Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis 2014 lv-gc-yosemite-sf

Discussie gestart

niels2411

Hallo,
Na in 2011 een geweldige rondreis door de westkust te hebben gemaakt zijn wij van plan om dit jaar weer terug te gaan naar de west kust
Ondanks dat wij hier al eens zijn geweest hebben we toch nog veel vragen en lege plekken in onze concept planning over
Daarom vragen wij om hulp om onze planning rond te krijgen. Wij houden vaneen combinatie steden/natuur vakantie en vinden het geweldig om te hiken.
onze planning tot nu toe is

29 september                        Las vegas
30 september                        Las vegas
1   oktober                             Las vegas
2   oktober                             Las vegas - grand canyon + route door grand canyon + overnachting wiliams
3   oktober                             grand canyon naar beneden South Kaibab trail omlaag overnachten onder
4   oktober                             grand canyon naar boven Bright Angels Trail + overnachting wiliams                   
5   oktober                             williams - Coral pink sand dunes - panguitch                
6   oktober                             panguitch - bryce canyon - panguitch lake - Dixie national forrest - tonopah (mizpah hotel)          
7   oktober                             Tonopah - yosemite curry village via tioga road+stargazing glacier point             
8   oktober                             wandelen yosemite
9   oktober                             yosemite - san francisco                                    
10 oktober                             san francisco
11 oktober                             san francisco
12  oktober                             san francisco
13  oktober                             san francisco
14  oktober                             san francisco
15 oktober                              terug vlucht

Dit is de conceptplanning tot nu toe. De aankomst in san Francisco staat voor ons vast aangezien dan de Fleet week begint en wij ook columbus day willen vieren in san francisco.
Ik heb nog enkele vragen namelijk de volgende:

Iemand nog tips voor een wandeling in Yosemite. De vorige keer hebben we de Panorama trail gelopen met een gedeelte van de John Muir trail. Zijn er nog speciale en mooie routes met mooi uitzicht in Yosemite of blijft de Panorama trail toch de mooiste?
Iemand nog tips voor san francisco op de standaard toeristische attracties zoals (fishermans wharf, alcatraz, golden gate bridge, alamo square, golden gate park en pier 39) na?

Alvast bedankt >:D
#1 - 17-03-2014, 21:11 uur

Marianne

Heb je al een overnachting geregeld in Phantom Ranch?
Wat bedoel je met route door Grand Canyon, wat wil je precies doen de 2e? Je hebt niet veel tijd als je weer naar Williams moet rijden.
Ik vind 6 oktober een erg lange dag. Wat zijn de plannen in Bryce? Ik zou wat dichter bij het park gaan overnachten, dat scheelt je veel tijd die dag.
Wat Yosemite betreft: je zou langs de Tioga Road een of meer wandelingen kunnen maken, en in de vallei is de Four Mile Trail een mogelijkheid. Of rij naar Glacier Point voor Sentinel Dome en taft Point. Als je nog niet naar  de Mariposa Grove bent geweest is dat ook een aanrader. zie ook mijn wandelsite of www.yosemitehikes.com.

Marianne
#2 - 17-03-2014, 22:28 uur

niels2411

Heb je al een overnachting geregeld in Phantom Ranch?
Wat bedoel je met route door Grand Canyon, wat wil je precies doen de 2e? Je hebt niet veel tijd als je weer naar Williams moet rijden.
Ik vind 6 oktober een erg lange dag. Wat zijn de plannen in Bryce? Ik zou wat dichter bij het park gaan overnachten, dat scheelt je veel tijd die dag.
Wat Yosemite betreft: je zou langs de Tioga Road een of meer wandelingen kunnen maken, en in de vallei is de Four Mile Trail een mogelijkheid. Of rij naar Glacier Point voor Sentinel Dome en taft Point. Als je nog niet naar  de Mariposa Grove bent geweest is dat ook een aanrader. zie ook mijn wandelsite of www.yosemitehikes.com.

Marianne

Bedankt voor je snelle reactie. Phantom Ranch was helaas al vol dus nu maar hopen dat wij een permit krijgen voor een vd campings in de canyon.
De 2e wilden wij de scenic route rijden langs de rim (weet even de naam niet meer hiervan). Deze hebben wij de vorige keer ook gereden. Dit wilden wij rond de zonsondergang doen. Daarnaast wilden wij ook bij een wallmart campeer spullen halen voor de overnachting in de canyon.
Bij Bryce overnachten we in Panguitch deze plaats licht volgens google maps 25 min van Bryce af, zijn er nog hotels/motels dichterbij bij Bryce wat jij weet? Ook in Bryce wilden wij een scenic route rijden.
Weke wandeling zou jij aanraden in Yosemite als wij een vergelijkbare met de Panorama trail (qua uitzicht) willen lopen?

