niet ..We halen veel informatie van internet af.Maar ga zeker even kijken naar dat boek .Het gaat ons er niet zozeer om trails te lopen waar je een permit voor nodig heb als ze maar mooi zijn .Dus als je daar tips voor heb ? De subway is alleen een trail die ons erg trekt.Heb ook even naar de black hole gekeken ziet er wel gaaf uit .Alleen wel erg veel water .

Zijn nu bezig met de tickets .Goede optie om vanaf las vegas terug te vliegen ?
#11 - 01-04-2012, 11:00 uur

allard

Onze laatste twee reizen zijn begonnen en geëindigd in Las Vegas. Een eventuele volgende keer zouden we het weer zo doen.

Bij de meeste hikes in Utah heb je helemaal geen permit nodig. Alleen bij sommige back country overnachtingen in kwetsbare gebieden. Dat boek geeft een integraal overzicht van de meest interessante hikes in Utah. Op internet ontstaat de situatie dat iedereen iedereen gaat volgen. Vandaar dat het bij die subway zo druk is denk ik. Zion is sowieso een park waar je zo ongeveer over de koppen kunt lopen. Misschien maar goed zo want dan blijft het elders lekker rustig :)

Concrete tips heb ik niet voor je want dan ga ik aangeven wat ik zelf leuk vind. Misschien is mijn smaak wel heel anders dan de jouwe. In ieder ligt mijn smaak voor een aanzienlijk deel buiten wat men elkaar doorgaans aanbeveelt op dit forum. Maar Utah is een ontzettend boeiende staat om (lange) wandelingen te maken. Maar niet in de zomer. Verlammend warm. We begonnen dit aspect van het reizen past echt te waarderen toen we onze september reizen verruilden voor maart/april.

#12 - 04-04-2012, 22:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15