Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Monument Valley

Discussie gestart

Hans B

Voor alsnog heb ik uitgezocht dat ik in Page (AZ) de goedkoopste huurauto kan regelen.
AVIS biedt mij een SUV voor $75 (incl taks en 200ml)

Moab is huren van een auto bijna het dubbele qua prijs.
#16 - 22-03-2014, 14:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Hans, denk je eraan dat als je in Amerika huurt, er nog verzekeringen ed bijkomen? In de regel is daar huren een stuk duurder dan vanuit Europa. Ik weet niet wanneer, hoe lang en wat voor auto je wilt huren,  maar kijk ook ff bij de Europese verhuurders.
#17 - 23-03-2014, 00:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bertvlug

Hoi Hans,
Ik wil toch ook wel even één belangrijk punt toevoegen aan deze discussie. Zoals je wellicht weet is Monument Valley onderdeel van het Navajo Indianen reservaat. Als je met eigen vervoer het park ingaat mag je alléén op de plaatsen komen die voor de toeristen toegankelijk gemaakt zijn. Als je een "guided tour" met een Navajo doet, kom je op plekken waar je alleen nooit zou komen, de gids mag namelijk gaan en staan waar hij wil.
Ik ben hier vorig jaar met mijn zoon geweest en hadden een tour geboekt bij   http://www.trailhandlertours.com/   . We werden opgehaald door Richard (een Navajo Indiaan) en waren met 7 personen in een open jeep (4 Australiërs, 1 Amerikaan en mijn zoon en ik), we zijn werkelijk op de mooiste plekjes in de Valley geweest en nogmaals dat zijn echt plekken waar je anders nooit komt. We zijn ook in een grot geweest die "Big Hogan" heet, Richard had een soort indiaanse fluit meegenomen en we kregen dus een "privé concert" in Big Hogan.  Hij naam het ook echt niet zo nauw met de tijd en we zijn bijna 3 uur in de Valley geweest. Als wij in de toekomst weer eens deze kant op gaan dan ga ik ZEKER nogmaals deze tour doen, ga wel vragen of Richard nog steeds Tours doet en ga dan misschien wel voor een "privé tour".
Over deze privé tour gesproken, je zou eens contact met Simpson Tours op kunnen nemen, want als je voor 4 personen $ 300.00 kwijt bent (in een groep) kan je voor dat geld misschien ook wel een privé tour boeken, dan gaan jullie met zijn 4-en met een eigen chauffeur de valley in, dus niet in een grotere groep.
Mocht je hier uiteindelijk toch voor gaan kiezen, vraag dan of je Richard als gids kunt krijgen en geloof me, het is het geld DUBBEL EN DWARS waard.
Veel succes met je beslissing 
#18 - 23-03-2014, 09:45 uur

Hans B

@Jez
Ik heb de ±$75 gevonden op AVIS.nl
Ik ga er vanuit dat alles inclusief is.
#19 - 24-03-2014, 20:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

@Bert.
Dank voor de website.
Ik heb even gekeken en $57 pp (1½u jeep tour), is toch weer iets vriendelijker dan $75.
Als we dit besluiten zal ik zeker even vragen naar Richard.

Ik lees niet of jij de 1½ uur tour hebt gemaakt die 3 uur duurde.
#20 - 24-03-2014, 20:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bertvlug

Hoi Hans,
Ik weet niet precies meer welke tour we gemaakt hebben, ik weet wel nog dat Richard heel "relaxed" was en echt overal de tijd voor nam en zoals ik al zei kom je op plekjes waar je zonder gids niet kan én mag komen. Zo hebben wij rotstekeningen gezien die door indianen gemaakt waren en zoals al aangegeven het bezoek aan Big Hogan was een hoogte punt !
Laat me later maar weten of je toch alsnog voor de tour met gids gekozen hebt.
#21 - 25-03-2014, 21:04 uur

bertvlug

Hoi Hans,
Ik realiseerde me ineens dat ik nog "ergens" op mijn harde schijf 2 filmpjes had staan van Richard in Big Hogan. Ik heb ze geüpload op mijn YouTube kanaal zodat ik ze hier even voor jou kan posten.
Mijn excuses de kwaliteit is niet helemaal optimaal, maar ik denk dat het je toch wel een klein beetje een impressie geeft.

 https://www.youtube.com/watch?v=Cqf-iWF6Z14&list=UUc2mx6HYbMJUlsGN8oqVeyA

https://www.youtube.com/watch?v=vXGr2jJnFtM&list=UUc2mx6HYbMJUlsGN8oqVeyA

Groetjes,
Bert
#22 - 25-03-2014, 21:55 uur

Hans B

Hoi Bert,
dank je voor de filmpjes.
Ik kan ze nu (werk) niet bekijken, maar zal het zeker thuis even doen.
#23 - 26-03-2014, 12:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jobazz

Nogmaals bedankt voor het filmpjes, want ga toevallig in de zomer ook naar Monument Valley !  :afro:



#24 - 26-03-2014, 16:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15