Alvast bedankt :afro:
#3 - 18-03-2014, 00:42 uur

Marianne

De rouite die je met de auto kunt doen is d Desert View Drive. Je hebt langs de rim ook de route naar Hermit's Rest, maar die mag je niet met de eigen auto rijden. Er rijden gratis shuttlebussen naar Hermit's Rest en je kunt delen van de route lopen. Zie voor beide rims mijn 2011-verslag.
Als je naar Desert view rijdt voor de zonsondergang dan moet je nog een behoorlijk eind in het donker terugrijden naar Williams. Waarom ga je niet in het park overnachten of in Flagstaf?
Kampeerspullen zou ik bij een Walmart in LV kopen, dan weet je zeker dat je iets hebt. Of kijk van te voren wat ze in Wiliams bben. In het park zelf zijn ook kampeerspullen te koop. Maar wel duurder dan bij een Walmart.
Voor Bryce zijn er meerdere mogelijkheden dichter bij het park, zoals de Bryce View Lodge, Ruby's Inn of de BestWestern. Ook in Tropic heb je voldoende mogelijkheden.
Als je in Yosemite iets zoekt met uitzicht op de vallei dan zijn de 4MT en de Upper Yosemite Falls een mogelijkheid. Die laatste wandeling ken ik niet. Beide zijn in oktober iets minder omdat de Yosemite Falls dan droog staat. Ik heb je al een link gegeven naar de yosemitehikes-site, kijk daar eens naar. Zie ook mijn 2013-verslag voor de 4MT, met foto's.

Marianne
#4 - 18-03-2014, 08:12 uur

Tet14

Als je Desert View bij sunset wil bekijken kan je ook doorrijden naar Cameron. Daar is ook een motel bij de Trading Post.
#5 - 18-03-2014, 09:40 uur

Dirc

Mooie reis in de planning zie ik.

Ik zou 4 oktober overnachten boven aan de Canyon. Als je eenmaal de Canyon uit bent ben je al vermoeid van de weg naar boven. Als je dan nog naar Williams moet rijden krijg je niets van het dorpje mee. Of je moet hier op 5 oktober in voorzien hebben.

Daarnaast zou ik in San Francisco (ben er 2 keer eerder geweest) geen 5 dagen plannen. 1 dag voor Alcatraz, 1 -2 dagen voor de stad. Vervolgens kun je bijvoorbeeld 1 dag langer in Yosemite blijven, doorrijden naar Mariposa / Oakhurst of de scenic bij Carmel rijden.
Ik heb eenmaal in Yosemite village overnacht maar ook eenmaal net buiten Yosemite park in El Portal wat ook prima bevallen is.
#6 - 18-03-2014, 13:20 uur

niels2411

De rouite die je met de auto kunt doen is d Desert View Drive. Je hebt langs de rim ook de route naar Hermit's Rest, maar die mag je niet met de eigen auto rijden. Er rijden gratis shuttlebussen naar Hermit's Rest en je kunt delen van de route lopen. Zie voor beide rims mijn 2011-verslag.
Als je naar Desert view rijdt voor de zonsondergang dan moet je nog een behoorlijk eind in het donker terugrijden naar Williams. Waarom ga je niet in het park overnachten of in Flagstaf?
Kampeerspullen zou ik bij een Walmart in LV kopen, dan weet je zeker dat je iets hebt. Of kijk van te voren wat ze in Wiliams bben. In het park zelf zijn ook kampeerspullen te koop. Maar wel duurder dan bij een Walmart.
Voor Bryce zijn er meerdere mogelijkheden dichter bij het park, zoals de Bryce View Lodge, Ruby's Inn of de BestWestern. Ook in Tropic heb je voldoende mogelijkheden.
Als je in Yosemite iets zoekt met uitzicht op de vallei dan zijn de 4MT en de Upper Yosemite Falls een mogelijkheid. Die laatste wandeling ken ik niet. Beide zijn in oktober iets minder omdat de Yosemite Falls dan droog staat. Ik heb je al een link gegeven naar de yosemitehikes-site, kijk daar eens naar. Zie ook mijn 2013-verslag voor de 4MT, met foto's.

Marianne

Wederom bedankt voor je snelle reactie!
Het was inderdaad de Desert View Drive. Deze hebben wij in 2011 ook meegenomen. Toen sliepen wij ook in Williams en ik moet zeggen dat het voor mij geen probleem was om in het donker terug naar Williams te rijden. (vandaar ook deze keuze dit jaar weer). Voor iemand met nachtblindheid of angst om in het donker te rijden is het inderdaad niet aan te rijden want het is echt donker op de route haha ;).  Kampeer spullen bij de Walmart waren wij ook al aan het denken. Krijg je hier voldoende kampeerspullen (heb ik in 2011 eerlijk gezegd niet echt op gelet) of is het toch aan te raden om naar een andere winkel te gaan?
Wat een handige site van u over het hiken. Alleen zijn wij er nog niet uit welke route wij willen gaan open in yosemite haha
#7 - 19-03-2014, 11:19 uur

niels2411

Als je Desert View bij sunset wil bekijken kan je ook doorrijden naar Cameron. Daar is ook een motel bij de Trading Post.

Bedankt voor je tip waarschijnlijk gaan het idd de trading post worden. Dit is namelijk ook gunstiger (qua reisafstand) voor de volgende dag als we naar Bryce canyon gaan
#8 - 19-03-2014, 11:37 uur

niels2411

Mooie reis in de planning zie ik.

Ik zou 4 oktober overnachten boven aan de Canyon. Als je eenmaal de Canyon uit bent ben je al vermoeid van de weg naar boven. Als je dan nog naar Williams moet rijden krijg je niets van het dorpje mee. Of je moet hier op 5 oktober in voorzien hebben.

Daarnaast zou ik in San Francisco (ben er 2 keer eerder geweest) geen 5 dagen plannen. 1 dag voor Alcatraz, 1 -2 dagen voor de stad. Vervolgens kun je bijvoorbeeld 1 dag langer in Yosemite blijven, doorrijden naar Mariposa / Oakhurst of de scenic bij Carmel rijden.
Ik heb eenmaal in Yosemite village overnacht maar ook eenmaal net buiten Yosemite park in El Portal wat ook prima bevallen is.
[/quote

Helaas zijn de overnachtings mogelijkheden vol op 5 oktober... vandaar dat wij toch in williams of cameron moeten overnachten.
We komen wel de 2e a op tijd aan in Williams. Als we daar nog gaan overnachten... we zijn er namelijk in 2011 ook al geweest en als het qua reistijd gunstiger is om in Cameron te overnachten dan gaat dat hem worden.
Bedankt voor je tips over SF en Yosemite.
Waar in El Portal heeft u geslapen en was het aan te raden?
#9 - 19-03-2014, 11:44 uur

Dirc

Dat was:

Yosemite Cedar Lodge
9966 Hwy 140 / PO Box C
El Portal, CA 95318
UNITED STATES

Ik was er zeer tevreden over.
In 2009 zat ik in een Curry Canvas tent, wat voor de ervaring leuk is, maar na een zware dag is een goede rust in een hotel ook aan te raden.
De reis terug het park in zou lang zijn werd mij verteld, maar dit viel 100% mee. De langste weg is die via de Tioga. Deze moet je dan ook rustig nemen en de tijd voor nemen.

Rij je trouwens ook door death valley?
#10 - 19-03-2014, 12:18 uur

Cees A


Misschien heb je nog iets aan dit bericht in een ander topic: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/nog-een-rondreis-door-het-westen/msg130784/#msg130784
In dat bericht link ik naar inzoombare kaarten van nationale parken (met daarop alle bezienswaardigheden) en geef ik wat tips (ook weer met links naar uitgebreide info)
#11 - 19-03-2014, 12:32 uur

niels2411

Dat was:

Yosemite Cedar Lodge
9966 Hwy 140 / PO Box C
El Portal, CA 95318
UNITED STATES

Ik was er zeer tevreden over.
In 2009 zat ik in een Curry Canvas tent, wat voor de ervaring leuk is, maar na een zware dag is een goede rust in een hotel ook aan te raden.
De reis terug het park in zou lang zijn werd mij verteld, maar dit viel 100% mee. De langste weg is die via de Tioga. Deze moet je dan ook rustig nemen en de tijd voor nemen.

Rij je trouwens ook door death valley?

Bedankt voor je tips zal er rekening mee houden Death Valley slaan we deze keer over vonden het leuk voor een keer maar niet om weer terug naar te gaan

#12 - 25-03-2014, 14:14 uur

niels2411


Misschien heb je nog iets aan dit bericht in een ander topic: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/nog-een-rondreis-door-het-westen/msg130784/#msg130784
In dat bericht link ik naar inzoombare kaarten van nationale parken (met daarop alle bezienswaardigheden) en geef ik wat tips (ook weer met links naar uitgebreide info)

Bedankt heb er al veel aan gehad ook voor de planning en beeldvorming van de bezoeken aan de parken...
Als ik het zo zie komt veel weer terug en heb ik er nog meer zin in haha nog maar 6 maanden 😅😅 8)
#13 - 25-03-2014, 14:16 uur

sjimo

@Niels,
 je
Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt voor kampeer spullen. Maar als je iets niet kan vinden kan je ook evt naar Bass pro shop outdoor world gaan.
Zijn ook echt mooie winkels om alleen al even binnen te kijken.
#14 - 25-03-2014, 20:09 uur
1999,2001,2003,2007,2010,2011,2012,2013 en 2014?

niels2411

@Niels,
 je
Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt voor kampeer spullen. Maar als je iets niet kan vinden kan je ook evt naar Bass pro shop outdoor world gaan.
Zijn ook echt mooie winkels om alleen al even binnen te kijken.

Bedankt ik heb al op de site gekeken en zag veel interessante spullen er op staan >:D
#15 - 28-03-2014, 10:43 uur

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15